Gå til innhold

den flaueste "fobien" dere har ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst for .. nedoverbakker.. Jeg tryna skikkelig i ei ur for noen år tilbake, og etter det er det så vidt jeg kommer meg ned bratte bakker. Til og med små hellinger kan være en utfordring!

Og så har jeg angst for å finne et lik. Jeg blir helt oppsatt på å sjekke at det ikke er noen lik i nærheten når jeg er ute i skogen eller ved sjøen, som om det bare ligger døde kropper å flyter rundt omkring..

Jeg er heller ikke glad i å bli våt på hendene når det regner (har aldri tenkt over det før), og jeg hater fugler, men å kalle det en fobi blir å dra det litt langt. Og jeg kreperer nesten om noen tar meg på innsiden av underarmene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper hus etter hvor sannsynlig det er at vi vil få besøk av edderkopper på soverommet. Jeg gjør ganske mye for å unngå å møte på en.

Jeg er redd hotellrom med flere dører i. Dvs ikke badedør og garderobe, men en dør som er låst og jeg ikke har kontroll på hva som befinner seg på den andre siden. Dette syns jeg er flaut. Jeg har presset meg til å overnatte på slike rom, men sover jo ikke. Så nå har jeg bestemt meg for å be om et rom uten ekstradør og ev bytte når jeg får et slikt rom likevel. (jeg bor mye på hotell :))

Skrevet

Føtter her også. Æsj! Bortsett fra gutten min sine da:-)

Skrevet

Angst for dukker og klovner og folk som r utkledd:-(:-(

Skrevet

Hater å svømme i tjern. Men jeg nekter meg selv å bli styrt av angsten, selv om det ebtyr at jeg er konstant livredd mens jeg svømmer og egentlig bare har lyst til å komme meg på land brennkvikt. Syns svømming i ferskvann er ekkelt, for ser ikke bunnen som oftest. Liker havet best.

Redd for krabber. Det er sikkert pga at jeg hater edderkopper, krabber er jo bare store go farlige edderkopper mener nå jeg ;)

Skrevet

Jeg har helt noia for oppkast. Klarer ikke se eller høre noen som kaster opp uten å nesten kaste opp selv (noe som passer dårlig når man har to barn og en bikkje!). Spiller ingen rolle om det er på TV`en eller "live".

Spesielt flaut var det når jeg var yngre og vi var på skikkelig rølpefest. Da drakk ofte folk til de spøy, og jeg ble selv så kvalm at jeg måtte dra.. hehe :)

Sånn er jeg og!! Trodde det bare var JEG som var rar jeg.. Hehe :-)

Skrevet

Jeg har høydeskrekk. Eller det vil si, jeg er ikke redd for høydene i seg selv, jeg er redd for å ramle ned. Så jeg kan fint stå i 12 etasje og se på utsikten, bare det er bak ei glassrute. Jeg kan også fint stå på en fjelltopp og se ned, bare det ikke er bratt der og jeg er nære kanten. Stolheiser er også problematiske ( jeg har hulka meg avgårde i noen sånne). Gondol derimot går fint, for da er det vegger rundt meg.

En annen ting er biller. Biller er greie så lenge de befinner seg der de skal være: på BAKKEN! De har ingenting opp i lufta å gjøre, spør du meg. Når de kommer flygende litt sånn målløst, sjanglende og klasker inn i deg så får jeg helt hetta. Andre insekter er ok.

Skrevet

Vann! Ikke basseng vann eller spring vann, men vann som å bade i havet. Det skjer bare ikke. Eksen tok ikke dette seriøst, men forsto raskt når jeg begynte å skrike å hylgrine når han bærte meg ut på knehøyde. Vasser ikke engang.

Hadde en traumatisk opplevelse om barn hvor jeg holdt på å drukne så ligger vel bak i meg enda

Skrevet

Edderkopper, fordi jeg vet hvor stygge de ser ut under mikroskop. Mange øyne, hårete.

Andres føtter, så fotpleier er det siste yrket jeg kunne tenkt meg.

Bruker engangshandsker når jeg må ta på rått kjøtt.

Skrevet

Har også em greie med at det er skikkelig dårlig karma å gå på linkokk. .

Men flaueste fobien er vel at jeg er livredd fisk. .

Trodde jeg var alene om den. Jeg er også livredd fisk!!!!! :-)

Skrevet

Jeg har fobi mot tær og ører. Ikke sånn at jeg blir redd, men jeg blir uvel, kvalm og har faktisk kastet opp når jeg har vært borti dette. Tenk dere klamme kalde tær, æsj! Er jo litt upraktisk da jeg jobber i omsorgsyrket. Folk sier de ikke ser det på meg når jeg jobber med det, men at jeg er rimelig grønn i trynet når jeg går ut fra rommet. Huff!

Skrevet

Liker heller ikke å kjøre forbi busser, men det er vel fordi mange her i byen bare spretter rett ut i veien og bussjåførerne aner ikke hva blinklys er. Hater også å kjøre i tunneler, føler de bare blir smalere og smalere. Dessverre må jeg kjøre gjennom to på vei til jobb, og det har vært dødsulykker i begge to flere ganger.

Jeg klarer ikke å svømme hvis jeg ikke ser bunnen, føler at noe skal til å ta tak i meg og trekke meg under eller noe. :( Må bestandig se ned i doen før jeg setter meg, er faktisk redd for at det skal være en edderkopp eller rotte der. Blir kvalm av å drikke vann fra glass, men det samme vannet fra flaske går helt greit. :P

Skrevet

Jeg klarer ikke å ta i rått kjøtt..Uansett hvor mye jeg må:)Jeg begynner å brekke meg og om jeg tvinger meg selv,begynner jeg bare å gråte..:)Jeg er egentlig ikke pysete,da jeg feks jobber i hjemmesykepleien og ofte må gjøre "ekle" ting:)

Og den andre tingen jeg virkelig ikke klarer,er å svømme i sjø/hav!Jeg får det bare ikke til,for jeg aner ikke hva som er nedi der...Tenk så gøy det var når vi var på snorkletur i egypt,bla ute på havet;)Jeg trivdes best inne ved stranden:-)

Skrevet

Den flaueste er vel at jeg ikke klarer å prate i telefonen. Får skikkelig vondt i magen bare på tanken ved å måtte ringe noen.

Kun svigermor og samboeren min jeg klarer å føre samtaler med over telefon, ellers går det i tekstmeldinger ellers så sier jeg at jeg er opptatt og at jeg får prate med dem senere :/

Skrevet

Fobi mot å kaste gammel mat i kjøleskapet, klarer det ikke.

Skrevet

Jeg har fobi mot ketchup! Greit at man ikke liker alt, men jeg klarer ikke å f.eks hjelpe sønnen å ha på ketchup på pølsa si, fordi jeg er LIVREDD for å få på fingrene mine :D Jeg får faktisk noia av lukta og får brekninger. Da jeg var liten kunne jeg ikke sitte ved broren min som sprutet ketchup på maten sin.

Ellers er jeg også mørkredd, redd for offentlige toalett, store parkeringskjellere, tør ikke hente ved i garasjen vår etter mørkets frembrudd. Jeg lar også være å ta telefonen av og til fordi jeg får hjertebank. Jaja... men jeg lever ennå hehe :P

Skrevet

Jeg har telefonskrekk. Hater å måtte ringe til offentlige kontorer osv. Det blir til at jeg prater i munnen på den jeg prater med, fordi jeg er så nervøs. Også sier jeg alltid noe dumt, eller uttaler noe feil. Hehe

Føtter syns jeg er helt jævlige.. Klarer nesten ikke stelle mine egne føtter en gang!

Er livredd for kjellere. Føler all negativ energi som noen gang har vært i huset, henger fast i kjelleren. Får en skikkelig ekkel følelse, og løper alltid de siste trinnene opp trappa igjen, fordi jeg føler noen er bak meg og skal røske tak i meg. Litt kjedelig å ha vaskerom i kjelleren...

Er litt mørkeredd, og har litt angst for å gå ute når det er mørkt. Har blitt bedre da. Før trodde jeg alle som gikk bak meg, og tilfeldigvis skulle samme vei som meg, skulle overfalle og voldta meg.

Kan være husredd.

Har klaustrofobi og høydeskrekk også.

Ellers er jeg ganske velfungerende og oppegående. Hehe

Skrevet

Hehe, jeg er redd porselensdukker! :D

Skrevet

Når de zoomer inn på et øye i filmer og lignende, sånn at det ser ut som om man går igjennom øyet. Da må jeg bare lukke øynene, ellers føler jeg ubehag gjennom resten av filmen.

Liker generelt ikke å se øyne annet enn på folk. Hadde ei skolevenninne som kludra øyer overalt på blokker og slikt, klarte ikke å sitte ved siden av hu tilslutt! :P

Skrevet

Meitemarker, elsker å fiske men tar absolutt IKKE i marken.

Skrevet

Jeg er nok så spesiel, men hvis noen tar meg i navlen, så kaster jeg opp. har blitt bedre etter jeg gikk gravid. Men blir fortsatt ekstremt uvel hvis noen stikker fingeren i navlen min.

Heldigvis skjer ikke det så ofte da:P

Skrevet

Dypet i havet eller tjern. Haaaaater å ikke vite hva som er under meg når jeg svømmer. Innbiller meg at noe kommer opp fra dypet og tar meg. Ekkelt.

Og så er jeg redd for trapper som har åpne trinn. Også der innbiller jeg meg at det kommer noe/noen og tar tak i beina mine. Grøss!

Skrevet

Jeg er nok så spesiel, men hvis noen tar meg i navlen, så kaster jeg opp. har blitt bedre etter jeg gikk gravid. Men blir fortsatt ekstremt uvel hvis noen stikker fingeren i navlen min.

Heldigvis skjer ikke det så ofte da:P

Jeg har også noen syke tanker når jeg har skrudd av lyset på soverommet om at noen ligger under senga og skal ta tak i bena mine. Jeg blir små hysterisk og hopper nesten oppi senga i redsel.

Har sett for mange skrekkfilmer, og etter jeg fikk barn klarer jeg ikke å se noe som har med babyer å gjøre. Når jeg var gravid så jeg paranormal activity 2. Og noen netter hvor jeg har våknet av at babyen min har drømt og skriker rett ut har jeg store problemer med å gå inn på rommet hans.

Vi mistet vår mor for ikke mer en litt over 1 år siden. Vi har et ekstra soverom i kjelleren, sammen med bad som brukes som vaskerom. Min mor tullet med at hun kunne flytte inn her, før hun døde. Min nevø på tre år sa for litt siden, da jeg og min søster så på noen klær som var lagret på dette rommet, "her bor mommo". jeg vet jo at min mor aldri ville skadet oss om det var sånn at hun "gikk igjen" her. MEN, jeg er livredd for å se hun stå der når jeg går ned og det er mørkt for å sette på en klesvask.

Skrevet

Jeg er livredd The Grudge! Jeg har sånn angst at jeg har vurdert psykolog. Greier ikke å dusje uten at noen holder øye med meg og badet, så dusjer når mannen er hjemme så ofte det går. Hvis jeg må dusje når jeg er alene så vasker jeg halve ansiktet om gangen for å ha ett øye åpent og uten såpe som renner sånn at jeg greier å se. Noen ganger må jeg skylle hele ansiktet samtidig og da får jeg panikk i dusjen. Tenker at hun står rett bak meg og gaper mot nakken min med sort langt hår og grå hud. Det hjelper å si ''NEI hun er ikke her'' høyt. Hahaha for en idiot jeg er :D

Skrevet

sommerfugler er ekkle!! og gjør ikke nr 2 på andre doer enn min egen:) helst når jeg er alene hjemme...blitt god til å holde meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...