Gå til innhold

Jeg er så fortvilet vet ikke hva jeg skal gjøre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Utrolig. Gjennomgangstonen i denne tråden er at alle løgnene og det grove utroskapet bare er et problem som skal overvinnes i dette forholdet. Snakk om babatellisering. Det er ønsketenkning fra naive og redde damer som er vettskremte på tanken på å være alene og begynne på nytt. Dette handler om så mye mer enn å ha seg litt på si. det er et grunnleggende spørsmål om moral og pålitelighet. Å være i et forhold der en vet at den ene partnen ikke har store kvaler for å lyge systematisk og til og med ligge med andre, er ingen bagatell. Jeg nevner hevntanker,tvil,redsel,sinne og en uakseptabel slett moral. Når et menneske er i stand til å bedra så grovt over tid,bedra det mennesket en liksom står nærmest, da betviler jeg sterkt dette menneskets evne til pålitelighet og god moral. Og har en først gått så langt som denne mannen har gått, så er ikke veien til løgn,-små og store, så lang neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er IKKE enig med 6.44. Naivitet er ikke å forsøke å løse en nesten håpløs situasjon. Å gi forholdet mellom to som faktisk, innerst inne elsker hverandre, en sjanse.

 

Min mann var også, akkurat som en annen lenger oppe, helt forhekset av denne andre kvinnen. Helt besatt. Visste nesten ikke hva han gjorde, og brydde seg ikke om annet enn henne. Men det gikk over. Nå angrer han fryktelig mye på det, men det er klart at det er ikke noe han kan gjøre med det som har skjedd.

 

Valget er om man skal la noe slikt definere resten av livet sitt, eller om man skal la det ligge og gå videre.

 

Jeg valgte å tenke på MITT beste. Og jeg er IKKE redd for å bli alene, tvert om, det hadde vært mye enklere i dette tilfellet.

 

Naivitet er å tro at "dette kan aldri hende meg, min mann ville aldri gjøre noe slikt." DET er naivt det.

 

Ingen her som har sagt at de ikke har vært plaget av sorg, sinne, hevntanker, lyst til å skade både mann og elskerinne. For egen del kan jeg bare si at de tankene absolutt har vært der. Det er mennesklig og naturlig. Men å ha ork til å jobbe med saken kan altså gi store gevinster.

 

Men det er ikke en sprint, det er en maraton.

 

Hilsen 12.09 lengre opp. Som IKKE er naiv lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar jo så feil 06:44, at du aner ikke hva du prater i engang..

Jeg finnes ikke redd for å sitte igjen alene, gjorde ikke det da det sto på heller, men for noen av oss, så går det faktisk ann å se at mannen angrer, og vil gjøre alt for å ikke såre igjen. Det handler om å bygge alt på nytt, men om man ikke klarer å gi tanken på utroskapet bak seg, har man ingen sjanse. Og enda vi gjennopprettet forholdet vårt, så stilles det daglig krav fra oss begge, mest fra meg (så klart), men dette er noe vi begge har lært å akseptere, da hendelsen tilsier at det er slik det må være. Vi gikk i terapi både sammen og hver for oss, og mannen min lærte seg å kjenne seg selv, og hvorfor han hadde handlet som han gjorde, han har jobbet med dette problemet siden, og gjør det den dag i dag, dette er noe vi regner med at han vil måtte jobbe med til han dør, men det at han gjør det, beviser at han faktisk ikke vil være utro igjen.

 

Hilsen hun som er sammen med mannen på 4 året etter utroskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel. Tar du livsløgnen fra folk tar du livet deres. Personlig kunne jeg aldri levd med å ha blitt fornedret på denne måten. Det finnes to viktige faktorer i et forhold: Respekt og tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.54: Vi får håpe du slipper å oppleve det, da. Siden du ikke kan leve med det.

 

Men la andre få lov til å løse ting på sin måte, uten at du behøver å være nedlatende. Det er hver sin livsløgn, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk skal være så nedlatende mot andre. Jeg har ikke opplevet noe slikt som dette selv, og vet ærlig talt ikke hvordan jeg hadde reagert. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke hadde gitt opp der og da om følelsene var der selv om ting ble veldig vanskelig. Jeg har uansett tro på at mennesker kan endre seg. Har selv familiemedlem om har hat alvorlige rusproblemer, kommet med mange løgner og gjort ulovlige ting. Vedkommende er blitt ett nytt menneske og har i dag familie og barn, mye takket være at han hadde en kone som aldri gav opp. Kjærlighet kan overvinne det meste sier ett ordtak. Jeg velger å tro på det. Håper det order seg for HI og andre i som er i en slik situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nedatende med å være ærlig og si sin mening? Som Hi faktisk spør om?? Forresten, den som opptrer nedlatende i denne historien er vel strengt talt Hi sin mann. Nei, julenissen finnes ikke, vi lever ikke i disney-land. "Kjærlighet overlever alt"? Pøhh, snakk om pissprat, har dere forlest dere på billig kiosklitteratur? Hvor var denne fantastiske "kjærligheten" når denne mannen løy og var utro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet innlegg i denne tråden tidligere og jeg har opplevet alvorlig svik på flere områder av min mann. Jeg vet at man kan endre seg det er han ett levende bevis på. Ting var ikke enkelt og vi gikk i utgangspunktet fra hverandre eller jeg heiv han ut, men vi ordnet opp i dette sammen med hjelp fra andre. Fikk sagt ord på ting og årsaker som lå bak. I dag er vi lykkeligere og har det mye bedre enn noen gang. Dette må oppleves selv mener jeg om man skulle kunne uttale seg, men man må jo få mene hva man vil. HI ønsker jo også at ting skal kunne bli bra igjen og da er det sikkert bra at hun hører historier fra folk som har klart seg gjennom lignende situasjon og at det har gått bra med dem.

 

 

Lykkelig gift

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har støttet meg og kommet med sine historier.

Er veldig vanskelig dette, men jeg ser at det er håp. Fikk ikke time hos familievernkontoret før om 14 dager, men har ordnet med annen terapeut som vi skal til på mandag. Det har min mann og sagt seg villig til. Gru gleder meg til søndag, men håpet er der.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som er rett for det hi. Jeg har også vært i din situasjon og vet hvor utrolig vanskelig alt er . Svik , forbannet, skuffelser og ikke minst mangel på tillit. Vi fikk det til men tok tid, du må bare satse hvis du vil dette og bruke alle hjelpemidler og eventuelt eksterne instanser slik at du eller dere kan få den hjelp dere trenger. Alt i alt det er opp til dere to, men det kan fungere og ja folk kan forandre seg til det bedre på mange måter. Det er en lang vei å gå, men ikke gi opp på veien , da vil dere klare dette sammen tro meg :-)

 

 

Klem

 

O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker du virkelig en som bedro deg med kropp og sinn gjentatte ganger? Forveksler du han ikke med den du vil han skal være?

 

Så neste gang han blir i tvil om han elsker deg "innerst inne" så kan han bare få seg en elskerinne igjen for å sammenligne følelsene sine. Du tar han jo tilbake likevel, for "innerst inne", der er alt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker han og jeg har stor tro på at han kan endre seg. Det har andre her fortalt. Så jeg tror og håper at han kan endre seg. Han har søkt hjelp og vi skal i terapi sammen.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dømme dem som sier kom deg vekk fra han, men lurer på hva de vet om dette. Jeg har selv blitt utsatt for mange løgner, fått ødelagt økonomien og nesten mistet alt vi eide. Jeg vet hvordan det er og ha det jævligt å stå rådløs tilbake og føle mannen du var gift med ikke var den du trodde han var. Jeg valgte tilgi og starte på nytt. Vi har i dag det veldig bra selv om det tok lang lang tid å bygge opp tilliten igjen. Min mann er i dag ett annet menneske på de områder som var hans negative sider. De positive siden som jeg ble forelsket i er der enda og føles som de har blitt forbedret. Jeg er sjeleglad jeg tok det valget. Så KAN andre mene hva de vil. Jeg har funnet lykken tilbake med det om er for meg verdens beste mann og kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev over her og har også opplevd utroskap. For meg var det ikke tvil i det hele tatt, jeg kunne aldri ha fortsatt et forhold med han etter at han bedro meg i åtte måneder.

 

Med fare for å tråkke noen på tærne, og vel vitende om at andre kjenner sin historie best så vil jeg påstå at de som kan tilgi noe slikt må ha en dårlig selvrespekt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE dårlig selvrespekt. Jeg har det bra. Er en utadvendt og sprudlende jente som har opplevet en forferdelig opplevelse av utroskap og løgn ++ Jeg var så langt nede som jeg trodde det var mulig når alt kom for dagen, men jeg har det utrolig bra i dag. Døm meg gjerne så mye du vil, men jeg har det bra og er stolt av min mann i dag og jeg elsker ham...

 

hilsen

18:42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det viser storhet og styrke når man kan tilgi utroskap, løgn eller annet. Jeg tror på det beste i menneske og jeg tror også at man kan endre seg som menneske. Man kan lære av sine feil, selv om man gjør det mot den man elsker. Jeg har ikke opplevet noe så fælt selv, og vet ikke hvordan jeg hadde reagert, men tror og håper at jeg at jeg ville tilgitt selv om det ikke hadde vært enkelt.

 

Lykke til hi og andre i samme eller lignende situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:57 her igjen.

 

Jeg vil bare legge til at jeg også har tilgitt min eksmann. Det å tilgi han var for meg likevel ikke det samme som å fortsette å dele resten av livet med han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden leger alle sår er det noe som heter.

Jeg valgte å tilgi og gå videre med min mann. Det var ett vendepunkt som ikke kan beskrives nå i ettertid. Jeg ar fått en fantastisk ektemann.

Fikk endel pepper av familie og venner i starten, men de ser selv nå hvordan jeg stråler av lykke.

 

 

O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann sendte sms nå og spurte om vi kunne treffes før søndag som vi hadde avtalt. Skal jeg si ja til det eller vente ?

 

Vi har også avtalt time hos par-terapeut på tirsdag.

 

Er så rådløs og mange tanker i hodet. Føler meg lost. Vil jo treffe han, men samtidig redd også da jeg er sint på han .

 

Uff ikke mye fornuft i dette måtte bare lufte tankene

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest tråden er at de som har opplevd utroskap og har tilgitt dette, overhodet ikke klarer å se det fra noen annen siden enn at det å holde sammen er den rette veien å gå etter utroskap.

 

Selvfølgelig er det noen solskinnshistorier oppi dette her, men er vel naivt å ikke klare og tenke at en naturlig reaksjon kan være å ville avslutte forholdet pga sviket¨og løgnene? For det er aller høyst naturlig å stille spørsmålstegn ved HVORDAN en mann som elsker sin kjære kan gjøre noe sånt, over tid og gjenntatte ganger, og hvorfor han i all verden ikke er i stand til å gjøre dette igjen? Han har jo selv bevist at han er typen til å være utro!? Dette til tross for at han elsker kvinnen i sitt liv......

 

Det hadde vært noe helt annet om han var utro fordi følelsene ikke var der lengre.. -dog det ikke er ok da heller..

 

Mange her virker for meg svært naive, og kanskje en dag om ikke alt for lenge sprikker boblen dere lever i.. -på nytt igjen..-grunnet ny elskerinne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg naiv kall meg hva du vil. Men jeg vet at jeg valgte rett. Mennesker kan gjøre grove feil mot dem man elsker av ulik årsak. Man kan endre seg som menneske. Den eneste måten man kan se endring og vite er å prøve på nytt og tilgi enten det er løgn, utroskap eller annet. Ord betyr ikke så mye der og da , men det er handling som betyr noe. Skal man kunne tilgi må man også la den andre part vise at den virkelig mener det gjennom handling, ikke bare ord som jeg er lei meg osv.

 

Jeg valgte å prøve på nytt selv om jeg var utrolig i sterk tvil. Jeg vet jeg har valg rett når jeg har sett resultatet på hvordan forholdet og ekteskapet vårt har blitt etter dette. Andre må mene hva de vil men jeg vet jeg har gjort det som er rett for meg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med hun over meg. Har krevet inn her tidligere og var en av dem som har tilgitt og aldri angret på det. Kall det gjerne solskinnshistorie eller annet, men det var mitt valg og jeg fortalte min historie.

 

Lykke til HI... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...