Bumblebeee Skrevet 28. september 2012 #101 Skrevet 28. september 2012 Jeg skal innrømme at jeg kan kjenne på misunnelsen jeg også av og til, ønske meg større hus og mer penger. Men da prøver jeg å ta meg selv i det og være takknemlig for det vi faktisk har. Og selv om vi absolutt ikke har god råd, så har vi tak over hodet, bil, barnehageplass og jobber. Og hverandre!! Etter mye helseproblematikk de siste årene ser jeg at om vi så hadde hatt all verdens gods og gull, så hadde det betydd lite i forhold til god helse og samhold i familien. Vi har ikke mye å rutte med, men jeg vil likevel påstå at ungene har "alt på stell" Jeg passer på å rydde i skapene i barnehagen, fylle på med skiftetøy og se til at de har uteklær, luer, støvler osv. Ikke det dyreste, men de er varme og tørre. Vi stiller opp på foreldremøter og dugnad (dette er jo faktisk gratis!) og er med i FAU. Hjemme flyter det ofte, men venter vi besøk er det temmelig strøkent.Ungene får alltid noe ullundertøy til bursdager og jul, arver noe eller vi kjøper rimelig på Sparkjøp, HM o.l Det er menneskelig å bli misunnelig, men det er destruktive følelser som jeg håper du klarer å gjøre noe med. Vær takknemlig for det du har, og er det noe dere kan ta tak i, utdannelse, jobb, sparing, så gjør det!! Ikke kritiser naboen for at de kanskje klarte å leve på superstramt budsjett i 20-30 årene og nå får høste godene...
Tøffe Tøflus Skrevet 28. september 2012 #102 Skrevet 28. september 2012 Jeg kjenner de du referer til, HI. Skal vise henne denne tråden. De er fantastiske folk, gode og snille som dagen er lang. Dette er lavmål, og jeg blir provosert over deg som sitter her og rakker ned på mine venner. Skam deg! Hahahahaha! For det å være to voksne mennesker (lærere) med ett barn, to biler, terrasseleilighet, hytte og ullklær, og i tillegg bake sine egne brød er jo såpass unikt at man kjenner dem igjen på lang avstand...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #103 Skrevet 28. september 2012 haha, jeg trodde først du skulle snakke om virkelig "rike" som har sjåfør og barnevakt som leverer/henter barna osv.. men så ser jeg at det er visst slike som oss du mener.. vi har to bilel og mannen har også egen arbeidsbil som han disponerer fritt, vi har stort og flott hus, som jeg prøver å holde ryddig, men er heeelt avslappa om det ligger strødd leker over alt(dette fikses lett etter leggetid), vi har stor hage med trampoline, huske/klatrestativ, sykler og sandkasse, vi stiller opp på foreldremøter og dugnad og jeg er medlem i Foreldreutvalget, barna våre har reima og ulltøy, goretex sko og generellt utstyr er av kvalitet (fordi jeg vet hvor viktig det er for trivsel og uteglede å ha utstyr av kvalitet med rette kvalifikasjonene, som ski, vintertøy osv..) vi er ikke i 40årene, og jeg har ingen utdanning utenom vgs, men vi jobber hardt for hver krone, mannen min har ofte 40 overtidstimer i uka og jeg har en kjedelig fabrikkjobb.. vi bruker pengene våre på barna og hus/hjem, vi reiser sjeldent for det har vi ikke råd til når vi prioriterer det vi gjør, jeg kjøper meg sjeldent nye klær til meg selv eller mannen, vi har høyt huslån og betaler og jobber der etter! for to år siden var jeg i samme sko som deg, da måtte jeg snu på kronene for å få ting til å gå i hop, men eldstemann hadde klær og utstyr av kvalitet selv om jeg ikke hadde det.. vi har ca 25.000+35.000 inn i mnd før skatt, så kommer hus og billån på 26.000, hva betaler du i lån i mnd?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. september 2012 #104 Skrevet 28. september 2012 Jeg kjenner de du referer til, HI. Skal vise henne denne tråden. De er fantastiske folk, gode og snille som dagen er lang. Dette er lavmål, og jeg blir provosert over deg som sitter her og rakker ned på mine venner. Skam deg! Hahahahaha! For det å være to voksne mennesker (lærere) med ett barn, to biler, terrasseleilighet, hytte og ullklær, og i tillegg bake sine egne brød er jo såpass unikt at man kjenner dem igjen på lang avstand... Ja, det var nok det hjemmebakte brødet og kanelsnurrene som avslørte dem!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #105 Skrevet 29. september 2012 Trodde lærerlønningene var ganske "vanlige" jeg!? Både jeg og mannen har kun allmennfag + regskap, vi er begge selvstendig næringsdrivende og tjener over dobbelt så mye som lærer vennene våre! (Vi har 3 venner som er lærere) Vi har stor villa med stoor hage, bil til over 600 000, vi har heller ingen problemer med å kjøpe tekniske/dun Bergans jakker til alle 3 barna -hvorfor bare til oss selv? Poenget mitt er at det er store muligheter for ALLE som vil jobbe i Norge til å tjene bra med penger!!!! Ta litt mer skole eller begynn med noe selv -om du har en god forretningsid`e. Men forvent ikke å bli rik av å sitte på rompa!!! Det foreldreparet hørtes jo super koselig ut!! Ingenting er som ferske kanelboller;-) Lærerlønninger er absolutt temmelig "vanlige", ja, de er i alle fall langt fra høye. Sjekk her: http://www.utdanning...per-1-mai-2012/
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #106 Skrevet 29. september 2012 HI lever materialistisk. Slapp av, les en god bok (som du selvfølgelig har lånt gratis på biblioteket), drikk litt te og mediter! Lev enkelt, og du vil finne lykken. Ikke vær bitter og sjalu, det tar energi fra deg.
Turtelduen Skrevet 30. september 2012 #107 Skrevet 30. september 2012 Det var faktisk noe av det mest misunnelige innlegget jeg har lest her inne på dib Du høres ut som om du ikke unner dem det. Jeg syns de høres ut som helt vanlige foreldre med god råd. Helt vanlige så mener jeg som i at de prøver å ikke være sossete. Hva så om de har 20 par ullsett Så lenge de ikke fremstiller seg rike så hadde jeg sett på dem med rimelig stor beundringsverdighet! Vær gla på demmes vegne, kanskje det går deg godt også i fremtiden
Gjest peacock Skrevet 30. september 2012 #108 Skrevet 30. september 2012 (endret) De er to, de har 1 barn? De bor i en borettslagleilighet, de har to standard biler. Syns det sier sitt jeg. De er dessuten gamle som du sier. Med alderen får en ofte bedre råd, man bygger seg gradvis opp økonomisk. Ja, de har solgt huset de hadde for 3 år siden, for de har en stor hytte med hage og og båt og sånn som de bruker veldig mye, derfor kjøpte de en borettsleilighet så de slipper alt "det utvendige" fortalte de da jeg spurte hvorfor de solgte huset. Og med standard biler mener jeg to ganske nye biler (tror jeg), men ikke sånn luksusbiler likevel. Vi er også to, jeg jobber å Ica og mannen min på et lager, og vi har også en unge så sånn sett så burde situasjonen vært mer lik og rettferdig, vi bor i en trang 3 roms og har overhode ingen muligheter til å skaffe oss verken hytte eller nyere og bedre bil som vi absoulutt trenger, vår unge trenger da også sikker bil??? Hehe, typisk at folk som velger å ikke utdanne seg skal være så helvetes misunnelige på de som lever på ingenting i årevis i håpet om en givende og vel betalt jobb etterpå. Vet du hva, HI, jeg er faktisk glad for at det er lønnsforskjeller - hvordan tror du Norge hadde klart seg med bare uutdannede folk? Ta utdanning selv du, så kan vi prates igjen når de foreldre du treffer på skolen din klager på hvor heldig du er. Tror nok pipen får en annen lyd da. Endret 30. september 2012 av peacock
Firekids Skrevet 30. september 2012 #109 Skrevet 30. september 2012 He, he. Janteloven har fortsatt gode kår. Dette er et veldig underholdende innlegg. Håper du klarer å se litt lenger enn din egen navle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå