Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #51 Skrevet 3. november 2011 god klem til deg, dette må oppleves sårende og ubehagelig;(
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #52 Skrevet 3. november 2011 Vil bare gi deg en god klem og si at du har kommet over en utrolig ukoselig og kjip gjeng med gamle ugler!! Er gammel ugle selv, og ville aldri i verden ha funnet på å kutte ut et medlem av gruppen vår. Det er mangfoldet som er spennende! Må jo selvfølgelig innrømme at jeg er bittelitte granne misunnelig på de vakre unge damene på gruppen min, men oppfører meg fint likevel.. Håper de holder seg her inne og ser de svarene du får!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #53 Skrevet 3. november 2011 Er det mulig ? Dropp denne gjengen og finn en åpen bhg.,babysang eller et annet sted du kan bli kjent.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #54 Skrevet 3. november 2011 Kjenner til den følelsen av at de andre ikke vil ha meg med. Det er utrolig ekkelt, og jeg har lyst til å grine bare av å tenke på det. Klem til deg, HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #55 Skrevet 3. november 2011 Det går ikke an, jeg nekter å tro at dette er sant! For noen kvinnfolk!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #56 Skrevet 3. november 2011 Og dette er damer som er i slutten av 20-årene? Veldig skremmende. Noen blir vist ikke voksne tross alderen sin, vistnok. Hi, du har det kanskje bedre uten dem. Gjør som hun ene over her sier: gå på åpne bhg, der kan du bli kjent med andre foreldrer. Som kanskje har blitt mer voksne enn disse meggene i barselgruppen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #57 Skrevet 3. november 2011 Fy fader! Så stygge damer kan være mot hverandre! Man burde da kunne møtes med det at man har små barn som utgangspungt! Har ikke lest alle svarene du har fått her, men håper du har noen gode venninner å støtte deg til. Om ikke så ta deg en prat med hs for å se om de har en annen gruppe å tilby. Har selv følt meg litt dum på barselgruppe for jeg er den eneste som er førstegangs og de andre er yngre enn meg, men har blitt tatt veldig godt imot Sender deg en klem HI.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #59 Skrevet 3. november 2011 Flott om du klarer å heve deg over slike gemene mennesker, og at du finner andre som har mer folkeskikk. Jeg er 38, men har aldri problemer med å omgås 20-åringer- Det er personen som teller, ikke den fysiske alderen. God klem til deg!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #60 Skrevet 3. november 2011 Er desverre sant :-/ Skal ned på helsestasjonen på mandag og forhøre meg om en annen barselgruppe, og se når den åpene barnehagen er åpen. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #61 Skrevet 3. november 2011 Usj for noen ekle damer! Du sier du bor på et lite sted, så da er det disse barna ditt barn skal gå i barnehage og på skolen sammen med og. Skjønner ikke at det går an å oppføre seg så tarvelig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #62 Skrevet 3. november 2011 Hei! Jeg skjønner godt at dette er sårt for deg! Jeg opplevde selv noe mobbing/utfrysing i oppveksten, og kjenner meg veldig godt igjen i følelsen. MEN DET ER TO TING DU BØR TENKE PÅ FØR DU HOPPER TIL KONKLUSJONEN OM AT DE ANDRE ER UMODNE DRITTKJERRINGER MED UNGDOMSSKOLEOPPFØRSEL: 1. Av og til stemmer bare ikke kjemien. Noen tar ikke spøken, kjenner ikke referansene og forstår ikke hva det egentlig prates om. Det er ikke MENT som mobbing om man trives best uten den som ikke forstår, selv om det NATURLIGVIS blir oppfattet slik. 2. Min svigerinne er i begynnelsen av 20-årene og går i barselgruppe med damer som alle er i midten av 30-årene. De har det fint sammen, men min svigerinne merker godt forskjellene i økonomi. De andre bestiller dyre lunsjer på dyre steder, mens svigerinnen nøyer seg med en muffins. Når de møtes hjemme hos dem serverer hun vafler, mens de serverer spekemat, laks og dyrt tilbehør. Hun tror nok de andre i gruppa tenker litt på dette, akkurat som hun gjør det. Kan det rett og slett være forskjeller i livsstil/ståsted i livet som er problemet? At de synes du er "gjerrig"?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #63 Skrevet 4. november 2011 Herregud, hva er problemet ditt 00:52? Du burde kanskje gå litt i deg selv... Lurer på hvordan du behandler folk og om du ser fjortisargumentene du selv bruker? Du føler deg kanksje truffet av innlegget, og har vanskelig for å se at folk flest ser på slik oppførsel som umoden og klikkaktig mobbing/ utfrysning?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #64 Skrevet 4. november 2011 Ja, ærlig talt, 00:52- du er grunnen til at jeg må svare på denne tråden... I all verden for en forklaringsmodell du legger opp til. Her prøver vi voksne folk å lære barna våre om at "alle skal få være med", nulltoleranse mot mobbing og å oppføre seg som folk.... og så er det tilsynelatende voksne folk som kan få seg til å mene at det ok å fryse ut mennesker av grunner som at de serverer for billig mat??? Et liv levd i snart 40 år har lært meg at jeg livet er for kort til å omgås folk uten vett og forstand, da trives jeg heller i eget selskap. Skulle ønske jeg hadde innsett det da jeg var 20, jeg var mye mer opptatt da av hva folk rundt meg syntes og hvordan jeg selv fremsto. Men jeg har heldigvis ikke mistet evnen til å behandle andre mennesker med respekt og omtanke. Masse sympati til deg HI. Og håper virkelig desse barseldamene som HI omtaler er flittige brukere av DIB, og at de føler seg meeeget truffet og helst skamfulle når de leser denne tråden. Men det er vel for meget forlangt av slike tanketomme fjols...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #65 Skrevet 4. november 2011 Herregud, så sykt at voksne folk oppfører seg slik. Og uten å se det gale i det! Dessverre overrasker det meg ikke, det er bare å lese på forum så ser man at det finnes skremmende mange idioter her i landet. Men at alle skal samles i en barselgruppe er jo litt merkelig da. Herlighet, så frekke og umodne de er. Og den forklaringsmodellen her, den må jeg bare le av! Har virkelig økonomien så mye å si? Wow... Jeg blir nesten litt fascinert. Og utrolig glad for at jeg kan være "fattig og snill" istedet for rik og slem..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #66 Skrevet 4. november 2011 Så leit, HI. Jeg opplevde selv at barselsgruppen ikke sto helt til mine forventninger. Et par av damene tok veldig stor plass, og jeg følte lite til felles med flertallet. Opplevde også et par ganger ikke å få beskjed om treff og fikk ikke beskjed om endring av dag vi skulle treffes. Droppet til slutt hele gruppen. Startet i åpen bhg og storkoste meg!!! Så mange koselige mammar og pappar! ) Lykke til, kjære deg! Hev deg over disse latterlige mødrene!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #67 Skrevet 4. november 2011 Hi, dette er dårlig gjort av barselgruppa di... La meg skrive litt om min barselgruppe. Vi er 6 stk, mellom 23 og 34år. Alle er ganske forskjellige, men det er ikke et eneste treff som planlegges uten at ALLE har fått invitasjon. Det er ei som har takket ja hver 6 gang eller noe, men hun blir alltid regnet med og få alltid melding. Personlig tror jeg hun ikke syns så mye om gruppa og vil heller være med andre venner, hun er en travel dame, og er kjempeålreit og alle liker hun veldig godt. Jeg opplevde at to i gruppa møttes på dagen og fant på ting sammen bare de to, jeg ble lei meg. Det var bare de to, og ingen av oss andre ble invitert, men det er jo helt greit egentlig da, når det er bare to.... og nå har to andre også begynt å få mer kontakt bare de to... det føles litt, leit egentlig, jeg vil jo gjerne være med, å møtes på kvelden uten barn..... men hva får man gjort? Jeg kan skjønne hvordan du har det...... syns synd på deg. MITT TIPS: DU inviterer barselgruppa hjem til deg... gjør det, se hva de sier å gjør :-) lykke til...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #68 Skrevet 4. november 2011 00:52 Jeg har selv opplevd mobbing i min oppvekst, og jeg sitter IKKE her og sier at barselgruppa mobber meg, hvor tar du dette fra? Jeg har heller ikke kalt dem for drittkjerringer en eneste gang, så det er dine ord. Jeg har faktsik lik inntekt som de fleste av de, er to av dem som har høyere inntekt, men iløpet av de 8 mnd vi har holdt sammen, har vi ikke merketforskjellen på dette. Vi prater stort sett om jobb, barna, følelser rundt det med familielivet og mennene våre, jeg oppfatter spøker like lett som dem. Hadde jeg ikke gjort dette, hadde jeg vel ikke sittet her å følt meg ut"skvist", da hadde jeg jo vist hvor problemet lå, om de lo av noe jeg ikke oppfattet, om vi var på forskjellige plan i forhold til samtalen, men slik er det ikke. Livstilen vår er utrolig like, da vi er 5 av 6 som driver med friluftliv og trening på fritiden (ja, jeg er av de 5) Synes du har trukket en del konklusjoner ut av mine innlegg, som virkerlig ikke stemmer,står lenger opp her at vi har samme interesser alle sammen, vel det er ei som ikke har interesse av friluftsliv/trening, så hadde det vært grunnen til utfrysningen, så hadde de vel fryst ut henne istedenfor? Uansett, jeg sier jeg synes de holder en tennårligs oppførsel i forhold til måten de utelater meg av gruppa, finner det ikke mye voksent å sette en av 6 på sidelinjen, også prate sammen på fellesgruppa om hvor fint det var alle kunne møtes osv. Mener du det er voksent av de? Hi
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #69 Skrevet 4. november 2011 Nå kjenner vi jo bare din presentasjon av situasjonen, så jeg skal holde meg for god til å komme med så veldig bastante uttalelser om disse damene. Men det jeg reagerer mest på i det du skriver, og som jeg syns sier mye, er at de skriver om treffene på den facebooksiden ETTER at de har funnet sted. Det er som om de gjør dette bare for å forsikre seg om at du har forstått at du er utestengt, og rett og slett for å såre deg. For de VET at du ser det, og de VET at du ikke har blitt invitert. Åsså skriver "så hyggelig at alle fikk det til".... Vet du hva, jeg kjenner at jeg blir provosert på dine vegne. Uansett hva som er grunnen til at de ikke ønsker å ha deg med, så er den der biten der helt unødvendig. Håper du klarer og heve deg over det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #70 Skrevet 4. november 2011 Du 00:52 Bare en ting jeg lurer på, hvorfor har du slått fast at HI har dårligere økonomi enn resten av gruppa? Bare fordi hun er 23 år gammel? I såfall skal du få ny lårdom her; Jeg er selv 25 år, og har hatt en årsintekt på ca 460 000 i året siden jeg var 22 år, fordi om man er ung mor, er det ikke dermed sagt man har dårlig råd skal du vite, det kommer helt ann på hvordan man legger opp til det selv. Synes det er tarvelig av deg å automatisk fastslå at alle mødre i starten av 20 årene har dårlig økonomi.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #71 Skrevet 4. november 2011 Er dette som såret mest ja 09:27, siden det nå er bekreftet at det ikke bare er en missforståelse at jeg ikke ble invitert, så syntes jeg de kunne holdt seg for god til å skrive slikt på felles gruppa vår. Nå har jeg jo meldt meg ut av gruppa, så slipper jeg å se hvor ofte de møtes ol. Skal ned til helsestasjonen på mandag, prate med helsesøstra om muligheten for å få kontaktet barselgruppa til de som har 4 mnd babyer nå. Også skal jeg sjekke ut ang åpen barnehage, ser ikke helt poenget med å skulle strebe etter å være en del av deres gruppe, når det er tydelig at de ikkevil ha meg der. Hi
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #72 Skrevet 4. november 2011 Vel, jeg vil anbefale helt motsatt. Nå har du både ringt, sendt sms + melding på facebook. Så nå er toget gått. Hadde du ikke gjort noe av di greiene der, så kunne det vært aktuelt å tatt initiativ til noe. Men ikke nå. Å invitere dem nå vil virke krampeaktig og desperat. Det eneste du kan gjøre nå er å forsøke å heve deg over det, tenke at de ikke er verdt å ofre en eneste tåre eller tanke. Du har det bedre uten dem.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #73 Skrevet 4. november 2011 Nei det er jeg helt enig med deg i! Ikke vits i å forsøke å ofre dem en tanke en gang. Tror du gjør lurt i å forsøke å komme inn på en annen arena. Jeg har veldig god erfaring med åpen barnehage, håper du finner din plass der. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #74 Skrevet 4. november 2011 Syns det anonytm 09.27 skriver høres logisk ut. Det jeg syns var utrolig barnslig, var at dem gjorde det på denne måten. At dem ikke kunne si ifra på en ordentlig måte istedenfor å gå rundt grøten. Kan ikke skjønne at dem er eldre enn deg, for for meg høres det ut som om de er yngre.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #75 Skrevet 4. november 2011 Ingen interesse av å invitere de hjem til meg, hvorfor skal jeg strebe etter å være en del av en gruppe som ikke vil ha meg med i utgangspungtet? Skulle jeg sitte her og smiske meg inn igjen hos dem? Greit nok at jeg ikke har noen i min vennekrets med barn på samme alder, men jeg er ikke så desperat at jeg trygler om å få være med i en gruppe som ganske så tydelig ikke vil ha meg der. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå