Petetatismos Skrevet 3. juli 2012 #101 Skrevet 3. juli 2012 Overskriften på tråden var haha ærlige unger....slik jeg ser det er ikke alt haha...ærlig og haha er i visse tilfeller langt fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #102 Skrevet 3. juli 2012 Hvor bor alle dere som har barn som reagerer på barn med mørk hudfarge, som tror de er sjokoladgutt eller har solt seg mye osv? Er de virkelig så lite vant til å se barn fra andre land og kulturer. Bor midt i Oslo øst, der man ser mennesker med ulik hudfarge hele tiden og etnisk norske er i mindretall i barnehagen. Allikevel har han plutselig blitt obs på hudfarge, og kan gjerne si noe tilsvarende som det jeg har hørt i denne tråden. Barn beskriver det de ser, og da er det vanlig at de sier "han brune..". De vet ikke at det kan oppfattes rasistisk, og ikke mener de det slik heller. Det som teller er hvordan foreldrene svarer på slike observasjoner. (Når det er sagt, så forstår jeg ikke hvorfor det var et poeng i HIs innlegg at mennene som var sterkt parfyrmerte var afrikanske....nå en voksen må påpeke hudfarge på den måten, ja så virker det stigmatiserende).
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #103 Skrevet 3. juli 2012 Hvor bor alle dere som har barn som reagerer på barn med mørk hudfarge, som tror de er sjokoladgutt eller har solt seg mye osv? Er de virkelig så lite vant til å se barn fra andre land og kulturer. Bor midt i Oslo øst, der man ser mennesker med ulik hudfarge hele tiden og etnisk norske er i mindretall i barnehagen. Allikevel har han plutselig blitt obs på hudfarge, og kan gjerne si noe tilsvarende som det jeg har hørt i denne tråden. Barn beskriver det de ser, og da er det vanlig at de sier "han brune..". De vet ikke at det kan oppfattes rasistisk, og ikke mener de det slik heller. Det som teller er hvordan foreldrene svarer på slike observasjoner. (Når det er sagt, så forstår jeg ikke hvorfor det var et poeng i HIs innlegg at mennene som var sterkt parfyrmerte var afrikanske....nå en voksen må påpeke hudfarge på den måten, ja så virker det stigmatiserende).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå