Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Føler meg veeeldigensom i dag, og er lei meg. I barselgruppa mi er jeg yngst (23 år) mens de andre er mellom 28-35 år. Vi har en gruppe på facebook, sånn at vi kan planlegge barseltreff ol der inne, mye lettere enn å skulle sende meldinger og ringe hundre ganger når noe skal planlegges. Har vært i denne barselgruppa siden mars, og deltatt på alle møtene, holdt to av møtene hjemme hos meg (vi er 6 stk) har følt at vi alle går godt over ens, for enda om jeg er noe yngre så er jeg mentalt på samme alder som dem. Nå oppdager jeg på facebook gruppa at resten av gruppa har hatt barseltreff uten meg sist uke, og i dag har de vært på cafè sammen, nok en gang uten meg. Og hun ene har da kommentert hun som har takket for en fin dag, med "så fint alle kunne komme"?!.. Føler det veldig sårt at de har hatt treff ol uten meg, hadde vært bedre om de lot være å nevne dette på gruppa vår, for det er jo tydelig at de alle er med på ting jeg ikke er invitert på. Føles som om de "presser" meg ut av gruppa, uten å gi meg noe info eller grunn. Om de ikke liker meg, så hadde det vært lettere at de sa til meg at de følte jeg var for ung for gruppa eller noe, istedenor å ha treff ol bak min rygg. Hvertfall når de prater om treffet ol på facebook gruppa vår
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Det må da være en missforståelse ??
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Ser bare ikke hva missforståelsen kan være? De har hatt treff uten meg og ungen min, og hatt cafè tur sammen i dag.. Og takket for dagen, og synes det er fint alle kunne være med Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Hvordan har de avtalt disse treffene da?Har de ikke avtalt det over nett som før og du ikke har svart på at du blir med?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Har kommentert at da mente de vel alle minus meg og ungen min.. Men ingen svar på det, til tross for at en av de har lagt inn at ungen hennes krabbet for første gang i efta, og to av de andre har komentert det Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Huff, dårlig gjort av dem! Hev deg over det, du er verdt mer enn å føle det sånn.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Nei, står ikke noe om treff på gruppa, ikke fått noen melding inne på facebook, og ingen sms/oppringning, til tross for at vi alle har hverandres tlf nr Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Det er fryktelig vondt å oppleve sånt kjære deg:( Jeg vil tro at de mest sannsynlig synes du er litt ung. Kanskje det plager dem, at de er sjalu på deg? Er dessverre ikke mer enn det som skal til... Håper iallfall det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Da kunne de jo sagt det til meg når det startet å bli "feil".. Er jo ikke bare meg dette går ut over, jeg og samboeren har ikke mange i omkretsen vår med små barn (yngste barnet i kretsen er 6 år) og ungen vår har bare ungene på barsellgruppa som leke venner/venner nå.. Blir trist av å vite at de har stengt ute ungen min i tillegg, forstår bare ikke at de kan gjøre det, og late som ingenting på facebook gruppa Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Det kan være en missforståelse. Kan du ikke spørre en av de?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Uff så trist. Ville ringt til den greieste av dem, og spurt om det var en misforståelse, for du kunne godt tenke deg å fortsette med møtene pga din situasjon, men du har selvsagt ikke lyst å være med om du ikke er ønska.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes da jeg har spurt på en forsiktig måte inne på gruppa (da jeg komenterte at da mente hun vel alle uten meg og ungen) men ingen av de som svarer der inne, vet lisom ikke hvem av de jeg skulle spurt, for om det er slik at de ikke vil ha meg i gruppa lenger, så spørs det jo hvem av de som vil si det som det er, siden de har holdt meg og ungen min utenfor 2 møter på 2 uker..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Syntes de alle var like greie jeg.. nå føler jeg meg gaske så usikker på om jeg vil være med i gruppa mer, men må jo tenke på ungen min også... Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 Det ser ut til at de er såpass avvisende at du kan frykte å bli meldt ut av Fb-gruppa ganske snart? Veldig trist, dette.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 Jeg forstår ikke helt...om dere planlegger alle møter på Facebook, ble da det siste møte planlagt privat? Og så har de ikke gitt beskjed til deg? Jeg opplevde en gang å komme på reunion-klassefest hvor alle var invitert utenom en bestemt jente. Hun som hadde planlagt festen likte ikke denne jenta - så derfor bare unnlot hun å invitere henne. Hun tenkte ikke på at det var 26 andre som ville møte henne. Jeg sa hva jeg mente om saken og ble derfor ikke invitert neste gang.... Vi er også voksne folk, men noen blir bare ikke voksne for det om. Jeg hadde ringt en av dem og faktisk spurt hva greia var.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 Har du prøvd å lage den en gruppe her inne? da jeg fikk førstemann så ble jeg med i en bim gruppe. Det bar kjempefint. Er fortsatt venner og treffes jevnlig. Noen av dem var i btyllupet mitt og vi inviterer i 30 års lag osv Gruppen jeg fikk av helsestasjonen var det ikke full klaff med, oppdaget også at 3 av dem traff hverandre raskt utenom uten å spørre. Plaget ikke meg egentlig siden jeg har andre venner, men litt teit allikevel
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #17 Skrevet 3. november 2011 Forstår bare ikke hvorfor de ikke vil ha meg med lenger, har samme intereser som de fleste av de, og følt at vi alle har kommet godt over enns.. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #18 Skrevet 3. november 2011 Siden det er veldig viktig for deg å være med i en barselgruppe, kan du kanskje henvende deg til helsestasjonen for å få navn på noen som er i en annen gruppe? Hvis det ikke er et veldig lite sted du bor på, altså.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 De må jo ha gjort det, siden det ikke er nevnt inne på facebook.. Får vel ringe en av de når ungen sover for kvelden.. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #20 Skrevet 3. november 2011 Skjønner deg, det er nok ikke lett. Men, på en annen side, det du skriver her virker ikke voksent. Kan faktisk forstå at de "skviser" deg ut. Det er ikke lett for en gruppe på 28-35 å forholde seg til en på 23år. Èn enkeltperson kan gjerne det, men ikke en gruppe. De mener gjerne ikke noe vondt med det, men hvordan vil du at de skal si det til deg? Sånt skjer bare. Alderen er større enn du selv tror, vent å se til du er 30, da vil du være på et annet ståsted i forhold til en som er 7år yngre. Jeg tror ikke dette er noen missforståelse. Skjønner at du ikke har så stor omgangskrets med småbarn, prøv å dra på bim-treff, babysang, åpen barnehage o.l. Til våren er det mange å møte på lekeplasser, du blir kjent med de andre i barnehagen osv. Dette var mitt ærlige svar.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #21 Skrevet 3. november 2011 Er kun vår barsellgruppe som har denne aldersgruppen, ganske så lite sted, så at det ble barsellgruppe var jo rent lykketreff, ungene på neste barseltreff er nå ca 4-5 mnd gamle, mens våre barn er 9-10 mnd. Syntes vi alle klaffet godt fra starten av jeg til tross for at de hadde første treffet sitt før jeg kom med, deres barn er 10 mnd nå, mens mitt nyerlig ble 9 mnd.. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #22 Skrevet 3. november 2011 jøss, høres ut som meg.... Er yngste, 25... og ingen andre er under 35... er også mentalt lik som mange av de, bortsett fra rikdommen til noen av de der... merker også at jeg er meget utstøtt... ikke hyggelig...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #23 Skrevet 3. november 2011 Er jo da litt rart at de alle påpekte ganske for etter at vi møttes, at de ikke skulle trodd jeg var 23 år, siden de hadde trodd ut fra oppførsel og intereser (og måten jeg pratet med de på) at jeg er på dems alder (de alle tippet jeg var 29/30, bare så yngre ut).. Alderen min kommer nok bedre frem nå ja, men det er jo fordi det sårer å bli utstøtt på denne måten. Har stor omgangskrets,men ingen med barn på ungen sin alder, samboeren min er selv 31 år så de fleste av hans venner har barn i alderen 6 år og oppover, mens jeg er eneste i min krets som har stiftet familie så langt. Uansett kunne de vel være voksene nok til å si at jeg ikke passet inn i gruppa, fremfor å bare støte meg ut på denne måten, for meg blir det veldig "fjortiss" opplegg. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #24 Skrevet 3. november 2011 Dette er helt idiotisk! Dersom det ikke er en misforståelse, så må jeg bare si at du skal være glad du ikke traff dem. Voksne folk som oppfører seg sånn vil jeg ikke ha rundt meg, heller ikke rundt barnet mitt! Det finnes ingen unskylding for å oppføre seg sånn. Direkte flaut er det, og dette er tross alt voksne mennesker vi snakker om! Jeg har vondt for å tro at det ikke finnes ett fornuftig menneske i en gruppe på fem. Det MÅ jo være en misforståelse? Jeg skjønner at du synes det er leit, det hadde jeg også syntes, men, du kan ikke gjøre som en over sier og søke etter noen på Dib? Jeg treffer fremdeles de jeg var på treff med når vi hang på Barn i magen. Finnes det aktiviteter som babysang osv der du bor? Jeg har aldri blitt kjent med så mange mennesker som nå når jeg har baby.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #25 Skrevet 3. november 2011 For noe tøv 18:25. At en barselgruppe holder 1 enkelt utenfor, er på ingen måte greit. Synes du det må du være svært umoden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå