Gå til innhold

finnes det noen muligheter for å få utført planglagt KS hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ekstremt sykehus og fødselsangst...har fått innvilget keisersnitt...men vil helst slippe å dra på sykehuset.. Noen som vet oom det er muligheter for at jeg kan ta keisersnitt hjemme? har stor stue, og godt med "operasjons"plass.... skal nevne dette på neste kontroll... ser for meg en mye bedre opplevelse om dette kan gjøress hjemme i stua, levende lys, musikk og ikke minst en mye større trygghetsfølelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller ikke nei... Ser for meg at det kan bli litt ekstra kostnader for sykehuset, men dette er noe jeg glatt kan betale fra egen lomme selv.. taxiregning til legene osv..og frakt av utstyr... Og kaan det være lettere å få ett ja om jeg hører med privatesykehus?

dette betyr en del for meg, og er villig til å gjøre ganske så mye for å få det til..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer selvfølgelig til å leie inn renholdere som sørger for at stuen blir steril, om jeg så må fjærne alt av inventar hjemme så gjør jeg det..

Vet dere HVA jeg kan gjøre og hvem jeg kan snakke med? Vil helt bare ha seriøse svar, takk!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. De kommer med et team på 5-6 + jordmor (var det jeg hadde under KS. Alt av maskiner og utstyr de trenger taes med fra sykehus. Så steriliserer de stua de. De tar også med ekstra utstyr i verstefall noe skulle gå galt med mor og barn.

 

Så synes du absolutt skal søke om dette.

Lykke til:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er særiøs når jeg sier at ingen med vettet i behold gjør det.

 

Vet du hvor omfattende en sånn operasjon er? Og hvor mye utstyr det kreves å ha i nærheten i tilfelle det skal gå galt? Og hvor mange leger man tilslutt kanskje trenger dersom det skulle oppstå komplikasjoner?

 

Du må gjerne ta opp dette på neste kontroll, men det er ingen som kommer til å gjøre det.

Om du har en så stor angst for å føde på et sykehus, så må jeg helt ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du er gravid. Og jeg er fortsatt særiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var noe slikt jeg så for meg også, men skjønner jo at det fort blir dyrt...men pengene er IKKE noe problem her..Kan sikkert handle inn alt av utstyr selv også, om jeg får en slags utstyrliste...

Og det med sterilisering skal jeg sørge for å innleie noen selv- så det trenger ikke helsepersonalet å tenke på.HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stua mi er STOOOOR, så plassen er det ikke noe å si på..Jeg ble gravid for at jeg ønsker meg barn, visste ikke at angsten var så stor før etter noen mnd ut i svangerskapet... helt forferdelig:( håper derfor at jeg kan ha en mulighet til å få ta KS hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe inn utstyret?? Vet du hvor mye medisinsk utstyr faktisk koster? Skal du betale lønna dems mens du er igang?

 

Man må ha kuvøse klart, den koster sikkert rundt 100.000 vil jeg tro. Så må man ha en gjennopplivningsstasjon, som sikkert koster noen hundre tusen. For ikke å snakke om en operasjonsseng, oksygentilførsel, stativ til drypp, osv osv osv. Skal de fylle opp frysa di med blodposer i fall du trenger en overføring? Og hva om du faller i koma? Skal de ta med utstyr til det også?

 

Nei, jeg tror ikke på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke å overdive, heller da...Men uansett takk for svar!!!!!

Kuvøse trenger vi ikke, jeg er i uke 38 når ks skal taes...Jeg har penger, så det er ikke problemet..Og skulle det sje noe helt forferdelig så er ikke sykehuset lengre enn 8min biltur..Jeg kjenner en del folk i rødekors som også kanskje kan stille opp litt frivelig, OM noe skulle sje...Nå må dere huske at i de aller fleste tilfellene går keisersnittene helt knirkefritt....Hadde det vært såå farlig hadde de aldri utført det på sykehuset heller...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at operasjoner ALLTID foregår på egne rom hvor folk ikke får lov til å ferdes utenom de som skal være med på operasjonen og at de må ha på frakker og det som er. INGEN opererer hjemme i stua til noen med mindre du går på svartebørsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 09:53 her.

Jeg håper virkelig du skjønner at hele svaret mitt var ironi, hvis det var meg du svarte i innlegget 09:55.

 

Har du noen gang vært på en operasjonstue? Jeg har vært det 4 ganger og det er ikke snakk om lite utstyr. Og ikke akkurat utstyr du stikke å handler i nærmest butikk for å si det sånn. Tipper at mye av dette utstyret og maskinene ikke fåes kjøpt som privatperson.

 

Er nok et skikkelig TROLL du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. jeg dævver ;) Må bare kopiere et svar fra en annen tråd; HI FOR PRESIDENT!! hihihi

 

Kan tenke meg du ler godt av alle damene som går fem-på. Og om du virkelig er seriøs; da skal jeg være brutalt ærlig med deg, hi. At folk ikke tør føde vaginalt er nå en ting. Men har du virkelig SÅ fødselsangst, da burde du ha vurdert adopsjon. Du MÅ jo ha visst den dagen du ble gravid at ungen måtte ut på en eller annen måte. Du får heller søke om hjemmefødsel.

 

Men jeg velger å tro at du bare tuller. Ingen er vel så schmekk ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vat du at du ikke trenger kuvøse likevel? Den brukes ikke bare ved for tidlig fødsel, men ved andre sykelige tilstander som gjør at barnet trenger det, f eks komplikasjoner under operasjonen. Jeg vil nødig slenge dritt, men du må stikke fingeren i jorda og godta at store og risikable operasjoner ikke foretas i folks hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær å svare? Syns ærlig talt dine egenskaper og intelligens bør vurderes, om dette er seriøst.

På grensen til å si at du bør utredes av psykolog! Og du skal ta ansvarlige avgjørelser for ditt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel ikke å anbefale. Men mannen til en venninne måtte ta snitt på henne i stua, hjemme. Vannet gikk og alt gikk galt og i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også å tro at dette er tull, samtidig som jeg vet at det er faktisk endel som er tilbøyelige til å være sånn...

 

Du får aldri i verden utført et keisersnitt hjemme, og vi sier det ikke for å slenge dritt. Men, du skal ha for å ha laget ukas tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...