Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #76 Skrevet 27. februar 2011 Signerer i aller høyeste grad 21.03. Det er faktisk en objektiv vurdering av denne situasjonen objektivt sett. Hva samboeren hennes gjorde for 5 uker siden, hvordan forholdet er generelt og hva svigerfaren sier- er en annen sak, men dette som skjedde på Geilo synes jeg HI har overreagert kraftig på. Ikke minst har hylekoret her inne tatt helt av- og det gjorde de lenge før det kom detaljer om forholdet generelt.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #77 Skrevet 27. februar 2011 Det svigerfar sa trenger ikke være sannheten. Min sambo kan også kanskje virke litt likegyldig og egoistisk innimellom, men oss i mellom er han ganske kjærlig og viser at han elsker meg. Uansett så syns jeg synd på HI for den vonde klumpen i magen av å ikke vite er ikke kjekk å ha, og jeg er enig i det som noen andre sier om at å legge skylden over på deg ofte er vanlig om han faktisk har gjort noe galt. Tlf samtalene på forhånd kan jo være for at du liksom skal syns at det er greit at han går ut. Jeg mener ikke at du skal kaste han på dør, men heller få en forklaring på hva som skjedde og snakket ut. Kanskje lurt av deg og reise bort et par dager osgå slik at han også får tenkt litt og se hvordan det er uten deg der..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #78 Skrevet 27. februar 2011 Bare for å ha det sagt....du er nok oppfattet som sjalu i gjengen til samboeren din. Har sikkert blitt et hett tema på nachspielet da du sendte melding til kompisen og ba samboeren din ringe hjem. I en slik setting er det lett for ei full, fremmed jente å ringe og slenge skit. Samboeren din trenger ikke ha gjort noe galt i det hele tatt han, ut fra denne historien....
badgi Skrevet 27. februar 2011 #79 Skrevet 27. februar 2011 Huff for en trist situasjon! Har bare lyst å gi deg en stor stor klem. Alle fortjener en som stiller opp for dem i gode såvel som dårlige stunder. Det at han dro og festet når du hadde tunge dager syns jeg er kjempe egoistisk. Håper ting ordner seg for deg!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #80 Skrevet 27. februar 2011 Jeg har sett og møtt guttegjenger på tur, og syntes ikke historien lukter rent mel i posen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #81 Skrevet 28. februar 2011 00.10: hvordan lukter rent mel i posen? Spøk til side Jeg mener det er dumt å lese alle svarene her inne. Det er ingen her som har særlig grunnlag til å tolke samboeren din. Fakta er at du aldri kommer til å få vite hva som skjedde, da du ikke var der. Du må selv velge om du vil stole på ham eller ikke. Det er slik det er i livet - vi velger å stole på mennesker. Du kan ikke kontrollere alt han gjør, det er helt umulig. Velger du å stole på ham vil du få det bedre med deg selv, men velger du å ikke stole på ham synes jeg du bør vurdere å avslutte forholdet. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #82 Skrevet 28. februar 2011 I går sent kom han hjem. Jeg var utslitt og hadde sovnet på sengen. Han kom inn på rommet og la seg tett inntil meg. Jeg var totalt uinteressert. Da jeg våknet fullt begynte avhøret. Hvorfor ringte du meg hver 15 min før tolv? Jo fordi jeg savnet deg og elsker deg. Hvorfor sa du at de jentene var så innpåslitne? Og hva hadde skjedd ettersom du hadde fått en slik følelse? De smilte og viftet med hendene. Snakket du med noen av dem? Nei Så du konkluderer utfra smil og vink fra jenter at de sikler etter deg og kroppen din? Ja Jeg sa jeg var opptat tpå kvelden...hvorfor fortsatte du å ringe og forstyrre meg? Beklger skulle latt deg være i fred. Hva skjedde kl. 24? Jeg sovnet. Og om jeg hadde dratt ut hadde jeg hatt baller til å si det rett ut til deg. ( det er forsåvidt sant da han ikke har problemer med å stikke ut og si ting til meg) Hvorfor ringte denne jenta til meg midt på natta? Jeg vet ikke. Hun var klin gal og en av gutta hadde dratt henne med på hytta. Det var en annen jente der men det var det. Hva skjedde på morgenen? Jo da snakket vi om det som skjedde og gutta mente du hadde all rett til å bli forbanna og at det er helt sykt at noen ringer deg midt på natta og skjeller deg ut. Beklager. Hva tenker du om at faren din sier du ikke bryr deg om meg? Vel jeg synes det er tris og skal vise deg og andre at jeg bryr meg mer. Hva tror du jeg kommer til å si neste gang du spør om å få reise på guttetur med 9 "venner" jeg aldri har møtt? *ler* jeg håper du vil ønske meg god tur men det tviler jeg på Om du stoler på meg så stoler du på meg. Det er enten stole på eller ikke stole på. NEI sier jeg. Hos meg er det stole på, ripe i lakken, stole mindre på, være skeptisk og så ikke stole på. Nå er vi på trinnet ripe i lakken. DET må du fikse. DU må bygge opp den tilliten. Han: Jeg har lyst på deg. Jeg: Jeg har ikke lyst på deg. Han: Hater du meg? Jeg: God natt. 1 time senere: Han: Kan jeg få holde hånden din slik vi alltid gjør når vi sover? Jeg: God natt...snur meg andre veien. Han: Drar meg inntil seg og sier. Jeg skal gjøre det godt igjen. Jeg God natt. Han: Jeg elsker deg Jeg: Jeg elsker deg Så får vi se hva denne uken bringer..... *sliten*
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #83 Skrevet 28. februar 2011 Lykke til kjære deg, alt ordner seg skal du se. Gi han nå en sjanse til å vise at han mener alvor.......og for hva det nå er verdt.....jeg tror faktisk på han:-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #84 Skrevet 28. februar 2011 Må si at jeg får en helt annen og verre magefølelse på dette enn andre som har svart deg. Antagelig har det med fartstid og erfaringer å gjøre. beklager å måtte lufte denne tanken for deg, men kan det være sånn at han har en annen ved siden av, muligens har hatt over tid? kjenner igjen det der med flere telefonsamtaler for å være sikker på at du hadde sagt god natt og lagt deg og ikke kunne forstyrre sengeaktivitetene. Kjenner også igjen det der med å ha "sovnet". Loyale kompiser opererer gjerne som "cover" for hverandre. Er ikke sikkert han var på tur med kompiser i det hele tatt, men var på hytta til denne dama (eller hennes familie) en helt annen plass for å kunne tilbringe tid med henne. Om hun tror at hun er, eller er på vei til å bli, den eneste, så er det kanskje ikke så rart at hun ringte deg og skjelte deg ut for å mase på "hennes" fyr. Konsekvensen kan ha blitt at hun ble sur på ham og måtte trøstes litt ekstra og han måtte bevise at han elsker henne. Så laget han seg et påskudd til å være sur på deg og bli en natt eller to ekstra. Det slår meg som veldig typisk. Jeg sier ikke att det ER slik, men jeg ville definitivt åpnet sinnet mitt for muligheten. Sjekket litt i det stille. Dukket uanmeldt opp når han dro en plass han trodde han skulle være i fred, legge merke til små detaljer som ikke stemmer osv. Menn blir utrolig kreative når de har ett forhold, og de tar ikke fem øre for å lyve deg rett opp i ansiktet. Vet at jeg generaliserer, men dessverre er min erfaring at menn er ganske like på den måten. Men, som flere skriver: Det er ditt liv, og om du velger å leve med eller uten ham, er din avgjørelse, ingen annens. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #85 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har fulgt denne tråden, uten å svare før nå. men jeg håper for HI sin del at det ikke er rikig som 10:01 skriver. Jeg er nok veldig naiv. Men kan noen være så ondskapsfulle og feige? Men er enig med en ting. Om de snakket om det morgenen etter at HI hadde all grunn til å være forbanna. Men hvorfor ventet han på unskyldning og ikke kom hjem?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #86 Skrevet 28. februar 2011 Hvis du leser hovedinnlegget ser du at Hi sendte sms til kompisen hans, og at det var kompisens telefon dama brukte da hun skjelte ut HI. Hi's samboer var med andre ord ikke alene med dame, så der tok nok fantasien din litt overhånd. Moren min pleier å si at man aldri bør gå til bestevenninner for å søke råd i kjæresteproblemer. Da har det alltid en tendens til å eskalere til uante dimensjoner. Jeg tror hun kunne tatt med dibbere i samme slengen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #87 Skrevet 28. februar 2011 10.01 her Sitat fra hovedinnlegget:"Så jeg sjekker dette telnummeret og så er det nummeret til han som eier hytta min sambo er på". Med andre ord så stemmer det godt med hva jeg skriver. Vil bare påpeke at jeg slett ikke har dratt noen konklusjoner, vil bare si til HI at det kan lønne seg å være litt på vakt her. dessverre: Menn kan godt finne på noe slikt. Kan godt få min egen mann til å bekrefte det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #88 Skrevet 28. februar 2011 Men han sa ikke noe om det at han sa at du skulle unnskylde deg?! Det lurer jeg litt på hvorfor ikke det er noe tema lenger?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #89 Skrevet 28. februar 2011 Jeg tror jeg mangler sjalu-genet, og kan ikke i det hele tatt se hva og hvor problemene startet. Og den der ringingen som enkelte par har forstår jeg ihverfall ikke. Hvis jeg hadde dratt på jentetur og jeg følte jeg måtte ringe og skrifte hver halvtime, så hadde faktisk turen vært bortkastet. Tror min samboer hadde følt det samme. Synes det er fullstendig patetisk og nekte kjæresten sin å reise på turer samme med venner. Enten må man stole såpass på vedkommende at man lar dem være i fred, eller så får man finne seg noen andre man kan stole mere på. Og hva i all verden skulle du HI snakke med samboeren din om når dere hadde snakket hvert 5 minutt i flere timer? Som jeg ser det var det for å sjekke hva han gjorde. Jeg tror jeg hadde blitt så provosert av det at jeg hadde flydd i flint. Skal man leve et langt og godt samliv sammen, så må man gi hverandre litt frihet og spillerom (ikke utroskap, men det har man ingen garantier for) ellers vil man kvele hele forholdet. Man kan ikke tvinge at annet menneske til å leve på nåler for deg. Sjalusien er ens eget problem.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #90 Skrevet 28. februar 2011 Jeg er så glad for at samboeren min aldri har behov for noe guttetur.. På de 16 årene vi har vært sammen har han vært en gang på tur sammen med en kompis, de var langt ute i skogen for å fiske i tre dager.. Jeg tror samboeren din ikke har gjort noe galt, og du bør be om unnskyldning for at du anklager ham for å lyve. Du høres jo helt psyko ut som involverer kompisene hans, og sender meldinger til dem.. Det noe jeg ALDRI har gjort, selv om vi i yngre dager hadde noen issues med at samboer dro på fester og ikke kom hjem før langt på dag, neste dag..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #91 Skrevet 28. februar 2011 1058: Applauderer ditt svar!! Helt enig!! Jeg forstår ikke det store problemet her.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #92 Skrevet 28. februar 2011 Han ringte jo selv ustanselig for å få prate med henne før hun sovnet. Enten jeg er på jentetur eller kjæresten er på guttetur, tar vi gjerne et lite godnatt før vi sovner. Hun høres ikke psyko ut i det hele tatt, det er jo han som legger opp til det og så plutselig forsvinner. Jeg ble egentlig litt letta over den beskrivelsen HI hadde av hjemkomsten. Og det hørtes ut som at de hadde en nyttig og ærlig samtale. Tror det er mange menn som ikke fatter at "jeg har tilgitt deg" betyr noe annet enn "jeg har full tillit til deg". Dét er nemlig to helt forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #93 Skrevet 28. februar 2011 "Jeg tror jeg mangler sjalu-genet, og kan ikke i det hele tatt se hva og hvor problemene startet. Og den der ringingen som enkelte par har forstår jeg ihverfall ikke. Hvis jeg hadde dratt på jentetur og jeg følte jeg måtte ringe og skrifte hver halvtime, så hadde faktisk turen vært bortkastet. Tror min samboer hadde følt det samme. Synes det er fullstendig patetisk og nekte kjæresten sin å reise på turer samme med venner. Enten må man stole såpass på vedkommende at man lar dem være i fred, eller så får man finne seg noen andre man kan stole mere på. Og hva i all verden skulle du HI snakke med samboeren din om når dere hadde snakket hvert 5 minutt i flere timer? Som jeg ser det var det for å sjekke hva han gjorde. Jeg tror jeg hadde blitt så provosert av det at jeg hadde flydd i flint. Skal man leve et langt og godt samliv sammen, så må man gi hverandre litt frihet og spillerom (ikke utroskap, men det har man ingen garantier for) ellers vil man kvele hele forholdet. Man kan ikke tvinge at annet menneske til å leve på nåler for deg. Sjalusien er ens eget problem." Amen! Jeg må si at jeg har ALDRI sett makan til krisemaksimering og tull! Fem høner er ingenting i forhold til dette..! Samboeren til HI sov tungt etter å ha drukket mye og våknet dermed ikke ved telefonen, hvorpå HI begynner å mase på kompisen, som har en full "venninne" som slenger dritt og da er samboeren plutselig blitt til den drittsekken som skal be HI om unnskyldning (for hva skjønner jeg ikke helt, siden det eneste han har gjort er å ha sovnet og ikke hørt mobilen) og ifølge 85% her inne fortjener han å bli kastet ut.. Forstå det den som kan... Helly Hansen
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #94 Skrevet 28. februar 2011 Jeg er langt på vei enig med deg, helly, men du har gått glipp av en viktig detalj: Det var ikke hun som ringte ham hvert femte minutt. det var han som ringte henne.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #95 Skrevet 28. februar 2011 Ja, og hvorfor følte han at han måtte gjøre det tror du?? Og om han hadde lyst til å ta seg en tur på puben, så ringte han vel hundreogørten ganger for å berolige henne sånn at hun ikke skulle kjeppjage han dersom han gjorde det. Når noen skal kontrollere andres liv på den måten, blir det faktisk mere lyving på den andre parten for å slippe unna pepper. Skal du ha en ærlig mann, slutt å heng på skuldrene hans!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #96 Skrevet 28. februar 2011 Har ikke lest alle svarene dine, men jeg svarer jo bare for meg selv uansett. Men jeg hadde klikka!! Nå er jeg dessverre sjalu av natur, men skulle ikke dette være guttetur? Hvorfor har de da jenter på hytta? Nei, som sagt, hadde klikka i vinkel Skal ikke se bort ifra at det hadde hengt en lapp på døra til han når han kom hjem hvor det sto "du har flytta"...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #97 Skrevet 28. februar 2011 Jeg fikk det med meg, men klarer ikke å se at det er en "viktig detalj" (i annet sammenheng altså enn at han er glad i sin samboer og savnet henne).. Han sa dessuten også at han skulle legge seg, jeg mener jo at i denne sammenhengen er det en minst like viktig detalj! Slik jeg ser det er det all sannsynlighet for at mannen sloknet pga at han var full og ikke klarte å holde seg våken lenger. Helly Hansen
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #98 Skrevet 28. februar 2011 Jeg må bare si at jeg virkelig føler med deg nå HI, for jeg synes hele opplegget til samboeren din lukter det av.....:-( Jeg hadde nok vært så skuffa at jeg måtte ha ei pause i forholdet, eller at jeg evt. hadde sagt klart fra at jeg ikke ville hatt sex med han igjen før han hadde sagt sannheten! I tillegg hadde jeg nok bedt han om hadde tatt en test hos legen for å forsikre meg om at han ikke har pådratt seg noen kjønnsykdommer.... Og søkt om familieterapi så fort som mulig, for han behandler deg respektløst!!! Klem! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #99 Skrevet 28. februar 2011 Så du bare antar at det er damas skyld at han ringte hvert kvarter 12:39? HUN ringer hvert kvarter: hun er psycho HAN ringer hvert kvarter: hun er psycho Skjønte ikke den helt. Kan vel like gjerne være at HAN ønsker å kontrollere hennes liv, eller at han føler et behov for å ringe hele tiden fordi han har dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #100 Skrevet 28. februar 2011 12:45: Du mener altså det er patetisk å ringe hele tiden når typen/dama er på tur med venner, og at det vitner om liten tillit. Men når typen til Hi har ringt hvert kvarter, så er ikke det viktig for det viser bare at han er glad i henne og savner henne? Er det ulike regler for gutter og jenter eller? Jenter kan ikke ringe typen for da er hun sjalu og kontrollerende, men gutta kan ringe damene sine for å vise at de er glad i og savner henne? Merkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå