Gå til innhold

den flaueste "fobien" dere har ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livredd for å bli skitten på hendene. Takler ikke å leke i sandkassen eller luke i bedet. Om jeg steker kjøttdeig el kylling filee o.l, så må jeg vaske hendene med en gang jeg har tatt de ut av pakken og lagt de på steike panna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinna mi er redd alt som "summer", da hun tror det er veps eller hummle.. Slipper alt hun har i hendene, og løper hylende avgårde.

Skrevet

å føde, bli operert, trekke tenner hos tannlegen og klatre høyt går veldig fint, MEN sett en maur på meg og jeg dør nesten litt altså!

Skrevet

Nå jeg bader i sjøen eller innsjøer har jeg angst for å finne ett lik på bunnen. Så når jeg er ute å svømmer med noen må de alltid svømme før meg slik at de kan advare meg hvis de ser noe. Har også store problem med å se under brygger av samme grunn. En av de få gangene jeg faktisk torde å se under en brygge fant jeg en død hund.

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å løpe unna noe jeg er redd så jeg tvinger meg igjennom det og jeg har fobi for trapper i betong eller de trappene som "henger" i luften. Hvis jeg må opp eller ned sånne typer trapper begynner jeg å kaldsvette, skjelver, blir svimmel og sliter med å puste.

Heldigvis så er jeg renholdsoppratør og må vaske 10 sånne trapper i uken! Jihuuu....

Skrevet

Jeg har helt angst hvis jeg må kjøre forbi store biler/busser/lastebiler. Hvis jeg kjører på tofelts motorvei osv og bilen foran kjører sakte så sliter jeg big time. Blir svett i hendene, puster fortere, pulsen raser osv. Jeg moter meg opp og legger meg ut på siden (venstre felt) Når jeg er oppe på siden av bilen føler jeg at den legger seg over i feltet mitt. Veien blir salere og smalere og jeg VET at nå krasjer jeg.

å kjøre forbi i en tunnell er glemmesak. Da er det på en måte ingen vei unna og jeg "bare vet" at jeg kommer til å bli skvist inni fjellsiden. Jeg har prøvd å tvinge meg til å prøve noen ganger men får bestandig fullstendig panikk og legger meg bak igjen.

Mannen min synes dette er veldig festlig og de gangene han har sittet ved siden av når jeg har prøvd så begynner han: åååå se nå, nå komer han, han er ute etter deg, han skviser deg nå mohahahaha.........VELDIG SYMPATISK IKKE SANT??

Jeg blir helt på gråten og skjeller han ut for at han erter meg med dette. Har hatt lappen i 18 år nå og like forbaska stresset ang dette ennå :-(

Skrevet

Rulletrapper må manne meg opp hver gang og noen ganger må jeg bare droppe det. På kjøpesenteret har de fått nye rulletrapper som i mine øyner er sinnsyktbratte.

Søppelbilen (den gule) det verste er lyden.

folk som har kledd seg ut slik at du ikke ser ansiktet. f.ek sånn som mikke mus i disneyland

Dette var veldig likt meg, bare at jeg er redd for snømåkebilene. Haha. Liker heller ikke folk som har kledd seg ut, særlig ikke klovner. (I tillegg til rulletrappene da.)

Skrevet

Jeg har helt angst hvis jeg må kjøre forbi store biler/busser/lastebiler. Hvis jeg kjører på tofelts motorvei osv og bilen foran kjører sakte så sliter jeg big time. Blir svett i hendene, puster fortere, pulsen raser osv. Jeg moter meg opp og legger meg ut på siden (venstre felt) Når jeg er oppe på siden av bilen føler jeg at den legger seg over i feltet mitt. Veien blir salere og smalere og jeg VET at nå krasjer jeg.

å kjøre forbi i en tunnell er glemmesak. Da er det på en måte ingen vei unna og jeg "bare vet" at jeg kommer til å bli skvist inni fjellsiden. Jeg har prøvd å tvinge meg til å prøve noen ganger men får bestandig fullstendig panikk og legger meg bak igjen.

Mannen min synes dette er veldig festlig og de gangene han har sittet ved siden av når jeg har prøvd så begynner han: åååå se nå, nå komer han, han er ute etter deg, han skviser deg nå mohahahaha.........VELDIG SYMPATISK IKKE SANT??

Jeg blir helt på gråten og skjeller han ut for at han erter meg med dette. Har hatt lappen i 18 år nå og like forbaska stresset ang dette ennå :-(

Er det ikke ulovlig å kjøre forbi noen i tunell da ?!!

Hilsen meg som IKKE har lappen, for jeg har angst for å prøvekjøre bil ;)

Skrevet

Jeg må så absolutt ha den dummeste og flaueste fobien hvis man kan kalle den det, ok, dette er mega flaut altså...

jeg har i en alder av 27 år og hatt førekortet siden 2004 ALDRI fylt drivstoff på bilen!!!!!!!!!!!! shit, drit flaut, men jeg aner ikke hvorfor jeg ikke "tørr" det. også er det sånn at når bilen trenger disel så har gubben allereder fylt...hehe

er det noen som har noe dummere enn det her eller...hehe

Dette er veldig flaut altså, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke greier å gjøre det? Nå er gubben utenlands en tur og egentlig så skulle jeg hatt litt mere disel på bilen og jeg mannet meg skikkelig opp i går kveld og parkerte ved siden av pumpa og skulle til å vri av lokket, men fikk pokker ikke til å skru av lokket!!! og jeg tørte ikke å gå inn til en ansatt på bensinstajsonen å spørre om han/hun kunne hjelpe så jeg dro derfra...hehe...heldigvis har vi 2 biler så jeg kan bruke den andre hvis jeg trenger....

Hehe jeg fylte heller aldri bensin. Det var ikke noe forbi, men jeg visste bare ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det, jeg var ikke helt sikker på om jeg gjorde det riktig.

Skrevet

Har aldri tenkt på at man kan være redd for rulletrapper før... det er jo litt upraktisk, men angst og fobier hører vel ikke på fornuftssnakk!

Jeg er redd for maneter, veps og mygg. De er jo f*** meg UTE ETTER MEG!

Skrevet

Det verste i verden er tårer, sånn hvis jeg får det i munnen. Urk..

Skjønner at det ikke er vanlig å få det i munnen, men hvis man kysser noen på kinnet som akkurat har vært ute i vinden feks så kan det hende det er en tåre det. Helt utrolig ekkelt.

Jeg syntes det er ekkelt å få tårer andre steder også, på kinnet eller på hendene.

Går helt fint med barnas tårer da:)

Skrevet

Er det ikke ulovlig å kjøre forbi noen i tunell da ?!!

Hilsen meg som IKKE har lappen, for jeg har angst for å prøvekjøre bil wink.png

Tihi.. De snakker vel om å kjøre forbi når det er fire (tre) felt;) Dvs at begge filene går samme vei. Ellers har du vel helt rett tror jeg.

Skrevet

Nei det er ikke ulovlig å kjøre forbi i tunell.

Jeg snakker om motorvei når det er to felt eller flere.

Jeg bor nå i Spania og her er det av og til opp til 4 felt. 120 km/t fartsgrense og folk kjører som villmenn. Mannen hater når jeg kjører fordi jeg er så pysete. Jeg synes det holder rikelig med maks 100 km/t jeg og holder ytterste høyre felt og slipper forbi galningene.

Når han kjører her nede og durer forbi kreti og pleti lukker jeg øynene og minner han på at jeg og de 3 ungene våre ikke har noe dødsønske. Han fnyser av meg og sier at han har full kontroll er en dyktig sjåfør og ingenting komer til å skje. MEN det tror nok de fleste av sjåførene i de smadra bilene også. En ting er en selv sine ferdigheter men man kan aldri styre de andre bilene.

For noen år siden hadde de en kampanje her i byen hvor jeg bor. De ville rattfyll til livs og holdt promillekontroller etter lunsjen. 75% av de som ble stoppet hadde promille!!!!!!

Det har blitt bedre men jeg tenker hele tiden på alle de som drikker/tar piller og kjører med det i bakhodet at alle andre er idioter og holder meg langt unna så lenge jeg kan!

Skrevet

Jeg har angst for å gå over veien.. Forståelig nok siden jeg ble påkjørt av en lastebil for noen år siden..

Men enda mere er jeg LIVREDD edderkopper, og alt annet kryp, men edderkopper er desidert verst.

Jeg begynner å grine skikkelig. Uff... Må skjerpe meg før gutten min blir større.

Og krabber... *grøss* og REKER! At folk kan sitte og skrelle og ete dette synes jeg er så rart.

Har prøvd å komme over dette for det ser så koselig ut og så mange liker det, men greier ikke. Grøsser bare av tanken. The cochroaches of the sea.. :(

Gjest Ingen skal få!
Skrevet (endret)

Jeg er livredd tunneller, og jeg hater å fylle drivstoff. Jeg er redd for små jenter med langt hår etter the ring. Livredd for å snakke om hunviikkesiernavnet på fra The ring når det er blitt mørkt. ble så ødelagt av den filmen da jeg var ung og så den alene etter å ha lastet den ned. Tok helt av.

Jeg hater å kjøre i mørket og jeg hater å kjøre fra Olavsgaard til avkjøringen til Kløfta/Vormsund på E6 fordi det er så jævlig helling i veien på den høyre siden. Tør ikke ligge på venstre side heller, fordi jeg ikke liker å kjøre for fort. Haha.

Og jeg er redd rulletrapper. Henger igjen etter at mamma og pappa gikk foran meg i en rulletrapp på Kvadrat da jeg var liten. Etter det har jeg hatt angst. Hoho.

Endret av Ingen skal få!
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

HAHA! DRittsekk!! Sånn er mannen min også!! Jeg liker heller ikke å kjøre forbi store vogntog, særlig ikke imellom. Tror alltid vi treffer. Mannen min pleier å begynne å synge Driving Miss Daisy og mobbe meg og den dusten har ikke lappen engang.!!

Skrevet

Jeg tørr ikke ta heis alene, med andre går, men blir redd om de driver å trykker masse på knappene - livredd den skal stoppe opp.

Er også LIVREDD edderkopper :P hadde en bitteliten på meg her om dagen. Samboer fikk seg en god latter der jeg hoppa rundt, skrek og tok klæra av meg x) haha...

Sitter jeg på do feks og jeg plutselig ser en edderkopp på veggen, skriker jeg til :P huff..

Skrevet

Spindelvev, tlf.skrekk, klegg og veps (de elsker meg)

Skrevet

Er virkelig livendes redd for tang.. Jeg hyler og roper og bærer meg om jeg kommer borti noe tang i sjø vann. Det er utrolig ekkelt og gjør at jeg klarer ikke bade i sjø vann.

Og generelt alt som er i vann. Alt unntatt sand. Er det søppel på bunnen tør jeg ikke svømme over.. :S

Edderkopper hater jeg.. æsjameg. Mange ben.

Heiser, jeg klarer å ta de, men er de trange så får jeg helt.. Noia. Jeg er redd for at kablene skal ryke eller at heisen skal sette seg fast.. :S

AKKURAT SOM å HøRE MEG! Når jeg leste gjennom tenkte jeg på meg selv medengang..

Skrevet

Har totalt ballongskrekk. Er livredd for at de skal smelle. Når vi er på ute og spiser på steder hvor barna kan få ballong (ala peppes, egons o.l) sitter jeg og håper at de ikke spør guttungen. Vil jo ikke mekte han ballong, men er livredd for at vi må ha den med i bilen hjem. Jeg er sikker på at jeg kommer til å kjøre av veien hvis den sprekker.

Har også helt angst for å trå på bunnen når jeg er ute og bader. Hvis jeg ikke ser bunnen, så svømmer jeg så langt inn at jeg ser bunnen før jeg reiser meg. Hoho... ja jeg veit det sikkert ser skikkelig dumt ut å prøve å svømme på grunna:P

Har kun badet 3 ganger i hele mitt liv i saltvann. Er livredd for brennmaneter.

Også er jeg livredd for blodigler, men jeg vet at de finnes for det meste på grunna. Så blir til at jeg ser meg ekstra godt om når jeg skal bade. Jepp, det er ikke enkelt å være meg når det skal bades.

Skrevet

føtter,værste jeg vet :) Sett bort i fra småe søt barneføtter da :P

Skrevet

Får fnatt av å gå opp trapper med folk bak meg. Er redd de skal klype meg i beina.

Hater lyden av bestikk som blir lagt i skuffa. Klirringa skjærer i ørene og langt inn i hjernen. jeg får frysninger!

Jeg liker ikke kjøre bil og fantaserer alltid katastrofe situasjoner ut av små problemer. Feks sist vi lå på hotell lå jeg våken hele natten og planla hvordan jeg skulle få bilen ut av det trange parkeringshuset vi parkerte i. Utrolig stress! Dersom d begynner å snø ser jeg for meg alle mulige og umulige problemer som kan oppstå på når jeg skal kjøre på jobb..

Jeg er generelt livredd når jeg sitter på i bil. Sitter bare og holder meg fast og håper turen snart er over....

Ellers er jeg helt normal;)

Gjest Miryks
Skrevet

Å kjøre bil er helt greit (har ikke lappen). Trafikk pÅ alle kanter, hissige bilister osv. Men rundkjøringer. Nehei.

Første gang jeg skulle gjennom en rundkjøring hadde jeg litt for stor fart, det var glatt, det var en svær lastebil bak meg og whooop. Jeg drifta elegant gjennom med hjertet i halsen og egentlig null peiling pÅ hva jeg gjorde. Har ikke kjørt rundkjøringer siden. Tør ikke, siden det alltid er mye trafikk i de fÅ rundkjøringene vi har... Har spurt pappa om vi ikke kan kjøre pÅ natta.. :P

Skrevet

jeg får helt fnatt hvis jeg får lange hårstrå mellom fingrene når jeg vasker osv.

hvertfall når fingrene er bløte, så hårstråa sitter fast.

Nesten så jeg brekker meg.

Skrevet

Tror ikke jeg har noen særlige fobier, men jeg er livredd alt.

Ikke tørr jeg gå i trapper uten rekkverk (som den utenfor huset her bestående av fem trappetrinn, jeg havner alltid i bedet og går opp). Jeg er livredd hver sommer 24/7 for insekter med summelyder. Jeg tørr ikke utenfor døren om det er is ute. Dør inni meg om jeg blir våt på hendene av regn. og kan hvertfall ikke ta proppen ut av badekaret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...