Gå til innhold

NY TRÅD: Tirilgirl,Snuppis,J-76,Carina,Katta,Maddemor og resten av companiet!!!!!!!


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så kjempe masse med vel overstått ul katta :) Husker godt den første ul jeg var på. Så først ingenting, og dermed var løpet kjørt. Men både gyn lege og sambo hadde sett hjerte aktivitet på ei lita bønne. Gikk i allefall i strålende humør derifra etterpå. At du ble satt noen dager tilbake sier vel kanskje at du hadde el senere også vokser de jo i rykk og napp til å starte med. Kos deg med tanken at du har jeg levnde spire i magen din du og du har jo symptomer så det holder :)

 

Monika, høres ut som du overhodet ikke har det noe godt. Du får ha lykke til med oppstakingen idag. Kan lite på det området, men håper du fikk noen svar etterhvert. Du er vel kanskje ferdig nå. Håper du blir frisk fort igjen.

 

Bare en liten kort tur innom, uskikker på om jeg skal sette meg foran tven å se VM på ski eller om jeg skal stikke ut i sola. Jeg har det i allefall bare bra og er bikket over 32 uker nå :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Gurimalla Carina, du er jo snart i mål jo, og så deilig med sol da! her snør det og er tåkete, passer med formen min som er veldig dårlig idag. Vært kvalm siden jeg stod opp, trett og svimmel hehe. Takk for gode ord, ja er nok det at de vokser i rykk og napp. Er bare det at jeg ble satt en uke tilbake den gang jeg mistet og, men det behøver jo ikke ha noen sammenheng. Er jo værre og værre for hver dag i formen, og det bør jo love bra..

 

Monica, Håper det gikk greit med deg idag. Svarte deg på skravle. Har tenkt masse på deg. Er forferdelig med bihulebetennelse, og mye værre når en er gravid i tillegg. Klemmer.

Lenke til kommentar

Hei herlige damer! Gratulerer så mye til deg katta med vell overstått UL.

Tenk at du og skal få en 2011 baby, stort!

 

Kjære Kjære Monica, god bedring! Tenker på deg. Virkelig ikke greit med bihulebetennelse, håper du får god hjelp nå, slik at du får det lettere fremover.

 

Carina: oau! Tenk at du er så langt, du er vell neste ut til å føde du nå :-)

 

Alt er vell med meg og Henrik. Han vokser til og veier nå 3460. Han har stor apetitt, så ikke mye nattesøvn, men det går greit. Han er veldig rolig, foreløpig lite skriking og er lett å trøste. Jeg har kommet meg veldig bra etter keisersnittet og selve "fødselen" var en bedre opplevelse for meg denne gangen. Rart å tenke på at jeg aldri skal igjennom det igjen. Ja vi har bestemt oss for at det nå er bra, så mannen min skal etterhvert bestille tid for sterilisering. Det er litt trist, men også veldig deilig, føler familien vår er komplett og er evig takknemmelig for de herlige to barna vi har fått. Tenker på dere alle, godt å ha dere! Stor klem Jorun

Lenke til kommentar

Ååååh - det er så koselig å høre fra dere jenter!!! Jeg elsker å lese oppdateringer fra tråden vår, da koser jeg meg skikkelig, hehe :)

 

Da går jeg også inn i uke 32 i dag, om ikke mange ukene har vi babyen vår Carina - det blir herlig!! Jeg må si at jeg gleder meg litt til å få hele mageregionen for meg selv etterhvert... Jeg synes det er fryktelig tungt, men det har vel sikkert litt i forhold til det at jeg har slitt sånn hele svangerskapet.

 

Det toppet seg virkelig med denne bihulebetennelsen ja... har vært sengeliggende i over 1 uke, hvor jeg stort sett bare har sovet, vært oppe på toalettet for å tisse og tatt penicillin...

 

På veien ned til Drammen (ca 1 time og 20 min med bil), hadde jeg 5 harde sammentrekninger så var nesten bekymret over at "noe" var på gang, men da jeg kom til Drammen tenkte jeg at jeg var jo i de beste hender på sykehuset. Pga at jeg hadde kynnere og sammentrekninger om hverandre fikk jeg hvile litt på en seng i gangen, mens jeg ventet på at vakthavende på øre-nese-hals skulle komme og sjekke meg. Det hjalp litt å slappe av :)

 

Følte jeg ble tatt godt vare på og sykepleier lurte på om hun kanskje skulle ringe ned til føden for meg, men det gikk seg til og etter at jeg fikk hvilt litt gikk det litt bedre...

 

Legen sa at han ikke ville stikke opp bihulene mine, jeg var rett og slett for betent i hele hodet og de kunne bare stikke opp bihulene som ligger under øynene (ikke de i pannen og bak der) og da ville jeg bare vinne maks 1 dag på å bli fortere frisk! Han sa det var sjeldent at de stakk opp bihuler, og det at jeg var gravid gjorde at han nølte i tillegg. Han mente at jeg hadde mer enn nok å gå gravid enn at han skulle påføre meg noe mer! Det begynte jo å føles bittebittelitt bedre etter 5 dager med penicillin,

 

Legen stakk bare litt opp i pannen slik at de kunne få tatt en prøve av pusset, da rant det verk og puss ut så jeg følte meg faktisk enda litt lettere i hodet da jeg gikk derfra etterhvert. Fikk forlenget penicillinkuren med ytterligere 5 dager (14 dager tilsammen), pluss at jeg nå tar de 4 ganger i døgnet istedet for 3. Fikk også en nesespray (Nasonex) som jeg skulle ta en dose hver morgen og kveld i 14 dager.

 

Nesesprayen tok jeg på kvelden og det skulle jeg ikke ha gjort - jeg fikk en liten allergisk reaksjon på sprayen, så totalt uventet og ALDRI mer!!! Så tar nå kun penicillinen og skyller så godt jeg kan med saltvannspray... Og jeg merker nå at det går litt bedre for hver dag som går :)

 

På mandag skal jeg til gyn igjen for å sjekke morkakens plassering, dersom den fortsatt ligger for langt ned (previa marginalis/totalis) blir det satt ks dato, ååååååååh - er så spent så spent!!! Har time kl 0845 og deretter er planen å ta turen til NAV for å sende inn permisjonssøknaden, men jeg ville vente til etter timen den 28.02 i tilfelle det skulle bli ks, da skal jeg legge bekreftelse på dette ved søknaden....

Blir det ks er det faktisk bare 6-7 uker igjen (medio april), så er rimelig spent ja.... Det aller viktigste er at babyen har det bra, så er minst like spent, om ikke mer på om alt er i orden!! Er jo masse liv, men har vært litt mindre ettersom jeg har vært så dårlig den siste uken, går litt opp og ned det der...

 

Nei, nå skal jeg ikke plage dere jenter med meg og mitt mer, jeg oppdaterer mer på mandag jeg etter at jeg har vært hos gyn :)

 

Ha en strålende fin helg jenter :)))

 

Stoooooooor klem fra

Monica

Lenke til kommentar

Ja, da ble det jammen satt KS-dato i går!!! Morkaken hadde fortsatt ikke flyttet på seg og hindrer totalt vaginal fødsel... Babyen hadde det bra, livmorhalsen var lang og lukket (sliter jo masse på kynnere, men dette så heldigvis bra ut)!

 

Så jenter - da ble ventetiden forkortet med 11 dager og jeg fikk KS-dato fredag 22.04, altså langfredag (din termin Carina!), så da vet dere hvor jeg skal tilbringe påsken i år, hehe.... håper det blir stille og rolig på barsel da ;)

 

Det er bare såååå uvirkelig å tenke på, at om 52 dager sitter jeg med lille nurk i armene mine, herlighet som jeg nå gleder meg!!!

 

Hvordan går det forresten med operasjonssåret ditt Jorun? Og ditt Irene? Har det forløpt komplikasjonsfritt for dere begge?? Ingen plager?? Dere har nå ikke sagt noenting om akkurat det, så derfor jeg spør da ;)

 

Ha en strålende fin uke jenter!!!

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar

Annonse

Herlig!

Kjenner til følelsen...imorgen blir fødselen min satt igang i uke 36+3 på svangerskapskolestase (kløe med forhøya lever/galleverdier) og vi skal endelig få sønnen vi har ventet så lenge på! Har jo som deg prøvd i et par år på nr 2 med 3 SA og 1 MA... Crinone i starten av svangerskapet osv og Ursofalk nå på slutten! Så selv om dette svangerskapet i utgangspunkt er nesten 6 uker kortere enn det jeg hadde med storesøster så føles det jo så mye lenger nettopp pga alle gangene vi mistet...

 

Lykke, lykke til den 22 april:)

 

Lenke til kommentar

Tusen, tusen takk, jente07, SA/MAx4, Gravid!:-)

Og jeg ønsker deg også lykke, lykke til i morgen!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar

Gratulerer med KS dato Monica, det kommer til å bli supert! Jeg hadde en veldig god opplevelse med selve KS, både underveis og etterpå. Det er vondt de første dagene, men sørg bare for å ta nok smertestillende. Såret mitt er grodd nå (1 måned ) Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner, men har et lite området på magen, over såret, med redusert følighet, sikkert pga nerver som er kuttet. Det er selfølgelig kjedelig å ikke kunne løfte og at en ikke kan trene magen igjen på lang tid, men helhetlig sett opplevde jeg KS som en bedre opplevelse enn å føde vaginalt. Tenk at du har en dato, så herlig! Klem

Lenke til kommentar

Gratulerer så masse med ks dato Monica. Deilig å ha en dato, er jo jammen med neste mnd det!!!. Nå går det jammen med fort til du og Carina får nurka deres!!

Får ikke skrevet så mye da lillegutt har blitt syk stakkars. Feber, hoste, tett neste og fikk falsk krupp om natten i forgårs, noe som er skikkelig vemmelig selv om det ikke var den værste tettheten jeg har vært ute for. Har ei datter og en sønn fra før som slet masse med det da de var små.

Merker det er ganske tungt å gå gravid med et sykt barn. Heldigvis har mannen min hatt en del fri denne uka. Sliter med kvalme, tretthet, hodepine så godt med all den hjelpen jeg kan få.

Nå våkna han opp her. Så får ønske dere alle en riktig god helg. Stooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Hei snuppene mine:)

ikke så ofte jeg stikker innom og skriver men leser nesten daglig på tråden vår altså:)

Jeg er jo venn med de fleste av dere på FB så får jo med meg litt der også:)

Jorunn; så utrolig kjekt å høre at det går bedre med dere! Det var en tøff start dere fikk....

Irene; Ole Kristian har jo b litt litt av en plugg og tar jo igjen snart Fride på str ser jeg:) artig det! Var tøft for deg en stund skjønner jeg, men fantastisk bra at du tok grep om situasjonen og søkte rask hjelp. Høres ut som du har en flott mann også:)

Carina; nå er det ikke lenge igjen og jeg gleder meg til å lese fødselshistorie snart:) Godt å høre at dagen hvor dere mistet lillegull gikk greit......

Monica; huff, du har virkelig v ært mye dårlig denne gangen! Jeg fortalte mannen min om bihulene dine og han som meg synes virkelig synd på deg! Men du er jo bare så tapper og tøff:) Og du; jeg må bare si at all støtten du ga meg i 2009 når alt gikk galt gang på gang var til uvurderlig hjelp for meg og jeg setter fortsatt stor pris på alt du har gjort for meg:)

Det samme gjelder for deg kjære Cathrine! Du er bare så god venninne og jeg gleder meg til å se deg igjen! Håper du finner tid og ork til å treffes en dag snart.... Har veldig lyst til å treffe deg og Frides lille Kjæreste:))) Håper du karrer deg gjennom dagene på et vis og at alle er snille med deg og behandler deg med respekt... klemme på:)

Og jente 07; håper fødselen din gikk fint! Gleder meg til å høre historien din:)

Og kjære Annn Kristin; jeg ser på FB at det ser ut som det går greit med deg..... gjør det det? Tenker på deg og sender en klem i alle fall!

Og jeg har sikkert glemt å nevne noen her nå, men jeg klarer ikke å huske alle innleggene..... beklager; jeg kommmer sterkere tilbake:)

 

Så litt om oss selv; Fride er nå 6,5 mnd og på kontroll på onsdag var hun 7,3 kg og 66,5 cm. Hun er fortsattt gopia vår som er utrolig blir og enkel jente:)))) Den som venter på noe godt..... Den passer virkelig her altså!

Storebror er fortsatt veldig flink og hjelper til og synes stort sett det bare er stas med lillesøster:) Det er så rørende å stå å betrakte de på avstand når de ikke ser meg for et fantastisk samspill de har! Fride ELSKER Oliver og vise versa;))

mammahjertet holder av og til på å briste:)

Ellers har jeg endelig normal kropp etter innsett av Hormonspiralen og har endelig sluttet å blø etter 2 mnd i strekk.... Jeg har begynt å trene aerobic igjen og har til og med slengt med med på håndballen igjen:) Deilg ja! Ellers er vi på babysvøm en gang i uka og Fride digger det!

 

Jeg og mannen har det også veldig fint sammen om dagen og har begynne å snakke VELDIG løst om bryllup som dersom atte hvsiom atte osv:) Så får vi se da om han en eller annen gang kommer på å gjøre alvor ut av saken da... Men artig å drømme litt:)

 

Ja, det var vel kort om oss og meg og jeg klarer liksom ikke helt å forsvinne herifra, så jeg kommer vel innom med nytt innlegg etterhvert....

Stor klem fra marit

Lenke til kommentar

Heisann jenter :)

 

Koselig å høre fra deg igjen Marit :) Og nå er jo lillepia blitt stor :) Og blir jo spennede å høre om det kanskje blir bryllup på dere :) Hadde jo vært stas.

 

Cathrine, håper du kommer deg gjennom dagene. Skjønner at det kan være bra tungt med en liten en og når formen høres såpass dårlig ut. Håper du får sjans til å hvile ut godt til tider. Når skulle du på ul igjen???

 

Artig at vi plutselig har samme dag Monika :) Du vet jo at du får din lille gutt den dagen, kan jo godt hende jeg går over. Forhåpentligvis litt før. Har ikke så veldig lyst å føde mist i påsken. Håper på uka før :) Det nærmer seg for vår del :) OG jeg håper bihulene dine er bra nå. Du var gjennom en hard tørn.

 

Hvordan går det med dere andre??

 

Her er jeg 33+5 idag. Tiden går fort og jeg jobber fortsatt 50%. De dagene jeg er på jobb jobber jeg på topp så det er jo litt deilig. Går ut i permisjon 2 april, men har siste arbeidsdag 29 mars.

Formen er bra, men jeg merker st det begynner å bli tyngre. Magen er ikke så veldig stor, men stor nok. På kontroll på fredag hos jordmor lå jeg under den røde streken, men innenfor det grønne feltet. Er i allefall mye liv og røre og nå har hun funnet seg en veldig fin plass å sparke og det er i ribbeina :/ Fikk våkne til et skikkelig spark idag ja.

Ellers er det meste kommet i hus. Vogna kommer denne uka. Jeg venter bare på en kommode som er bestilt slik at jeg kan få begynt å vaske litt klær. Mangler lammeskinn og stelleprodukter.

Tenkte å få bestilt meg en time til frisøren slik at jeg ser litt skikkelig ut på håret til jeg skal føde. Ikke at jeg tror jeg kommer til å bry meg så fryktelig om håret mitt da hun skal ut :) Også må jeg snart få fatt på husvasken.

 

Har tenkt veldig på fødselen de siste dagene og jo mer jeg tenker på den jo mer gruer jeg meg. Gleder meg til å få henne ut, men er spent på om jeg blir å takle smertene. Har hele tiden tenkt at den kommer når den kommer... Men kjenner jeg begynner å bli litt mer spent nå.

 

Det var noen ord fra meg :) Håper dere får en flott uke :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter.

 

Ja det er utrolig mye som skal ordnes før den lille kommer Carina, det er sikkert og visst. Men gud så moro det er.

Skal på ul igjen til tirsdag, og må si jeg begynner å grue meg for at den ikke har vokst siden sist siden jeg ble satt en uke tilbake. Har heldigvis godt med symptomer da.

Fikk jo selvfølgelig omgangsyke natt til mandag og det var helt forferdelig å ha som gravid. Kom begge veier og er fortsatt preget i kroppen. våkna i tillegg i dag med sår hals og slapphet som sikkert lillegutt har smittet meg og mannen med. Flere av vennepara våres har slitt med det samme de siste ukene (magesjau og forkjølelse, feber) så tydeligvis noe som går. Men det er jo klart ganske mye tyngre å bli syk som gravid i tillegg til å ta seg av en liten tass som "jogge krabber" overalt i tillegg til å reise seg opp for så å falle en del og slå seg. Senga er god å ha når klokken nærmer seg 9 om kvelden hehe.

 

Min kjære, kjære Marit! Hva er det jeg leser!!!! har du endelig fått mannen til å tenke på bryllup nå! Blir helt rørt her jeg sitter. Er sååå deilig å høre at alt er så fint mellom dere. Ble virkelig glad nå. Går kjempefint her og selv om jeg er en hormonell tikkende bombe til tider hehe.

Ja nå savner jeg dere veeeldig. Og gleder meg til å se den lille dukke-jenta mi som er blitt så stor!! Alex savner nok den søte kjæresten sin.

Som du ser har vi blitt rammet en god del av sykdom i det siste, noe vi aldri bruker å bli rammet av (jeg ,mannen og alex), men nå har det bare ballet seg på og lillegutt hoster godt og snørrer enda selv om jeg merker at det bedrer deg nå. Kjenner 2 fortenner oppe er på vei ut nå heldigvis. Han har iallefall god matlyst og er aktiv heeele dagen, men litt mer sutrete enn vanlig.

Jeg gleder meg til å komme på besøk. Må bare komme litt til hektene igjen og se om denne forkjølelsen utvikler seg på meg til å bli noe mer. I dag kommer datter hjem å skal være til neste onsdag siden jeg ikke ville ha henne hjem når vi alle lå i omgangsyke her. Skal på en del kontroller til uka som hjertekontroll og ul og mulig innom legekonotoret for å få svar på noen prøver. Tenkte å feire med en god lunsj jeg og mannen ( og alex da) etter ul på tirsdagen hvis alt er bra. Ser om ikke jeg kan få til noe neste fredag hvis det ennå er liv i meg hehe, hvis ikke har jeg ikke mange planene uka etter der. Ha en flott dag jenter. Nå skal jeg ha meg en blund på sofaen mens lillegutt sover.

Klemmer fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Annonse

Kjære katta: det er nok bare bra med den lille skal du se:) UL neste uke sant? Kommer til å gå bra!!!

Kjedelig at dere sliter med sykdom altså! Lille tulla mi har blitt kongeforkjøla hun også og sliter med pusten om natta så i natt har jeg vært oppe med henne store deler av natta..... gjeeeeesp....

Men hvis det blir like ille i natt tar jeg henne til legen i morra for det høres ut som hun er tett i brystet....

 

Ellers hadde jeg tidenes skrekkopplevelse her i dag!!!!

Satt med Fride på puppen og der uler brannvarlserene..... Det har skjedd mange ganger i det siste uten grunn, så jeg loffet avgårde med Fride på puppen for å sjekke hvilken varlser som hadde løst ut (vi har seriekoblet alle varlserne i huset, så jeg visste jo at det ikke var brann på stua der jeg satt. Gikk først ut i gangen, men der var alt ok. Så hørte jeg at den på vaskerommet ulte noe fryktelig og gikk inn der og der velter det røyk ut!!!!!! Løper på stua og hiver fride på gulvet og inn på vaskerommet igjen og ser inn døra til varmtvannstanken og der er det full fyr!!!!! HJELP roper jeg og blir lettere hysterisk mens jeg river brannslukningsapparatet ned fra veggen og prøver å dra ut den forbanna splinten og når jeg til slutt får den ut er det inn igjen og slukke brannen. Måtte slukke to ganger for det blusset opp igjen og det ble litt røyk inn mot stua og jeg ble så redd for Fride også, men måtte bare la henne ligge og hyle mens jeg ringte brannvesenet og få de til å komme og dobbeltsjekke at alt var slukket..... SÅ kom reaksjonen og tårene silte ned..... Ringte svigerfar som kom for å ta Fride mens jeg snakket med brannmannen og min kjære kom også rett hjem fra jobb.

Alt gikk veldig bra for jeg hadde fått slukket det raskt og effektivt med skumapparat så det er ingen andre skader enn selva varmtvannstanken. Fikk mye skryt av brannvesenet og politiet som også kom på døra her for å ta avhør.

PHUH sier jeg bare!!!! brannvesenet sa at 2 min til og det hadde vært et inferno her....... TENK om jeg akkurat da hadde gått ned for å hente posten fordi Fride som og kanskje møtt en nabo og slått av en prat..... fort 10 min det.......

Egentlig skulle jeg vært på trening i dag og kommet hjem en time etter brannen starte, men siden Fride er syk, holdt vi oss hjemme....... herregud, da hadde vi mistet alt vi har........

MEN det gikk bra; ingen skadde og minimale materielle skader tross alt.... Nå venter oppgjør med forsikringsselskap, få reparet og vasket ned igjen......

bare måtte si det til noen jeg.....

klem

Lenke til kommentar

Å HERREGUUUD, hårene reiser seg på kroppen min og tårene triller. Fyttigkatta for en flaks du var hjemme og at du var så snarrådig!!! Flinke jenta mi, hadde fått fullstendig panikk selv asså. Trodde ikke det var vanlig av de tankene å ta fyr, fikk du noen forklaring? Stakkars lille jente, er nok det samme Alexander har hatt. Han hadde falsk krupp forige uke og har vært god og tett i brystet. Vi var oppe 3 netter med han. Han hoster fortsatt og er litt snørrete, men myyye bedre idag. Så nå har han smittet oss.

Håper du får sovet litt bedre i natt etter alt du har opplevet. Stoooor trøsteklem.

Lenke til kommentar

nei huff, det var virkelig en vekker det her altså...... Brannmannen sa jo at 2 min til og det hadde vært et inferno her.....2 min går innmari fort og flammene slikka jo opp mot taket, så dette var NÆRE PÅ!

men nå fikk jeg i alle fall testa meg selv når det oppstår en krisesituasjon og jeg synes jo jeg klarte meg bra selv:)

Brannmannen sa at det er en uvanlig brann vi hadde her i dag og at det var max uflaks..... vel, jeg tenker heller at vi hadde flaks i dag jeg og det var han jo enig i:)

Falsk krupp; hvordan er det egentlig? hun er bare veldig surklete og fryktelig tett i nesa og brystet. Hun brekker seg når hun hoster i senga og derfor må jeg ta henne opp da... men trenger ikke å gå ut i kulda da....

Her er jeg den eneste helt friske da og håper det fortsetter slik.... eller jeg går på 1 ukeskur med antibiotika pga en ny verkebyll i trynet som ble betent til tusen her så ene øyet var helt gjenklistra på fredag, så jeg måtte gå til legen og si at det var et prosjekt klemme kvise som gikk galt og hun bare rista på hodet og sa at her var det gått skikkelig galt og jeg måtte derfor ta en uke med erymax...... klønete meg:)

Gooood bedring til dere også vennen! Håper vi begge sover godt i natt og at morgendagen blir aå mye bedre enn dagen i dag:)

Stor klem

Lenke til kommentar

Herreguuuuuuuud Maddemor!!! For en dramatikk!!! Og så bra at alt gikk bra, det kunne jo ha endt skikkelig galt, som du sier 2 min til og situasjonen hadde vært en helt annen... Fikk skikkelige frysninger på ryggen jeg også ja, godt du var så snarrådig og tenkte kvikt!!! Puuuuh, tenker det ga deg ett skikkelig sjokk ja, og det kommer til å sitte lenge i ja.... Uff, er bare glad for at det går bra med dere alle sammen!!!

 

Her var det også litt dramatikk tirsdag kveld/onsdag morgen (altså i går!). Er nå 32+5 i dag og har 43 dager igjen til KS :)

 

Tirsdag kveld synes jeg kynnerne mine tok seg opp (har jo vært plaget med hyppige kynnere siden uke 15), på kvelden var de regelmessige med 8 min mellomrom mellom hvert "tak" i magen som begynte å stråle bak i ryggen og ned i lyskene... jeg tenkte at her er det noe på gang, men ville se an litt. Holdt på slik ett par timer, men så stoppet det plutselig opp og jeg valgte å se det an til onsdag. Sov forholdsvis greit natt til onsdag, men tidlig onsdags morgen (i går) tok kynnerne seg opp igjen og jeg talte nøyaktig 8 min mellomrom mellom hvert "tak" igjen...

 

Da jeg så stod opp for å gå på do og tørket meg så jeg at jeg nok en gang hadde en liten blødning (hatt dette flere ganger i svangerskapet pga placenta previa), men nå hadde jeg attpåtil sterke kynnere med 8 min mellomrom, de var såpass vonde at jeg måtte puste meg gjennom hvert tak...

 

Ringte føden og de ba meg komme asap, jeg pakket fødebagen i full fart (hadde jo ikke pakket den, men hadde jo begynt å tenke på hva jeg skulle ha med meg, så pakket den fort, stoler liksom ikke helt 100% på at mannen min skulle greie å pakke ned akkurat "de" trusene jeg hadde sett meg ut til å ha med på barsel, hehe!) Lot bagen stå i gangen hjemme, for hvis jeg skulle bli lagt inn og det var noe på gang så kunne bare mannen min ta den med seg.

 

Uansett, troppet opp 20 min etter at jeg ringte og fikk undersøkelse med en gang. Først en sparketest/CTG som viste rier hvert 8 min, og jeg som trodde at det bare var sterke kynnere, men nå vet jeg bedre, husker bare at de var mye mer intense da jeg fødte datteren min i -06, men da var jeg jo omtrent i aktiv fødsel fra omtrent første rie, så det var jo mer intenst da... uansett, babyen hadde det bra og sparket og beveget på seg etter at jeg fikk litt isvann for å vekke babyen!

 

Uansett, jeg ble først undersøkt nøye med innvendig UL pga morkakens plassering og de sjekket åpning, lengde på livmorhalsen, pågående blødning etc.

 

Alt så veldig bra ut, deretter fikk jeg en utvendig UL etterpå hvor de sjekket babyen nøye, alle indre organer, navlesnoren, morkakens gjennomstrømning og at han hadde det bra!! Det var ingen tvil om at han koste seg og hadde det veldig bra der inne, viste seg skikkelig frem, både i profil og rett frem, så pustebevegelsene hans, hjertet som slo sterkt og rytmisk, sprikte med beina og snudde rumpa til slik at vi fikk se den lille tuten mellom beina, hehe!!! Og det var sååååå deilig å høre og se at han hadde det så bra, jeg har ikke ord!!! Ble jo sååå rørt :)

Var jo så bekymret da jeg kom, og riene stoppet opp etterhvert og blødningen ga seg, jeg kom hjem fra føden ved 17 tiden, da hadde jeg vært der over halve dagen, var det godt å komme hjem! Må fortsette å ta det heeeelt med ro, passe på blødninger og at riene/kynnerne ikke blir regelmessig, da må jeg ringe igjen med en gang... Så nå nyter jeg sparkene og alle vondtene og plagene jeg har, hehe, er bare såååå glad for at alt er bra med baby og håper han blir i magen i noen uker til! Er satt opp til KS fredag 22.04, så er bare 6 uker og 1 dag igjen :)

 

Ellers når jeg sattog ventet litt i gangen der, mellom de to fødestuene som er der, kom det først ut ei barnepleier med en liten nyfødt-vogn, men hun kom ut med ryggen så så ingenting, og i neste øyeblikk kom det ut en barnepleier fra den andre fødestuen med en liten vogn og oppi der lå det en kjempesøt liten baby pakket godt inn, og skikkelig rød i fjeset, hehe - begynte nesten å gråte jeg, hehe - plutselig ble det hele så virkelig og jeg tenkte at; herreguuuuuud, snart er det min tur til å oppleve dette store fantastiske mirakel det er å få en baby!!!

 

Vi er jammen heldige jenter - ikke alle får oppleve det å bli mamma, så til dere som er gravide; gled dere og nyt svangerskapet, selv med store og små plager, og så venter verdens beste gave rett rundt hjørnet på oss!!!

 

Til dere som har født, gratulerer såååå mye med prinser og prinsesser, jeg gleder meg sååååå mye til å komme dit dere er nå, kos dere og nyt permisjonstiden ;)

 

Ha en strålende fin dag og en riktig, riktig god helg til dere alle sammen!!!

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar

Huff, Monica, dette hørtes skummelt ut for deg også! Nå må du bare høre på hva legene sier og ikke gjøre NOE du ikke skal og reagere kjapt hvis dette skjer igjen! Forferdelig hvor mye som skal plage deg i dette svangeskapet.... men som du sier; bare alt går bra til slutt så er det jo verdt det:)

 

Brannepisoden i går sitter nok godt i minnet her ja, og jeg kjenner jeg blir litt ekstra påpasselig med å sjekke at alle varslerne blinker som de skal og at ikke vi har noen brannfeller på gang...... hører stadig piping og uling og skvetter som bare det, men så er det bare TV`n som piper....

 

Ja vi skal vel bare prise oss lykkelige for at Fride er syk og at jeg ikke kom meg ut i går og så får vi håpe hun drar seg til snart for hun er skikkelig tett stakkar.....

 

Men det er jo bare bagateller:) Vi lever og har fortsatt hus og hjem i behold og i morgen får vi ny varmtvannsbereder:)

 

Stor klem

Lenke til kommentar

Huff og gru Marit :/ Var en skikkelig skrekk senario du opplevde igår og du skal ha skryt ja for at du var så snarrådig. Tror ikke alle hadde klart å tenkt så fort som du gjorde. Fikk frysninger over hele meg og jeg måtte gå å sjekke brannsluknings apparatet. Bra at alt gikk så bra som det gjorde, men sjønner godt at du enda er litt skjelven.

Håper lillemor blir frisk snart.

 

Monika, du må bare ta livet med ro fremover du. Og som Marit over sier skjer det på nytt så kontakter du føden med en gang. Håper lillegutt holder seg der inne i noen uke til.

 

Jeg tar ikke livet fullt så med ro. Jeg holder på å forberde huset til baby. Må liksom ha noe å gjøre. SÅ idag har jeg vasket ned soverommet vårt. Har bare å skifte gardiner og vaske vinduer igjen. Mamma skal komme i neste uke å vaske alle vinduene hos oss og henge opp nye gardiner i stua. Vet det ikke er nødvendig, men har lyst at hele kåken skal skinne når lille nurket kommer.

 

Idag kom kommoden så den skal gubben sku opp på søndag og på mandag skal jeg kose meg med alle baby klærne. Gleder meg :)

 

Dere får ha en flott helg jenter. Jeg skal til Senja til svigers å feire 60 årsdag til svigermor i helga.

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Huffamei, her var det mye dramatikk å lese!! Nå må du jammen med ta det med ro Monica. Tenker det var tøft mens det stod på ja. Godt det gav seg av seg selv. Du får kjøpe deg mange serier slik som jeg gjorde å bare kuuule;an på sofaen.

 

Marit. Så godt å høre at dere får ny tank så kjapt, ikke så lett å gå uten varmtvann med barn i hus. Håper du og dine har kommet dere litt etter den grusomme opplevelsen. Lå å tenkte på min egen varmtvannstank når jeg la meg. Arve synes det var helt grusomt han også, skikkelig ekkelt.

Går det bedre med Fride? Det går bedre med Alexander. falsk krupp er slik at du får en bjeffende intens hoste som ikke stopper opp og en får problemer med å puste. Frisk luft er det beste da for å få det til å gå over. Heldigvis varte det ikke lenge og vi slapp å gå ut på utsiden. Har satt mange netter på trappen med mine andre barn kan du tro for at de skal få pustet skikkelig.

Idag har jeg hatt en grusom kvalme og en tretthet uten like. Sovnet som vanlig halv 10 i går kveld, tassen sovner alltid før halv 8 og sover somregel til mellom 4 og halv 6-6, men inatt våknet han kvart over 3 og lå å puppet å styrte frem til nesten 5!!!!! Han er en ordentlig morgenfugl. Han hadde nok sovet litt for lenge på dagen. Han bør ikke sove mer enn max 2-2,5 timer, ellers nekter han å sove igjen når han våkner opp på natten.

Er forresten til tirsdag jeg skal på ul ja.

Carina, du må ha en riktig god tur til Senja i helga!

Kjempeklem til alle jentene mine fra meg.

Nattinatt.

Lenke til kommentar

Oj oj her har det skjedd litt av hvert ser jeg.... Så flott det løste seg til slutt da for både Marit og Monica, sender dere mange tanker.

 

Henrik er 6 uker i dag (1 uke i forhold til termin) Vår reise har vært tøff og uvirkelig, men nå føles det som han alltid har vært her :-) Han er rolig, men glupsk, skal jo ta igjen mye i og med han kom for tidlig og gikk mye ned i vekt. Jeg ammer annehver time hele døgnet, så er rimelig sliten. I tillegg har jeg slitt med tett melkekanal trolig pga kulde og har hatt sinnsyke smerter, men nå har det endelig løst seg. Er bare overlykkelig for at det ikke utviklet seg til brystbetennelse og det som verre er. Til uka er det 6 ukers kontroll og det ser jeg frem til. Jeg er fortsatt spent på hvor mye han kommer til å henge etter i og med han er født prematurt. Vi har til nå fått forskjellige tilbakemeldinger, alt fra at han kun så vidt er prematur og at det ikke vil få følger til at han kommer til å bli forsinket, vell tiden vil vise....

 

Ops så var det mating igjen da.... Sender dere alle mange tanker og klemmer. Lykke lykke til med redebygging Carina, nå nærmer deg seg!

Riktig god helg til dere alle, stor klem fra meg

Lenke til kommentar

Hei og hopp alle dere herlige damer:)

 

Nå kommer det et livstegn fra oss to her i Drammen også, ikke dårlig bare det:) De første ukene var vi jo bare inne, liten baby og veldig kaldt ute. Men nå er det jo topp og være ute på trilleturer og cafe besøk, så her fyker dagen rett og slett av sted. Synes ikke vi har begynt på mandager før det er fredag igjen.....hehe:) Skrekken med det er jo at da har det gått en uke til av permisjonen min....grrrrrrr, ikke bra:/

 

Jeg bare koser meg om dagen, jenter:) Og det er så deilig. Etter at jeg kom på bena igjen etter den reaksjonen min, har det gått bare oppover:) Gleder meg til hver dag sammen med Gullet, og alt vi skal gjøre og finne på. Har vært til samtale med psykolog, og det var ok. Men følte da at alt var så mye bedre så trenger ikke flere timer der. Men hun lukker ikke saken, så skulle det dukke opp noe senere, kan jeg bare ta kontakt. Og det er jo en helt topp løsning:)

 

Nå er jo Ole Kristian blitt 4,5 mnd regnet ut fra fødselsdagen, og 7 uker ut fra termin:) På sist onsdag var vi på helsestasjon og han veida da 6 kilo og var blitt 58 cm. lang:) Den barselgruppen vi er med i, er sammen med de som ble født rund hans termin. Ellers hadde det blitt så veldige store forskjeller. Så fra og være minst hele veien, er han nå størst i klassen:)

 

Har jo vært her inne og holdt meg oppdatert på hva dere har skrevet:)

 

Kjære Monica, nå nærmere det seg med stormskritt:) Leste om bihulebetennelser og blødninger du har støtt og stadig. Nå sist var det kynnere som var så sterke. Så du må virkelig følge legens råd og ta det bare helt med ro:) Jeg har sikkert sagt det før, men jeg har altså bursdag 21. april. Og din lille prins kommer 22. april. Da får du en Tyr....og vi er greie folk å ha med og gjøre:) Mitt råd er, gjør ting klart nå mens du kan. Så om noe skulle skje før, er ting klart der hjemme. Så slipper du ligge på sykehuset og tenke med skrekk og gru på alt som ikke er i orden, slik vi måtte:) Du spurte for en tid siden om keisersnittet mitt. Alt etterpå har gått helt fint. Ingen plager eller smerter, utover de dagen det var ventet å ha det. Så det har gått som en drøm:)

 

Min kjære Carina, det nærmer seg veldig for deg også:) Den lille prinsessen kan godt komme den 21. april, på min bursdag:) Deler gjerne dagen med henne:) Leser at du holder på og styrer og ordner så alt skal være klart. Tenker masse på dere, og er nesten like utålmodige som dere på og høre om de nydelige små dere venter:)

 

Kjære kjære Kattepusen min:) Leser med et smil om munnen om din travle hverdag med den lille aktive krabaten din:) Tenke seg til at det har gått så fort, at han nå begynner å få tenner:) Håper formen din blir bedre, og at dette blir et lett svangerskap for deg. Er så spent på UL som du har vært på....klem

 

Kjære Marit:) For en dramatikk dere opplevde!!! Kjenner jeg får helt frysninger på ryggen av og tenke på hvor fort ting kan endre hele livet!! Det var bare en styrelse at du var hjemme og fikk avverget katastrofen. Tenk på alle minner og alt man har i et hus.....så det var godt det gikk bra:) Håper de små, Fride og Alex er i bedre form, og dere voksne også:)

 

Min, eller rettere sagt vår, herlige lille skatt da har siden helgen begynt og sove hele netter:) På lørdag la han seg kl. 2100 og sov til kl. 0700 dagen etter:) Jeg hadde jo ligger våken fra kl. 0400 og ventet på at han skulle våkne, for det pleier han jo.....hehe. Han legger jo fint på seg, så tror ikke det er noen stor fare at han nå hopper over et måltid på natten. Men mor får nesten litt vondt inne i seg, den lille manen begynner å bli stor gutt. Tiden går så fort......

 

Det var en liten oppdatering fra oss her i Drammen som nyter dagen og venter på våren:) Varm klem til dere alle sammen

Lenke til kommentar

Så flott å høre at alt går så greit med deg og lillegutt Irene! Varmer godt om hjertet mitt at alt ser så fint ut og at lillegutt blir så stor.

Var på ul idag og alt var i skjønneste orden:)

Er så glad, så glad, men utrooolig sliten hehe. Ble satt rem 4 dgr så nå er jeg der jeg har trodd hele tiden. er ca 9+5 og termin 16 okt.

Fikk se i 3d-skikkelig kuuult asså. Ny ul i uke 13.

Klarer dessverre ikke skrive mer, er sååå trett ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ. Nattinatt alle sammen. Skriver mer siden. Stooor klem

Lenke til kommentar

Så herlig å lese at at lille nurket hadde det bra katta :) 3D er skikkelig artig, fikk min første 3D på fosterdiagnostikken i uke 13, var skikkelig gøy :) Har måtte ramma inn bildet :)

 

Artig å høre fra deg Tirilgiril :) Og den lille krabaten begynner å bli stor ja :) Flott at du føler deg bedre og at psykologen holder dørene åpne for deg om du skulle behøve å komme tilbake.

 

Blir bare et kort innlegg fra meg. Jeg kosa meg på senja. Var en tur over til"byen" på lørdags formmiddag i en times tid. Kjente jeg hadde kynnere, og når vi dro derfra syntes jeg de kom ofte. Satt å fulgte med klokka og da kom de med 7-8 min mellom rom. Det gikk sånn i 2-3 timer, men ga seg etter at jeg hadde lagt meg ned og blundet litt og har ikke opplevd det siden. Stoppa heldigvis opp. Bursdags festen til svigermor var bare flott, men jeg var enormt sliten på kvelden.

 

Idag er jeg 35+0 :) Akkurat tatt en tlf til legen og sm meg for fullt. Jeg har begynt å få så innmari ondt i ryggen. Og jeg våkner hele tida på natta dajeg kke finner noen god stilling å sove i. Så da orket jeg ikke prioritere jobb lenger så siste arbeidsdag har jeg hatt for i år.

 

Det var alt jeg rakk å skrive :) Håper dere har det bra alle sammen :)

 

Mange klemmer :)

Lenke til kommentar

Fantastiske gode nyheter Cathrine:) Den lille vokser seg stor og sterk der inne....hehe:) Og herlig med 3D ul da. Vi var til det en gang, men så ingenting for han lå så galt til. Fikk ny time noen uker etterpå, men innen det hadde jo han kommet til verden:)

 

Nå er du virkelig kommet på oppløpssiden Carina:) Og det er deilig med sm nå disse siste ukene, da kan du legge opp dagen etter form og hvordan kroppen er. Nå er det jo prinsessen som er den viktigste og høre på:) Skal bli så moro og følge dere nå de siste uken frem til fødselen:)

 

Min sønn sov fra kl. 1830 i går til 2300, da fikk han mat og pysj og ble lagt i sengen sin. Sov da til kl. 0600, fikk mat og sov til kl. 0800:) Og nå har han sovet i mange timer igjen. Er litt sånn annenhver dag, sover en del eller er mye våken. Men det er bare herlig når han er våken, smiler masse og lager herlige lyder. Sjelden han gråter, er lett og underholde:)

 

Men nå skal vi kle på oss og komme oss ut på trille tur i det fine været:) Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til vår og varme, all snøen kan bare smelte veldig fort:)

 

Klem fra Irene og Ole Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...