Gå til innhold

Denne barneallsangen..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjollete og typisk norsk føleri!

Skrevet

Personlig syns jeg det er litt kleint, og jeg kommer ikke til å stemme i, nei.

Skrevet

Jeg er enig med Aabø her...

Sikkert en kjempekoselig tanke, men synes det blir litt dumt!

Skrevet

Syns og det blir kleint. Er og redd for hva ABB vil gjøre, eller tilhengere hans, er det så lurt å gjøre han eller andre galninger forbanna?

Skrevet

Nå overser vi jo ikke, han er i full fokus. Og i tillegg involvere små barn??

Nei, dette blir feil!

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg kan skjønne hvor idéen kom fra, men første tanke oppi hodet mitt var at dette blir litt krampeaktig.

Skrevet

Altså, nå er jeg helt uenig med nr 5- vi SKAL IKKE la oss skremme av terroristen og andre galninger, de skal ikke få lov til å bestemme hva vi skal gjøre og ikke gjøre, eller hvilke sanger vi skal synge og ikke. Da har de jo vunnet.

Når det er sagt kommer jeg ikke til å stemme i, og jeg synes personlig denne "demonstrasjonen" blir litt fjollete. Jeg ønsker ikke å la ham diktere noe som helst i mitt liv, jeg vil heller forbigå det meste han sier i stillhet uten å gi ham mer oppmerksomhet enn jeg absolutt må. Ignorer ham heller, mannen er en taper, og ingenting han mener skal få bety noe for meg..

Skrevet

jeg tror denne syngingen dreier seg om at det er en gruppe mennesker som føler at de trenger å gjøre noe. bidra med noe. opp i alt dette som skjer nå.

de trenger å møte andre som er like engaskjert og med i saken som dem selv.

derfor var dette et fint halmstrå og gripe tak i.

fint for dem. bra dem får møttes, bra dem føler de får deltatt i noe viktig eller stort.

jeg, personlig, blir hjemme. for jeg har ikke det behover. ABB er ikke viktig for meg. vennene mine kommer uansett ikke tilbake.

Skrevet

Så utrolig teit..og typisk norsk.Utlandet ler av oss og dette er bare pinlig.Vi bekjemper sikkert terrorisme med allsang,roser og fakkeltog.En setning fra ABB og halve landet møter opp.Er det mulig...

Skrevet

Syntes det er et kjempebra tiltak!

Flott å vise barna at vi bryr oss og la dem få være med og markere at de er med i fellesskapet og ønsker en bedre verden.

Flaut? Grow up!

Skrevet

naivt, krampeaktig, og flaut.

Skrevet

Da Benjamin Hermansen ble drept gikk også mange tusen nordmenn i fakkeltog med roser osv.22 juli er vel bare et av mange eksempler på at det IKKE var til stor hjelp.Så typisk norsk og naiv,tror at det blir en bedre verden av å stå og synge på youngstorget.Vet ikke om jeg skal le eller grine.;( ;)

Skrevet

Vi burde møte opp alle sammen og lese eventyr,holde hverandre i hendene og vifte med roser.ABB nevnte jo Asbjørnsen og Moe også..premie til de som gråter en skvett i tillegg.

Skrevet

Poenget er jo ikke at det skal "hjelpe"! Vil likevel være folk som finner på faenskap uansett.

Men en slikt tiltak bedrer fellesfølelsen og for barna er det godt å få være med på å signalisere at vi ikke er med på slikt.

Har selv barn på 9 og 12 som er skikkelig engasjert i dette og skolen mener også det er bra for barna å få med på.

Skrevet

Hvordan vil det blir om vi skal gjøre sånne ting hver gang noe skjer i dette landet! Til slutt er det noe hver uke!! ;)

Og feil å gjøre sååååå mye pga denne saken, når andre saker blir "glemt".... Syns det har vært mye, rodetog, blomster overalt i byen osv.... (alle byer)....

La nå rettsaken gå sin gang.... så tar man en minnes markering 22.juli! Men det er nok.... ting sklir forbi med tiden.... å sånn er det bare ;)

Skrevet

barnlig og pinlig. hadde ikke aab sagt noe om sangen først hadde det vært litt annerledes men nå blir det utrolig teit

Skrevet

Hadde aldri latt mitt barn møte opp der.Det er jo et perfekt terror-mål for alle andre gærninger som ABB. Det er lov å bruke hodet litt.

Skrevet

Hvordan vil det blir om vi skal gjøre sånne ting hver gang noe skjer i dette landet! Til slutt er det noe hver uke!! ;)

Og feil å gjøre sååååå mye pga denne saken, når andre saker blir "glemt".... Syns det har vært mye, rodetog, blomster overalt i byen osv.... (alle byer)....

La nå rettsaken gå sin gang.... så tar man en minnes markering 22.juli! Men det er nok.... ting sklir forbi med tiden.... å sånn er det bare ;)

Ting skir forbi med tiden? OMG!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg reagerer på ordlyden til flere av dere (selvsagt anonyme) som skriver her nå.

Selvsagt har man lov til å mene hva man vil, jeg syns selv at dette sangkoret ikke appellerer til meg og jeg syns at man vektlegger morderens ord alt for mye vekt, men det går da an å vise respekt for andres meninger og følelser!

Selv om man ikke har samme mening som dere, er man ikke fjollete og dum som flere av dere påstår. Og at man snart kommer til å ha rosetog og allsang hver uke er så dumt å lese at jeg kjenner jeg blir flau på den anonymes vegner. Er det virkelig mulig å ha så lite empati og forståelse for grusomhetene som er begått?!? Dette er (heldigvis) en unik sak som engasjerer mange og som dere bør holde dere for gode til å kritisere på den måten som skjer her!

Skrevet

Syntes det er bra for barna å kunne være med på en slik markering. Det er viktig for dem å se at vi ikke godtar slike holdninger.

Skrevet

Det barnslige her, er vel folk som er opptatt av at "utlandet ler av oss". Det er også barnslig å bli flau av ting som dette.

"Utlandet" er både forundret og imponert over at vi møter terrorisme m ed roser og sang. Men "utlandet" ler sikkert også - "utlandet" er nemlig ikke en og samme person, for de som ikke visste det.

Skrevet

Så pinlig.her kommer det igjen: Noen kan bli såret,vi viser ikke respekt,medfølelse osv.Hver gang noen har meninger IMOT det som skjer,kommer de samme setningene.Er så lei av at enkelte ikke tåler å høre ulike meninger.Folk må da værsågod møte opp til allsang hvis de vil selv om jeg synes det er pinlig.

Jeg oppfordrer alle som skal dit å ta med seg nisselue og norske flagg.

Skrevet

Godt det ikke var den danske nasjonal sangen han ikke likte da, måtte vi har sunget den og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...