Anonym bruker Skrevet 18. mai 2012 #51 Skrevet 18. mai 2012 Når det gjelder bivirkninger av vaksiner, er de ofte av nevrologisk art.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #52 Skrevet 19. mai 2012 Nå lurer jeg bare...dere som er imot vaksineprogrammene og mener det er farlige saker vi putter i barna med dem, vil det si at dere ikke bruker legemidler? Aldri paracet? Aldri penicilin? Hva gjør dere når dere er syke? Eller når barna deres er syke? Er det bare å ligge under dyna å komme seg gjennom det? Kroppen ordner opp selv? Jeg respekterer at andre har et annet syn på vaksinering enn meg, men lurer litt på hvordan dere forholder dere til andre kjemisk-fremstilte "gifter" vi ellers putter i oss? tar aldri smertestillende nei og kommer nok ikke til å gi barnet mitt det.. antibiotika er jeg usikker på enda må sette meg mer inn i det først mener du på fullt alvor at du ville nekte barnet ditt feber og smertstillende medisin hvis det skulle trenge det. Du risikerer heller feberkramper eller at barnet ditt har smerter fordi DU er imot medisiner. Det vil jeg nesten kalle omsorgssvikt. Alle foreldre tar beslutninger etter hva de synes er det beste, hvem ellers skal bestemme da, naboen?! Babyer som får paracetamol de seks første månedene dobler nesten risikoen for å få allergi og astma før de blir ti år Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #53 Skrevet 19. mai 2012 Alle foreldre tar beslutninger etter hva de synes er det beste, hvem ellers skal bestemme da, naboen?! Babyer som får paracetamol de seks første månedene dobler nesten risikoen for å få allergi og astma før de blir ti år Er det en påstand bare du har eller har du en link til dette. Og i såfall hvilke mengder paracetamol er det da snakk om. Normal bruk eller overdreven bruk? I hvilken sammenheng er denne undersøkelsen gjord. Det har jo noe å si for helheten i påstanden.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #54 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #55 Skrevet 19. mai 2012 Alle foreldre tar beslutninger etter hva de synes er det beste, hvem ellers skal bestemme da, naboen?! Babyer som får paracetamol de seks første månedene dobler nesten risikoen for å få allergi og astma før de blir ti år Er det en påstand bare du har eller har du en link til dette. Og i såfall hvilke mengder paracetamol er det da snakk om. Normal bruk eller overdreven bruk? I hvilken sammenheng er denne undersøkelsen gjord. Det har jo noe å si for helheten i påstanden. http://www.klikk.no/...ticle331018.ece
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #56 Skrevet 19. mai 2012 Jeg blir helt skremt av kunnskapsløsheten i denne tråden... Jeg støtter meg til vitenskapelig forskning som på en ordentlig måte har undersøkt alle disse påstandene... Alle som en er tilbakebevist... - autismelinken er fullstendig tilbakevist.. Wakefield er diskredidert som forsker pga juks og han har mistet legelisensen... Det er nettopp slik forskning som han bedrev som antivaksinerne er i mot pga juks og triks med tall likevel "bruker" de denne studien for alt den er verdt pga den støtter deres synspunkt om de "farlige" vaksinene.. Ingen har noensinne etter dette funnet noen link mellom MMR og autisme - såvidt meg bekjent har ingen dødd av vaksiner.. Joda, allergiske reaksjoner kan oppstå som ved ALLE injeksjoner, men dette er veldig sjeldent! Og de som reagerer reagerer i såfall på tilsetningsstoffene og ikke selve viruset! Bare fordi noe sammenfaller i tid betyr ikke det at man kan direkte se en årsak.. Om noen får en vaksine på fredag og dør på mandag vil en del si at "han døde pga vaksinen", men glemmer da at folk dør uventet hver eneste dag også uten vaksine og det er logisk å anta at like mange vil gjøre det også MED vaksine innabords.. Ingen statistikk viser at FLERE dør enn vanlig etter vaksinering... Om jeg drikker et glass melk og så faller og brekker foten kan jeg jo ikke dra den "logiske" konklusjonen at jeg falt og skadet meg pga melken så derfor er den farlig???? - Svineinfluensavaksinen VAR testet men av en grunn forskere ikke forstår har man fått en økning av narkolepsi i Norge og Finnland etter denne vaksinen... Denne økningen har man ikke sett i andre land og forskning foregår for å finne ut om det ER en link mellom vaksinen og narkolepsi så helsemyndighetene skjuler ingenting slik enkelte konspirasjonsteoretikere later til å tro.. - ingen som er døde av å ikke vaksinere seg???? Den var god du, hvordan tror dere verden (og da mener jeg VåR verden, ikke Afrika eller andre land) ville sett ut uten vaksiner?? Det dør barn i Europa I DAG av sykdommer det vaksineres mot, det har f.eks vært flere utbrudd blant uvaksinerte med meslinger og en del barn har dødd og desto flere har vært hospitalisert og blitt skadet for livet.. Hjernehinnebetennelse f.eks er en komplikasjon av meslinger og de få som får det risikerer død eller alvorlig skade... - Guillan Barre syndrome er en autoimmun sykdom man ser etter kroppen har blitt utsatt for infeksjon av noe slag.. En del tilfeller sees etter vaksiner MEN de fleste kommer av vanlige infeksjoner og risikoen for å få en slik reaksjon av vaksiner er MINDRE enn om man skulle bli syk av sykdommen det vaksineres mot.. http://nhi.no/sykdom...428.html?page=2 Dere som er bekymret for vaksiner - vær så snill og søk fakta andre steder enn her eller på anti vaksine nettsteder der det som presenteres ikke er til å stole på.. Massevis av studier er gjort på vaksiner (og da mener jeg ORDENTLIGE studier som er kontrollert og vurdert av andre forskere og funnet å være valide) og det er bevist utover enhver tvil at vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet i Norge er trygge og gode og at risikoen ved å vaksinere er mye mindre enn å ta sjansen på å få sykdommene det vaksineres mot..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #57 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece
Krumelur Skrevet 19. mai 2012 #58 Skrevet 19. mai 2012 Har ikke lest alle innleggene, så kanskje dette er nevnt før. Men grunnen til at det går bra med de som ikke tar vaksine, er jo at "alle" de andre har gjort det, slik at sykdommene ikke får spre seg. Meslinger feks kan være livsfarlig, og man har sett oppblomstringer av denne sykdommen pga miljøer som ikke vil vaksinere barna sine. Enig altså, makan til konspirasjonsteorier!
Krumelur Skrevet 19. mai 2012 #59 Skrevet 19. mai 2012 Ser at jeg kanskje burde lest innlegget før mitt..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #60 Skrevet 19. mai 2012 Men selv om det ikke er dokumentert, bare spekuleres i.. er man villig til å ta den sjansen? Autisme er alvorlig og sjansen for å få feks kikhoste er minimal og enda mindre sjans for at den faktisk tar skade.. MEN viss en baby får kikhoste kan den dø av det,er ganske alvorlig!Tenker at viss jeg ikke vaksinerer mine barn,de får kikhoste og de smitter en liten baby OG utfallet blir at babyen må ligge lenge på sukehus eller utvikler hjerneskade pga oksydenmangel, da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!!!!! Tenk på andre også!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #61 Skrevet 19. mai 2012 Jeg anbefaler alle som lurer på vaksiner og hva som er sant og ikke sant å sjekke ut www.tjomlid.com - han er en fyr som har tatt seg tid til å gå gjennom alle påstandene anti vaksinerne kommer med og sjekket studiene de henviser til og de blir plukket fra hverandre alle som en... Sjekk disse : http://tjomlid.com/?p=4381 http://tjomlid.com/?p=4340 http://tjomlid.com/?p=3803 http://tjomlid.com/?p=3896
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #62 Skrevet 19. mai 2012 Jeg blir helt skremt av kunnskapsløsheten i denne tråden... Jeg støtter meg til vitenskapelig forskning som på en ordentlig måte har undersøkt alle disse påstandene... Alle som en er tilbakebevist... - autismelinken er fullstendig tilbakevist.. Wakefield er diskredidert som forsker pga juks og han har mistet legelisensen... Det er nettopp slik forskning som han bedrev som antivaksinerne er i mot pga juks og triks med tall likevel "bruker" de denne studien for alt den er verdt pga den støtter deres synspunkt om de "farlige" vaksinene.. Ingen har noensinne etter dette funnet noen link mellom MMR og autisme - såvidt meg bekjent har ingen dødd av vaksiner.. Joda, allergiske reaksjoner kan oppstå som ved ALLE injeksjoner, men dette er veldig sjeldent! Og de som reagerer reagerer i såfall på tilsetningsstoffene og ikke selve viruset! Bare fordi noe sammenfaller i tid betyr ikke det at man kan direkte se en årsak.. Om noen får en vaksine på fredag og dør på mandag vil en del si at "han døde pga vaksinen", men glemmer da at folk dør uventet hver eneste dag også uten vaksine og det er logisk å anta at like mange vil gjøre det også MED vaksine innabords.. Ingen statistikk viser at FLERE dør enn vanlig etter vaksinering... Om jeg drikker et glass melk og så faller og brekker foten kan jeg jo ikke dra den "logiske" konklusjonen at jeg falt og skadet meg pga melken så derfor er den farlig???? - Svineinfluensavaksinen VAR testet men av en grunn forskere ikke forstår har man fått en økning av narkolepsi i Norge og Finnland etter denne vaksinen... Denne økningen har man ikke sett i andre land og forskning foregår for å finne ut om det ER en link mellom vaksinen og narkolepsi så helsemyndighetene skjuler ingenting slik enkelte konspirasjonsteoretikere later til å tro.. - ingen som er døde av å ikke vaksinere seg???? Den var god du, hvordan tror dere verden (og da mener jeg VåR verden, ikke Afrika eller andre land) ville sett ut uten vaksiner?? Det dør barn i Europa I DAG av sykdommer det vaksineres mot, det har f.eks vært flere utbrudd blant uvaksinerte med meslinger og en del barn har dødd og desto flere har vært hospitalisert og blitt skadet for livet.. Hjernehinnebetennelse f.eks er en komplikasjon av meslinger og de få som får det risikerer død eller alvorlig skade... - Guillan Barre syndrome er en autoimmun sykdom man ser etter kroppen har blitt utsatt for infeksjon av noe slag.. En del tilfeller sees etter vaksiner MEN de fleste kommer av vanlige infeksjoner og risikoen for å få en slik reaksjon av vaksiner er MINDRE enn om man skulle bli syk av sykdommen det vaksineres mot.. http://nhi.no/sykdom...428.html?page=2 Dere som er bekymret for vaksiner - vær så snill og søk fakta andre steder enn her eller på anti vaksine nettsteder der det som presenteres ikke er til å stole på.. Massevis av studier er gjort på vaksiner (og da mener jeg ORDENTLIGE studier som er kontrollert og vurdert av andre forskere og funnet å være valide) og det er bevist utover enhver tvil at vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet i Norge er trygge og gode og at risikoen ved å vaksinere er mye mindre enn å ta sjansen på å få sykdommene det vaksineres mot.. Vi kan ikke bruke 100 år gamle fakta når vi skal ta dette valget. Veldig få eller ingen har dødd i norge av å ikke ta vaksiner de siste årene. Sykdommene er så godt som utryddet i norge og et godt bevist på det er at ingen av oss voksne sliter med disse sykdommene
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #63 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #64 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk. Så om dine barn får astma så er ikke det å lide? Jeg ville prøvd det meste før jeg gir opp og propper barnet fullt med kjemiske legemidler, gjør det gjerne du, men ikke kall meg en dårlig mor når du selv høres bare lat ut som tyr til enkleste løsning
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #65 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk. Så om dine barn får astma så er ikke det å lide? Jeg ville prøvd det meste før jeg gir opp og propper barnet fullt med kjemiske legemidler, gjør det gjerne du, men ikke kall meg en dårlig mor når du selv høres bare lat ut som tyr til enkleste løsning Hvor har du lest utfra innleggene mine at jeg proppr dem full med kjemiske legemiddler, og ikke ser allmentilstanden deres an? Jeg gir dem paracet når dem TRENGER det. Når allmentilstanden deres er så dårlig at dem enten har smerter og/ eller høy feber som ikke vil gå ned. Det er veldig sjeldent mine unger er så syke. Barn tåler som regel høy feber veldig godt og kan være ganske så syke uten å ha dårlig allmentilstand. Men som sag jeg gir dem heller en paracet når smertene jager og allmentilstanden deres er så dårlig at det ville være uforsvarlig å la være. Jeg står ikke å ser på at dem har det vondt når det kan avhjelpes og resultatet ville vært det samme om jeg snakket med lege eller kommet på legevakt. De hadde startet med paracet dem også. Hadde du nektet legen å gi barnet ditt paracet hos legen også? Som du ser handler jeg helt i tråd med den linken du selv linket til.Så ungene mine blir godt tatt hånd om. Ingen av de har astma heller. Du nekter dine barn den hjelpen, det klarer ikke jeg å ha respekt for samme hvor mye du skal prøve å sverte meg tilbake.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #66 Skrevet 19. mai 2012 Jeg blir helt skremt av kunnskapsløsheten i denne tråden... Jeg støtter meg til vitenskapelig forskning som på en ordentlig måte har undersøkt alle disse påstandene... Alle som en er tilbakebevist... - autismelinken er fullstendig tilbakevist.. Wakefield er diskredidert som forsker pga juks og han har mistet legelisensen... Det er nettopp slik forskning som han bedrev som antivaksinerne er i mot pga juks og triks med tall likevel "bruker" de denne studien for alt den er verdt pga den støtter deres synspunkt om de "farlige" vaksinene.. Ingen har noensinne etter dette funnet noen link mellom MMR og autisme - såvidt meg bekjent har ingen dødd av vaksiner.. Joda, allergiske reaksjoner kan oppstå som ved ALLE injeksjoner, men dette er veldig sjeldent! Og de som reagerer reagerer i såfall på tilsetningsstoffene og ikke selve viruset! Bare fordi noe sammenfaller i tid betyr ikke det at man kan direkte se en årsak.. Om noen får en vaksine på fredag og dør på mandag vil en del si at "han døde pga vaksinen", men glemmer da at folk dør uventet hver eneste dag også uten vaksine og det er logisk å anta at like mange vil gjøre det også MED vaksine innabords.. Ingen statistikk viser at FLERE dør enn vanlig etter vaksinering... Om jeg drikker et glass melk og så faller og brekker foten kan jeg jo ikke dra den "logiske" konklusjonen at jeg falt og skadet meg pga melken så derfor er den farlig???? - Svineinfluensavaksinen VAR testet men av en grunn forskere ikke forstår har man fått en økning av narkolepsi i Norge og Finnland etter denne vaksinen... Denne økningen har man ikke sett i andre land og forskning foregår for å finne ut om det ER en link mellom vaksinen og narkolepsi så helsemyndighetene skjuler ingenting slik enkelte konspirasjonsteoretikere later til å tro.. - ingen som er døde av å ikke vaksinere seg???? Den var god du, hvordan tror dere verden (og da mener jeg VåR verden, ikke Afrika eller andre land) ville sett ut uten vaksiner?? Det dør barn i Europa I DAG av sykdommer det vaksineres mot, det har f.eks vært flere utbrudd blant uvaksinerte med meslinger og en del barn har dødd og desto flere har vært hospitalisert og blitt skadet for livet.. Hjernehinnebetennelse f.eks er en komplikasjon av meslinger og de få som får det risikerer død eller alvorlig skade... - Guillan Barre syndrome er en autoimmun sykdom man ser etter kroppen har blitt utsatt for infeksjon av noe slag.. En del tilfeller sees etter vaksiner MEN de fleste kommer av vanlige infeksjoner og risikoen for å få en slik reaksjon av vaksiner er MINDRE enn om man skulle bli syk av sykdommen det vaksineres mot.. http://nhi.no/sykdom...428.html?page=2 Dere som er bekymret for vaksiner - vær så snill og søk fakta andre steder enn her eller på anti vaksine nettsteder der det som presenteres ikke er til å stole på.. Massevis av studier er gjort på vaksiner (og da mener jeg ORDENTLIGE studier som er kontrollert og vurdert av andre forskere og funnet å være valide) og det er bevist utover enhver tvil at vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet i Norge er trygge og gode og at risikoen ved å vaksinere er mye mindre enn å ta sjansen på å få sykdommene det vaksinen. Og du snakker om kunnskapsløshet? Kjære vene. Flere av de tingene du kommer med her er jo direkte feil, og enkelt å tilbakevise med helt klare fakta, selv fra fhi.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #67 Skrevet 19. mai 2012 Jeg blir helt skremt av kunnskapsløsheten i denne tråden... Jeg støtter meg til vitenskapelig forskning som på en ordentlig måte har undersøkt alle disse påstandene... Alle som en er tilbakebevist... - autismelinken er fullstendig tilbakevist.. Wakefield er diskredidert som forsker pga juks og han har mistet legelisensen... Det er nettopp slik forskning som han bedrev som antivaksinerne er i mot pga juks og triks med tall likevel "bruker" de denne studien for alt den er verdt pga den støtter deres synspunkt om de "farlige" vaksinene.. Ingen har noensinne etter dette funnet noen link mellom MMR og autisme - såvidt meg bekjent har ingen dødd av vaksiner.. Joda, allergiske reaksjoner kan oppstå som ved ALLE injeksjoner, men dette er veldig sjeldent! Og de som reagerer reagerer i såfall på tilsetningsstoffene og ikke selve viruset! Bare fordi noe sammenfaller i tid betyr ikke det at man kan direkte se en årsak.. Om noen får en vaksine på fredag og dør på mandag vil en del si at "han døde pga vaksinen", men glemmer da at folk dør uventet hver eneste dag også uten vaksine og det er logisk å anta at like mange vil gjøre det også MED vaksine innabords.. Ingen statistikk viser at FLERE dør enn vanlig etter vaksinering... Om jeg drikker et glass melk og så faller og brekker foten kan jeg jo ikke dra den "logiske" konklusjonen at jeg falt og skadet meg pga melken så derfor er den farlig???? - Svineinfluensavaksinen VAR testet men av en grunn forskere ikke forstår har man fått en økning av narkolepsi i Norge og Finnland etter denne vaksinen... Denne økningen har man ikke sett i andre land og forskning foregår for å finne ut om det ER en link mellom vaksinen og narkolepsi så helsemyndighetene skjuler ingenting slik enkelte konspirasjonsteoretikere later til å tro.. - ingen som er døde av å ikke vaksinere seg???? Den var god du, hvordan tror dere verden (og da mener jeg VåR verden, ikke Afrika eller andre land) ville sett ut uten vaksiner?? Det dør barn i Europa I DAG av sykdommer det vaksineres mot, det har f.eks vært flere utbrudd blant uvaksinerte med meslinger og en del barn har dødd og desto flere har vært hospitalisert og blitt skadet for livet.. Hjernehinnebetennelse f.eks er en komplikasjon av meslinger og de få som får det risikerer død eller alvorlig skade... - Guillan Barre syndrome er en autoimmun sykdom man ser etter kroppen har blitt utsatt for infeksjon av noe slag.. En del tilfeller sees etter vaksiner MEN de fleste kommer av vanlige infeksjoner og risikoen for å få en slik reaksjon av vaksiner er MINDRE enn om man skulle bli syk av sykdommen det vaksineres mot.. http://nhi.no/sykdom...428.html?page=2 Dere som er bekymret for vaksiner - vær så snill og søk fakta andre steder enn her eller på anti vaksine nettsteder der det som presenteres ikke er til å stole på.. Massevis av studier er gjort på vaksiner (og da mener jeg ORDENTLIGE studier som er kontrollert og vurdert av andre forskere og funnet å være valide) og det er bevist utover enhver tvil at vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet i Norge er trygge og gode og at risikoen ved å vaksinere er mye mindre enn å ta sjansen på å få sykdommene det vaksinen. Og du snakker om kunnskapsløshet? Kjære vene. Flere av de tingene du kommer med her er jo direkte feil, og enkelt å tilbakevise med helt klare fakta, selv fra fhi. Værsågod kom med linker....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #68 Skrevet 19. mai 2012 Ikke ano over her, men du glemmer blant annet å nevne at Norge og Finnland fikk en annen type svineinfluensavaksine enn andre land. Du glemmer også å nevne at de som tilbakeviste Wakefield hadde svært tette bånd til vaksineindustrien. Dette er skrevet om. Vitenskapsmiljøet har mange, mange aspekter som mannen i gata har mangelfull kunnskap om.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #69 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk. Så om dine barn får astma så er ikke det å lide? Jeg ville prøvd det meste før jeg gir opp og propper barnet fullt med kjemiske legemidler, gjør det gjerne du, men ikke kall meg en dårlig mor når du selv høres bare lat ut som tyr til enkleste løsning Hvor har du lest utfra innleggene mine at jeg proppr dem full med kjemiske legemiddler, og ikke ser allmentilstanden deres an? Jeg gir dem paracet når dem TRENGER det. Når allmentilstanden deres er så dårlig at dem enten har smerter og/ eller høy feber som ikke vil gå ned. Det er veldig sjeldent mine unger er så syke. Barn tåler som regel høy feber veldig godt og kan være ganske så syke uten å ha dårlig allmentilstand. Men som sag jeg gir dem heller en paracet når smertene jager og allmentilstanden deres er så dårlig at det ville være uforsvarlig å la være. Jeg står ikke å ser på at dem har det vondt når det kan avhjelpes og resultatet ville vært det samme om jeg snakket med lege eller kommet på legevakt. De hadde startet med paracet dem også. Hadde du nektet legen å gi barnet ditt paracet hos legen også? Som du ser handler jeg helt i tråd med den linken du selv linket til.Så ungene mine blir godt tatt hånd om. Ingen av de har astma heller. Du nekter dine barn den hjelpen, det klarer ikke jeg å ha respekt for samme hvor mye du skal prøve å sverte meg tilbake. Du er klar over at paracet ikke er noen medisin ?! Det er SMERTESTILLENDE. Og når barna blir så syke som du beskriver at de "må" ha det ville jeg heller tatt de med til sykehuset for en grundig sjekk. Smerter er jo kroppens varsling om at man er syk og når man bedøver smerter med paracet vil ikke kroppen være istand til å si ifra om man virkelig blir syk! Tenk over den istedet for å være så opptatt av å angripe andre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #70 Skrevet 19. mai 2012 Ikke ano over her, men du glemmer blant annet å nevne at Norge og Finnland fikk en annen type svineinfluensavaksine enn andre land. Du glemmer også å nevne at de som tilbakeviste Wakefield hadde svært tette bånd til vaksineindustrien. Dette er skrevet om. Vitenskapsmiljøet har mange, mange aspekter som mannen i gata har mangelfull kunnskap om. Nå er det jo ikke bare EN forsker som har tilbakevist Wakefield da men MANGE.... Mange studier har vært gjort på dette med MMR og autisme og INGEN link har blitt funnet... Når det gjelder det med de forskjellige vaksinene skal jeg ikke uttale meg, men jeg vil tro at Norge og Finland ikke var alene om å få akkurat denne vaksinen og at data fra andre land er noe fhi jobber med for å se videre om det er noen link...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #71 Skrevet 19. mai 2012 Jeg blir helt skremt av kunnskapsløsheten i denne tråden... Jeg støtter meg til vitenskapelig forskning som på en ordentlig måte har undersøkt alle disse påstandene... Alle som en er tilbakebevist... - autismelinken er fullstendig tilbakevist.. Wakefield er diskredidert som forsker pga juks og han har mistet legelisensen... Det er nettopp slik forskning som han bedrev som antivaksinerne er i mot pga juks og triks med tall likevel "bruker" de denne studien for alt den er verdt pga den støtter deres synspunkt om de "farlige" vaksinene.. Ingen har noensinne etter dette funnet noen link mellom MMR og autisme - såvidt meg bekjent har ingen dødd av vaksiner.. Joda, allergiske reaksjoner kan oppstå som ved ALLE injeksjoner, men dette er veldig sjeldent! Og de som reagerer reagerer i såfall på tilsetningsstoffene og ikke selve viruset! Bare fordi noe sammenfaller i tid betyr ikke det at man kan direkte se en årsak.. Om noen får en vaksine på fredag og dør på mandag vil en del si at "han døde pga vaksinen", men glemmer da at folk dør uventet hver eneste dag også uten vaksine og det er logisk å anta at like mange vil gjøre det også MED vaksine innabords.. Ingen statistikk viser at FLERE dør enn vanlig etter vaksinering... Om jeg drikker et glass melk og så faller og brekker foten kan jeg jo ikke dra den "logiske" konklusjonen at jeg falt og skadet meg pga melken så derfor er den farlig???? - Svineinfluensavaksinen VAR testet men av en grunn forskere ikke forstår har man fått en økning av narkolepsi i Norge og Finnland etter denne vaksinen... Denne økningen har man ikke sett i andre land og forskning foregår for å finne ut om det ER en link mellom vaksinen og narkolepsi så helsemyndighetene skjuler ingenting slik enkelte konspirasjonsteoretikere later til å tro.. - ingen som er døde av å ikke vaksinere seg???? Den var god du, hvordan tror dere verden (og da mener jeg VåR verden, ikke Afrika eller andre land) ville sett ut uten vaksiner?? Det dør barn i Europa I DAG av sykdommer det vaksineres mot, det har f.eks vært flere utbrudd blant uvaksinerte med meslinger og en del barn har dødd og desto flere har vært hospitalisert og blitt skadet for livet.. Hjernehinnebetennelse f.eks er en komplikasjon av meslinger og de få som får det risikerer død eller alvorlig skade... - Guillan Barre syndrome er en autoimmun sykdom man ser etter kroppen har blitt utsatt for infeksjon av noe slag.. En del tilfeller sees etter vaksiner MEN de fleste kommer av vanlige infeksjoner og risikoen for å få en slik reaksjon av vaksiner er MINDRE enn om man skulle bli syk av sykdommen det vaksineres mot.. http://nhi.no/sykdom...428.html?page=2 Dere som er bekymret for vaksiner - vær så snill og søk fakta andre steder enn her eller på anti vaksine nettsteder der det som presenteres ikke er til å stole på.. Massevis av studier er gjort på vaksiner (og da mener jeg ORDENTLIGE studier som er kontrollert og vurdert av andre forskere og funnet å være valide) og det er bevist utover enhver tvil at vaksinene vi har i barnevaksinasjonsprogrammet i Norge er trygge og gode og at risikoen ved å vaksinere er mye mindre enn å ta sjansen på å få sykdommene det vaksineres mot.. De som er skeptiske til vaksiner blir møtt av argumentasjon som den du gir over her. Vi er kunnskapsløse og leser aldri seriøs forskning..... rart hvordan de som er for vaksiner alltid skal være de med mest kunnskap.... I min omganskrets er det nemlig stikk motsatt som er tilfelle. Det er leger, forskere og annet helsepersonell som har fulgt vaksinediskusjonen i årevis, de har lest seg opp på virkninger og bivirkninger og har til slutt tatt et standpunkt mot vaksiner. INGEN av dem oppfordrer andre til å ta samme valg som dem, og på direkte spørsmål "hva bør jeg gjøre" så ber de alltid folk om å lese og sette seg inn i for og mot selv. For dette er et valg som hver enkelt må ta selv - bygd på god informasjon. Hvis man følger med over tid ser man at mye informasjon blir hysjet ned slik at vi forbrukere ikke får all informasjon. Begynner man å se på de tette bånd mellom ulike aktører så er det skremmende, og det blir for naivt i min verden å tro at så enorme kapitalinteresser kun har helse i fokus. Og de som ensidig kritiserer Wakefield bør kanskje sette seg inn i vennskap og eierskap ift media som "avslørte" og produsent av vaksinen det gjald, samt timing for når en del av dette ble gjort. Men noe som er mye viktigere er at det finnes minst 28 studier, bl.a. fra USA, Canada, Venezuela og Italia som BEKREFTER det samme som dr Wakefield fant! Hvor ofte hører man det i media? Ikke ofte..... Det som som regel glemmes i diskusjonen for-mot vaksiner er at det er forskjell på en naturlig immunitet som opparbeides i en befolkning etter større sykdomsutbrudd - og en midlertidig immunitet pga vaksiner. Det er helt forskjellige mekanismer som trigges, og det begynner nå også å komme tall som viser at en del sykdommer, som f.eks. kikhoste, har begynt å utvikle vaksine-resistente typer som er mye farligere enn den opprinnelige kikhosten - fordi bakterien prøver å overleve og må utvikle seg for å overleve vaksinene..... Du skriver også at svineinfluensavaksinene var ferdig testet - det stemmer ikke helt med tanke på at produsentene av vaksinen blir fraskrevet alt ansvar for evt bivirkninger fordi de har hatt for kort tid til å teste dem ordentlig ut....? Og det du skriver at det kun er i Norge og Finland man har funnet sammenheng mellom vaksinen og narkolepsi er direkte feil - også Sverige, Tyskland, Storbritannia og Frankrike har hatt flere tilfeller narkolepsi hos barn etter å ha fått vaksinen! Ingen som noensinne har dødd av vaksiner, skriver du... da har du nok ikke lest nok, eller har lest for selektivt, for det er mange eksempler, også fra ulike lands egne helsemyndigheter! Tallene finnes der, det er bare å finne dem. Problemet er at disse sjeldent får noe særlig plass i media. Jeg vet selv om en person her i landet som for en del år siden døde av hjernehinnebetennelse under et døgn etter at denne fikk vaksinen mot hjernehinnebetennelse.... tilfeldig? Symptomene kom kun svært få timer etter at personen fikk vaksinen (vaksinen på formiddag, symptomer på ettermiddagen). Det var ingen andre med hjernehinnebetennelse i området, og helsevesenet motsa seg selv gang på gang på gang i dette tilfellet og deretter nektet for at de motsa seg selv - og det havnet ikke i media. Og når det gjelder f.eks. stivkrampevaksine - hva er vitsen med vaksinen når man uansett om man nettopp har tatt vaksninen eller ei vil få en ny stivkrampesprøyte hvis man f.eks. blir bitt av en hund eller tråkker på en rusten spiker. Det er rutine, så om man har tatt den før spiller liten rolle når man uansett får den hvis et uhell skulle skje. Jeg vet om flere leger som ikke gir denne til barna sine nettopp av denne grunn. Tidligere hadde Japan ingen vaksinering av barn under to år fordi det er nettopp disse to årene som er viktigst for utviklingen av immunsystemet vårt. Så innførte de likevel vaksinering av småbarn - og opplevde en betydelig økning av en hel rekke sykdommer og plager hos små barn. Dette gjorde at de igjen utsatte vaksinering av små barn. Det jeg vil frem til med det jeg har skrevet her er at man bør ikke nødvendigvis ta en leirs argumenter for god fisk, og dermed si at de som mener det motsatte bare tar feil. Det er et faktum at det er enorme økonomiske interesser i helse og vaksinering. De som argumenterer mot vaksiner har sjeldent økonomiske interesser i det, mens de som er for (spesielt produsentene) har enorme økonomiske interesser, og dermed står i fare for å tape enormt hvis praksisen med vaksiner ble lagt helt om. Dette er ikke konspirasjon, det er et fakta. Det betyr ikke at alt de sier for vaksiner trenger å være feil, men at økonomi er en del av hele bildet - det er udiskutabelt. Legemiddelindustrien er tross alt en av verdens tre største industrier målt i kroner (de to andre er våpenindustri og narkotika). Jeg mener foreldre plikter å sette seg inn i BåDE for og mot vaksiner fra mange ulike kilder - og deretter ta bevisste valg. Og når disse valgene er tatt synes jeg begge leire bør reskpektere de andres valg!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #72 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk. Så om dine barn får astma så er ikke det å lide? Jeg ville prøvd det meste før jeg gir opp og propper barnet fullt med kjemiske legemidler, gjør det gjerne du, men ikke kall meg en dårlig mor når du selv høres bare lat ut som tyr til enkleste løsning Hvor har du lest utfra innleggene mine at jeg proppr dem full med kjemiske legemiddler, og ikke ser allmentilstanden deres an? Jeg gir dem paracet når dem TRENGER det. Når allmentilstanden deres er så dårlig at dem enten har smerter og/ eller høy feber som ikke vil gå ned. Det er veldig sjeldent mine unger er så syke. Barn tåler som regel høy feber veldig godt og kan være ganske så syke uten å ha dårlig allmentilstand. Men som sag jeg gir dem heller en paracet når smertene jager og allmentilstanden deres er så dårlig at det ville være uforsvarlig å la være. Jeg står ikke å ser på at dem har det vondt når det kan avhjelpes og resultatet ville vært det samme om jeg snakket med lege eller kommet på legevakt. De hadde startet med paracet dem også. Hadde du nektet legen å gi barnet ditt paracet hos legen også? Som du ser handler jeg helt i tråd med den linken du selv linket til.Så ungene mine blir godt tatt hånd om. Ingen av de har astma heller. Du nekter dine barn den hjelpen, det klarer ikke jeg å ha respekt for samme hvor mye du skal prøve å sverte meg tilbake. Du er klar over at paracet ikke er noen medisin ?! Det er SMERTESTILLENDE. Og når barna blir så syke som du beskriver at de "må" ha det ville jeg heller tatt de med til sykehuset for en grundig sjekk. Smerter er jo kroppens varsling om at man er syk og når man bedøver smerter med paracet vil ikke kroppen være istand til å si ifra om man virkelig blir syk! Tenk over den istedet for å være så opptatt av å angripe andre. Eh.. Og smertestillende er ikke en medisin? Skjønte ikke helt logikken i dette utsagnet.. Og at kroppen ikke vil være i stand til å si ifra om man virkelig er syk pga paracet - nå er jo ikke smerter i seg selv det eneste tegn på sykdom da... Man kan få smerter av å forstrekke en muskel men man trenger neppe springe til legen av den grunn.. Man kan få smerter av å falle og slå hodet, kneet eller albuen - men trenger man lege da?? Man kan også ha hodepine uten behov for lege, muskelsmerter, vondt i ledd pga overbelastning, vondt i magen pga luft, vondt i munnen pga tenner som kommer etc etc... Om alle som hadde vondt skulle sprunget til lege istedet for å ta en paracet og se det an så tror jeg fastlegen/legevakten hadde blitt en smuuuuule overarbeidet...
Loglady Skrevet 19. mai 2012 #73 Skrevet 19. mai 2012 Ikke ano over her, men du glemmer blant annet å nevne at Norge og Finnland fikk en annen type svineinfluensavaksine enn andre land. Du glemmer også å nevne at de som tilbakeviste Wakefield hadde svært tette bånd til vaksineindustrien. Dette er skrevet om. Vitenskapsmiljøet har mange, mange aspekter som mannen i gata har mangelfull kunnskap om. Nå er det jo ikke bare EN forsker som har tilbakevist Wakefield da men MANGE.... Mange studier har vært gjort på dette med MMR og autisme og INGEN link har blitt funnet... Når det gjelder det med de forskjellige vaksinene skal jeg ikke uttale meg, men jeg vil tro at Norge og Finland ikke var alene om å få akkurat denne vaksinen og at data fra andre land er noe fhi jobber med for å se videre om det er noen link... Jeg må bare kommentere denne: Norge og Finnland fikk vaksine med skvalen bl. a, som er forbudt å bruke i vaksiner i USA. Det var mye debatt rundt dette, og såvidt jeg vet var Norge og Finnland (og Sverige?) de eneste landene som fikk denne typen vaksiner (bestilt av GSK, der Norge har aksjer). Etter at narkolepsiproblemet kom på banen, gikk FHI ut og kommenterte at de burde brukt virkemidler som de kjente godt fra før, og som var testet bedre. De beklaget faktisk dette.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #74 Skrevet 19. mai 2012 Synes foreldre ofte velger letteste utvei og slenger i barnet en paracet så fort det er noe og det er da mye mer omsorgssvikt i mine øyne I dine øyne kanskje, men ikke i samfunnets. Hvis du står å ser på at barnet ditt har det vondt og lider, mens du med enkle grep kan gjøre noe for å mildne ubehag og smerte, da er det omsorgsvikt i de aller flestes øyne.Ihvertfall hvis du nekter barnet hjelp pga dine egne overbeviselser. Gi faen i å fore deg selv med nødvendige medisiner hvis du synes dem er feil. Men ikke utsett barnet ditt for ubehag fordi du selv synes smerte skal være naturlig. synd DINE barn må lide av din uvitenhet: http://www.klikk.no/...ticle331018.ece Poenget er at mine barn ikke har trengt å lide, Og akkurat som jeg trudde så handlet linken din om en masse KAN gi, Muligens, og ser ut til. Samt at argumentasjonen gjaldt et unødvendig stort forbruk av paracetamol akkurat slik jeg trudde. Normalt sett er ikke unger så syke at dem trenger paracet hver mnd eller oftere slik argumentasjonen var, og er dem det er det jo uansett veldig sjeldent små barn blir så syke at dem har ubehag av det. Det stod jo også ganske klart i tekstn du linket til og dette er direkte sitat ""- Hvis barnet har dårlig allmenntilstand og ikke tar til seg væske, bør man forsøke med paracetamol. Men barn kan ha høy feber og brukbar allmenntilstand uten at det må behandles med medisiner, sier Per Lagerløv. "",...... AKKURAT i tråd med mine vurderinger, så ungene mine lider ingen nød som du ser.. Du hevdet at du ikke ville gi dine barn paracet what so ever fordi du var imot paracet som medisin, og i din påstand mot paracet glemte du å si at der handlet om overforbruk av medisinen og ikke ved fornuftig bruk. Så om dine barn får astma så er ikke det å lide? Jeg ville prøvd det meste før jeg gir opp og propper barnet fullt med kjemiske legemidler, gjør det gjerne du, men ikke kall meg en dårlig mor når du selv høres bare lat ut som tyr til enkleste løsning Hvor har du lest utfra innleggene mine at jeg proppr dem full med kjemiske legemiddler, og ikke ser allmentilstanden deres an? Jeg gir dem paracet når dem TRENGER det. Når allmentilstanden deres er så dårlig at dem enten har smerter og/ eller høy feber som ikke vil gå ned. Det er veldig sjeldent mine unger er så syke. Barn tåler som regel høy feber veldig godt og kan være ganske så syke uten å ha dårlig allmentilstand. Men som sag jeg gir dem heller en paracet når smertene jager og allmentilstanden deres er så dårlig at det ville være uforsvarlig å la være. Jeg står ikke å ser på at dem har det vondt når det kan avhjelpes og resultatet ville vært det samme om jeg snakket med lege eller kommet på legevakt. De hadde startet med paracet dem også. Hadde du nektet legen å gi barnet ditt paracet hos legen også? Som du ser handler jeg helt i tråd med den linken du selv linket til.Så ungene mine blir godt tatt hånd om. Ingen av de har astma heller. Du nekter dine barn den hjelpen, det klarer ikke jeg å ha respekt for samme hvor mye du skal prøve å sverte meg tilbake. Du er klar over at paracet ikke er noen medisin ?! Det er SMERTESTILLENDE. Og når barna blir så syke som du beskriver at de "må" ha det ville jeg heller tatt de med til sykehuset for en grundig sjekk. Smerter er jo kroppens varsling om at man er syk og når man bedøver smerter med paracet vil ikke kroppen være istand til å si ifra om man virkelig blir syk! Tenk over den istedet for å være så opptatt av å angripe andre. Paracet er ikke en medisin?!?! Neivel , nå har jeg hørt det å,hehehe. Vel paracet er en febernedsettende OG smertestillende medisin Samme hva du måtte mene. man prøver BESTANDIG med paracet først og ringer du legevakta er det også det rådet du får av dem FøR du får komme dit. Er amnge situasjoner hvor et barn kan komme å trenge en paracet uten at du for den saks skyld blir nødt å løpe til legen.jeg har nå hatt barn så pass mange år at jeg lært av erfaring , så jeg trenger ikke "tenke over den" for det du sier til meg innehar ingen logikk for meg. Forsvar gjerne overfor deg selv hvorfor du vil nekte dine barn smertestillende hvis dem skulle måtte trenge det, men jeg og de fleste andre vil ikke stå å se på at våre barn opplever UNøDVENDIG smerte og behandler derfor med paracet når det er NøDVENDIG. Men du svarte meg ikke. Hadde du nektet legen å behandle barnet ditt med paracet hvis det var det han foreskrevet?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2012 #75 Skrevet 19. mai 2012 Problemet med forskning er at det finnes gode måter å utføre forskning på, og dårlige måter.. All forskning er ikke god forskning og nettopp derfor må forskningen vurderes og repliseres av andre.. Jeg er ikke forsker og har ikke kunnskaper nok til å vurdere eller gjennomføre slike studier derfor overlater jeg det til dem som HAR denne kunnskapen slik som folkehelseinstituttet.. Fagfellevurdert forskning vil si at nøytrale forskere på samme felt stiller kritiske spørsmål til og vurderer den forskningen som er gjort.. Dermed forhindrer man at "dårlig" forskning blir publisert.. Men dessverre er det ikke alle som vil eller gidder å la andre vurdere forskningen for da kommer jo alle feilene man har gjort frem.. Slike feil kan være de åpenbare som triksing av tall eller manipulering av annen data, eller det kan være at forskeren ikke tatt hensyn til feilkilder i forskningen som sine egne forutinntatte meninger eller holdninger... GOD forskning tar slike hensyn og er åpen for de feil de kan ha gjort og hva som kan ha influert på både prosess (metoden) og resultatet (konklusjonen) - dermed kan man etterpå gå dem i sømmen og påpeke der man kunne gjort ting annerledes eller bedre... DåRLIG forskning finnes det alt for mye av og media spiser det rått... Dermed publiseres det som: "forskning sier at a er lik b" uten å stille kritiske spørsmål.. Disse dårlige studiene blir likevel brukt og spredt selv om de ikke oppfyller de kravene man stiller til vitenskaplig forskning og ofte ser man at de lever sitt eget liv selv etter at det som er publisert er tilbakevist fra andre.. Wakefield er i så måte et godt eksempel, hans forskning er tilbakevist av mange uavhengige forskere - likevel lever myten om linken mellom MMR og autisme videre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå