Gå til innhold

NY TRÅD: Tirilgirl,Snuppis,J-76,Carina,Katta,Maddemor og resten av companiet!!!!!!!


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

God dagen damer :)

 

Irene, gutten din begynner å bli stor nå han :) Synes tiden har gått bra fort. Han er jo faktisk snart året :) Kommer seg nok snart fremover skal du se :)

 

Cathrine :) Jeg lurer veldig på hvrodan det går med deg.... Har du fått eller går du en¨da å venter.... husker ikke helt når du haddetermin. Og du må komme deg på facebook du også :) Har jo alle der nå... Nei Jorunn har jeg ikke.. Deg sender jeg en pm til. Syntes der er koselig å ha fått dere der. Blir jo helt oppdatert på deres små der. Og alle de nydelige ungene dere har :) Også er det artig å se ansiktet deres også å se hvordan dere ser ut :)

 

Her går det bare bra :) Som Irene sa tok snuppa dagen noe tidlig en stund. Men hun virket mer sulten også de dagene og var mer oppe på natta å spiste. Så da begynte vi så smått med grøt. Og hun eeeeelsker det :) Hun har fått det snart i en uke og jeg syntes allerede hun er begynt å sove noe bedre på natta og i natt sov hun i nesten 10 timer.... Ja og jeg våknet til en stor dam i senga jeg var så brystsprengt :)

 

Hun har litt problemer med å finne roen på kvelden... Vi har jo trillet henne i denne senga ei stund, men det har vi helt slutta med. Nå legger vi henne rett ned i senga inne på soverommet. Men blir bare skriking. Så nå har jeg begynt å gi henne denne flaska hun vil ha på kvelden når hun ligger i senga si. Hun suger seg mett og når det da blir slutt på sugingen stapper jeg smokken inn og da snur hun seg over på siden og sover. Vet ikke om det er litt feil det også at hun spiser seg i søvn....

 

Hun er straks 5 mnd... tia går fort ja! Hun har endelig funnet teket på å snu seg fra rygg til mage. Så nå rulles det kun den veien. Ikke helt funnet ut det der fra mage til rygg, men regner med det også kommer snart. Hun har rulla den vegen tidlgere, men det tror jeg bare var en tilfelighet.

 

Håper dere har det bra alle sammen :) Jeg skal få rydda huset litt, mens snuppa sover sin første dupp. På dagtid finner hun søvnen sin utrolig lett. Har henne liggende ute i vogna og der sover hun veldig godt....

 

mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei jentene mine:)

Koselig at dere tenker på meg. Bare kjapt innom nå da jeg har sååå vondt med nedpress og stikking og hodet som klemmer i nervene der nede:(

Har rett over 2 uker igjen så venter og venter nå.

Er nok i full gang med modning, merket ikke at fødselen var i gang før jeg var flere cm sist så er litt redd for å gå med mye åpning for så å få en styrtfødsel hjemme. Har masse maserier og de er så vonde at jeg ikke merker forskjell på om d er ekte eller falske i begynnelsen.

Håper å føde til uka for å bli ferdig med det:)

Kommer med en oppdatering så fort det skjer..

Masse klemmer. Ps skal få meg en profil snart:)

Lenke til kommentar

Tuuusen takk Irene:)

Har masse mensmurringer, men det merkes visst bedre og bedre for hvert sv.skap så kan ta sin tid:(

Har bitt lurt en gang allerede hehe. Varme klemmer tilbake:)

Ps så flink Ole Kristian har blitt:)

Lenke til kommentar

Annonse

Burde kanskje skrive litt her igjen, tihi.... :P

Har vært litt avventende til hele "greia" ettersom vi har mange mislykkede forsøk (dette var jo ikke engang et forsøk, ironisk eller?) bak oss, og det hjalp ikke på feelingen da jeg hadde brunlig utflod i uke 10...

Men UL for et par dager siden viste en sprell levende reke med hjertelyd på ca 160, gynekologen kom frem til at jeg var rett over 13 uker og det stemmer med egen beregning...men det får vi skikkelig svar på ved ord.UL! :)

Jeg klarer ikke glede meg over graviditeten riktig enda, men håper det kommer....har vært så mye annet rundt oss i det siste, kan bare gå bedre fremover, sant? :)

spennende å lese om dere alle og om spirene/babyene deres....spent på når din frøken (?) melder sin ankomst Katta! :D

Jeg fikk mens 3 måneder etter Oda var født, egentlig ganske tidlig ettersom jeg fullammet henne frem til 6 mnd....Oda ja, blir 1 år 10.oktober og jobber med å få opp tann nummer 9 OG 10!!! :-O

Sukk, elsker min lille datter over alt på jord...så glad og allerede full av sin egen personlighet....Herlig!! :)

 

klemmer

Lenke til kommentar

Oiiiiii!!! Gratulerer Axinija:)

Skal si vi er mange som ønsket 2 tette hehe.

Ja venter ei tulle ja. Trodde jeg var igang i forgårs, men ble lurt:(

Har født 2 uker før m 2 av barna og ei ved termin. Har rett over ei uke igjen nå og er riiiimelig lei.

Er sikker på at det kommer til å gå fint med deg dette svangerskapet:)

Alexander er allerede 14,5 mnd idag og har skjedd såååå masse i utviklingen. Han forstår så masse og blitt en liten sjarmør, så stor på kort tid liksom. Vært utrolig tidlig ute motorisk, men sen til å prate selv om forståelsen er veeeldig god.

Blir spennende å se hva som kommer til å skje når Emma Sofie kommer til verden:)

Stooor kem fra meg.

Lenke til kommentar

Heisann. Tenker masse på deg Katta, utrolig at jenta di snart er her, lykke lykke lykke lykke til!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer til deg Axinija!

 

Alt vell her. Henrik er 8 måneder. Han er en veldig glad gutt smiler og ler. Kryper og er blitt ganske rask, så nå er grinder og barnesikring på plass. Han sover fortsatt dårlig om natta så jeg er mye oppe for å si det sånn, mest for å putte i smokk, men slitsomt uansett. Oj der våknet lillegutt så det var det jeg rakk i dag.................... Klem til dere alle sammen!

Lenke til kommentar

Gratulerer så myyyye Ajxinja:)))) Så utrolig gøy!!!!!! Tenker gleden vil komme bare mer og mer fremover jeg:)

 

Cathrine, jeg skvetter hver gang jeg får melding av deg nå:) Håper maseriene dine tar seg opp og fører til fødsel nå. Dere er jo klare og Emma Sofie er jo klar hun også:) Heier masse på deg!!!

 

Så stor og flott Ole Kristian har blitt! Såååå gøy å se:)

 

Det samme for deg Carina og Jorunn:) Karoline er jo bare nyyydelig og tenk at Henrik har blitt 8 mnd allerede! Herreli som tiden flyyyyr:)))

 

Og så Monica; Thomas er jo bare den skjønne sjarmøren da!!! Spennende å se om det blir kul på magen på deg igjen også snart:)))

 

Her kunne det også fort blitt kul på magen igjen gitt!! Var jo gravid igjen jeg dere.... Et paradoks å være slitere først og når vi føler oss ferdige med graviditeter og så klare å bli gravid med hormonspiral.... Var hos gynekologen i går og han var enig med meg at så lenge jeg hadde fått de resultatene jeg hadde på flere tester samt hvordan jeg forklarte at jeg hadde hatt mange symptomer, men ikke tenkt tanken før jeg fikk blødninger på sensommeren og deretter tok tester som ble pos. De ble jo negative etterhvert så da var det jo SA. Gyn ble så lei seg for at jeg ikke hadde ringt han på mob og fått øyeblikkelig-hjelp-time på sykehuset hos han, for dette er jo litt spesielt.... Ja ja, vi har ingen grunn til å tro at det skal skje igjen for spiralen sitter som den skal:)

 

Lille Fride har nå blitt 13 mnd og er for tiden hjemme med pappan sin mens mor sjøl har begynt å jobbe igjen:) Var faktisk veldig kjekt å begynne på jobb igjen:))) Om 2 uker er det full fart i bhg for snuppemor og hverdagen begynner virkelig for fullt...... litt rart å tenke på at nå er denne deilige hjemme-tiden ferdig for alltid.....

Fride går litt for egen maskin nå da, men har ikke sluppet seg heeeelt ennå da. Me det skjer når som helst og jeg er like spent hver dag jeg kommer hjem fra jobb:) HUn er ellers en rampete storsjarmør og storebros sa i går til pappan sin at han var så innmari glad for at mamma hadde gitt oss Fride:)))) smeeeeeelt!!!!!

Fooresten; hun slet så innmari med å sove etter siste vaksine; hadde et par uker med et helsike hele kvelden og natta med intens hyyyyyyling.... gikk over av seg selv og nå sover hun fra 18.30-07.45 i ett strekk:) LUKSUUUUUUS!!!!

 

Håper alt er bra med dere jenter:)

Stoooor klem

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse Axinija :) og også med en 1 åring i hus :)

 

Også er jeg veldig spent på om Cathrine har fått??? Håper vi hører fra deg snart :)

 

Nå har jeg fått de fleste at dere på fb og ungene deres er jo bare så nydelige :) Triveldig å se hvordan dere ser ut :)

 

Du var gravid igjen ja Marit, synd at du mista da. Er vel ikke så veldig mange som opplever å bli gravide med spiral. Og storebror virker jo veldig stolt over lillesøster da :)

 

Her i gården har snuppa rukket å blitt 5,5 mnd. Hun har starta med små porsjoner med grøt morgen og kveld og liker det så der :) Får bare øve mer. Men det går nå ned.

I helga var hun litt pjusk. Hadde feber oppmot 39 grader og veldig veldig sutrete. Så det ble minimalt med søvn kan en si. Hun var litt snørrete, men det ga seg fort. Avføringa hennes endra seg på lørdagen til grønn, kornete og slimete. Og det kommer enda og det kommer hele tia. Aner ikke hbor mange bleier jeg har skifta de siste dagene. Men hun ser ikke ut til å plages ved det. Noen sier det kan være febern som har gjort det og andre sier det kan være tenner på tur. Hun klør veldig og ser ut til hun har effekt av dentinox. Og vet ikke om jeg ser riktig, men jeg aner 2 små byller fremme nede. Så kanskje det kommer frem 2 små tenner snart. Men jeg tenker jo alt mulig. Er hun på en eller annen måte syk, allergisk mot grøt, reagerer hun på noe jeg har spist. Avføringa startet da jeg begynte å frotse plommer.

 

Uansett skal jeg ta meg en tur på helsestasjonen idag å få henne veid å snakka med ei helsesøster. Hun spiser ikke så masse om dagene heller.

 

hun kom seg heldigvis raskt igjen og igår var hun stt rette blide jeg igjen.

Hun ruller rundt og er begynt så smått å åle seg fremover. Sovner relativt greit om kvelden. Lurrer i henne litt mat når jeg legger meg og sover da til 4-5. Av og til må jeg opp med henne da for da er hun våken :/ Men går som regel bare 1 time så er hun trøtt igjen og sover da til sambo står opp ved 8 tiden.

 

Det var alt jeg rakk... ei snuppe som holder på å våkne her... Haåper dere alle har det bra :)

 

Mange store klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Hei jenter! Det er lenge siden dere har hørt fra meg nå...men forhåpentligvis husker dere meg fortsatt!?

 

Jeg skulle bli satt i gang den 2.mars i uke 36+3 pga svangerskapskolestase (kløe) og det ble jeg...men fødselen var fryktelig hard og lillegutt ble ikke født før 26 timer etterpå, altså 03.03.11! Jeg mista masse blod og morkaken satt fast og de måtte dra den ut...osv...så om det skulle bli en baby til engang ønsker jeg keisersnitt..har hatt to tøffe fødsler nå og 2.gangen ble dessverre ikke lettere for min del....

 

Han fikk navnet Viljar og er nå 7,5 mnd :-) Stort sett en glad liten gutt,men ikke alltid han vil sove når han bør... ;) Etterlengtet var han etter 3 SA og 1 MA! Skulle vært her inne og skrevet for lenge siden,men de første mnd var slitsomme og så fikk jeg brystbetennelse på 5 mnd-dagen hans..og så har hele familien vært syke med feber, hoste osv...

 

Leser at noen av dere planlegger ny baby igjen... er inne på tanken, men langt ifra her.. det var sånn hard kamp for å endelig å få Viljar at nå vil jeg bare nyte det en stund..+ spekemat og vin og forhåpentligvis en jul med fenalår i møte! Det har jeg savnet de siste årene... men en ting jeg tenkte på idag var at hvis jeg skulle bli gravid (har forresten fått tante rød på besøk 1 gang etter fødsel , 3 uker siden) ..burde jeg ta Crinone neste gang også? For jeg gikk jo på Crinone denne gangen som det gikk bra..vet jo ikke om det var pga den, men...

 

Mange klemmer fra meg i Stavanger :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann jenter :)

 

Lenge siden jeg har vært her inne å skrevet nå... har dere jo på fb så er jo litt oppdatert om hva som skjer rundt dere :)

Håper dere har det bra alle mann :o)

 

Gratulerer så masse med en liten Viljar jente07,gutt 11 :) Har lyst på nr 2 ja, men er ikke noe stress om det ikke skulle skje nå. Han/hun kommer før eller siden. Men må innrømme at jeg har hatt veldig massa gravide drømmer nå i det siste. Drømmer at det sparker i magen osv... våkner med at jeg ligger med handa på magen :) Men foreløbig koser jeg meg kjempe masse med tulla mi.

 

Ja hun har rukket å bli halve året :) Tiden flyr avsted...syntes den går så alt for fort. Var på 6 mnd kontroll igår. Ikke stor av vekst men hun veide 6710 og var 66 lang. Men hun følger nå sin egen kurve. Alt gikk bra på kontrollen. Fikk den andre vaksina og reagerte visst på den. Fikk feber igår/natt og var veldig utilpass. Opp hver time i natt for å trøste omentrent...så er litt slapp i kroppen idag ja...

 

Ellers ruller hun rundt...fortsatt bare fra rygg til mage og trives veldig gost på magen. Strekker seg høyt opp på armene og virvler fort rundt på gulvet. Er så smått begynt å ake seg.... Får grøt 2 ganger i døgnet. Middagen er hun overhodet ikke begeistra for, men har bare prøvd et par. Lapskausen igår spytta hun ut igjen. Men grønnsakspureen elsker hun så den går ned på høykant.

 

har bare brukt 4 mnd grøt frem til nå, men prøve småtroll sin milde frukt grøt igår... vet ikke om det var febern eller at hun hadde vondt i magen i natt. Men hver gang jeg tok henne opp kom det masse luft ut av henne og hun har lie å fjerta i hele natt. Kanskje jeg skal prøve en annen type eller fortsette med 4 mnd grøt en stund til???

 

Ellers går dagene på lek og morro. Går på barseltreff med noen av bim jentene som jeg hang med da jeg var gravid og vi har det bestandig kjempe trivelig :)

 

Var å så på ei leil på tirsdag. Gikk i banken på onsdag og la inn bud samme dag. Budet godtok de ikke :( Men skal legge inn nytt bud...høyner med 50 tusen tenker vi. De skal ha en ny visning på lørdag så sitter å lurer på om vi skal legge inn bud før eller etter visninga:.. Vi skal å se på den en gang til i dagslys.

Hadde virkelig sansen for leil... men er en del oppussing som må gjøres. Både kjøkken, bad og vaskerom må pusses opp. Men vi har venta så lenge på den type leil at nå må vi bare slå til De henger ikke på ei snor de leil heller. De rives fort unna...

 

Hvordan går det med dere da???

 

Mange gode klemmer fra meg i nord :o)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei på dere jenter:) og gratulerer med vel overstått fødsel jente 07 og gutt 11:)

Så spennede det blir med muligens ny leilighet da Carina:)

Skal si hun har blitt stor nå. Tiden flyr utrolig fort.

Her går det i ett fra morgen til kveld. Er somregel våken fra 5 tiden om morgnen og så går det i ett frem til kvelden. Når klokken er 8 på kvelden er jeg helt skutt. Men jeg må si det går mye bedre med 2 tette enn jeg hadde trodd da selv om det er masse arbeid. Alexander er litt sjalu enda, men begynner å godta Emma Sofie litt og litt. Hun er flink til å sove foreløpig, men liker ikke å ligge alene i våken tilstand, hun er ei skikkelig hissigpropp som gråter seg nesten bort, noe som er veldig ekkelt. Nettene er også greie. Spiser og sovner igjen ved siden av meg i senga. Hun er veldig avhengig av nærhet og det er ikke lett når jeg er alene da med 2 så små som begge er veldig avhengig av meg, særlig om kvelden når jeg styrer med kveldsmat, stel og legging av sønnen. De er jo bare 4 uker og 16 mnd, men det blir jo lettere etterhvert. Har god hjelp fra mormor, morfar og datter på 14 når hun er her annenhver uke. Sønnen på 17 er det ikke så mye hjelp i, hehe.

Nei nå får jeg gjøre meg ferdig før barna våkner. De sover ute i det nydelige været som endelig har kommet til sørlandet. Villle bare oppdatere litt:) Ha en fortsatt fin helg jenter, nå skal jeg snart på ferdig middag når mannen kommer hjem fra jobb:)

Masse lykke til med budet Carina:)

Stooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stille på tråden vår jenter... Får jo lit ed meg bia fb da :)

Cathrine, du får ordne seg en profil der inne du også. Men du har vel nok å henge fingrene i med dine to små. Skjønner at du har hektiske dager, men de kommer nok til å ha stor glede av hverandre når de blir større :)

 

Noen som vet hvordan det står til med far+mor=sønn og datter??? ( Hun bruker vel noen andre tegn). Hun skulle vel ha nå i desember skulle hun ikke????

 

Her er snuppa rukket å blitt 7 mnd. Fått 2 tenner og har endelig funnet ut koden til å kravle. Matlysta hennesom dagen er det så som så med. Hun vil for det meste bare ha pupp. Grøt vil hun ikke ha nå for tiden, men vi er begynt med å gi brødskive og det bare elsker hun :) Bortsett fra at jeg er livredd hun skal sette fast i halsen :/ Men hun må jo lære seg å spise det også.

 

Ellers har hun hatt en periode der hun kun har hatt 20 minutters blunder og det har holdt på å gjøre meg gal da hun var konstant sutrete og jeg fikk ikke gjort noe i heimen. Men det løste seg veldig når hun fikk være lenger oppe på morgenen etter at vi sto opp. Så da ble den første duppen på 40-50 minutt også har hun seg en lang dupp fra 1,5 -3 timer senere på dagen. Måtte vist bare kutte ut den ene sovinga. Så det har også ordnet på seg.

 

De godtk budet vårt til slutt mot at vi overtok 1 januar. Det sa vi ja til selv om vi har 3 mnd oppsigelse her. Har ikke fått den enda da det er forkjøpsrett på den. Men de må overta den på samme betingelsene som vi har skrevet under på. Den legge ut til forkjøpsrett på tirsdag også går det 9 dager før vi evt vet noe mer... Så blir en spennende desember måned. Sambo lurte meg her om dagen om at det var noen som hadde meldt sin interesse for den og da ble jeg skuffa. SÅ må vel bare forberede meg på at jeg kanskje kommer til å bli det.

Er en del oppussing som må gjøres, men vi tar maling og slik i første omgagng og de litt større tingene etterhvert.

 

Idag skal vi på julebord så mamma og pappa skal passe snuppa. Blir litt godt å komme seg litt ut. Men regner med vi drar tidlig hjem. Blir nok bare å ta et par pils.

 

Skal feire jule for oss selv i år bare vi 3 og det gleder jeg meg litt til. Blir artig å starte egne tradisjoner :) Tekte å ha mamma og pappa til julelunsj julaften, men kvelden skal vi ha for oss selv i år :)

 

Håper dere har det bra også må dere ha en flott førjulstid :)

 

Mange gode klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heia alle jenter:):)

 

herlighet det er lenge sia jeg har vært her å helt utrolig som tiden har flydd :)

ikke meininga å være sååå treig,for Celine blir jo da bare 7 mnd om 2 dager...helt sprøtt å tenke på:)

Husker ikke sist jeg har skrevet her å spent om jeg faktisk ikke har skrevet etter han hun kom til?!?

Iallefall ble jeg da mamma for snart 7 mnd sia,er helt FANTASTISKT <3.

Gud så takknemlig jeg er for at jeg er så utrolig heldig å får oppleve det her for livet det starter ikke skikkelig før man får unger :)

Vi har flytta til nytt hus litt nærmere byen å storkoser oss her :) driver å pusser opp å får det så fint og flott :)

håper dere alle har det veldig bra:) ikke tatt meg tia til å lese gjennom alt dere har skrevet men gjerne skriv meg noen tilbakemeldinger på hvordan dere har det :)

store varme førjulsklemmer ifra Cecilie og prinsessa mi Celine Therese sender en stor klem til de andre beibisene her :) <3

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg havarerende inn på tråden dere, mens jeg puster og peser som en tulling etter en bitteliten trapp, eller for heftig tygging av middag nr.3 o.s.v.

 

JEG ER GRAVIID JOO! :D:D:D

 

Har smuglest inne på trådene deres, heeele veien, selv om jeg ikke akkurat har vært her inne så veldig ofte, på leeenge, lenge.

 

Så godt å lese at dere alle har det bra <3 Og hvordan erfaringene deres farger det dere skriver. :) Dere er så flinke, flotte, fantastisk pågangsfulle kvinnemennesker!! :D

 

Har forresten termin i august, så er ikke så langt på vei. Entrer min 6'te uke i morgen :) *syyykesyyyketanken*

Lenke til kommentar

Kjære kjære Drømme stress:)

 

Det er en helt utrolig flott nyhet du komme med her altså:) Du er liksom grunnen til at jeg kikker inn på Bli gravid og håper hver gang jeg skal finne deg på 1. trimester:) Og endelig er du her.......det har vært en lang kronglete vei for dere å gå:) Og derfor er det så utrolig når en ordentlig sliter som deg, endelig kan få en positiv test:)))))

 

Unner deg/dere dette av hele mitt hjerte, og du må være så snill og komme inn ofte og holde oss oppdatert:)

 

Varm klem Irene og Ole Kristian

Lenke til kommentar

Tuuusen takk, Tirilgirl!! <3

 

Veldig godt å bli husket på, altså :) Når jeg ENDELIIG kunne dilte etter :D

 

Full i symptomer og like gledelig gravid :D

 

Men, må visst fortelle det til sjefen, for jeg takler ikke laaange arbeidsdager på beina, nå, altså.. Så da må man bare si det som det er, så man får tilretteleggingen en har krav på :) Har ikke akkurat lyst å bli sykemeldt, fordi jeg er trøtt og sulten. Haha (eter som en HEST! *vrinsk*)

 

Men ellers steller Drømme-mannen suuupert med sin nygraverte kone :D Han er så snill og goood..å herreguud jeg er så forelska <3

 

Nå gleder jeg meg til Grey's Anatomy...håper jeg? Hvis jeg har gått glipp av en sesongavslutning så begynner jeg vel å grine igjen...og igjen...har bare begynt å grine en 10-12 ganger i dag........haaaha.. Flirer meg ihjeel!!

 

ELSKER SYMPTOMER! :D

 

 

Lenke til kommentar

hehe...du har noen herlig innlegg drømme :) Men kos deg kjempe masse med både kvalme og andre symptomer. Koselig å ha deg i tråden vår :) Blir spennende å følge deg gjennom svangerskapet :)

For min del gikk svangerskapet veldig fort og tia går enda fortere når babyen kommer ut :)

 

Jeg var å veide snuppa igår. Ikke store jena jeg har og fikk beskjed om å feite henne opp. Hun blir 8 mnd den 29 og veier bare 7 kj. Ligger helt nederst på kurven og den var dalende så snart ligger hun på den nederste streken. Syntes ikke hun ser tynn ut, men er veldig spe. Og hun er blitt veldig aktiv og er en strålende førnøyd unge.

 

Vi startet med brød da hun var 7 mnd og etter dette vil hun ha lite grøt, så hun foretrekker brødskiva fremfor grøten. Men har litt ekstra olje sammen med grøten nå for å feite henne opp litt.

Ellers er vi oppe i 4 måltider om dagen. Grøt, brød, middag og grøt. Middagen sliter vi enda med. Og ser ut til at jeg må lage middagen selv. Sprøs hvordan det skal gå da jeg ikke eier kokkeevne :) Hadde jeg ikke hatt gubben hadde jeg vel sulta ihjel... Neida... er blitt bedre til å lage mat, men gubben har større inetresse for det :)

Så har dere noen mat tips så kom med det.

Må tilbake å veie henne etter jul. Skal prøve å få en mer spise rutine på henne nå. Hun er blitt glad i puppen (!) og har ammet henne opptil 7 ganger i døgnet frem til nå. Men har tydelgvis ikke den feteste melka heller. Så skal kutte ut noen måltider der for å få i henne mer fast føde. Starter med det måltidet klokka 6 for å se om jeg får i henne mer frokost.

Hun er enda oppe mlm 3-4 for et nattmåltid og det blir jeg å fortsette med da hun er så lita.

 

Mamma sine potteplanter er blitt en favoritt og det samme er vedkorga og ledningene bak stereoen. Hun er om dagen overalt. Så hun fant ut av åle medtoden og har fått ei stor fart på seg.... Og hun er blitt mye mer tålmodig å ligge å leke for seg selv på gulvet etter at hun kom seg litt rundt.

 

2 tenner har ploppet opp og jeg ser to oppe på tur så håper de trenger gjennom snart :)

 

Ellers mistenker jeg at jeg hadde el igjen i helga. kjentes i allefall slik ut og har hatt veldig mye sting i magen etter dette. Så kanskje får jeg mensen snart. Hun er faktisk etterlengta. OG da starter vel prøvinga igjen. Blir ikke aktiv prøver, men det som skjer det får skje.

 

Håper dere alle har det bra :) Kåken ser ikke ut etter at jeg har snudd opp ned på det etter at jeg ikke fant dåps pengene til Karoline. Men fant de til slutt der jeg trodde de lå i utgangspunktet. Sammen med de andre dåpskortene. Hadde bare gått gjennom den 5 ganger før. Konvolutten va bare ikke så tjukk som jeg trodde og jeg trodde det bre var et kort :) Så var en lettelse å finne de da jeg var sikker på at de var havna i søpla. Jeg ringte til og med fretex å hørte om jeg hadde hevet det dit sammen med noe klær. Purken holdte stengt hittegods kontoret sitt igår. For jeg hadde tenkt å ringe dit og. Frustrert var jeg, men de dukka heldigvis opp :)

 

Kos dere med førjulstiden :)

 

Mange gode store klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trodde tråden var borte jeg.... men der dukka den opp :)

 

Hvordan står det til med dere jenter???

 

Her går dagene i spising spising og mer spising :)

 

 

Håper dere har en fabelaktig jul :)

 

Mange klemmer :)

Lenke til kommentar

Der var den ja! Men fy så vanskelig det er å finne frem og holde oversikten nå :(

 

...har vært på nippet til å trekke meg her i fra noen ganger... men så kan jeg ikke skryte på meg verdens beste tålmodighet for tiden :P

 

Spising, ja! å herlighet..jeg er så mett... og mett og kvalm og mere spising.. Nei. Gleder meg til hverdagen nå.. Rett og slett :)

 

Har dere jenter fått noe fint til jul da?? :)

 

...holdt på å begynne å grine... flunk ny Moccamaster til meg til jul... Jeg som ikke klarer kaffe, lengre!! Og sannsynligvis ikke gjør det på ganske mange måneder enda....sukk.....og jeg som haater å bytte gaver!! Bare fordi jeg alltid setter så pris på det jeg får...

 

Blei ikke spreke julepresangen på meg eller gubben fra hverandre, for jeg bestilte jo Black Sabbath billetter jeg. Men vet ærlig talt ikke om megakonsert i slutten av mai er så fryktelig lurt å gamble på. Er jo rundt 30 uker da...har dyreste billettene til rett foran senen, så det blir vel endel knuffing der antar jeg :-/

 

Ellers så irriterer jeg meg grønn over hvor offentlig alt blir når en er gravid. Hvis ikke folk kan spør hvordan det går når jeg har hatt skikkelig dårlige perioder, så trenger de søren meg ikke komme å spørre meg om jeg røyker enda heller! Overhørte kommentaren fra svigerinna mi i går, om at de fortalte det ikke så tidlig........dårlig hukommelse på hu der, siden de avslørte graviditeten hennes, da hun var 5 uker på vei. Jeg er nå 7 fullgåtte!!! :D (niesa mi har bursdag 25 august..jeg har termin 15. august eller noe sånn..mhm.. var mye lengre på vei hu, da de fortalte det i jula for 12 år siden....KVINNFOLK!!)

 

Håper på oppdatering fra dere andre snart, også <3 Lurer så fælt på hvordan det står til med alle sammen :)

 

Carina og Tirilgirl er nå innom ser jeg, og det er så koselig!! :)

Lenke til kommentar

Der var den ja! Men fy så vanskelig det er å finne frem og holde oversikten nå :(

 

...har vært på nippet til å trekke meg her i fra noen ganger... men så kan jeg ikke skryte på meg verdens beste tålmodighet for tiden :P

 

Spising, ja! å herlighet..jeg er så mett... og mett og kvalm og mere spising.. Nei. Gleder meg til hverdagen nå.. Rett og slett :)

 

Har dere jenter fått noe fint til jul da?? :)

 

...holdt på å begynne å grine... flunk ny Moccamaster til meg til jul... Jeg som ikke klarer kaffe, lengre!! Og sannsynligvis ikke gjør det på ganske mange måneder enda....sukk.....og jeg som haater å bytte gaver!! Bare fordi jeg alltid setter så pris på det jeg får...

 

Blei ikke spreke julepresangen på meg eller gubben fra hverandre, for jeg bestilte jo Black Sabbath billetter jeg. Men vet ærlig talt ikke om megakonsert i slutten av mai er så fryktelig lurt å gamble på. Er jo rundt 30 uker da...har dyreste billettene til rett foran senen, så det blir vel endel knuffing der antar jeg :-/

 

Ellers så irriterer jeg meg grønn over hvor offentlig alt blir når en er gravid. Hvis ikke folk kan spør hvordan det går når jeg har hatt skikkelig dårlige perioder, så trenger de søren meg ikke komme å spørre meg om jeg røyker enda heller! Overhørte kommentaren fra svigerinna mi i går, om at de fortalte det ikke så tidlig........dårlig hukommelse på hu der, siden de avslørte graviditeten hennes, da hun var 5 uker på vei. Jeg er nå 7 fullgåtte!!! :D (niesa mi har bursdag 25 august..jeg har termin 15. august eller noe sånn..mhm.. var mye lengre på vei hu, da de fortalte det i jula for 12 år siden....KVINNFOLK!!)

 

Håper på oppdatering fra dere andre snart, også <3 Lurer så fælt på hvordan det står til med alle sammen :)

 

Carina og Tirilgirl er nå innom ser jeg, og det er så koselig!! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og godt nytt år jenter!

 

Har dere hatt det flott i jula? Syntes dagene gikk så alt for fort.

Men vi hadde detkjempe koselig med bare oss 3 på julaften. Lite stress og bare kos.

 

Lillejulaften hadde vi mamma, pappa og broren min på besøk til middag. Ble en koselig, men litt stressete kveld og jeg syntes det var godt når de dro og jula kunne senke seg i huset.

 

Julaften koste vi oss hele dagen. På formiddagen dukka det opp en kompis med pakker til oss på døra og er det noe jeg hater så er det å ikke kunne gi igjen. Så det endte med at jeg måtte hive meg i bilen og kjøre ned til byen å kjøpe noe. Alt unnagjort på 15 minutter fra jeg var ute av døra til jeg var hjemme igjen. Vi kledde oss ut som nisser alle 3 og gikk ned til dem. Koselig å vandre rundt som nisser, fikk i allefall mye oppmerksomhet.

 

Vi koste oss med pinnekjøtt og åpnet pakker. Vi hadde så himla mye pakker i år så vi åpna litt hele dagen. Spesilet de til snuppa. Men alikevel var vi ikke ferdig før 22.30 med alle pakkene. Karoline skulle ha stellet sitt og legges så alt tok litt tid. Men koselig var det :) Gleder meg til hun blir større og skjønner litt mer :)

 

I romjula dro vi til senja og hadde mange koselige fine dager og feira en rolig nyttårsfeiring.

 

Rart å tenke på at det ikke er så veldig lenge til april og hun blir 1 år. Tia går så altfor fort.... Nå om dagen ser det ut til at hun er ferdig med puppen. Tar litt på kvelden og om natta. Så da holder jo jeg på å sprenges på dagtid. Dette skjedde over natta at hun ikke ville ha. Like greit kanskje siden vi er starta med oppussing i leil og andre må passe henne spesilet i helgene.

 

Har jo ikke fått mensen etter fødsel enda, men jeg har hatt veldig mye mensen smerter siden midten av desember og har hatt en kvalme i et par uker nå. Har ikke testa for jeg tror ikke jeg er gravid... Vet jo ikke, men det tok jo litt tid sist så har litt vanskelig med å tro at det kan være det.... DEt henger litt rundt meg om dagen og tanken er jo der... også at Karoline plutselig ikke vil ha pupp lenger.... Må bare lufte litt tanker her... Sklle jeg i såfall være gravid, noe som jeg sikkert ikke er aner jeg iallefall ikke hvor langt jeg er på veg...

 

Det var litt om mitt. Så til dere. Hvordan har dere det i det nye året???

 

Drømme, Er du kommet langt nå? Og er formen bra? Jeg gleder meg sammens med deg over din gravidiet :)

Har du forresten fb? Har alle de andre der så er jo litt oppdatert der.

 

Irene, så du hadde starta å jobbe, hvordan var det å komme tilbake til jobb?

 

der våkna snuppa... ha en flott dag og uke jenter.

 

stor klem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...