Gå til innhold

hva har dere alltid sagt feil, og lært som voksne hva det heter?


Hufsla

Anbefalte innlegg

jeg har lenge kalt det "å gå av med pangsjon" :-) Mye mer også, men kommer ikke på så mye nå. Her på dib lærte jeg dobbeltbetydningen av tomat vitsen. De som går over en vei vet dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i alle år trodd at det het "indre kjønnslepper". Først etter å ha blitt voksen og begynt å henge på dib lærte jeg at det heter Biffgardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Øredobber kalte jeg nok for øredobler ganske lenge.. og i dag så sier ungene mine også øredobler.. ;)

Er nok mere, men kommer ikke på mer i farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dobbeltmeningen av tomatvitsen da?

 

Jeg har alltid sagt at hvis du vil være med på leken så må du tåle streken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Mannen min har noen fine:

Mornekåpe for morgenkåpe

Infulensa - sier vel seg selv hva de skulle ha vært...

Overvåken istedet for årvåken.

 

For min egen del så blander jeg mellom og gjennom. Dialekten her jeg er fra skiller ikke på disse to, de går stort sett for det samme. Det er ikke noe problem så lenge jeg snakker med folk herfra, men om jeg snakker med noen fra andre kanter av landet så ser jeg jo at de reagerer. Jeg KAN forskjellen, men da må jeg virkelig konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et ord dette, men en setning i en sangtekst som jeg lærte meg IDAG!

 

Har alltid trodd at de synger "shootin' some people outside of school" i theme-sangen til Fresh Price i Bel-Air, skjønte idag at der er jo b-ball han sier, ikke people ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var liten så sa jeg alltid "dektektimen" isteden for "detekt timen" og for de som ikke vet hva "dektektimen" er, så er det en felles beskrivelse av Derik, Miami Vice etc som gikk på fredager før legge tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggsinsjon - veggseksjon

reprimade - reprimande

 

Og jeg er fortsatt usikker på om det heter jernteppe eller hjerneteppe, så det ordet har jeg helt sluttet å bruke i frykt for å drite meg ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvskåp - selskap

 

Jeg var også rimelig sikker på at Stevie Wonder sang om kål i hit´en

"I just called to say I love you"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa alltid før "Er du med på leken, så må du tåler streken", men ei annen sa til meg at det heter steken, og ikke streken... ja, så hun og typen lo godt av meg, og det var bak ryggen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...