Gå til innhold

finnes det noen muligheter for å få utført planglagt KS hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et seoøst spørsmål til deg, Hi, siden du tydelig ønker å holde diskusjonen seriøs ;

 

Om du har så angst for sykehus at du ikke kan utføre et KS der..... Hva gjør du om ungen blir syk? Begge mine barn har til tider vært innlagt på sykehus, minste tuppa var bare 7 dager første gangen fun ble lagt inn.... Hva gjør du da????

 

 

Syntes synd på deg, bruk heller energien på å overvinne frykten du sliter med!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet dette før her inne, men rett etter min fødsel så mistet jeg

4(!!!) liter blod. Det holdt selvfølgelig på å gå veldig galt med meg. Min samboer ble fly forbannet og spurte om hvorfor de ikke hadde utført keisersnitt på meg siden de visste at jeg kom til å få massiv blødning. Svaret var da at da hadde det gått mye verre og de hadde hatt MYE større vansker med å stoppe blødningen. Om du gjør dette hjemme så kan du faktisk dø. Har du tenkt på det? Du vil vel det aller beste for deg og babyen? Får grøsninger av å tenke på hvilke planer du har i boka di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var dagens beste tråd! Jeg ler og ler og ler. Dette er enten veldig bra trollet eller så er det en fullstendig virkelighetsfjern mangemillionær som er HI. Jeg jobber innen helse og ville elsket å være flue på veggen om en gravid dama kom med dette spørsmålet.

 

Om dette er seriøst... beklager, du kommer aldri i verden til å få inn noen seriøse og flinke gynekologer til å gjøre dette hjemme i stuen din. Men som en annen her sier; om du kommer med denne foresøprselen til en lege så må du fortelle om reaksjonen for den er jeg sikker på er priceless.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert deg til moderator, HI.

Jeg tipper du tuller, men i tilfelle det er seriøst, har jeg bedt dem ta kontakt med deg for å sørge for at du får psykologisk oppfølging og evt kontakte barnevernet.

 

Jeg anbefaler flere å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei HI !

 

Det er ikke lov i Norge å utføre keisersnitt hjemme.

 

 

Derfor har du ingen mulighet til å få utført keisersnitt hjemme.

 

Du kan argumentere så mye du vil, men svaret på ditt spørsmål er at det ikke finnes noen muligheter for å få utført keisersnitt hjemme i Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var alle anonyme ja :P

 

Tror nok ikke ho som har skrivd dette innlegget kan være noe seriøs. Det må da være umulig å være sååå korttengt?

Keisersnitt i sin egen stue? haha, ja hvorfor trenger vi egentlig sykehus? De fleste vil jo heller velge å være hjemme enn å måtte bo på sykehuset når man er syk.

Så hvorfor bygge fler sykehus?

Nei gett...dette ble for dumt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter dette som hån mot oss som har utvilket alvorlig fødselsangst.

Og til dere som tenker "da skulle du aldri blitt gravid"; Fødselsangst utvikler seg i graviditeten. Man trenger ikke være klar over at en har angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik kan du ta det!

Du kan også vurdere om du skal ta til deg noe av det folk her sier? Kansje det vil hjelpe på angsten? Å se hvordan "normale" folk, reagerer på ett slikt forslag?

 

Den beste medisin mot angst, er å gjennomføre det man har angst for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohohohoho, SORRY JENTER;) dette er selvfølgelig bare TULL:) Men guuud så morsomt jeg har hatt det i dag :) takk for alle som trodde på meg:P

 

Hilsen HI ( p.s: jeg skal føde normalt på ahus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, nei jeg liker ikke å skape trøbbel..Men innrømmer at jeg synes dette var litt morsomt, eller veldig morsomt...folk blir rett og slett sinna...Men at dere faktisk tror på det, woow..spesielt når jeg sier det med rødekors, og blodgivere mooha:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at folk trodde på dette....

 

men ... jeg jobber som gynekolog.... og spørsmålet har faktisk kommet opp under konsultasjoner.....

 

så faktisk er noen så "dumme" at de spør om dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette bare er tull, men ser du har lagt dette inn på "Spør jordmødrene" også...

 

Skjønner du har fødsels- og sykehusangst hvis du virkelig mener alvor. Men jeg skal svare deg helt alvorlig at du nok må belage deg på å enten ha vaginal hjemmefødsel eller KS på sykehus. Det er ikke bare umulig å gjennomføre en slik operasjon hjemme i sin egen stue, det er heller ikke lovlig. Så selv om du har all verdens penger og finner kirurger som vin gjøre det vil det være forbudt! Ingen leger har lov til å utføre større inngrep i private hjem, men mindre det står om liv og død. De vil miste bevilligningen sin!

 

Jeg tror kanskje det beste for deg er å snakke med en jordmor og gå igjennom hvorfor du har fødselangst og om den kan bearbeides. Kanskje det beste for deg vil være å ha en rolig, privat hjemmefødsel. Jeg hadde kjempe angst etter første fødsel, men etter flere samtaler med jordmor etc og kjempebra fødselskurs gledet jeg meg til slutt. Lamazekurs kan f.eks hjelpe.

 

Du bør uansett få hjelp til å bearbeide angsten din. Du burde ikke gå med slik angst. Men operasjon hjemme må du nok legge fra deg, det er rett og slett ulovlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spm. ble jeg bare helt sjokkert over. Et KS skal være fullstendig sterilt - det er umulig å få et privathjem fullstendig sterilt. Er det mulig å bli så uvitende???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke føde på vanlig måte? dropp KS så kan du søke hjemmefødsel med jordmor tilstede. Hvis du har fødselsangst så ville jeg heller født naturlig, enn å bli skjært opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Fikk forespørsel om å svare på dette spørsmålet, om noen fremdeles er i tvil: det er ikke mulig å bestille/utføre et keisersnitt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...