Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyyyyyyst på noooeeee... Blæh!

 

Jeg også! Ble mer mat enn vanlig igår så jeg er såå sulten! Men må bare være flink så jeg ligger foran skjema til denne kjolen og bryllupet. Skal og vil være ferdig til sommeren.

Ta en sukkerfri drops eller en tyggis.

 

Drikker grønn te og gumler vitaminbjørner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg får varsler lenger når det skjer noe her inne.. Rart! Får ikke være med hehe :P

 

Jeg skal ikke prøve kjolen enda. Prøvde den når jeg kjøpte den og må på en måte ned noen kilo før jeg gidder å prøve den igjen. Veier jo nesten det samme nå (det er en skam!) så jeg får bare være flink å vente.

 

Har 2 pyton dager nå. Såå sliten! Og jeg som skal være alene med barna til neste fredag.. Aiaiai :o

 

Var hos revmatolog igår og har fått svar på hva som feiler meg. Føler liksom at ok, thats it?? Har jeg så vondt og sliter så masse bare pga det? Hmmm. Tar vel litt tid, og lesing om andres erfaringer før jeg innser at det er slik den diagnosen er og at noen har en mild form, andre er som meg og noen helt sikkert enda verre.

Revmatologen sa at jeg har fibromyalgi.

 

Er kanskje litt utenfor til det synker inn og går opp for meg, er litt usikker på hvordan jeg takler diagnosen enda. Så det kan være at jeg er her inne i veldig rykk og napp en liten stund. Gir ikke opp vekta og det betyr ikke at jeg er i godteriskapet fordi om jeg ikke er her. Heller nesten andre veien håper jeg. Skal starte på sarrotex og det kan gi litt vektoppgang. Skjer det passer ikke kjolen, så nå er det pass opp!! :)

 

What? Har de ikke klart å finne ut av det før nå? Det er jo så "vanlig" mener jeg... Men på den annen side er det jo flott at du endelig har fått et svar, og at du kan få noe for det! Jeg måtte jo Google litt, for som med så mye annet tror jeg at riktig kosthold kan gjøre underverker! Lykke til mooty, bruk Google for alt han er verdt! ;)

 

Mamma'n til x'en min hadde forresten det. Aktiv og flott dame, som trener og reiser mye, MEN uføretrygdet... :-/

 

http://www.preventio...bromyalgia-diet

 

Hva var linken? Fikk bare opp en reklame for et engelsk blad..

 

Var hos revmatolog første gang i høst og han sa at jeg hadde absolutt alle triggerpunktene til fibromyalgi, men siden jeg ikke hadde vondt i musklene kunne han ikke sette den diagnosen.. (Han hadde ikke hørt etter og jeg hadde vondt i musklene, men jeg trodde og nesten håpet at det var noe annet og tenkte at om jeg holder kjeft får jeg videre utredning.) Så fikk ikke diagnosen da. Før denne tid har det vært for få symptomer + at jeg ble utredet for og operert for karpal tunnel syndrom først, så en tenkte vel ikke så masse over alle symptomene jeg fortalte om annet enn at de var i sammenheng med det.

 

Jeg har ikke hatt dette i mange mange år. Har ikke hatt verk og vondt og smerter og sånn så lenge, men ser jo at noen av symptomene har jeg hatt lenger og det kan jo komme av det. Vi vil aldri finne ut når jeg fikk det, men jeg kan vel etter hvert tenke meg litt. Og tro.

 

Jeg holder på å undersøke litt om fibromyalgi vs kosthold, trening, uføre 50-100%, søvn, symptomer osv. Har jo sett en del på dette før, men har avfeid det med at det må være mer. Det kan ikke være så ille, jeg er så hardt rammet av noe og så er det "bare" fibromyalgi.. Men sånn er det da tydeligvis :o

 

Er jo selvfølgelig en utrolig kjip diagnose å få, men samtidig må det jo være fint å slippe å leve i uvissheten, å ha noe å skylde på så og si...

 

Linken var til en side med kostholdsråd for de med FM. Etter mange års "forskning" på kosthold, livsstilssykdommer og andre plager har jeg innsett at det norske helsevesenet er fryktelig konservativt og rigid. Unntaket er vel spesialister som går "mot strømmen", men stort sett viser det seg at ting som blir ansett som kontroversielt i Norge er vanlig prosedyre i det store utland. Så søk etter artikler på engelsk! Det jeg umiddelbart forsto utifra det jeg leste var at det ikke var én klar fasit når det gjaldt FM og diett, men at tilskudd av omega3, vitD, kalsium og vitK for å bedre kalsiumopptaket var gunstig. I tillegg burde du jo stå på høydose magnesium da det uansett har positiv effekt på muskelverk! Og som en hendig "bieffekt" av høyt kalsium og vitD-inntak kan det nevnes at det øker fettforbrenningen ;)

 

Linken funket forøvrig når jeg trykket på den..?

Endret av L-8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp linken nå :)

Ser at det er flere ting som kan prøves. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg skal få en time hos fastlegevikaren og høre med henne. Håper og tror et år snart har gått og at min fastlege kommer tilbake. Regner med han har mer erfaring innenfor dette enn det hun ferske har nå som vikar.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

 

Lurer på om det går inn på psyken min, for jeg er helt fullstendig ødelagt!! Idag ble det skiver til middag, benytter hver mulighet for å få hvile litt og legge hodet ned. Sov relativt godt og lenge i natt, men er så trøtt og sliten. Verker også. Jeg reagerer på psykisk og fysisk stress, så i tillegg til en travel uke bak meg og en trarvel halv uke foran meg + som sagt alene med barna til neste helg og nå denne diagnosen og slaget i trynet om at det blir ikke bedre, har kanskje slått meg i bakken..... !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp linken nå :) Ser at det er flere ting som kan prøves. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg skal få en time hos fastlegevikaren og høre med henne. Håper og tror et år snart har gått og at min fastlege kommer tilbake. Regner med han har mer erfaring innenfor dette enn det hun ferske har nå som vikar. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Lurer på om det går inn på psyken min, for jeg er helt fullstendig ødelagt!! Idag ble det skiver til middag, benytter hver mulighet for å få hvile litt og legge hodet ned. Sov relativt godt og lenge i natt, men er så trøtt og sliten. Verker også. Jeg reagerer på psykisk og fysisk stress, så i tillegg til en travel uke bak meg og en trarvel halv uke foran meg + som sagt alene med barna til neste helg og nå denne diagnosen og slaget i trynet om at det blir ikke bedre, har kanskje slått meg i bakken..... !?

 

Kjære deg, får så vondt av deg. Så forferdelig å bli gitt en sykdom og diagnose som du må leve med. Klem til deg!

 

Anonym poster: e992a77fe9694603eebec5a720f7c568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanken! :D

Begynte nesten å gråte inne på kontoret til revmatologen igår. Noe av det verste er at jeg måtte reise hjem til min datter på 7 1/2 år og fortelle at "mamma blir ikke bedre alikevel....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :D

Begynte nesten å gråte inne på kontoret til revmatologen igår. Noe av det verste er at jeg måtte reise hjem til min datter på 7 1/2 år og fortelle at "mamma blir ikke bedre alikevel....."

 

Uff, skjønner det ikke var noe gøy :(

MEN! Det kan jo faktisk hende du blir bedre! Eller ihvertfall at symptomene blir bedre når du får riktig medisinering/behandling og hvis det er noe du får til å fungere med diett og tilskudd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :D

Begynte nesten å gråte inne på kontoret til revmatologen igår. Noe av det verste er at jeg måtte reise hjem til min datter på 7 1/2 år og fortelle at "mamma blir ikke bedre alikevel....."

 

Synes forøvrig du er tøff jeg! Jeg HADDE begynt å gråte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ska vist på fest i dag.....så jeg går vel opp på 70 igjen:(:( menmen fullskjerpings fra i mårgen igjen:) vist formen til sier det.....haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :D

Begynte nesten å gråte inne på kontoret til revmatologen igår. Noe av det verste er at jeg måtte reise hjem til min datter på 7 1/2 år og fortelle at "mamma blir ikke bedre alikevel....."

 

Uff, skjønner det ikke var noe gøy :(

MEN! Det kan jo faktisk hende du blir bedre! Eller ihvertfall at symptomene blir bedre når du får riktig medisinering/behandling og hvis det er noe du får til å fungere med diett og tilskudd! :)

 

Det er jo litt lite behandling til fibromyalgi. Jeg har fått sarrotex, men blir jo så trøtt av dem at jeg fungerer jo eks ikke i jobb. Jeg lurer på om jeg skal prøve glutenfritt, må lese litt mer om det og se an når jeg får legetime om jeg prøver noe på egenhånd først eller om jeg venter og hører hva hun sier.

Jeg er litt oppgitt over at jeg da tydeligvis er så hardt rammet.. Fungerer ikke 100% som meg selv lenger. Men meg selv er jo med fibromyalgi nå så jeg må ta det jeg får..

Ikke lett, men det kommer seg vel når det synker inn. Håper jeg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken! :D

Begynte nesten å gråte inne på kontoret til revmatologen igår. Noe av det verste er at jeg måtte reise hjem til min datter på 7 1/2 år og fortelle at "mamma blir ikke bedre alikevel....."

 

Synes forøvrig du er tøff jeg! Jeg HADDE begynt å gråte ;)

 

Prøvde å la være og blunket og tenkte på andre ting og så en annen vei, men det var tøft! Tårene presset på. Bare tanken om at jeg må reise hjem til storesøster og si at det blir ikke bedre. Det var tøft! Hun er bare 7 1/2 år, men har vondt av mamma, og selvfølgelig innimellom er hun skuffa fordi jeg ligger som et nødslakt i sofaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhhh ja, tror ikke jeg går på vekta før langt ut i neste uke..

Ikke helt i form til å tenke sunt i dag, bare junk og alt annet usunt som frister. Å ble mengder av div ymse ting i går pluss en diger (u)sunn porsjon natt mat:) Men er så sjelden jeg er ute at jeg skal tillate meg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh ja, tror ikke jeg går på vekta før langt ut i neste uke..

Ikke helt i form til å tenke sunt i dag, bare junk og alt annet usunt som frister. Å ble mengder av div ymse ting i går pluss en diger (u)sunn porsjon natt mat:) Men er så sjelden jeg er ute at jeg skal tillate meg det:)

 

Håper du kjente skikkelig godt på følelsen og lar det bli lenge til neste gang ;) OG at du hadde det gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selvfølgelig på vekta i dag(hihi):)

Opp en kilo så det er faktisk greit, festen var verdt det!:)

Men nå er det tilbake til det ned i vekt prosjektet!!

 

Hvordan går det med deg rogalis, under 70??:):) håper det !!!

 

Føler seg ekstra ille og oppblåst når en har mensen, vertfall jeg, føler deg snart bedre L-8:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82, nei, jeg er ikke under. Fader, altså! Jeg er så nærme! Veide 70.8 i dag, så det er ned 0.4kg på ei uke.. Kom meg ned til 70.7 men så kom helgen og tok meg.

 

Hva veier du? Over 70 siden du gikk opp?

 

Har heldigvis bestemt meg for å være ekstra streng med meg selv denne uken og satse hardt for å komme under 70 og få den motivasjonen jeg trenger for å kjempe videre.

 

Jeg syntes helgene er så vanskelig. Samboeren min skal jo få lov å kjøpe det han vil når det er helg og da ender jeg opp med å bli så fristet at jeg hiver innpå alt fra sjokolade til masse mat. Har vært flink denne uken. Trent to ganger. Jeg må bare skjerpe meg og bli flinkere på kostholdet. Skulle gjerne trent litt mere men det er hat nok fra før. :P

Endret av mrsrogaland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mrsrogaland 70,8 i dag:( vist ikke d var 71,8 iiiiiikkkk! Husker ikke eller har fortrengt det:) haha

 

Tror mensen er like rundt hjørne her også, såååå sugen på noe godt, men skal holde ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mrsrogaland 70,8 i dag:( vist ikke d var 71,8 iiiiiikkkk! Husker ikke eller har fortrengt det:) haha Tror mensen er like rundt hjørne her også, såååå sugen på noe godt, men skal holde ut:)

 

70.8?? Hva er oddsen? Haha! Da veier vi like mange kilo og gram... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, jeg hadde tidenes beina-opp-i-lufta-fall i dag. Dro på legevakta for å sy et kutt, dro hjem med gips pga brudd i armen. Lovely...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veita søren hva som skjedde egentlig, plutselig var jeg bare oppe og fløy før jeg deisa i bakken.flaks at jeg dro til legevakta, tenkte egentlig at det gikk bra, men så at kuttet i hånden var litt større enn først antatt når jeg kom hjem. Jeje, shit hæppens. Det verste er egentlig å skifte tamponger med venstre hånd XD

Så nå ligger jeg bare og koser meg på sofaen med ipaden og en atkins-bar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilt d var her da? Skjems dere?:)

 

Jeg gjør......haha . Så jadaneida:) VIlJESTYRKE hvor er du? Går og legger meg snart og håper på en bedre dag i mårgen;)

 

Ikke under 70 i dag heller....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...