Gå til innhold

finnes det noen muligheter for å få utført planglagt KS hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei du!

 

Fikk forespørsel om å svare på dette spørsmålet, om noen fremdeles er i tvil: det er ikke mulig å bestille/utføre et keisersnitt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror neppe sykehuset har ressurser nok til å utføre hjemmekeisersnitt. Da jeg fødte måtte jeg vente 2 timer på anesilegen som var opptatt med hasterkeisersnitt. Jeg fikk vite at han var eneste anesilegen på hele avd. Han hadde masse oppdrag hele tiden og telefonen hans ringte i et sett. Så det er snakk om ufattelig stor tiltak og ressurser å utføre keisersnitt hjemme + infeksjonsfaren er jo større utenfor sykerommet. Det holder dessverre ikke å vaske, man må definisere.

 

Men, kan du ikke snakke med jordmor om angsen. De har erfaringer med det og dere kan bearbeide angsten fram til fødselen.

 

En ting til slår meg, hvis barnet skulle bli akutt syk og du må på sykehuset med barnet - har du tenkt på hvordan angsten kan hindre deg i å oppsøke sykehuset? Derfor tenker jeg at det er lurt å begynnen nå med å bearbeide angsten NÅ- for din og barnets beste. Det er vondt, men ikke la deg bli styrt av angsten. Det vil prege deg og omgivelsen så lenge du ikke gjør noe. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått skumlest nesten alt her inne. Utrolig at man tuller med noe slikt......

 

Ødelegger virkelig for de andre som stiller "dumme" spm, blir jo vanskelig for dem å bli trodd. . .

 

For meg var det ikke morsomt i det hele tatt. . . sært humor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens latter!

Måtte seriøst le av deg, fordi du tenker ikke klart! Det kan du bare >les: drømme om<, fordi:

 

Sykehuset har alt som trengs, og du trenger bare å kjøpe levende lys, ta med deg musikk og mannen din for bare noen kroner. Du kan pynte opp hvilerommet mens du venter på tur. Du ser opp i taket når du skal ta ks, blir dopet og husker ikke en del etterpå.

Hjemmet har dere har nesten ingenting, og det vil bli sykelig dyrt å få alt ordnet. Jeg kan garantere deg at du får avslag! Forstår bare ikke hvorfor du ønsker å RISIKERE å ta ks hjemme enn på sykehuset der de har nesten ingen risiko!

 

Heller ta kontakt med jordmor, og snakk ut om angsten din, og ta dere en tur på sykehuset for å se rundt. De vil sørge for at du føler deg trygg der når dagen er kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! je ler så jeg rister! Synd det ikke må utføres IQ-test før man kan få barn. Lage operasjonsstue i sitt eget hjem, jaja! Skulle likt å sett du spurte legen og jordmora di om det! :) Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med 13:03 :-) Artig spøk, men haka mi datt lenger og lenger ned ettersom de fleste ikke skjønte at dette var trolleri. Spesielt etter at røde kors vennene og blodgiverne kom inn i bildet, så lot de seg fremdeles lure??

 

Sjokkert over hvor lettlurte dere er altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Syntes denne fortjente en reprise, enjoy ;)

 

Anonym poster: e45bc5d6c7c32e10c21d9d9ed07a329c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var faktisk dagens :D Eller årets :D hihi. Takk for en god latter.

 

Anonym poster: 8d59499f5ee53803bca6298e679ced64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mimre, mimre. :D Begynte å henge her igjen i september 2011, etter en vellykket runde i høyet. Satt her inne og leste mens jeg ventet i de pirrende dagene før det i det hele tatt er noen vits i å tisse på pinnen. Jeg testet positivt i slutten av september, og jeg husker denne tråden godt.

 

Og som jeg gjorde den gangen, kniste innmari høyt. Gjorde det nå også! :D

 

Anonym poster: 553d8469477771439ef54cf1e924fa9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...