Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #126 Skrevet 26. april 2012 Det var vel abb som kastet ut dette i retten en dag, mener jeg, og kildene ble ikke regnet for troverdige samt at tallene heller ikke var i nærheten av korrekt. En av de første som svarte i denne tråden skrev: "Hvordan vil det blir om vi skal gjøre sånne ting hver gang noe skjer i dette landet!" Hver gang noe skjer??? Dette er den verste terrorhandlingen i vårt land siden andre verdenskrig. Altså, det verste på over 60 år - det er ikke det samme som at en person er blitt myrdet. Dette har berørt flere tusen personer over det hele land, det er et angrep på vårt levesett. Som ostepop skrev noe om... det er jammen en del her som ikke har fulgt med i historietimene, og som heller ikke forstår hvorfor de lever i det samfunnet de gjør. Det er skremmende hvor historieløse og kunnskapsløse enkelte er. Og dette går ikke bare på forskjeller i meninger - det går på hva flere her avslører av ukunnskap som de danner sine sterke meninger ut fra. Og hvor i all verden får dere det fra at sangen i dag og rosetoget var for å gi ham oppmerksomhet?? Det var faktisk tvert imot!! Lederen for støttegruppen til de pårørende talte på vegne av de som mistet sine kjære, Eskil Pedersen snakket på vegen av de sårede og overlevende, ikke på vegne av AP. Det er et faktum at det var AUF som ble angrepet, ergo er det logisk at en auf'er taler i en sånn setting, men tror ikke noen som hørte hans korte tale kan påstå at han gjorde noe for å fremme politikk idag. Og Jens Stoltenberg - han talte i hvert fall ikke mens jeg var på Youngstorget i dag, sikker på at dere besserwissere (som sier dere ikke var der, og som slo av tv og ikke fulgte med) ikke forvekslet Blattland med Stoltenberg?? For meg var markeringen i dag FOR et samfunn som er mot slike holdninger og meninger som abb forfekter. For meg var markeringen i dag FOR å vise de pårørende og berørte at vi ikke har glemt det medmenneskelige som er så viktig for å støtte dem. For meg var markeringen i dag en symbolsk handling FOR verdier som de fleste i landet ønsker. Dette er en måte å vise abb og andre som ham at vi ikke akter å endre samfunnet pga sånne ekstreme handlinger. Det er en måte å vise at slike som han ikke skal ha noe makt over oss. Når vi små nordmenn gjør sånt som å gå i rosetog eller synge barnesanger som faktisk symboliserer mye mer enn bare noen ord i en sang.... ja, da hyler bim-bertene om hvor flaut det er osv. osv. Opp gjennom historien (som samme bim-berter tydeligvis ikke akkurat er veldig beleste på) så er slike ikke-vold-protester faktisk blitt hyllet. Mange år etter de døde blir fremdeles Martin Luther King og M. Gandhi fredfylte handlinger for å skape positive endringer for sine medmennesker hyllet. Nå velger nordmenn samme ikke-voldelige markering for å vise hvilke verdier vi ønsker i samfunnet vårt - og da er det plutselig flaut for mange av bim-damene?!?! Det eneste flaue er måten enkelte av bim-damene uhemmet kritiserer når de ikke en gang er fullt informert om det som skjer og faktiske data. De som enkelt og greit sier dette ikke er noe de ville vært med på, og som bare konstaterer at de ikke synes om rosetog/sang - det er greit, ulike meninger respekteres. Men de andre krakilske bim-damene... de er det eneste som er flaut med dette. Du syntes det er passende å sammenligne dette med Gandhi og King?? Det var naivitet og snillisme som gjorde grufullhetene mulig for ABB i utgangspunktet. Nå demonstrerer det norske folk igjen hvor naive vi er ved å tro at det å samles for å synge en sang skal utgjøre noen forsjell.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #128 Skrevet 26. april 2012 Nr 131 Du må vel ha kommet med dagens lavmål av et spark.... å kritisere nr 130 for å delta i en debatt. Skulle ikke hun ha rett til å delta??? Hun har bedre grunn til å delta her enn de fleste av de andre her inne!! Håper for din del, 131, at du slipper å oppleve noe som ligner det 130 har opplevd - for da vil du gremmes over din tidligere ufølsomhet!!! Shame on you, 131!!! Nr 130, kondolerer med ditt tap! Det var for sånne som deg jeg ville være med i dag! <3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #129 Skrevet 26. april 2012 Blir provosert av hele denne tråden. Hva er feil ved å vise at en bryr seg? Tror dere virkelig at det handler om ABB her?!! Nei! Det handler om å vise at vi bryr oss!! Vi står sammen, uansett hudfarge, rase osv. Vi lar ikke en terrorist få ødelegge for oss. Men tydeligvis er det noen idioter her inne, som ønsker å ødelegge og ikke ønsker å vise at de bryr seg. Ufølsomme mennesker!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #130 Skrevet 27. april 2012 Jeg syns han er ganske hot jeg hadde tatt han lett
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #131 Skrevet 27. april 2012 Jeg syns han er ganske hot jeg hadde tatt han lett Ehm...mener du ABB, eller har du kommet inn i feil tråd og sikler etter Miguel fra Paradise?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2012 #132 Skrevet 27. april 2012 Jeg syns han er ganske hot jeg hadde tatt han lett Ehm...mener du ABB, eller har du kommet inn i feil tråd og sikler etter Miguel fra Paradise? haha, morsomt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå