Gå til innhold

hva har dere alltid sagt feil, og lært som voksne hva det heter?


Hufsla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Longyearbyen har jeg ikke skjønt før nå, trodde det var et eller annet mystisk innfødt navn :-P

Men det heter vel reprimande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på er når samboeren min sier: Sheksjon, til seksjon :P hahaha

 

Blir like irritert hver gang jeg påpeker at det ikke utales slik...

 

Og en kompis av meg sier ofte shevinst (gevinst)!

 

Haha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestefar brukte å si "sruer" når han egentlig mente skruer. Pleide å irritere meg over det, men nå savner jeg bare å høre han si det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde fargen beige ble uttalt akkurat som det skrives, og at "beshj" var en helt egen farge. Til jeg var sånn ca. 20...*kremt*

 

Svigermor har MANGE sånne, men hun skjønner det ikke selv da. "Min intensjon" blir "min intuisjon" også videre. Og en gang forklarte hun meg gravalvorlig at grunnen til at det het kommunefarget hår var fordi det var så mange i kommunen som hadde den fargen...Jæiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde vært underholdende hvis hun skjønte det selv og lo litt etterpå. Når hun er så bastant og dum, blir hun bare irriterende:D Sambo er av samme ulla, men hakket mer ydmyk heldigvis..

 

Han sier dog enda Google Chruuuuuum, ikke chrome som det egentlig heter, og ingen i verden kan få han til å forandre mening på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 10:25: Nei, det heter definitivt reprimande. Hahahaha... Ser ut til at du lærer noe nytt i dag du også. :flire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berg-og dagbane (noen ganger kan jeg si det den dag i dag ;))

Å gå arbeina ( å gå barbeina)

Dektek timen

Toys or us (lekebutikken toys r' us) forstod første gangen hva det betydde når jeg var i NY, sambo holdt på å le seg ihjel at i en alder av 31 var det første gang jeg fatta navnet.

Kyss meg der jeg høyest peller fliser ( glemte ....der jeg er høyest når...) så først for 1 år siden fatta jeg den...haha i vanlige fall er jeg ikke kort og ingen ville beskrevet meg som det. Heldigvis vet ikke mange om. To siste tilfellene her...:)

 

Jeg har sikkert mange fler, men det er de jeg kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa inaken i stedet for naken til jeg var langt opp i ungdomsskole-alder. Da påpekte en venninne det, hehehe. Jeg er inaken, han var helt inaken osv...

 

Trodde også lenge at muskuløs betydde muskel-løs, og brukte det i helt feil sammenheng, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa alltid "derg og dalbane" til berg- og dalbane

krellotomat=makrell i tomat :) det sier jeg enda, selv om jeg vet hva det heter nå, hehe!

 

man kan fint si fotografiapparat! fotoapparat er bare en forkortelse for fotografiapparat. De fleste nå sier jo uansett kamera. same shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting feil med å si fotografiapparat. Fotoapparat er bare en forkortelse, akkurat som at foto er forkortelse for fotografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt "skjært" og "bært", men det heter "skåret" og "båret".

 

Har blandet sammen "bøsse" og "børse" (sparebørse)

 

Feil trykk på noen ord. Brukte å si "salaMI" i stedet for "saLAmi" og "oreGAno" i stedet for "oREgano".

 

En venninne av mamma sier "indigrenser" i stedet for "ingredienser"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kjønn på noen ord, men der gjør de fleste feil:

 

"Takk for komplimentet" i stedet for "Takk for komplimenten."

 

"Ikke et rødt øre" i stedet for "Ikke en rød øre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...