Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #101 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Og hvilken relevans har det? Mener du at utenlandske arbeidstagere er latere og faker oftere sykmelding enn de norske?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #102 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Selvfølgelig. Jeg skrev jo i et annet innlegg at hun oversatte mellom norsk og sitt morsmål. Hvordan det? HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #103 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har faktisk ikke ringt opp vedkommende i det heletatt. Den siste samtalen tokk vi da hun kom innom for å låne en bil for å kjøre i butikken. Hvor i all verden får du det fra at jeg plager henne? HI Seriøøøst, HI, hvordan kan noen kjøre med arm i fatle? Det er ikke lov. Nå tror jeg det begynner å bli trolleinnlegg dessverre. Og så mange som har engasjert seg. Automatgir og broren var med. Ikke spill dum. HI Dette var ikke HI. Hun klarer faktisk fint å kjøre. Det eneste problemet i så måte var vist å få bilen i revers. Da måtte hun bruke begge hender, men det er ikke farlig ettersom bilen da allerede står stille. å drikke fra et glass derimot klarte hun ikke med høyre arm. Det re vel egentlig ikke så nøye i forhold til spørsmålet i hovedinnlegget. HI Det er uansett ikke lov å kjøre når du ikke kan bruke begge armer.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #104 Skrevet 21. mai 2012 Ok... så hun låner bil, ber deg om å kjøre henne til legevakta. Hvorfor? Og hvordan kommer hun seg på jobb uten bil? Hvorfor er hun på arbeidsplassen flere ganger om dagen i full sykmelding? Noe som skurrer skikkelig her. Hun bor ca 200 m fra arbeidsplassen og har ikke skadet bena. Hvordan kommer hun seg på butikken ellers da når hun ikke har bil? Låner hun bilen din hver gang hun må kjøpe et brød? Det varierer. Noen ganger sykler hun, noen ganger tar hun toget og noen ganger låner hun bil. Hun ordner seg vell omtrent som andre mennesker som ikke har egen bil.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #105 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Og hvilken relevans har det? Mener du at utenlandske arbeidstagere er latere og faker oftere sykmelding enn de norske? Hun sikter nok heller til at mange norske arbeidsgivere behandler utenlandske arbeidstagere som "dritt" ettersom mange av dem ikke kan alt av lover og regler og derfor heller ikke vet om rettigheter (som feks. at hun kan kreve dialogmøte med lege tilstede)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #106 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Og hvilken relevans har det? Mener du at utenlandske arbeidstagere er latere og faker oftere sykmelding enn de norske? Hun sikter nok heller til at mange norske arbeidsgivere behandler utenlandske arbeidstagere som "dritt" ettersom mange av dem ikke kan alt av lover og regler og derfor heller ikke vet om rettigheter (som feks. at hun kan kreve dialogmøte med lege tilstede) På den annen side vet de ofte ikke om pliktene sine heller.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #107 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har faktisk ikke ringt opp vedkommende i det heletatt. Den siste samtalen tokk vi da hun kom innom for å låne en bil for å kjøre i butikken. Hvor i all verden får du det fra at jeg plager henne? HI Seriøøøst, HI, hvordan kan noen kjøre med arm i fatle? Det er ikke lov. Nå tror jeg det begynner å bli trolleinnlegg dessverre. Og så mange som har engasjert seg. Automatgir og broren var med. Ikke spill dum. HI Dette var ikke HI. Hun klarer faktisk fint å kjøre. Det eneste problemet i så måte var vist å få bilen i revers. Da måtte hun bruke begge hender, men det er ikke farlig ettersom bilen da allerede står stille. å drikke fra et glass derimot klarte hun ikke med høyre arm. Det re vel egentlig ikke så nøye i forhold til spørsmålet i hovedinnlegget. HI Det er uansett ikke lov å kjøre når du ikke kan bruke begge armer. Det er rart at du er arbeidsgiver og: * ikke kan nok om sykmeldingsregler av den enkle grunn at ingen sykmelder seg i bedriften din' * ikke vet at du får null niks nada på forsikringen når du låner bil til en som ikke er skikket til å kjøre, hvis noe skjer. At folk tør sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #108 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Og hvilken relevans har det? Mener du at utenlandske arbeidstagere er latere og faker oftere sykmelding enn de norske? Hvorfor legger du ord i munnen på meg, skrev jeg det? Grunnen til at jeg spurte er fordi at utenlandske arbeidere oftere ikke tør å stå opp for seg selv og si hva de mener. Har selv jobbet i en bedrift med mange utenlandske kolleger. Mange av dem turde aldri si imot sjefene fordi de var redde for jobbene sine. Der ble det praktisert helt forskjellige regler for om du var norsk eller ikke, var du ikke norsk ble du utnyttet på alle mulige måter. Og hi høres ut som min gamle sjef
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #109 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Og hvilken relevans har det? Mener du at utenlandske arbeidstagere er latere og faker oftere sykmelding enn de norske? Hun sikter nok heller til at mange norske arbeidsgivere behandler utenlandske arbeidstagere som "dritt" ettersom mange av dem ikke kan alt av lover og regler og derfor heller ikke vet om rettigheter (som feks. at hun kan kreve dialogmøte med lege tilstede) På den annen side vet de ofte ikke om pliktene sine heller. Og nettopp derfor bør en arbeidsgiver være edruelig nok til å opplyse om plikter OG rettigheter
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #110 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Selvfølgelig. Jeg skrev jo i et annet innlegg at hun oversatte mellom norsk og sitt morsmål. Hvordan det? HI Er det en selvfølge at hun er utenlands fordi om hun oversetter?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #111 Skrevet 21. mai 2012 Får en følelse av at dette er en arbeidstager med utenlands bakgrunn, stemmer det hi? Selvfølgelig. Jeg skrev jo i et annet innlegg at hun oversatte mellom norsk og sitt morsmål. Hvordan det? HI Er det en selvfølge at hun er utenlands fordi om hun oversetter? Ehh ja, når HI skriver "...mellom norsk og sitt morsmål". Hint: MORSMåL
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #112 Skrevet 21. mai 2012 Morsom tråd. HI er altså en elendig sjef fordi hun har en bedrift med lavt sykefravær, har ansatt utlendinger og låner bort en bil til en ansatt som er sykmeldt. Desuten er det uhørt at hun sjekker ut reglene i en situasjon hun ikke har vært oppe i før. Har jeg fått med meg det meste da?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #113 Skrevet 22. mai 2012 Morsom tråd. HI er altså en elendig sjef fordi hun har en bedrift med lavt sykefravær, har ansatt utlendinger og låner bort en bil til en ansatt som er sykmeldt. Desuten er det uhørt at hun sjekker ut reglene i en situasjon hun ikke har vært oppe i før. Har jeg fått med meg det meste da? Du skjønner nok ganske godt hvorfor HI får pepper. Lavt sykefravær? Det er ganske påfallende at INGEN i en bedrift har vært sykmeldt en eneste dag i 3 år. Ut fra HI ser man hvorfor - man blir mast hull i hode på å komme på jobb når man er syk. Så nullsykefraværet skyldes nok andre ting enn at samtlige ansatte har fenomenal helse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå