Gå til innhold

Blir provosert av de som har god råd

Anbefalte innlegg

Skrevet
I barnehagen er det spesielt en gutt på 4 år som tydeligvis kommer fra et "super-hjem". I begynnelsen vistes ikke dette fordi foreldrene ser ikke snobbete ut eller noe. Men de har hver sin bil, selv om det er helt ordinære biler. De har 4 roms leilighet i samme terasseborettslag som vi bor. Våre barn er venner så jeg har litt med dem å gjøre utenom barnehagen også. De er gamle foreldre, i 40 årene, og er lærere begge to, og har selvfølgelig hytte som de bruker mye. Ungen dems er godt kledd, og jeg har overhørt kommentarer fra de ansatte i barnehagen at "Per" har så gode, praktiske klær, og at "han har jo alltid alt på stell". Jeg har også sett hvordan de ansatte rett og slett digger disse foreldrene, det er mye snakking, de ler og ser ut til å ha veldig god kjemi. Foreldrene stiller SELVFøLGELIG opp på alt av dugnader og foreldremøter, og jeg ser at de ansatte henvender seg mye mer til dem enn til oss andre. Ungen har liksom helt vanlige klær på sommern og høsten, men selvsalgt alltid reimadresser og all verdens goretexsko til alle formål, og når vinteren kommer er han kledd i bare ull, har reima og viking og faktisk Bergans dunjakke!!! Jenta mi var invitert til denne gutten for første gang etter barnehagen denne uka, og hjemmet deres var jo selvfølgelig superpent og RYDDIG, men det var liksomrotete med leker og barna fikk gjøre alt mulig, og det var liksom heeelt avslappa stemning likevel. Men det jeg la merke til da jeg gikk forbi vaskerommet var et klestativ med så mye ulltøy som jeg aldri før har sett!! Det måtte seriøst være 20 sett med trøyer og longser av alle kjente merker som er. Og jeg kjenner at jeg blir så provosert over at noen har så god råd mens vi andre må slite rævva av oss. Jeg har ingen mulighet til å kjøpe Reima og Bergans og bare ull, jeg har såvidt råd til å kjøpe ett par sko til jenta vår, og det er de billigste. Akkurat nå syns jeg livet er totalt meningsløst og urettferdig. Og jeg greier ikke å forholde meg til disse menneskene, onsdag var hun mora hyggelig og prata da vi henta ungene, men hennes unge skulle selvsagt ha fri to dager istede for jenta mi som bare har fri i dag når det er planleggingsdag, jeg har aldri mulighet til å ta ekstra fri sånn som dem tydeligvis kan gjøre hele tia. Den ungen har jo fri og ekstra lange ferier alltid. Har folk flest så god råd og fine dager som disse folka, eller kan noen trøste meg med at det er jeg som lever mest vanlig?

Dette innlegget er nok et tegn på at vi her i Norge er så fokusert på status og penger, jeg er såå dritlei av det!

Prøv i tankene dine og bytt rolle med den familien du beskriver, hvordan blir alt da? Dessuten er det mye man ikke vet om andre, det kan være mange grunner til at ting er som det er.

Jeg synes heller at barnehage-personalet er uprofesjonelle som favoriserer og forskjellsbehandler!! Det er kanskje det som stikker mest? Da ville jeg heller fokusert på det, men det jo meg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, så utakknemlig og bitter du høres ut!

Hvorfor i alle dager utdannet ikke du deg til lærer da? Du har jo selv valgt å ikke utdanne deg, du har selv valgt å gifte deg med en lagerarbeider og du bestemmer selv hvordan dere skal prioritere deres penger og deres tid.

Om man er blid og hyggelig, måter på dugnader og foreldremøter, har det rydding hjemme osv har da virkelig ingenting med økonomi å gjøre. Det har med personlighet å gjøre og det høres ut for meg som disse menneskene har et vinnende vesen, er mennesker det er lett og like så de kommer i kontakt med folk overalt og har det greit med livet de har valgt å leve. Jeg tror det er det du er misunnelig på og ikke nødvendigvis pengene?

En bitter sur mamma som skuler misunnelig på verden rundt seg er dessverre ikke veldig tiltalende...

Skrevet

Det meste handler om prioriteringer HI!

Skrevet

Som noen påpeker, de er godt voksne foreldre, og har derfor antakelig en del ansiennitet i arbeidslivet, som gir dem en brukbar inntekt. Antakelig kom de også inn på boligmarkedet før prisene skjøt fullstendig i været, så det er ikke sikkert de har håpløst mye boliglån.

Vi var på et tidspunkt to voksne i husholdningen med full jobb, bodde i en treroms borettslagsleilighet og hadde ett barn i barnehagealder. Da hadde vi også god råd, selv om leiligheten lå relativt sentralt i Oslo og vi hadde hver vår bil (ikke så dyre biler). Hadde det blitt med det ene barnet kan det være vi hadde fortsatt å bo i samme leiligheten, eventuelt kjøpt en litt større (og dyrere) leilighet. Da hadde vi også hatt råd til dyre klær til barnet vårt, om vi hadde ønsket.

I stedet ble det to barn til, og vi har flytta til et rekkehus i Oslo. Boliglånet er mer enn doblet, og det koster mer å ha tre barn enn ett barn. Vil ikke si vi har direkte god råd nå, men vi har så vi klarer oss.

Prøv å ikke bli provosert av at de har god råd, men tenk at det er en årsak til at de er bedre stilt enn deg. Ditt barn har helt sikkert det hun trenger. Mine barn har også ullundertøy, gode vinterdresser og vintersko, men de har vinterjakker og klær fra kjedebutikkene, noe av det rimeligste ullundertøyet man får (og langt fra 20 sett hver), billige luer og votter og klarer seg bra gjennom vinteren.

Skrevet (endret)
Vi har veldig god råd, men aldri om jeg kommer til å kjøpe bergansjakke til ungen min! Ikke dyre merker i det hele tatt for den saks skyld. Jeg liker ikke ull, men et par sett ved barnehagestart blir nok kjøpt. Jeg liker å kle meg fint, men jeg handler gladelig på hm, cubus osv :P vi har hver vår bil, men begge har ca 2000 modell. Kosta vel ca 50.000 den bilen jeg kjører. Hans kosta 30.000. Vi har ikke hytte og er ikke interessert i å ha hytte. Det siste min unge skal ha er 1000 leker som han ikke bryr seg om, da ee mesteparten gaver fra familie i så fall. Her er det noenlunde ryddig, men vi har enda ikke barn. Så spørr meg igjen på nyåret :P men kan innrømme at jeg så en hybelkanin på badet i morges, og middagen fra i går står enda på kkøklenbenken. De folka der er nok ikke sammenlignbare med den normale familie med god råd... Håper jeg :P og by the way: til tross for god råd er jeg hos frisøren 2 ganger i året.. Jeeei ;)

? Her er vi totalt uenige - hvorfor er ikke dette en sammenlignbar familie med andre med god økonomi?

Nei trenger man alltid være enige? Jeg skrev at dette er NOK ikke sammenlignbart, håper jeg :P (fordi hvis det er det så er det nok heller jeg som skiller meg ut og ikke kommer til å bruke masse penger på merkeklær til baby/barn, ta ut lange ferier osv). Skrev ikke at de absolutt ikke var sammenlignbare :) Jeg skrev åssen VI med god råd er, så kan du heller fortelle om deg selv ;)

dessuten er det mange fattige familier som møter opp på dugnad, har det ryddig hjemme, bor i leilighet i stedet for svær enebolig, kjører hver sin vanlige bil osv. Finnes folk med mye penger som skiller seg mer ut enn de hi har dratt fram :) folk kan ikke sammenlignes selv om de har god råd eller dårlig råd, man er gjerne forskjellige til tross for lik inntekt.

Endret av håpefull<3
Skrevet

To utdannede lærere tjener selvfølgelig en god del bedre enn deg og mannen din som har yrker som ikke krever utdannelse!

Du hadde virkelig "klikka i vinkel" dersom du hadde bodd her vi bor, på vestkanten i Oslo. ;) Her er det barn på under året som har body fra Murberry osv. Vi har verken råd til eller noe ønske om det samme. (For å ikke bygge opp om myten angående vestkanten så må jeg skynde meg å si at det her finnes familier i alle samfunnslag) Vår familie bor i leilighet, men jeg har barselvenninner som bor i villaer til 15 mill. Har aldri følt at de har noe bedre liv enn oss.

Jeg synes du beskriver en helt vanlig familie. Vi har fått 0 kroner fra våre familier, men er høyt utdannelse begge to og din beskrivelse kunne faktisk vært av oss.

Å være missunnelig er svært lite flaterende!

Skrevet

Oi da, da hadde du hatet meg totalt du da.

Bare fordi vi tilfeldigvis ( eller det er faktisk ikke tilfeldig i det hele tatt) har god råd og kan kjøpe akkurat hva vi vil til ungen vår.

Men det gjelder jo halvparten av alle innbyggerne i denne kommunen, så får håper du bor langt unna Bærum da.

Vi er til og med på alle dugnadene og har en kjempegod tone med barnehagen fordi vi involverer oss i hva som skjer. ( Uff a meg, ikke bra det skjønner jeg)

To biler har vi også, og til og med en 2012 modell til over 600.000,-

Er visst bare å gå hjem og skamme seg skjønner jeg, og for all del ikke invitere noen venner av sønnen min med hjem , i tilfelle noen av foreldrene reagerer på at det står Viking støvler i gangen og en Reima dress på knaggen.

Ja ja, god fredag til deg også :-)

Skrevet
Hæ? Har ikke inntrykk av at de skryter av pengene sine eller gjør noe som skal få deg provosert? At de er engasjert i bhg og i barnet har ingenting med god råd å gjøre. Vi har tilsammen 1,8% stilling og har inntekter på ca 750 00 tilsammen i året inkl. overtid og har ikke inntrykk av at det er allverdens? Har en enebolig utenfor sentrum der det er billig og trenger 2 biler pga jobb/bhg. Kjøper likevel klær av god kvalitet til barnet (salg, salg, salg) og nok ull til helårsbruk. Det at vi rydder når vi venter gjester er jo noe alle oppegående mennesker gjør..

Det finnes mange måter å skryte på, og andre "dødelige" kan føle seg ille til mote når ungene hele tiden har det dyreste dyre, at han har småagurker og annen dyre grønnsaker i matboksen HVER DAG i barnehagen, at hjemmet er strøkent med "liksomrot" når det kommer besøk, og hun mora hadde bakt kanelboller OG en annen kake når vi var der, og baker alltid brød selv (hun har sagt på lekeplassen tidligere at hun må inn å bake brød). Og de er liksom veeeeldig hyggelig og hilser på alle, jeg har egentlig bare lyst til å vise fingeren til de folka

HI

Skrevet
Hvis jeg jobbet i barnehage ville jeg også være kjempeglad for foreldre som har "alt på stell" og som stiller opp på alle foreldremøter og dugnader. Jeg syntes det er et minimum å forvente. Jeg vil gjette at dette er grunnen til at de ansatte i barnehagen er fornøyd, og ikke hvilket merke gutten har på dressen. Vi er nok blant dem som kan sies å ha "god råd", men jeg kjøper alltid vinterdresser og ull for neste år når det er halv pris etter sesongen. Det gjør jeg forresten med de andre klærne også selv om det ikke er like mye å spare der. Dere er tydeligvis "bra nok" for denne familien som har lyst til å være sammen med dere, så jeg håper du kan forbedre din selvtillit i steden for å være misunnelig på andre som har det romsligere enn deg. (Og én liten ting til; å ha det ryddig og ordentlig hjemme har ingenting å gjøre med å ha god råd)

Enig med deg verdens heldigste mamma! Synes ikke denne familien på 3 høres unormal ut, de har høyere utdanning og bor i blokk, ikke rart de kan kjøpe alt av klær og sko som er bra å ha for barnet sitt.

Og, at de har det rent og ryddig er vel helt normalt, det trenger man ikke å ha god råd for å ha :-)

Synes også innleggsforfatter burde kutte ut misunnelsen og forbedre selvtilliten, disse menneskene vil jo faktiskt at deres barn skal være sammen med ditt barn, er ikke det flott da?

Vi er en familie på snart 5, som bor i en normal enebolig.

Vi har ikke spesielt god råd, men for å unngå at ungene mine blir syke om høsten og vinteren og at de har det best mulig i barnehagen, så sørger jeg for at de har gode klær og sko som holder dem varme og tørre.

For å få til det passer jeg på å handle dresser, regnklær og ullklær på tilbud, kjøper goretex- sko på nettet, sparer i allefall 200 kroner per par..

Andre ullklær er vi så heldige å ha en farmor som kan strikke, i tillegg ønsker jeg alltid fleeceklær og ullklær til barna i bursdag og julegaver.

Altså kan man få til mye, selv om man ikke har så mye penger..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Hæ? Har ikke inntrykk av at de skryter av pengene sine eller gjør noe som skal få deg provosert? At de er engasjert i bhg og i barnet har ingenting med god råd å gjøre. Vi har tilsammen 1,8% stilling og har inntekter på ca 750 00 tilsammen i året inkl. overtid og har ikke inntrykk av at det er allverdens? Har en enebolig utenfor sentrum der det er billig og trenger 2 biler pga jobb/bhg. Kjøper likevel klær av god kvalitet til barnet (salg, salg, salg) og nok ull til helårsbruk. Det at vi rydder når vi venter gjester er jo noe alle oppegående mennesker gjør..
Det finnes mange måter å skryte på, og andre "dødelige" kan føle seg ille til mote når ungene hele tiden har det dyreste dyre, at han har småagurker og annen dyre grønnsaker i matboksen HVER DAG i barnehagen, at hjemmet er strøkent med "liksomrot" når det kommer besøk, og hun mora hadde bakt kanelboller OG en annen kake når vi var der, og baker alltid brød selv (hun har sagt på lekeplassen tidligere at hun må inn å bake brød). Og de er liksom veeeeldig hyggelig og hilser på alle, jeg har egentlig bare lyst til å vise fingeren til de folka HI

haha, herregud for en gave du er altså... Baking av brød, dugnader, foreldremøter, det å være hyggelig og sørge for at ungene har gode vinterklær har da ingenting med økonomi å gjøre? Du fremstår bare mer og mer uapetittelig, at de i det hele tatt gidder å ha kontakt med deg skjønner ikke jeg. Kanskje du burde vise dem fingeren og slutte å gå bak ryggen og hate dem?

Det er ikke DERES oppgave å passe på at du ikke blir misunnelig! De skal ikke bli tvunget til å gi sine barn det nest beste fordi du ikke har råd til det de har. Er det mulig sier jeg bare.... Kanskje du burde få deg utdanning og ordentlig jobb? (tviler at slike kommer inn på noe utdanning når de har fordommer som fordummer, men men)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Det finnes mange måter å skryte på, og andre "dødelige" kan føle seg ille til mote når ungene hele tiden har det dyreste dyre, at han har småagurker og annen dyre grønnsaker i matboksen HVER DAG i barnehagen, at hjemmet er strøkent med "liksomrot" når det kommer besøk, og hun mora hadde bakt kanelboller OG en annen kake når vi var der, og baker alltid brød selv (hun har sagt på lekeplassen tidligere at hun må inn å bake brød). Og de er liksom veeeeldig hyggelig og hilser på alle, jeg har egentlig bare lyst til å vise fingeren til de folka HI
haha, herregud for en gave du er altså... Baking av brød, dugnader, foreldremøter, det å være hyggelig og sørge for at ungene har gode vinterklær har da ingenting med økonomi å gjøre? Du fremstår bare mer og mer uapetittelig, at de i det hele tatt gidder å ha kontakt med deg skjønner ikke jeg. Kanskje du burde vise dem fingeren og slutte å gå bak ryggen og hate dem? Det er ikke DERES oppgave å passe på at du ikke blir misunnelig! De skal ikke bli tvunget til å gi sine barn det nest beste fordi du ikke har råd til det de har. Er det mulig sier jeg bare.... Kanskje du burde få deg utdanning og ordentlig jobb? (tviler at slike kommer inn på noe utdanning når de har fordommer som fordummer, men men)

og sunn mat i matboksen istedet for tørre brødskiver med svett ost? Jøss, så dårlig gjort at noen faktisk passer på kostholdet til ungene sine og ikke propper dem full med brød hele dagen!

Skrevet

Tror denne type misunnelse er veldig vanlig. Vi mistet nesten et vennepar fordi de gikk gjennom en periode med veldig dårlig økonomi, mens vi har det ganske greit. Utrolig dumt, for vi snakket aldri om penger elelr hvor bra vi hadde det etc... det var bare ren og skjær misunnelse fra dres side.

Skrevet
De er to, de har 1 barn? De bor i en borettslagleilighet, de har to standard biler. Syns det sier sitt jeg. De er dessuten gamle som du sier. Med alderen får en ofte bedre råd, man bygger seg gradvis opp økonomisk.
Ja, de har solgt huset de hadde for 3 år siden, for de har en stor hytte med hage og og båt og sånn som de bruker veldig mye, derfor kjøpte de en borettsleilighet så de slipper alt "det utvendige" fortalte de da jeg spurte hvorfor de solgte huset. Og med standard biler mener jeg to ganske nye biler (tror jeg), men ikke sånn luksusbiler likevel. Vi er også to, jeg jobber å Ica og mannen min på et lager, og vi har også en unge så sånn sett så burde situasjonen vært mer lik og rettferdig, vi bor i en trang 3 roms og har overhode ingen muligheter til å skaffe oss verken hytte eller nyere og bedre bil som vi absoulutt trenger, vår unge trenger da også sikker bil???

situasjonen burde være mer lik og rettferdig? WTF????Antar at dere er laaaangt yngre en paret du sammenligner dere med. Samt de har utdannelse, det har ingen av dere! Dette er faktorer til hvorfor de har mer penger enn dere. det du driver med er barnslig kauking i samme gate som "Per har fått mer is enn meg, buhuuuuuu". Skaff deg en utdannelse, jobb noen år, så skal du se at dere er der dere også!

Skrevet

ågidamei, får ungen miniagurk i matpakken- og moren baker kanelboller? Nå står ikke verden til påske!

ærlig talt, så får dette meg til å tro at du tuller.

Skrevet

Huff, jeg ser ikke problemet her... De høres jo ut som hyggelige mennesker. Jeg tenker at det ikke at det er uvanlig å ha råd til to biler og klær fra reima og bergans osv... Selv bor jeg i et område hvor det bor en del som har mye penger. I klassen til datteren min har mange av de flotte hus, ja, jeg har faktisk sett et par av dem i interiørblader... og dyre klær på barna osv... Tydelig at de har mer penger enn oss, som forresten klarer oss helt fint økonomisk. Dette kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om og unner de det de har... Man blir ikke nødvendigvis lykkeligere av mye penger!

Skrevet

Uff, du fremstår som så veldig lite fornøyd med deg selv! Det er jo der jobben må gjøres. OK, så har de bedre råd enn deg. OK, så er hun flinkere til å bake enn deg. OK, så er hun mer utadvendt enn deg. Men hva er du flink til? Hva legger du vekt på i hverdagen? Hva tilbyr du barna dine? Er det noe du gjerne skulle tilbudt som du ikke gjør pr i dag? Hva er det mulig å gjøre noe med?

Skrevet
Uff, du fremstår som så veldig lite fornøyd med deg selv! Det er jo der jobben må gjøres. OK, så har de bedre råd enn deg. OK, så er hun flinkere til å bake enn deg. OK, så er hun mer utadvendt enn deg. Men hva er du flink til? Hva legger du vekt på i hverdagen? Hva tilbyr du barna dine? Er det noe du gjerne skulle tilbudt som du ikke gjør pr i dag? Hva er det mulig å gjøre noe med?

Hun er flink til å sladre og være misunnelig på andre :D

Skrevet

Synes du er ganske urimelig nå HI og jeg kjenner jeg blir provosert av DEG!!! Disse foreldrene har tydeligvis det meste på stell og har sikkert en god og stødig økonomi, men hvorfor i all verden er det feil? Antakelig har de tatt høyere utdanning, jobbet hardt og spart og investert lurt. Det er jo et valg de har tatt i såfall!

Du kritiserer også at de er flinke til å spille opp på dugnader osv og at de er hyggelige med de ansatte og andre foreldre..what the fuck?? Er DET også feil??

Jeg hadde skjønt deg hvis disse foreldrene hadde vært snørrhovne, arrogante og ekle mot alt og alle, men her høres det rett og lett ut som om DU bør jobbe med din egen mindreverdighetsfølelse, før du kritiserer andre for å være vellykkede og tilfredse......

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke skjønne hva de andre foreldrene gjør feil.

Om du ønsker å vise fingeren til de fordi de har alt på stell så har du store problemer med selvtilliten din, oppdragelsen din og ikke minst virklighetsoppfatningen din.

Endret av ellen-propellen
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det finnes mange måter å skryte på, og andre "dødelige" kan føle seg ille til mote når ungene hele tiden har det dyreste dyre, at han har småagurker og annen dyre grønnsaker i matboksen HVER DAG i barnehagen, at hjemmet er strøkent med "liksomrot" når det kommer besøk, og hun mora hadde bakt kanelboller OG en annen kake når vi var der, og baker alltid brød selv (hun har sagt på lekeplassen tidligere at hun må inn å bake brød). Og de er liksom veeeeldig hyggelig og hilser på alle, jeg har egentlig bare lyst til å vise fingeren til de folka

HI

Huff, gidder du virkelig å irritere deg over dette, HI? Det må være slitsomt å gå rundt å være så bitter, tenker jeg. At voksne folk med lang ansiennitet i arbeidslivet har grei lønn bør være en selvfølge, og resten av det du nevner er kun snakk om prioriteringer. Og husk en ting til: Du har også mulighet til å utdanne deg til lærer, hvis du tror det er så innmari lukrativt. Bruk kreftene dine på noe positivt. Bitterhet og misunnelse er ikke energiskapende.

Skrevet

Vi er to foreldre uten utdannelse (begge tar utdannelse nå da), vi har en bil og bor i rekkehus i Oslo. Lager hjemmelaget mat, og barnet har alltid Kamik sko, og Reima klær, ullundertøy, votter, dress og lue.

GOD råd har vi ikke, men vi prioriterer riktig, for oss!

Skrevet

Er det mulig?? Er du faktisk så smålig, HI, at du ikke unner folk det de jobber og sliter for? Tror du noen har bare gitt dem utdannelsen, jobbene deres eller hytten?

Jeg kjenner meg igjen i hvordan du beskriver dem, jeg baker brød, vi har hytte og ungene mine er godt kledd. Og dette kan jeg gjøre fordi jeg er ressurssterk og har virkelig slitt for å komme dit jeg er idag og det skal jeg fanden meg ha respekt for! At du ikke er like ressurssterk som de er da ikke deres feil eller ansvar, det er ditt ene og alene. Og hvis du ikke er fornøyd, guess what? Da er det du som må gjøre noe med det.

Skrevet

kjenner at jeg blir mer provosert av trådstarter enn av de som har god råd...gjør ikke disse folka mer "galt" enn å ha to biler, 4-roms og en haug med ulltøy, synes jeg ikke det er noen grunn til å klage. De har sikkert sitt å slite med de også,men kan vel ikke noe for at de tjener gode penger. Mulig dat gode utdanninger (som igjen ofte gir godt betalte jobber) og gjort gode prioriteringer så langt i livet. Det skal de verken ha dårlig samvittighet for eller bli mislikt for! Makan til misunnelse, skjerpings!

Skrevet

kjenner at jeg blir mer provosert av trådstarter enn av de som har god råd...gjør ikke disse folka mer "galt" enn å ha to biler, 4-roms og en haug med ulltøy, synes jeg ikke det er noen grunn til å klage. De har sikkert sitt å slite med de også,men kan vel ikke noe for at de tjener gode penger. Mulig dat gode utdanninger (som igjen ofte gir godt betalte jobber) og gjort gode prioriteringer så langt i livet. Det skal de verken ha dårlig samvittighet for eller bli mislikt for! Makan til misunnelse, skjerpings!

Skrevet

Høres ut som om du bare har bestemt deg for å ikke like disse menneskene og at du er veldig misunnelig.

Jeg vet godt hvordan det er å ikke ha råd til ting, jeg er alenemor og syk så går på aap, og har bare lite bidrag fra nav siden far ikke lenger bor i landet siden han ikke vil ha med barna sine å gjøre.

Barna mine har alltid hatt det de trenger men noen ganger har det vært arvet dresser av billige eller dyrere merker etter hva jeg har fått.

De har hatt nye vintersko av billig merke, de har hatt ull om en ikke så mange sett men nok til at det gikk bra med hyppig vask og noen vanlige strømpebukser/trøyer de dagene som var mildest.

Jeg bor i et lite sted hvor jeg er eneste alenemoren,en av de få som lever i en leid bolig, en av veldig få som må leve på nav som ikke engang eier en bil, de fleste har gård og jobber i tillegg og bra med penger, store boliger og flere biler, svært aktive og har god helse.

Er jeg litt misunnelig, selvsagt, skulle gjerne hatt god helse, en partner, god økonomi, eie eget hus også videre. Men det kunne ikke falle meg inn å skulle være sure for at deres barn har mer en mine barn har, jeg velger heller å være takknemlig for det vi faktisk har. Takknemlig for alt vi får. Ja jeg ønsker ikke at andre skal slite slik jeg til tider har gjort (akkurat nå sitter jeg litt bedre i det for en stund heldigvis)

Og når de i barnehagen sier gutten alltid har alt på stell kan vel det være fordi gutten alltid har utstyret han trenger ikke hvilket merke barnet har på klær og sko.

Og selvsagt var det rent og ryddig når dere kom, de visste jo at dere skulle komme på besøk. Jeg rydder også om jeg vet noen skal inn døra her spesielt om det er første gang.

Hadde det vært at disse foreldre kom med nedlatende kommentarer til deg og andre som ikke hadde like dyre klær til barna sine så kunne jeg skjønne at du ble irritert, men du kan da ikke forevente at de skal bruke mindre en de ønsker på barnet sitt bare fordi andre kunne syntes det er urettferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...