Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #26 Skrevet 3. november 2011 Og til deg lenger oppe som kommer med ditt "ærlige svar" om at det ikke er rart at HI blir skvist ut pga alder; er du seriøs? Jeg er 25 år, i min barselgruppe er vel eldste nærmere 40 og yngste 23, men vi er alle mødre og møtes med det utgangspunktet. Selvfølgelig er det forskjeller på en på 23 år og en på 35 år, men det er det også på folk som er akkurat like gamle. Hva er problemet? Jeg kan ikke forstå at det skal være så utrolig vanskelig å forholde seg til folk som er yngre enn deg selv, da er det vel heller den sosiale intelligensen det skorter på. Trist at det skal være vanskelig for folk å omgås mennesker i forskjellige aldre, det er både interessant og hyggelig. 18.51
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #27 Skrevet 3. november 2011 Huff dette hørtes ikke koselig ut! Vi er ikke med i noen barsel gruppe vi, hs meldte oss ikke inn i en.... på 6 mnd kontrollen med lege og hs spurte lege hva vi gjorde om dagen, og om vi deltok på barsel gruppe, da ble hs helt rar og gikk ut av rommet.... hs sa til meg at det var så få på barsel gruppa at det ikke var noen vits, men det viste seg at det faktisk var 8 andre! så hs ville vel ikke at vi skulle være med da... samme skjedde når sønnen min ble født også, for 4 år siden, men det var en annen helsestasjon... jeg har ikke så mange venner jeg heller, mange av de kjenner har barn, men ikke på alder med mine.. så vi sitter for det meste hjemme.... om du bor i nærheten kan vi jo bli kjent? jeg bor i hedmark
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #28 Skrevet 3. november 2011 Uff, får helt vondt i magen av dette. Veldig leit for deg! For meg ble det veldig viktig med barselgruppen, det var slitsomt å bare sitte hjemme, og jeg trengte rett og slett litt drahjelp for å komme meg ut, så dette hadde jeg også blitt veldig lei meg for. Håper du får snakket med en av dem, det er vel best å klare opp i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #29 Skrevet 3. november 2011 La oss få vite hvordan det går etter at du har snakket med dem. Ikke vær for anklagende da du jo egentlig ønsker å holde kontkaten pga barnet. Du kan godt være med i barselgruppe for yngre barn, aldersforskjellen merkes ikke så mye når de bare blir litt større.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #30 Skrevet 3. november 2011 Du kan kanskje skrive et innlegg på Facebook gruppa: "Har ikke fått noe melding om treff, lurer på om dere har feil tlfnr på meg, eller har glemt meg?"
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #31 Skrevet 3. november 2011 Ring en eller to av dem og spør, eller sjekk instillingene for facebook, og se om du kan motta invites fra gruppen... Hvis de tror at du har vært invitert begge gangene, og du skriver "Vi var jo ikke med", så er det jo mulig de tenker: "Jøss, hva skriver hun slikt for, når hun valgte å ikke bli med.."? RING! Så vet du om det er en misforståelse.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #32 Skrevet 3. november 2011 Hi her igjen.. Har pratet med ene av dem nå, hun mener det ikke er noe å bli sur for eller sette spørsmålstegn ved, for slik må jeg bare finne meg i, at de trives best uten meg, så jeg spurte hvor lenge de har føtlt det slik, nei, det var nå rundt 4 treffet de hadde startet å prate om meg. Spurte hvorfor de ikke ville ha meg med, og hvorfor de ikke bare kunne være voksene nok til å fortelle det før, men dette mente hun ble for dumt og la på. Sendte melding til resten i gruppa, fortalte at jeg hadde pratet med henne om det, og at det sånnsett var greit nok at jeg ikke fikk være en del av gruppa, men hvorofor? Var det pga min alder, eller hva var grunnen? Og hvorfor kunne de ikke bare sidet til meg, istedenfor å skvise meg ut uten å prate med meg. Fått respons fra to av dem, hun ene sier hun ikke aner hva jeg snakker om, hun andre sier bare at det ikke er noen bestemt grunn, det bare ble sånn. Trodde virkerlig jeg var på gruppe med voksene mennesker jeg, men føler virkerlig at dette blir barne-/ungdoms skole holdning og oppførsel. Skrev bare på gruppa på facebook at de kunne sagt i fra om dette før ut, da jeg hadde hatt lett for å komme inn i en annen barsellgruppe eller lignende, istedenfor å vente til ungen min faktsik hadde kommet så godt inn i gjengen. Så slettet jeg meg der ifra, så får vi se om noen av de tar kontakt med meg igjen. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #33 Skrevet 3. november 2011 Bor i hedmark selv, men vil ikke utgi nick her, da jeg har både familie og venner av min samboer her inne, som jeg vet er aktive inne på dette forumet.. Trenger ikke at de skal mase på meg om dette :-/ Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #34 Skrevet 3. november 2011 Herregud. Jenter er og blir utrolig stygge med hverandre. Hjelper ikke om man er 20 30 eller 40, utrolig barnslig oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #35 Skrevet 3. november 2011 Huff, sender deg en god klem. Vet hvor sårt det er å bli holdt utenfor, men det er dessverre ikke så mye du kan gjøre med det:( Man oppfører seg ikke slik i voksen alder, så vær glad du slipper å forholde deg til slike mennesker. Makan til barnslig svar du fikk fra to av dem.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #36 Skrevet 3. november 2011 Herregud... høres ut som en gjeng 14-åringer dette!! Uff, du har det nok bdre i en annen gruppe med voksne mødre i...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #37 Skrevet 3. november 2011 Utrolig råttent gjort!! Er ikke mer å si. Kan du ikke snakke med helsestasjonen om det er noen andre du kan møtes med? Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #38 Skrevet 3. november 2011 Herlighet, dette skal jo ikke være mulig! Morsomt dersom de skylder på alderen, for barnsligere oppførsel tror jeg man skal lete lenge etter. Jeg forstår at du synes dette er vondt, men jeg håper du med tiden klarer å tenke at det var like greit at det ble sånn. Du vil vel ikke ha sånne venner? La dem kose seg i sin egen lille gruppe, de blir nok aldri helt modne stakkar, eller så er det andre ting de sliter med. Jeg har stor tro på karma, og hvem vet hvem som blir den neste som "utvises" fra gruppa?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #39 Skrevet 3. november 2011 Uff... Jeg vil bare sende deg en klem! Dette var ordentlig dårlig gjort av de andre damene. Fy søren! Ikke la de ødelegge for deg. Du finner nok noen andre mødre med barn du kan bli kjent med dersom du prøver:) Alder på barna blir mindre viktig etterhvert som de blir større. Klem til deg:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #40 Skrevet 3. november 2011 kjenner jeg blir provosert på dine vegne!! Viss det er pga alderen, så må det jo være fordi DEM er barnslige! og du er voksen! Merker mann egentlig forskjell på en 23åring og 28åring? Jeg er selv 24, og merker vertfall ingen forskjell på de som er 5 år eldre enn meg..... Jeg har selv gått på barseltreff der alle var eldre enn meg. 28 +. Men jeg var faktisk en av de få som hadde 2 unger, resten var der med sin første. Så det var faktisk jeg som hadde mest erfaring, selv om jeg var yngst. Så alder har da vel ingenting med saken å gjøre?? Og du som skriver att HI virker ung fordi hun skriver "skviser ut"??? Att d går an!! Håper det ordner seg for deg HI! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #41 Skrevet 3. november 2011 OI.. Jeg reagerte sterkt på hvordan disse voksne menneskene oppførte seg på frem til det siste innlegget ditt der Hi.. Kan du være en smule innpåsliten:.?. beklager visst jeg tar feil men.. Hadde gitt meg etter den ene samtalen der jeg tror jeg :/.. Men uansett er dette lite voksent og dårlig gjort, bare så det er sagt!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #42 Skrevet 3. november 2011 For noen drittsekker! Skikkelig barnslig begrunnelse fra hun du snakket med. Du høres hvertfall mye mer moden ut! Her får du jo også nærmest enstemmig støtte, og det er sjelden i dib/bim-verden, det får du ta til deg:) Jeg hadde ikke særlig klaff med min gruppe, men vi holdt sammen i permisjonen og jeg gikk mye for barnets del. Vi var mange, så jeg møtte et par av de andre utenom, men vi tok med andre som ville også på trilletur feks. Jeg er i andre enden av skalaen enn du ift alder;) men hadde gjerne pratet mye med en på noen og tyve, alder betyr ikke nødvendigvis så mye når det gjelder interesser, barn på samme alder etc. Håper du finner noen andre mye hyggeligere folk å treffe i denne tiden:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #43 Skrevet 3. november 2011 Fy for noen damer!! Selv går jeg på et slags åpent barnehagetreff og koser meg med mødre fra alle verdenshjørner og i alle aldersgrupper. Vel er det sånn at man trives bedre med noen enn med andre, men det ville da aldri fallt meg inn å fryse ut èn person!!! For noen fjols!! Hva i all verden legger man som grunnlag for oppdragelsen til sine barn når man viser slik dårlig folkeskikk!! Hev deg over dem og finn på noe med noen andre. Hvis de som har 4mnd babyer vil ha deg med kan det være like hyggelig, det tar jo ikke lang tid før de er på ca samme utviklingssted :-) Nei jeg ble sint jeg nå...!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #44 Skrevet 3. november 2011 Jeg er ikke av den masete sorten, men syntes i det minste jeg kunne få vite grunnen til dette, siden hun jeg pratet med bare la på. Enda ingen av dem har gitt noe til svar, så har jeg latt det bli med det. Hadde vært litt lettere om de bare kunne si hvorfor jeg ikke får ta del i gruppa lenger, det er snart 8 mnd siden jeg møtte de første gangen, og jeg har heletiden trodd vi alle har gått godt over ens, så føler det veldig rart at de nå først "dytter" meg ut av gruppa. Hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #45 Skrevet 3. november 2011 Så utrolig stygt gjort:( Er glad du sendte de mel, tipper de sitter der med dårlig samvittighet. Selv om de ikke vil ha deg med i gruppa så gjør man ikke sånn. Jeg har opplevd det samme selv, jeg var også yngst i gruppa. Syntes det er latterlig. Hvem er det mest modne da tro, den yngre mammaen eller den eldre mammaen som driver med utfrysing som vi drev med på u.skolen? Opplever veldig ofte "diskriminering" fra mødre som er eldre enn meg, det hjalp da jeg fikk barn nr. 2 veldig tett etter barn nr. 1, akkurat som om de da skjønte at jeg hadde litt erfaring jeg også faktisk. Etter det var det aldri noe problem å bli godtatt i barselgrupper osv selv om jeg har vært den yngste. I dag når jeg merker at "eldre" mødre ser ned på meg pga alderen passer jeg på å raskt få med i samtalen at jeg har 4 barn, da endrer de holdning til meg med en gang. Syntes det er så utrolig latterlig. Nå har jeg rukket å bli 28, men er fortsatt ung mor her hvor vi bor hvor alderen for førstegangsfødende er veldig høy. Syntes de som dømmer folk utifra alder burde tenke seg om en gang til. Jeg gjør aldri det. Reagerer på det ei over her sier også om at hun skjønner det godt. Jeg har kun venninner som er 9-10 år eldre enn meg, men er også nær venn med svigerinnen min som er 10 år yngre enn meg og kommer godt overens med hennes venninner. Finnes ingen aldersgrense på å ha det hyggelig sammen:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #46 Skrevet 3. november 2011 Fikk tydelige "vibber" selv på barselsgruppen om at "deg vil vi ikke ha her"..... Jeg aner ikke om noen av de treffes i det hele tatt. Er på en nettgruppe der vi treffes og plutselig ble det nesten ikke treff spørsmål... Joda, noen av de mente at enkelte i gruppa ikke var god nok, og vips laget de en lukket gruppe og stengte resten ute... Hvorfor vet jeg ikke, men det er vi som er yngst som er totalt utestengt. Jeg er en av de yngste på nettgruppen og yngst på barselgruppen, i tillegg til at jeg er den eneste alenemoren. Bare den delen gjorde at jeg ble uglesett. HI hev deg over det, bedre og slippe slike folk enn å slite med de...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #47 Skrevet 3. november 2011 HI Begynn å gå i åpen barnehage istede! Der treffer du mange nye foreldre. Også fedre. Kanskje de er mer inkluderende? Hadde droppet den gruppen der ja..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #48 Skrevet 3. november 2011 Synes jeg høres rart ut... Jeg bor på en relativt liten plass og vi er rundt 10-15 på barselgruppa som møtes fast. Jeg er selv 27 (midtimellom), mens yngste er 19 og eldste 39. Aldri vært noe problemer med aldersforskjell, vi koser oss sammen uansett. Er det ingen på gruppa du er "nærmere" - altså som du kunne møtt og hørt om dette med? Lykke til videre... Er no drit med sånt, spesielt i små grupper....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #49 Skrevet 3. november 2011 Herregud, her har du rett og slett vært riktig uheldig og endt opp blant en gjeng med selvsentrerte, mobbende kjerringer... Sikkert ikke lett å se det nå, men vær glad for at ikke du først fikk se deres sanne jeg når barna var større og ville ha savnet hverandre... Hør med helsestasjonen om de har en annen barselgruppe til deg .
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #50 Skrevet 3. november 2011 Deg om det 20:20. Du går ellers i den klassiske fellen og leter etter feilen hos den som behandles dårlig (ubevisst føler du deg da selv beskyttet mot å selv oppleve slikt, siden du selv ikke har disse "egenskapene" du tenker er den antatte årsaken til behandlingen). Uten sammenlikning forøvrig, men tankefeilen ser man også f.eks. hos dem som mener at voldtekter er noe man kan beskytte seg mot ved å ikke gå lettkledd osv. Folk velger sjelden "uflaks/ feil sted til feil tid" som forklaringsmodell, men leter heller etter en egenskap hos offeret- for da føler de seg litt tryggere selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå