Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. februar 2012 #26 Skrevet 29. februar 2012 Godt at du skal det og all respekt til deg for at du "biter i det sure eplet" og lar det stå til. Jeg skjønner (eller jeg skjønner ikke, men jeg kan tenke meg) at det er vanskelig å være i denne situasjonen og jeg er glad for at du velger å fortelle slik at andre ikke havner i samme situasjon som du er i nå. Ja, han blir sikkert sint. Hvem hadde ikke blitt det? Du ble sikkert også sint, lei, forbanna, frustrert osv. Så du kan sikkert identifisere deg med det han kan komme til å føle. Bruk det. Bruk de følelsene du også har hatt og kanskje dere sammen kan finne veien videre. Om han er en så bra fyr som du skriver at han er så tror jeg ikke at han vil si noe til de på jobben og om han gjør det så syns jeg du skal rette opp ryggen, stå frem og fortelle hvordan det henger sammen. Ikke la deg stigmatisere eller presse ut.
Musemorbr / Skrevet 29. februar 2012 #27 Skrevet 29. februar 2012 Kanskje jeg tar feil, men kan man ikke bli smittet via oral sex også? Siden hi sier hun har gjort det med han. Uansett tipper jeg han blir både sint og redd, og ønsker å teste seg, selv om det har blitt brukt kondom. Forferdelig situasjon for begge to. Han burde ha fått vite dette før det ble for intimt.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #28 Skrevet 29. februar 2012 Kanskje jeg tar feil, men kan man ikke bli smittet via oral sex også? Siden hi sier hun har gjort det med han. Uansett tipper jeg han blir både sint og redd, og ønsker å teste seg, selv om det har blitt brukt kondom. Forferdelig situasjon for begge to. Han burde ha fått vite dette før det ble for intimt. Om man har åpne sår (trenger ikke være mer enn et risp etter en tanntråd som kom for dypt i tannkjøttet) i munnhulen så kan det smitte. Men la oss ikke dramatisere eller bli hysteriske. Det skal endel til å for å bli smittet (jeg har selv stukket meg på en hiv-infisert sprøyte og jeg fikk ikke hiv. det er nok mye fordi hiv ikke lever så lenge i luft, men dog....). Sviket er nok det største.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #29 Skrevet 29. februar 2012 De fleste mennesker er livredd denne sykdommen, så du må nesten regne med en skikkelig reaksjon her altså. Det verste som kan skje er at han blir rasende, redd og helt ute av seg. Han vil rett til legen å teste seg, han får frysninger på ryggen av bare å tenke på sviket og risikoen du har utsatt han for. Han vil aldri ønske å se deg igjen. Det beste du kan håpe på er at han blir rasende, livredd og helt ute av seg. At han løper til legen for å sjekke seg, ikke orker å prate med deg og føle seg helt fryktelig. Men når pulsen får senket seg begynner han google og lese om at det ikke er så stor smittefare, at det er mulig å leve et liv sammen med en smittet uten å få sykdommen selv osv. At han begynner savne deg og vil ta kontakt igjen... Du må ikke drømme deg bort i et håp om at han skal ta dette veldig fint, sette seg ved siden av deg i sofaen med armen rundt deg og tilgi deg umiddelbart for det kommer ikke til å skje. Du må fortelle det med en gang og belage deg på noen vanskelige dager mens han tar hurtigtester og roer seg. Så får du ta resten som det kommer. Har virkelig vondt av deg her, men du har gjort noe skikkelig dumt nå og må betale prisen. ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #30 Skrevet 29. februar 2012 Si det så fort som mulig hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #31 Skrevet 29. februar 2012 Oii, jeg hadde faktisk anmeldt deg hvis jeg hadde vært kjæresten din! Det du har gjort er utilgivelig og utrolig egoistisk! Du har bevist utsatt et annet menneske for HIV. Skjønner han godt hvis han blir sint, skuffet og lei seg. Slikt gjør man bare ikke, HI!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #32 Skrevet 29. februar 2012 han blir nok redd/skuffa/bekymra/forbanna....alt på en gang. forbered deg på det værste og ta alt som det kommer. du har jo mista tilitten med å ikke sagt det til han. mest sannynlig kommer det til å gå bra:-) Det er DU som kjenner han og vet hvordan han kan reagere klem til deg
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #33 Skrevet 29. februar 2012 Du har all min medfølelse HI. Hiv er en stigmatiserende sykdom, og det er mye uvitenhet rundt risiko for smitte. Desverre er det nok slik at du må sette deg ned go fortelle ham om dette. Det du burde ha med deg (eller i bakhodet) er tallfestet smitterisiko, slik at du kan berolige ham umiddelbart. Sjansene for at han er smittet er jo veldig små, og dette vil jeg tro at han ønsker å vite med en gang. Så får du forklare hvordan dette har gått til og at du angrer på måten du gjorde dette på. Jeg håper det går bra med deg og din kjære HI. Og bare fordi du har en smittsom sykdom (som ikke lengre er dødelig slik mange tror...noen tror jo at man faller om neste dag) som er svært stigmatiserende, så betyr ikke det at du ikke har rett til å leve ett fullverdig liv MED kjærlighet. Du må bare være åpen om det. Vil tro at du føler deg bedre da. Og om han går fra deg, så gjør han det. Da err det smerte, men den går over, og du fortjener da en ny sjanse. Du fortjener at noen elsker deg, like mye som alle andre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #34 Skrevet 29. februar 2012 HI Jeg forstår reaksjonene deres. Jeg gjør det. Og takk for støtte og. Jeg skal si det men konsekvensene kan muligens bli større enn tapt kjærlighet. Og jeg fortjener det sikkert. Jeg sjekker alltid meg for sår så jeg ikke smitter ham. Og jeg unngår for mye fysisk kontakt. Dette gjør ham frustrert. Og for å være helt ærlig er det ikke så lett å si nei til ham. Han er ganske pågående. Av og til våkner jeg om natta av at han tar meg. Det er veldig hyggelig men også litt skremmende. Er det vanelig at man tar seg så tilrette? Jeg er ikke vant med forhold så alt er nytt for meg. Dette kommer helt sikkert til å provosere mange men jeg lurte på om jeg skulle foreslå at vi kunne teste oss sammen. Det er en måte å fortelle på? Min test vil jo slå ut positiv...
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #35 Skrevet 29. februar 2012 HI Jeg forstår reaksjonene deres. Jeg gjør det. Og takk for støtte og. Jeg skal si det men konsekvensene kan muligens bli større enn tapt kjærlighet. Og jeg fortjener det sikkert. Jeg sjekker alltid meg for sår så jeg ikke smitter ham. Og jeg unngår for mye fysisk kontakt. Dette gjør ham frustrert. Og for å være helt ærlig er det ikke så lett å si nei til ham. Han er ganske pågående. Av og til våkner jeg om natta av at han tar meg. Det er veldig hyggelig men også litt skremmende. Er det vanelig at man tar seg så tilrette? Jeg er ikke vant med forhold så alt er nytt for meg. Dette kommer helt sikkert til å provosere mange men jeg lurte på om jeg skulle foreslå at vi kunne teste oss sammen. Det er en måte å fortelle på? Min test vil jo slå ut positiv... Jeg skjønner tanken din, men syns du virkelig at du skal basere samlivet deres på enda mere løgn? Nå er det faktisk på tide at du oppfører deg voksent og tar ansvar for handlingene dine. Denne mannen fortjener at du er ærlig.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #36 Skrevet 29. februar 2012 Du må ikke starte forholdet med en løgn, det vil før eller senere komme for en dag at du har visst dette i mange år og da vil følelsen av svik være total! Du er nødt til å være ærlig, helt nødt, det er ingen annen vei. Jeg er forresten heller ikke vant til at menn "tar seg til rette" om natta, jeg hadde mislikt det. Jeg synes det er greit at partneren er våken når man kommer med tilnærmelser og har lyst på sex. Jeg har hatt tre lengre forhold, og mannen jeg har giftet meg med har jeg nå bodd sammen med i 13 år, aldri opplevd at han har kastet seg over meg når jeg sover.
Musemorbr / Skrevet 29. februar 2012 #37 Skrevet 29. februar 2012 Du kan ikke mene at du som vet du har hiv skal teste deg igjen for å late som du ikke visste? Hva om mannen får positiv? Skal du ja han tro han smittet deg da? La han kontakte alle ekser og be dem teste seg? Selv om han ikke har hiv må han få vite at du visste det fra før. Og det snarest. Enn om han får høre det fra andre? Eller finner ut selv. Du er tross alt under behandling. Hva om han finner medisin eller resept en natt han våkner og for eksempel leter etter paracet eller noe? Hva om dere havner i en ulykke eller noe annet skjer så du blør. Han må få vite det fra deg, og det fort.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #40 Skrevet 29. februar 2012 HI Jeg sendte ham en mail der jeg fortalte alt. Alt jeg håpet at han kunne tilgi meg. Jeg orket rett og slett ikke å gjøre det ansikt til ansikt. Han ringte meg umiddelbart etter men jeg orket ikke å ta telefonen. Han svarte på mailen at han var på vei bort til meg. Nå sitter jeg og bare venter i frykt. Jeg ser ikke for meg et samliv el et liv i kjærlighet med ham. Sviket er vel for stort.
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #42 Skrevet 29. februar 2012 Da vil han hvertfall snakke med deg - et lite steg i riktig retning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #43 Skrevet 29. februar 2012 HI Jeg sendte ham en mail der jeg fortalte alt. Alt jeg håpet at han kunne tilgi meg. Jeg orket rett og slett ikke å gjøre det ansikt til ansikt. Han ringte meg umiddelbart etter men jeg orket ikke å ta telefonen. Han svarte på mailen at han var på vei bort til meg. Nå sitter jeg og bare venter i frykt. Jeg ser ikke for meg et samliv el et liv i kjærlighet med ham. Sviket er vel for stort. Hm... Litt feigt av deg, men da er det i hvert fall ute... Håper du holder oss oppdatert når han har vært hjemme hos deg da. Vis forståelse, og ta det rolig. Lykke til!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. februar 2012 #44 Skrevet 29. februar 2012 Masse lykke til HI! Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde turt å møtt han alene akkurat nå. Hadde heller snakket med ham på telefonen først for å se an stemningen.
TurboJenny87 Skrevet 29. februar 2012 #45 Skrevet 29. februar 2012 Uff synes virkelig synd på deg hi Håper at kjæresten din er en fantastisk forståelsesfull person og kan tillgi deg slik at dere kan leve sammen etter sjokket har lagt seg.... Krysser fingrene for deg XXXXX
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #46 Skrevet 29. februar 2012 Han ringte, og svarte at han var på vei bort, så han er nok ikke helt hysterisk. Krysser fingrene for dere begge, for at han skl tilgi deg, og at du ikke har smittet han.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. februar 2012 #47 Skrevet 29. februar 2012 Han ringte, hun svarte ikke, og da sendte han en mail ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #48 Skrevet 29. februar 2012 Troll! Hva gjør du på forum for småbarnsforeldre og gravide? Har du tenkt å sette barn til verden som hiv positiv?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #49 Skrevet 29. februar 2012 Troll! Hva gjør du på forum for småbarnsforeldre og gravide? Har du tenkt å sette barn til verden som hiv positiv? Det er faktisk fullt mulig i dag for en hiv-positiv mor å sette et friskt barn til verden. Ikke vær så fordomsfull da! Synes det er helt greit at vi får besøk av folk med andre problemer på et forum for småbarnsforeldre og gravide jeg. Når du ser på engasjementet i denne tråden virker det som mange andre også synes det er greit. ønsker deg virkelig alt godt HI, håper alt ordner seg til det beste.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. februar 2012 #50 Skrevet 29. februar 2012 Jeg leste i et bla her en tid tilbake at man både kan ha sex uten beskyttelse så lenge man var på medisiner hele tiden som hold sykdommen i sjakk, leste også at man kan være gravid å få barn, tror det ble keisersnitt, men det er i allefal mulig å få barn og ha sex uten smitte. Men man må ta medisiner 3 ganger dagen til samme tid var det vel. Men dette vet du rk hi eller får vite om du sier tilleggene du har kjæreste, ta han med til legen og be legen berolige han med og informere og diagnosen din. Kan godt forstå om kjæresten din får panikk nå, dette er en skummel diagnose og dumt å ikke være ærlig fra starten av, men jeg håper han elsker deg høyere enn redselen sin for det ukjente! Ønsker deg lykke til. Fortell gjerne hvordan det går!! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå