Gå til innhold

NY TRÅD: Tirilgirl,Snuppis,J-76,Carina,Katta,Maddemor og resten av companiet!!!!!!!


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg smugtitter litt på tråden deres. Jeg husker dere godt fra da jeg begynte å henge på "bli gravid".

Syns det er så koselig å lese at dere enten har fått barn eller at barna er rett rundt hjørnet. Også du da Katta. Tenk det, du er gravid igjen!!

 

Jeg har prøvd hardt på å følge etter dere, men det har visst ikke gått så bra det. Det er litt kjedelig inne på for eksempel "Bli gravid" uten dere. Det er jo ingen som legger ut om forskjellig slim, ingen som demonterer testene sine... Føles ihvertfall sånn ;)

 

Ønsker dere alle sammen lykke til videre :D

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Heisan alle gode jentene:-) har savnet dere veldig masse. Men har ikke orket å være her inne. No måtte jeg bare innom for å se hvordan det står til. Og heldigvis virker det som om alt er ok med alle:-) Tenk jeg kunne være 29 uker no. Det er ganske uvirkelig og fryktelig trist. Har noen uker fremover som blir tøffe. Svigerinnen min har termin en uke før jeg hadde. Så det er rart å se henne vokse og tenke på alt vi skulle gjøre sammen. Er fortsatt sjukmeldt. Har ikke jobb da den slo seg konkurs rett etter senaborten. Men no tror jeg at jeg skal søke skole til høsten - lærerutdanning - så får vi bare leve med dårlig råd noen år... Hjelp! Men tror jeg må ha en ny start. Orker ikke tilbake til serviceyrket.

 

Tiden siden sist jeg har skrevet her har vært tøff. Tusen takk for gode ord lenger oppe på tråden. Gråt når jeg leste det. Er så glad for at dere tenker på meg. Føler meg veldig alene no ettersom tiden går. Folk sier jeg er heldig som har de jeg har og at jeg må tenke på at andre har det verre... Blir så sint så sint jeg da.... Ei sorg er om jeg hadde mistet en av de jeg allerede har, og en annen sorg er over den jeg aldri fikk bli kjent med. En sorg er en sorg, men sorger er forskjellig og må takles utfra det. Når jeg får høre sånt trekker jeg sorgen inn i meg og gidder ikke snakke om det. Føler jeg maser og ikke skal få lov å sørge. Har vært hos psykolog to ganger uten jeg føler at det har hjulpet meg så masse...

 

Jeg bruker tiden til å trene, gå tur med hunden min Sita, og prøve å ikke havne i sofan foran tvn. Får meg plutselige nedturer uten forvarsler. En dag gikk jeg og flira av Sita på tur og plutselig slo det meg at jeg aldri skal få treffe bebyen min for første gang, lukte inn babylukten, se hvem den er lik, studere alle deler av den fra topp til tå, høre det første skriket, osv.... Da gikk jeg ned for telling...og fliringen gikk over til gråt. Dagene går stort sett greit, men har hatt endel dårlige dager i det siste. Er veldig ukonsentrert, og glemsk og veldig veldig trøtt. Er sur og tverr. Gleder meg til det endelig blir vår og at jeg kan gå i skogen og på fjellet. Føler ukene går fort og at jeg ikke får gjort så veldig masse fornuftig. Men no har vi Kyprostur å se frem til i mai. Det gleder vi oss til.

 

Vi hadde en fin markering/begravelse for Vetle og Pia (som vi mistet ifjor) Jeg fikk laget et hjerte som var halvt blått og halvt rosa. På sløyfa skrev jeg "Så nermt men likevel så fjernt, elska dej Vetle, alltid i våre hjerter" og på Pia si sløyfe sto det "Tenker ofte på det som skulle vært, elska dej Pia, alltid i våre hjerter" Dette leste sønnen min høgt. Veldig sterkt. Presten leste et nydelig dikt som går følgende: (dere trenger ikke lese om dere syns det er sterkt, men dette er terapi for meg)

 

" EI BØN FOR MITT BARN"

" Aldri å ha kjent deg, men elska deg

Aldri å ha halde rundt deg, slik andre mødrer gjer.

 

Saman med deg gravlegg eg håpet og draumane mine,

om eit ukjent barn, eg berre har sett.

 

Men eg gravlegg også kjærleiken i mitt hjarte

og sorga over å vite at vi skal skiljast.

 

Og eg bed Gud om å gjere alt det for deg

som eg ville ha gjort.

 

Og om å verne mitt barn mot alle farar

så det kan le og tumle rundt i Sommarlandet"

 

 

Jeg prøver å tenke på alt det som var positivt med å ikke få et barn til. At vi har to og har rikelig tid til de, at vi har stor nok bil, at vi ikke trengt å vaske klær til en unge til osv osv....men det hjelper liksom så lite. .., at vi slipper engste oss for en til, at vi får sove så lenge vi vil, at barna våre no er så store at de greier det meste selv osv osv.... Med tiden hjelper det kanskje. Men det er tungt ja... Her inne kan jeg være ærlig.......

 

Stor klem til dere alle <3

Lenke til kommentar

Hei igjen jeneter :)

Hvordan går det med dere???

 

Anki, jeg tenker veldig ofte på deg og ut av det jeg leser skjønner jeg at du ahr hatt det veldig tøft. Jeg håper med tid og stunder at sorgen vil slippe. Men du vil nok aldre glemme de du har mistet. Jeg tenker ofte på gutten min jeg ikke fikk bli kjent med og som ligger på minnelunden. Tok ganske lang tid før jeg følte at sorgen slapp og jeg lærte å leve med det at jeg aldri kom til å få se han. En dag blir vi nok å møtes igjen.

Jeg sender deg mange mange gode klemmer og jeg håper at våren, sommeren og sola skal gjøre det slik at du får andre ting å tenke på.

 

Vårbarnet :) Så triveldig at du kikker innom oss :) Håper testen din blir positiv snart igjen. Veldig kjedelig at man skal slite sånn, Skulle ønske noen bare kunne drevse ei truse over en så ble man gravid. Men alle har detg vel ikke så enkelt. Håper at spira skal sitte lettere neste gang.

 

Jeg føler at tiden nå går voldsomt fort. Nå er jeg 36+4, har 26 dager igjen til termin :D Jeg kjenner egentlig at jeg begynner å bli rimelig klar. Er så smått begynt å bli lei, men jeg har begynt å slite med ryggen. Den er nå konstant ond ond ond. Føler jeg er veldig sliten nederst i ryggen og det er bare deilig å legge seg ned. Og når jeg har vondt der nede forplanter det seg oppover ryggen, så jeg har skikkelig verk mellom skulderbladene og jeg finner ingen behagelig stilling. Vurderer å bestille meg en time til manuell terapi for å få brekt opp ryggen. Vet dere om de gjør det på gravide. Holder på å bli gal av den ryggen.

 

Ellers har jeg fått veldig mye mens smerter som sitter helt nederst og stråler nedover lårene. Er veldig ubehagelig til tider, men jeg regner nesten med det er modnngs smerter. De skal vel komme rundt denne tiden. Skal til jordmor i morgen så får høre med henne da. Tar bringebær kapsler så jeg vet ikke om de er med på å gjøre slik at jeg får mens smerter.

 

Satser på at den lille prinsessa skal komme en uke før termin, skrekken min er å gå over. Vet ikke hvorfor jeg frykter det, men ser i allefall ikke frem til det.

 

Idag er det en skikkelig lat søndag. Gubben måtte jobbe litt så skal bare kose meg her hjemme. Mulig jeg går meg en tur. Det snør og det har snødd noe vanvittig de siste dagene. Jeg lengter virkelig etter våren. Skal det fortsette slik blir vi å snø ned...

 

Håer dere har en flott søndag og så får dere ha ei flott uke :)

 

Mange klemmer :)

Lenke til kommentar

Wow Carina, tenk at du er kommet så langt. Tenk der du er nå så lå jeg på barsel med Henrik jeg, rart å tenke på. Tvi tvi videre!

 

Jeg har hatt noen tøffe uker. Jeg sliter med brystbetennelse som aldri gir slipp og er på 3 uka med smerter. Jeg er bekymret da infeksjonen aldri gir slipp og at dette til slutt vil ødelegge for ammingen. Jeg fikk feil dosering først og er nå på andre anibiotikakur og nå er det også forhøyet sjanse for soppinfeksjon, huff. Jeg har kjempet så for ammingen denne gangen så veldig leit om sykdom skal ødelegge det hele, kryss fingrene for meg da jenter.

 

Anki,, sender deg mange tanker!

 

Klem til dere alle fra Jorun

Lenke til kommentar

Hei jenter! Bare en kjapp tur innom her før jeg stuper i senga!!!

 

Vårbarnet. Tusen tak for gratulasjonen. Håper virkelig det må bli din tur snart asså. det fortjener du:) Heier på deg og er stadig innom for å se om du er der:)

 

Kjære anki. Du er stadig i mine tanker og jeg har så utrolig vondt av deg. Den tiden du går igjennom må være svært smertefull, og jeg får frysninger bare ved tanken på å oppleve det du har gjennomgått. Håper en dag at sorgen blir litt mindre. Gråter for deg og har bare lyst til å klemme deg hardt inntil meg for å trøste. Ønsker deg alt godt.

 

Gurimalla Carina, nå er det bare dager igjen, bare å begynne nedtellinga. Fryktelig med den ryggen, vet akkurat hvordan det er. Er på god vei selv allerede. Trodde ikke dem brakk opp noe i graviditeten, men kan være jeg tar feil. Nå er det snart over, og da vil ryggen bli bedre etterhvert:)

 

Jorunn, så fælt med brystbetennelse. Hatt det 2 gng selv med min datter og det er d værste jeg har hatt. Hadde over 40 i feber og smertene var grusomme. Husk å tømme brystet godt slik at ikke melkegangene tetter seg. Håper du klarer å fortsette å amme siden du selv ønsker det:)

 

Marit, tusen takk for en kjempeoselig dag hos deg. Koste meg skikkelig:) Min mobil er blitt ødelagt i tilfelle du sender melding (ja min røk i dag) huff. Får kjøpe ny i morgen.Ha en riktig god tur til Bergen. Klemmer.

 

Monica, hvor blir du av? Venter på oppdatering. Håper du og barnet har det fint.

 

Irene, Du koser deg vel med sjønningen som vokser i en kulefart:)

 

Håper jeg ikke glemte noen nå, er så surrete for tiden......

 

Er selv endelig fullgått 12 uker i morgen Jippi. Og merker at jeg ikke er fullt så trett som jeg var, og kvalmen er og noe bedre. Minuset er at jeg kjenner bekkenet er i full gang og at jeg er et skikkelig hormontroll hehe. Skal på ny ul neste fredag, blir digg (håper jeg) Ha en riktig god natt jenter. Klemmer fra Cathrine

 

 

Lenke til kommentar

Heisann alle kjære jentene mine ;)

 

Det er så koselig å se litt aktivitet på tråden vår, ikke minst å få høre fra dere som har født, tirilgirl, J -76 og maddemor :)

 

Carina: Ja, du og jeg ligger ganske likt nå, rart at jeg skal ha KS den dagen du har termin, du skal se at vi kanskje ligger på barsel samtidig vi da i hver vår by ;) Ønsker deg bare lykke, lykke til med den nært forestående fødselen, den kan jo være i gang før du vet ordet av det!!

 

Anki: Du er ofte i mine tanker, så var veldig koselig å høre fra deg, du vet, vi jentene er her for deg, så det er bare å komme inn hit og få utløp for alle følelsene dine!! Det var forresten ett nydelig dikt du hadde skrevet, tårene strømmet fritt her for å si det sånn... Ønsker deg og din familie alt godt fremover!!!

 

Vårbarnet: Koselig å høre fra deg også, men trist og synd at noen spire ikke har rukket å sette seg fast ennå... men vet du hva... jeg krysser fingrene og håper at våren og sommeren gir fruktbare resultater, bare sørg for å slappe av, kos deg og nyt den fine tiden vi går inn i nå fremover, så krysser vi fingrene for at en liten spire snart tar plass og blir der i 9 mnd ;)

 

Her kommer ett lite livstegn fra meg også...

 

Det går bra med både meg og babyen, har jo en del kynnere og noen "rier" innimellom, bekkenet er veldig opp og ned, noen ganger går det ganske bra og jeg beveger meg omtrent ubesværet, andre ganger greier jeg ikke gå engang, det sliter på humør og psyken :(

 

Akkurat i dag er det bare 3 uker igjen!!! 21 dager igjen, eller skal vi si; 20 dager, 15 timer og 44 minutter igjen til oppmøte kl 0700, fredag 22 april (JAAAA - har nedtelling på mobilen, hehe!!)

 

Ellers gleder jeg meg til å få tilbake formen/energien og ikke minst magen etter svangerskapet... jeg rager bare 160 cm på strømpelesten, så magen er jo diiiiiiiger på lille meg og det er fryktelig tungt nå på slutten synes jeg, så gleder meg syyyykt til lille prinsen snart kommer ut :)

 

Var til kontroll hos gyn på tirsdag! Morkaken ligger fortsatt "previa marginalis" der den har ligget gjennom hele svangerskapet. Gyn sa at nå lå babyens hode og trykket på kanten av morkaken, så dersom jeg får blødning nå er det viktigere enn noensinne og komme raskt inn til føden, for deretter å bli forløst! Blodtrykket var forrige gang på 100/60 (3 uker siden), på tirsdag var den 140/90, så varierer voldsomt, men skal til sjekk igjen (jordmor) på onsdag. Så jeg tar det veldig med ro, har ikke vært ute av huset siden kontrollen på tirsdag!

 

Har ihvertfall fått pakket fødebagen om igjen og den er nå nesten klar, har også pakket den nye stellevesken jeg har kjøpt, ja måtte jo bare kjøpe meg en ny, en jujube stelleveske, blå med blomster på - bestilte den på nettet, den var bare sååå søt, så måtte bare ha den, hehe :)

Tenkte at jeg denne gangen skulle pakke babyens klær, helseteppe etc i stellevesken og mine ting i fødebagen, greit å få det adskilt tenkte jeg ;)

 

I går bakte jeg 60 stk middels store fylte horn, noen med vanlig ost, skinke og krydder, noen med spekeskinke og ost, salami osv. Danderte og pakket i aluminiumsfolie og skrev utenpå hva det er og har fylt omtrent fryseren helt full! Bakte også langpanne ruteboller og kanelboller til f.eks barselbesøk.

 

De fylte hornene er til oss da (ikke besøk), tenkte det var greit å ha litt mat i fryseren den første tiden etter fødsel, kjekt å bare kunne ta opp og varme litt hvis en er litt fysen på kvelden eller ønsker å ta med seg litt mat på trilletur eller rett og slett ikke orker å lage mat!

 

Ellers har jeg også fått kjøpt inn noen frossen pizza`er, og fryst ned litt "restemat" til gubben og jentungen når jeg ligger på barsel :) Tenker jo at de lager mat selv i påsken da, men greit å ha litt ekstra... en vet jo aldri ;)

Så synes jeg har vært veldig flink til tross for at jeg har vært lenket hjemme til sofaen og vært i mye dårlig form! Hehe :)

 

Nei, nå skal jeg prøve å gjøre noe fornuftig før gubben og jentungen kommer hjem fra barnehage og jobb!

 

Ha en strålende fin helg jenter :)

 

Stooooor varm vårklem fra

Lenke til kommentar

Annonse

Katta: Glemte å ønske deg lykke, lykke til med UL neste fredag!!! Oi, så spennende!!! Du må komme inn og oppdatere oss da, kommer til å tenke masse på deg ;) Godt at formen din er stigende, det er tungt å gå slik i nesten 9 mnd... så krysser fingrene for at du får ett lettere svangerskap :D

 

Stoooooooor klems

Lenke til kommentar

Hei kjære alle gode venner her inne:)

 

Nå er endelig våren kommet til Drammen også, synes det har vært en hard og lang vinter. For det første kom snøen tidlig og alle ukene på sykehus, så etterpå alle uken inne med liten baby og veldig kaldt ute. Men nå er det bare deilig, snøen smelter, bare veier og livet er herlig dere:) Bakdelen med den solen da er at den viser at vinduer ikke er vasket på veldig lenge.....hehe

 

Ønsker deg masse masse lykke til videre med prøvingen kjære Vårbarnet:) Håper av hele mitt hjerte at du også oppleve denne fantastiske gleden som det er å få barn. Til tider slitsomt. men alt i alt er det bare helt topp:)

 

Kjære kjære Ann-Kristin:) mine tanker er masse hos deg, det vil alltid for deg, meg og Carina være et savn og et tomrom etter de små vi ikke fikk beholde. Men leser ut av innlegget ditt at livet på sin snåle måte går videre, med barn, hund og mann:) Fikk tårer i øynene når jeg leste om den fine markering dere har hatt for de to små. Du må holde kontakten med oss så vi får høre hvordan det går med deg fremover:) varm klem

 

Kjære Marit:) Hvordan står det til nede på det blide Sørlandet om dagen:) Håper det er masse koz med mann og to små:) Tiden går fort, synes ikke det er lenge siden du ble gravid, flyttet og alt slitet rundt nytt hus og alt med det gamle. Skal du være lenge hjemme eller?? Permisjonen har vel ikke gått ut ennå?? Ikke så godt og henge helt med hvor alle er til en hver tid:)

 

Nå er jeg veldig spent på UL som du har vært på Cathrine:) Tenk at du alt er over 1. trimester:) Skal virkelig bli gøy og følge deg fremover:) Hvordan går det med den lille aktive gullklumpen da:) Håper virkelig helsa holder og det ikke blir for mange plager med rygg og bekken......ikke lett og ha rolige dager med en slikt aktiv krabat som krever sitt:)

 

Tenke seg til Carina at nå er det bare dager igjen:) Håper ikke ryggen blir for ille disse siste uken. Regner med at alt er på plass nå.....hvordan vogn har dere kjøpt da?? Er våren på vei til dere også eller.....blir iallfall en deilig tid å ha baby på nå fremover da:) Du må virkelig holde oss oppdatert i tiden fremover, ikke lenge til nå vennen før dere sitter der med prinsessen i armene:) varm klem

 

Min kjære Jorun, har jo lest på flere tråder nå at du sliter med betennelser og tette melkekanaler. Håper nå du har fått vært hos legen og fått hjelp......uff, ble et slit for deg dette med ammingen:/ Men håper du blir fort frisk og kommer deg litt ovenpå igjen, ikke ikke ille med flaskebarn eller:) Da kan flere ta del i matingen.....varm klem

 

Og ikke lenge igjen for deg eller kjære Monica:) Vi som har vært på sidelinjen synes jo svangerskapet ditt har gått fort, men forstår det har mange prøvelser for deg hele veien.....ikke lenge før dere sitter med gevinsten i armen og alt dette kan legges bak dere og bare kos fremover:) Regner jo med at alt er på plass hos dere også....hehe:) varm klem

 

På fredag var Ole Kristian 5 mnd. 10 uker korrigert er han:) hadde noen tanter på besøk, så det ble kake og pølsefest. Er noen deilige dager nå, han lager masse nye lyder, smiler masse, ler med lyd, utforsker masse rundt seg, sien egne hender er helt poppis:) Akkurat nå er han litt forkjølet, neseforkjølet og hoster litt. På torsdag som kommer skal han ta 5 mnd. vaksine så håper det er bedre til det. Håper den går like fint som det gikk med 3 mnd. vaksinen:)

 

Prøver og komme oss ut på trilletur hver dag. Holdt oss inne i dag siden han var litt forkjølet. Hadde nok ikke gjort noe og gått ut, så vi får ta en tur ut i morgen.

 

Ellers har også svigermor kommet på samme sykehjem som svigerfar. Derfor holder vi på og pusser opp leiligheten nede. Er ei venninne av meg som skal bo der. Må skifte parkett gulvet. Svigermor var vant med tregulv og har rett og slett vasket ihjel parkett gulvet.

 

Nå den 17. april er det ett år siden mamma døde. På en måte har det gått veldig fort, på en annen måte har det gått tregt. Sikkert fordi jeg var så veldig lei meg de første mnd. selv om jeg var gravid. Men turte jo ikke tro på at det skulle gå bra eller før langt over uke 20. Hver dag tenker jeg på at jeg skulle ønske hun hadde fått oppleve og ble kjent med Ole Kristian:) Men hun følger nok med på oss.........

 

Håper alt står bra til med dere alle sammen:) Varm klem fra Ole Kristian og Irene........

 

 

Lenke til kommentar

Såååååå kos å høre fra deg Tirilgirl :)

 

Er bare innom en veldig, veldig rask tur...

 

Må bare fortelle at jeg ringte føden i dag pga friskt blodig slim og vondt nederst i magen. Har fått beskjed tidligere om å ringe med en gang hvis blødning pga placenta previa som har gitt meg blødninger siden uke 5 i svangerskapet...

 

Uansett, Gyn lege som hadde vakt smilte og sa at denne blødningen var helt ufarlig - det var slimproppen som er på vei ut og at det nå bare var å vente på riene, for her var hun helt sikker på at han kom før termin som er 03.05...

 

Er satt opp på keisersnitt om 15 dager (11 dager før termin) pga placenta previa, men.... nå så det ut til at morkaken har trukket seg litt bort fra åpningen slik at det skal akkurat kunne gå an å føde vaginalt, den ligger 2,5 cm fra mormunnen nå, så nå skal det ikke være noen reell fare for meg lenger å gå i vaginal fødsel :) :) :)

For 1 uke siden (35+3) anbefalte gynlege å fastholde ks-dato pga dette, så tydelig at den kan flytte seg helt opp til fødsel ja...

Selv om det har vært mitt ønske uansett å få keisersnitt, er jeg bare såååå glad for at det ikke er noen medisinsk grunn lenger til det... En bekymring mindre for å si det sånn :)

 

Har ihvertfall bestemt meg at dersom fødselen skulle starte før KS, som er fredag om 14 dager (22.april) er jeg villig og positiv til å prøve vaginal fødsel igjen (selv om jeg hadde en traumatisk fødsel sist).

Gyn lege sa at dersom blødningen min er stor osv, ville de uansett ha lav terskel for å gi meg ks under fødselsforløpet!! Følte meg veldig godt ivaretatt, så håper på en flott fødsel uansett denne gangen!!!

 

Ble så glad at alt var i orden, så gikk derfra med ett skikkelig glis om munnen!!!

 

Skikkelig spennende dette her altså, har ingen kynnere eller rier akkurat nå, så kanskje det er stille før stormen??

 

Måtte bare inn og fortelle dette, ha en strålende fin dag jenter!!!

 

Stooooooor klem fra

 

 

Lenke til kommentar

Såååååå kos å høre fra deg Tirilgirl :)

 

Er bare innom en veldig, veldig rask tur...

 

Må bare fortelle at jeg ringte føden i dag pga friskt blodig slim og vondt nederst i magen. Har fått beskjed tidligere om å ringe med en gang hvis blødning pga placenta previa som har gitt meg blødninger siden uke 5 i svangerskapet...

 

Uansett, Gyn lege som hadde vakt smilte og sa at denne blødningen var helt ufarlig - det var slimproppen som er på vei ut og at det nå bare var å vente på riene, for her var hun helt sikker på at han kom før termin som er 03.05... Åpningen ble målt til 6 mm :)

 

Er satt opp på keisersnitt om 15 dager (11 dager før termin) pga placenta previa, men.... nå så det ut til at morkaken har trukket seg litt bort fra åpningen slik at det skal akkurat kunne gå an å føde vaginalt, den ligger 2,5 cm fra mormunnen nå, så nå skal det ikke være noen reell fare for meg lenger å gå i vaginal fødsel :) :) :)

For 1 uke siden (35+3) anbefalte gynlege å fastholde ks-dato pga dette, så tydelig at den kan flytte seg helt opp til fødsel ja...

Selv om det har vært mitt ønske uansett å få keisersnitt, er jeg bare såååå glad for at det ikke er noen medisinsk grunn lenger til det... En bekymring mindre for å si det sånn :)

 

Har ihvertfall bestemt meg at dersom fødselen skulle starte før KS, som er fredag om 14 dager (22.april) er jeg villig og positiv til å prøve vaginal fødsel igjen (selv om jeg hadde en traumatisk fødsel sist).

Gyn lege sa at dersom blødningen min er stor osv, ville de uansett ha lav terskel for å gi meg ks under fødselsforløpet!! Følte meg veldig godt ivaretatt, så håper på en flott fødsel uansett denne gangen!!!

 

Ble så glad at alt var i orden, så gikk derfra med ett skikkelig glis om munnen!!!

 

Skikkelig spennende dette her altså, har ingen kynnere eller rier akkurat nå, så kanskje det er stille før stormen??

 

Måtte bare inn og fortelle dette, ha en strålende fin dag jenter!!!

 

Stooooooor klem fra

 

Lenke til kommentar

Ja, der ble det lagret to ganger gitt, hehe - var litt ivrig på lagre-knappen, haha ;)

Lenke til kommentar

Kjære vene, nå er det ikke lenge før dere blir mødre Monica og Carina:)

 

Tenker masse på dere og er såååååååå spent:) Dere må bare holde oss oppdatert fremover altså jenter:)

 

Vi har vært på helsestasjon i dag, Ole Kristian har fått 5 mnd. vaksine. Ingen reaksjon på denne, men det hadde han ikke på 3 mnd. vaksinen eller. Sover bare litt ekstra......

 

Det lille Gullet vårt veide 7040 gram i dag og er 62,5 cm lang:)

 

mange klemmer fra oss:)

Lenke til kommentar

Hei jenter:)

Her er dagene så travle at nå har jeg ikke vært her inne på lenge gitt....

Lille Fride har blitt 7,5 mnd og den siste mnd har vi vært en del forkjølet og plagdes en del med tenner som ikke vil ut.....

Tok henne på en ekstra veiing og da viste det seg at hun hadde bare lagt på seg 30 gram og vokst 0,5 cm på en mnd ;( Så nå er hun 7400 gram og 67 cm. Var ikke så kjekt at hun har vokst så lite, men vi får håpe det bare er sykdom som har gjort dette og at hun nå legger mer på seg fremover. Må veie og måle igjen etter påske for å passe på at kurven hennes ikke går nedenfor det sunne feltet.... hun var dessverre nære nå og kurven hadde fått en alvorlig knekk... Ikke så godt for mammahjertet det.

Men hun er jo ellers en utrolig blid og fornøyd unge og ser jo sunn ut til tross for målingene.

Vi nyter det fantastiske vårværet her i sør og er mye ute og triller og koser oss:)

Ellers var jeg hos gyn i går på kontroll for å sjekke at spiralen sitter som den skal og alt var i orden. Fikk tatt celleprøve også, så jeg håper alt er som det skal! Orker ikke tanken på om det skulle være noe mer "Muffens" med meg der nede nå...... synes i grunn jeg har hatt nok nå.

Ga gyn et takkekort med bilde av Fride siden han har vært så fantastisk til å følge oss opp og han ble jo så rørt da:) koselig!

 

Så nå skal jeg ikke til noe mer gyn før om et år:)

 

katta; masse lykke til i morgen! Gleder meg til oppdatering!!!!

 

Tiril; så kjekt at Ole Kristian har blitt så stor! Han tar snart igjen Fride jo! Godt å høre at du koser deg og så håper jeg at 17. april blir en grei dag for deg tross alt..... klemme på!

 

Anki; tårene rant for deg da jeg leste innlegget ditt! Synes du har all rett til å sørge og det var en fin markering dere hadde. Synes ikke du trenger å ta på deg et tappert fjes for kjente heller jeg. Folk vet jo hva dere har vært gjennom...... folk bør forstå. men jeg tror at når man sier at dere har jo to barn og lev for de og kos deg med de osv, så er det nok bare godt ment og at man ikke helt vet hva man skal si for å få deg til å føle deg bedre.....

 

Vårbarnet; håper det lykkes for dere snart..... det er vondt å prøve lenge og premien i enden er stor..... signerer Tiril jeg:)

 

Monica; du har jo den flotteste magen og jeg håper det blir en fin opplevelse med fødsel eller KS:))) Krysser alt jeg har for deg og kommer nok til å følge med litt ekstra på FB og her inne merker jeg:)

 

Carina; nå er det ikke lenge igjen kjære deg!!!!!!!! heier på dere begge!!!!!

 

Jorunn; amming kan være noe dritt og kasnkje flaske ikke er så ille? slet selv med brystbetennelser med førstemann og såre brystvorter i 10 uker med han og 8 uker med Fride.... ville gi opp mange ganger gitt men det gikk seg til til slutt. Men men.....

 

åh, håper jeg ikke har glemt noen nå.....

 

Stor klem fra marit

Lenke til kommentar

Annonse

Hei mine flotte jenter!!!!!

 

Har ikke tid å skrive mye nå, men må bare komme med en oppdatering.

Var på ul idag, helt fantastisk med 3d og alt. Så med en gang at det var en liten gutt, noe gyn bekreftet. Det var meget tydelig for å si det slik hehe. Alt var så perfekt som det kunne bli, og jeg er akkurat 13 uker idag, så forholder meg til det og termin 16 oktober. Så da blir det en lillebror til Alexander, noe som passet veldig flott. Min mann som er tidligere fotballproff og jobber som trener nå var utrolig fornøyd som skal få 2 små tasser subbende etter på fotballbanen ettterhvert hehe.

 

Må bare ønske deg lykke til Monica, dette virker jo lovende. Skriver mer senere. Masse klemmer fra Cathrine.

Lenke til kommentar

God morgen flotte damer :)

 

Cathrine :) Gratulerer så kjempe masse med vellykket ul. OG gratulerer så masse med en ny liten tass :) Ja man får herlige 3D bilder i uke 13. Jeg var jo til fosterdiagnostikk den uka og etter at han hadde sett at alt så bra ut slo han plutselig på 3Den. Ble et lite sjokk å se babyen sin helt klart. Men fikk flotte bilder og et av de er ramma inn :)

Mannen er stolt ja. Blir nok noen fotballgutter du blir å få skal du se :)

 

Hyggelig at du stikker innom Marit og at det går så flott med prinsessa :) Har dere lagt baby prosjektet helt på hylla nå eller frister det med en 3 etter hvert. Bra at alt så bra hos gyn.

 

Irene, lillegutt vokser som bare det han ser jeg. Han begynner jo å bli en stor gutt nå han :)

Regner med at du har moren din ofte i tankene. Hun er nok et stort savn. Sender deg mange klemmer :)

 

Monika :) Spennende atr slimproppen har gått.. har det skjedd noe mer?? Blir du å få ks den 22 siden morkaka nå har flyttet på seg???

Er i allefall ikke mange dagene igjen for oss :D Gleder meg bare til det setter igang, for nå må jeg bare innrømme at jeg er blitt lei. Elsker å kjenne liv og alt det, men magen er bare i veien :/ Trodde jeg skulle nyte det til siste slutt, men nå vil jeg bare at snuppa kan komme. Er 13 dager igjen til termin, men kan vel regne med å gå over tiden også. Er det ikke skjedd noe til 5 mai blir jeg satt igang da.

Har en del mensmurringer spes på kvelden og natta og har en del stikkninger oppi der, men det er alt. Har jo en del kynnere også da, men de er ikke vonde. Syntes fortsatt at magen står like høyt, selv om mamma mener det er synket litt. Satser på at fullmånene den 18 april skal gjøre susen :)

 

Alt er i allefall klart til hun kommer. MEner det var noen som spurte, men vi valgte emmaljunga city cross i offroad farge. Er kanon fornøyd med den :) Og gleder meg til å ta den i bruk. Og den gikk perfekt inni bilen også. Hadde den vært noe større hadde den ikke gått inn i bagasje rommet. Menmå vel ha stasjons vogn etterhvert vi også. Men det får vi ta senere.

 

Våren ser ut til å ha kommet til nord norge. Idag regner det så blir vel en inne dag idag. SKal til mamma og pappa og spise biff i kveld og bare kose oss. Mamma har besøk av ei gammel venninne og hun har vist strikket noe til lillebanet som var utrolig flott. Spent på hva det er :)

 

Dere får ha ei flott helg :) Jeg skal oppdatere som det skjer noe... om jeg rekker eller tenker på det :) Lillesnuppa kunne godt komme idag syntes jeg :)

 

Mange gode klemmer fra

Lenke til kommentar

Hei jenter!

Ett kort innlegg fra meg på barsel, den 12.april valgte lille Thomas å komme ut til verden! Han kom 3 uker før termin, uke 37+3 etter at slimproppen gikk 4 dager før... Fra vannet gikk, samtidig med første rier tok fødselen 7 timer, ingen rifter og ingen sting, brukte kun lystgass! Thomas veide 2900 g og var 48 cm lang! Tøff fødsel og storblødning nok en gang, bare 1700 ml denne gang mot 2500 ml forrige gang! Får enten blod eller jern intravenøst i morgen, hb er bare på 7.0 i dag, men blør fortsatt litt mye! I går kveld fikk vi den vanskelige nyheten om at de mistenker at lille Thomas har Down syndrom, blodprøve er tatt og vi får svar i løpet av 1-3 uker! Han har noen få kjennetegn på downs, men er ikke utpreget, derfor har de mistanke, men vet ikke 100 % sikkert! Det får vi greie på i løpet av noen uker! Nå skal vi bare prøve å være mamma og pappa og så takle utfordringer etterhvert! Akkurat nå er han en frisk liten baby med ett ekstra kromosom, han er og ser perfekt ut på alle måter! Kommer tilbake sterkere etterhvert med fødselshistorie når vi har kommet hjem og fått summet oss litt, kommet over det verste sjokket!

 

Stooor klem fra

Lenke til kommentar

Å kjære Monica.

 

Først og fremst, gratulerer så masse med en nydelig gutt med det flotte navnet Thomas. (samme som min stesønn). Endelig er fødselen overstått etter et slitsomt sv.skap. Er veldig glad for at du slapp ks, lettere å komme seg med vanlig fødsel. Så må jeg få sagt hvor lei meg jeg er for at dere skulle få en slik beskjed etter alt dere har gjennomgått. Jeg krysser alt jeg har og ber en stille bønn om at lille Thomas er frisk og rask. Tårene renner for dere. Måtte dere få den gode nyheten om noen uker. Og skulle det vise seg at han har downs, er jeg sikker på at dere klarer å takle det fint etterhvert med god hjelp selv om det er knalltøfft. Jeg og mannen har snakket mye om dette siden han er en god del eldre enn meg og er ikke ung lenger selv heller. Vi fant ut at vi skal takle alt som kommer, men å få en slik beskjed kan uansett ingen andre forestille seg hvordan er før en har opplevd det selv. Sender dere masse gode tanker og klemmer. Måtte alt gå bra til slutt:) Kos deg masse med godgutten deres. Tusen klemmer.

 

 

Carina, nå venter vi bare på deg:) Måtte det snart bli fødsel. Masse lykke til i mellomtiden.

 

Marit. Håper lille Fridemor har gått opp i vekt igjen:) Snk.

 

Får ikke tid å skrive ,mer nå. Alex vil ha grøt.

 

Stooor klem til dere alle, og spes til deg Monica og lille Thomas.

Lenke til kommentar

Meg og snuppis...:)

Gratulerer med gutten. Kjempefint navn da. :) Godt at det har gått bra så langt. Nå får du bare se fremover. krysser fingrene for at det går fint for dere.

Klem fra meg som holder på med litt utredning for tiden.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Gratulerer så kjempe masse med lille prinsen Monika :) Var vel godt å endelig få han ut etter så mange plager som du har hatt i svangerskapet. Og så krysser jeg fingrene for lille Thomas (veldig fint navn forresten) og at prøvene er fine. Men dere klarer dette om det skulle vise seg at han har downs. Selv om jeg kan tenke meg at det var en tøff nyhet å få.

Du får ha masse lykke til med lillebanet og nyte barsel tiden. DU får komme med en liten oppdatering om hvordan det går med dere etterhvert :)

 

Sender deg mange gratulasjons klemmer :)

 

Her er det ikke så mye som skjer akkurat. Er 39+1, skal på kontroll i morgen til jm så er spent på hva hun sier. Ellers setter jeg meg min lit til fullmånene som er på madagen :) Kjenner ikke så mye annet enn en del stikkninger nedentil og at jeg er begynt å våkne av kynnerne jeg får på natta. Har hele tiden hatt en følelse på den 15, men kjennes ikke ut som det nå :/

Holder på å vakse kåken fra gulv til tak idag så kanskje det setter igang noe :)

 

Håper dere har det flott :)

 

Mange klemmer til dere.

Lenke til kommentar

Meg og lille snuppis: Jeg hører ikke til i denne tråden, men jeg har fulgt deg så lenge (vi var tidvis i samme terminforum, helt fra Bli gravid) at jeg drister meg til å skrive til deg likevel. Gratulerer med lille Thomas, håper dere begge har det bra! Det må være forferdelig å få en slik beskjed, men uansett hva som skjer - dette vil dere klare. Ikke vær redde for å be folk rundt dere - både familie/venner og helsepersonell - om råd, hjelp, støtte og å spørre om ting dere lurer på. *klem*

Lenke til kommentar

Kjære kjære Monika: Gratulerer så mye! Endelig fikk du møte gutten din som du har lengtet så lenge etter. Jeg er veldig glad på deres vegne!

 

Dere har mye å fordøye nå, både at gutten kom litt før og det at han mulig har downs. Jeg håper dere klarer å ta en dag av gangen frem til svaret kommer og at dere får god oppfølging i å forholde dere til den uventede situasjonen. Jeg tenker masse på deg! Uansett hva svarene vil vise, vet jeg helt sikkert at Thomas er i de beste hender. Stor klem

Lenke til kommentar

Meg og lille snuppis:

Gratulerer med gutten. Tenker det var godt å bli ferdig etter laaaang prøvetid og det som ser ut til å ha vært en veldig slitsomt svangerskap.

Krysser fingrene for at det går bra videre!

:-)

Lenke til kommentar

Kjære Meg og lille snuppis!

 

Har ikke skrevet noe her på veldig lenge men har fulgt litt med på deg og dere likevel. Masse gratulerer med gutten din som endelig har kommet til verden. Tenker på dere i denne lykkelige men også vanskelige tiden.....jeg er sikker på at dere klarer å gjøre det beste ut av situasjonen uansett og at lille Thomas er perfekt på alle måter og er heldig som har kommet til dere.

 

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Gratulere så masse med lille prinsen din chatrine,endelig kom han til verden etter mange år me slit å ett tungt sv.skap.

Håper dere klarer kose dere med lille nurket hele familien å nyter dagene å ikke bare tenker på en evt tung beskjed å få. Du skal se at livet deres blir Veldig beriket bare på en annen måte enn hva dere hadde tenkt i utgangspunktet <3. Må si tårene kom trillende her når jeg leste innlegget ditt..tenker masse på deg å prinsen din.

Stoore varme klemmer ifra meg =)

 

Ellers er jeg selv kommet til uke 36+5 idag,så her går det unna..ikke så lenge til jeg får møte prinsessa mi,så nå må du skynd dæ carina så det kan bi min tur..hihi:)

men stresser ikke enda med å få henne ut,klarer kose meg med henne i magen å kjenner på hver en bevegelse og spark:) har virkeli nytt dette sv.skapet til det fulle:)

håper dere alle andre jenter har det bra me babyer og mage:)

å riktig go påske til dere alle,

klemmer fra meg å lillemor i magen:)

Lenke til kommentar

Gratulere sååååå masse med lillegutten Monica. Såg på FB at du hadde fått og da måtte jeg bare innom her å lese. Er ikke så ofte jeg er her lenger.

 

Må no si at denne tråden "gravide slitere" virkelig passer på oss. Du har ikke hatt det lett i dette svangerskapet. Men er veldig glad på dine vegne at Thomas er født og at alt gikk bra til slutt. Så får dere ta at han kanskje har et kromosom for mye etter hvert. Han er nok verdens nydeligste uansett. Har tenkt mye på, og lest mye om kromosomfeil av ulike arter etter jeg selv var gravid med en med trisomi18, som da dessverre var en dødelig utgave...

 

Du skal vite jeg tenker masse på deg og alle dere andre her inne, selv om jeg ikke er aktiv lenger. Klemmer masse til deg, mannen din, lille snuppis og selvfølgelig den nye lille verdensborgeren.

 

Med meg går det fremover. Begynner så smått å tenke på at det blir godt å begynne jobbe igjen etter hvert. Når jeg får meg en ny jobb ja. Ble no oppsagt etter konkurs... Har også søkt skole til høsten, så er fortsatt litt usikker på hvilken vei jeg går videre.... Men no skal vi snart til Kypros, så får vi ta det andre senere. Gleder meg vilt til litt naturlig D-vitamin og SOOOOOL!

 

Lykke lykke til Cathrine og Cessy med de forestående fødslene. Er umåtelig glad for dere. Skal nok lure mellom linjene her og få med meg hva som skjer.

 

Ellers har jeg hatt storfeiring av en stolt og veldig stor plutselig blitt - 8 åring...Så no er det avslappings og utlading resten av påska. Ser ut til å bli litt fint vær, så da må hagen få en vårreingjering.!

 

God påske til alle sammen:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...