Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #101 Skrevet 10. november 2011 Jeg syns det er dårlig når gruppa møtes og en utelates. Her er du jo tydelig uønsket, og det er kjepetrist. Så spør det hvor viktig barselgruppa egentlig er. Er det slik at barnet ditt vil gå i samme barnehage, samme skole og samme klasse som alle de andre? Da er gruppa viktigere enn om barna likevel blir spredd. Jeg trodde lenge at barselgruppa var veldig viktig, en unik mulighet for å finne venner for livet så å si. Selv om gruppa vår var noenlunde samlet så fant jeg ikke tonen med alle. Nå som poden er snart tre går han i barnehage med kun to fra gruppa. Kun en er i samme avdeling og de leker ikke så mye sammen heller. Vi satser heller på å få bedre kontakt med foreldrene til de barna han leker med.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #102 Skrevet 10. november 2011 selv om første barselgruppa kræsjet, så kan det være veldig hyggelige folk på de andre barsegruppene. så gi den nye barselgruppa en sjanse når du får tredjemann! jeg har også flyttet til et nytt sted, og brukte barselgruppa til å bli kjent med folk. vi møtes gjerne bare to eller tre for å trille tur utenom treffene også. da gjerne med de som bor nærmest. Det samme gjør andre i gruppa også. og det med at hele gruppa satt på kafe uten deg, kan faktisk ha vært en tilfeldighet. vi var ute å trilla tre stk fra gruppa og møtte to andre helt tilfeldig, så da var vi på kafe alle sammen. hvis noen andre fra gruppa hadde sett oss (uten å komme bort), så kan det ha sett ut som de ble eksludert. noe ingen absolutt ikke har blitt! Bli med, vær engasjert og få deg nye venner. spør om de andre vil være med på trilletur eller kommer på besøk. Det holder faktisk med en eller to venner så blir livet veldig mye lysere
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #103 Skrevet 10. november 2011 Du kan trøste deg med Madeleine Albrights ( tidl utenriksminister i USA) legendariske visdomsord: "Det er en spesiell plass i helvete for kvinner som ikke hjelper andre kvinner" Ønsker deg en flott barseltid!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #104 Skrevet 14. november 2011 18:25: Du har jo lov til å mene det du gjør, men jeg er veldig uenig med deg her! Jeg er selv 36 år gammel, og hadde en slags barselgruppe (folk jeg traff her på forumet, det var en av dem som la ut en tråd og spurte om noen i området ville treffes), og da var det folk i alle aldre, fra tidlig i 20-årene til meg som var eldst. Jeg tenkte ikke en eneste gang at de i 20-årene var uinteressante for meg. Ja, vi hadde kanskje ikke felles interesser alle sammen (utover barna våre), men vi omgikkes fint likevel. Og bare så det er sagt, ville jeg aldri, aldri skviset ut en person fra barselgruppen på den måten der, føler med deg hi...
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 14. november 2011 #105 Skrevet 14. november 2011 Hun Madeleine Albrights fikk sagt det utmerked! Drit i den hurpegjengen der, sikkert umodent av meg og si, men makan til småliget. Veldig feigt å kun ekskludere deg hi. Sender deg en stor klem! Jeg har vært heldig med min gruppe jeg er yngst er 21 og de andre er 27-30 et eller annet... Synd du ikke bor i Oslo vi har plass til en til i gruppen vår Stor klem =)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #106 Skrevet 14. november 2011 Makan til oppførsel! Hadde ei flott barselgruppe med veldig forskjellige folk, ei var veldig stille, ei var veldig høylytt, et par av de andre var tobarnsmødre med mer erfaring osv. En gjeng med veldig forskjellige damer, men vi hadde det veldig koselig likevel. Har opplevd det samme som deg med vennegjengen jeg hadde når jeg var yngre, og selv om det var kjedelig der og da (gjør jo ingen boost for selvtilliten akkuratt) så kutta jeg de rett og slett helt ut og har ikke snakket med de siden. Ser ikke vits i å ha kontakt med folk som oppfører seg som fjortiser når de er i slutten av tredveåra, da klarer jeg meg fint med ferre venner. En av mine beste venninner nå er faktisk åtte år yngre enn meg, men det har jo ikke noe å si, tenker ikke over det. Så her har du nok dessverre bare møtt på damer som aldri kom over fjortisalderen sin...noen må fremdeles "skvise" ut folk for å føle seg vel. Finn deg ei ny gruppe og rett og slett hev deg over oppførselen deres. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #107 Skrevet 14. november 2011 Syntes dette var umodent av damene i gruppa di. Jeg var 21 da jeg fikk min første og gikk i en barselgruppe med 4 damer som var 30 + og det var ikke noe problem over hodet. Jeg var forøvrig den eneste i gruppa som hadde faglig og praktisk erfaring med barn yrkesmessig fra før, så det forekom ofte at de spurte meg til råds. Har fortsatt kontakt med et par av de, selv om barna er store nå. I tillegg gikk jeg i en dib gruppe, der var vi ganske mange i alle aldere 17-35. Jeg har fortsatt kontakt med de som var de to eldste og de to yngste i den gruppa. Null problem der heller. I barnehagen derimot er ting annerledes. Jeg hadde økonomien på stell tidlig og hadde råd til å bosette meg i et, hva man kan kalle et veletablert strøk. Siden flyttet mannen, og jeg ble boende. Nå føler jeg derimot at barnehagen har vært en røffere arena, da noen av disse veletablerte fruene åpenbart ser litt ned på meg. Jeg er relativt sikker på at de hadde fått seg en overraskelse om de hadde gitt meg en sjanse, men de er for "fine" til å hilse på meg. Da det ble skolegang på ene barnet derimot var det andre boller igjen, og ei av mine beste venninner nå er over 10 år eldre enn meg og (en godt voksen) mor til en av mine barns nye venner. Vi har mange like interesser og trives godt i hverandres selskap og har Alltid noe å snakke om. Det er ikke alltid lett det der, og jeg syntes det var umodent og dårlig gjort av de. Denne gruppa handler vel først og fremst om å utveksle tanker og følelser rundt en interesse dere alle hr til felles, nemlig barna. Og ikke minst om å la barna treffe jevngamle.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #108 Skrevet 14. november 2011 Syntes dette var umodent av damene i gruppa di. Jeg var 21 da jeg fikk min første og gikk i en barselgruppe med 4 damer som var 30 + og det var ikke noe problem over hodet. Jeg var forøvrig den eneste i gruppa som hadde faglig og praktisk erfaring med barn yrkesmessig fra før, så det forekom ofte at de spurte meg til råds. Har fortsatt kontakt med et par av de, selv om barna er store nå. I tillegg gikk jeg i en dib gruppe, der var vi ganske mange i alle aldere 17-35. Jeg har fortsatt kontakt med de som var de to eldste og de to yngste i den gruppa. Null problem der heller. I barnehagen derimot er ting annerledes. Jeg hadde økonomien på stell tidlig og hadde råd til å bosette meg i et, hva man kan kalle et veletablert strøk. Siden flyttet mannen, og jeg ble boende. Nå føler jeg derimot at barnehagen har vært en røffere arena, da noen av disse veletablerte fruene åpenbart ser litt ned på meg. Jeg er relativt sikker på at de hadde fått seg en overraskelse om de hadde gitt meg en sjanse, men de er for "fine" til å hilse på meg. Da det ble skolegang på ene barnet derimot var det andre boller igjen, og ei av mine beste venninner nå er over 10 år eldre enn meg og (en godt voksen) mor til en av mine barns nye venner. Vi har mange like interesser og trives godt i hverandres selskap og har Alltid noe å snakke om. Det er ikke alltid lett det der, og jeg syntes det var umodent og dårlig gjort av de. Denne gruppa handler vel først og fremst om å utveksle tanker og følelser rundt en interesse dere alle hr til felles, nemlig barna. Og ikke minst om å la barna treffe jevngamle.
ruge Skrevet 15. november 2011 #109 Skrevet 15. november 2011 Ikke lett for en gruppe på 30+ å forholde seg til en på 23? Hva er det for noe tull!!! ? Alle er kvinner, har småbarn, er i permisjon... Man lærer mye av hverandre så det er viktig å få alle med. Jeg var 24 år da jeg fikk min første og var godt inkludert i barselgruppa med de andre 30+. Jeg også hadde ingen venner med barn og det var kun i barselgruppa jeg fikk snakke om alt som hører med når man har barn. Nå er jeg 31 og i gang med nr.2...Jeg ville kontaktet dem på facebook og spurt om neste treff...si at du setter stor pris på barseltreffene og vil være med!Ikke vær redd:-) Meld deg på andre treff også, som nevnt over, sang, musikk, åpen barnehage osv....
mamman til Fillip Skrevet 15. november 2011 #110 Skrevet 15. november 2011 Hei=) føler veldig med deg... vi hadde en ikke fungerende barselgruppe å med venner uten barn som alltid var opptatt ble man veldig ensom.. å er det fortsatt... Fikk med meg oppi her at du var fra hedmark, det er jeg å! like gamle er vi å, så kanskje du sender meg en PM?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #111 Skrevet 16. november 2011 Heisann Sender deg en stor klem. Jeg fatter ikke at voksne mennesker rett og slet bare kan utelate deg fra gruppa. Trodde de skulle være såpass voksne. Kjenner jeg blir irritert. Jeg er selv 30 og går i en barselgruppe der yngste er 19 og eldste 38 og det kunne ikke falt meg inn å gi noen av dem en kald skulder. Kjenner jeg ble ganske så oppgitt over å a lest innlegget ditt. Håper du fikk deg en ny barselgruppe på helsestasjonen. mange gode klemmer
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #112 Skrevet 16. november 2011 Herregud for en merkelig oppførsel av den barselgruppa. Min gruppe bestod av samer fra 23-41 år og noen har jeg ikke en dritt til felles med. Ville da aldri forekommet at noen ikke skulle inviteres med uansett??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #113 Skrevet 17. november 2011 Hahaha, 10:08, nå måtte jeg le litt her Jeg er ikke rettskrivningspoliti, så det er sagt, synes det bare er gøy med "ordbok-feil". For når jeg leste at du var i en barselsgruppe bestående av SAMER måtte jeg trekke litt på smilebåndet etter først å ha tenkt at du ikke var noe særlig bedre som tenkte at du ikke hadde noe til felles med dem bare fordi de var samer. Hohoho, dagens smil Forresten HI, utrolig dårlig oppførsel av disse damene!!! Det sårer noe utrolig, men nå virker det som det er folk her du kan danne en gruppe med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå