Gå til innhold

NY TRÅD: Tirilgirl,Snuppis,J-76,Carina,Katta,Maddemor og resten av companiet!!!!!!!


☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

GRATULEEEEREEEER ♂ + ♀ = ♂ og ? i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÅ utrolig utrolig kjekt at det endelig klaffet for dere:)))))))) Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! Vi snakket jo mye sammen på bli gravid..... Føles som en eeeevighet siden nå:S

 

Gratulerer med vel overstått dåp Irene:) Kan tenke meg det ble en følelsesladet dag for dere:) Så utrolig stor han har blitt!

 

Cathrine; så nyyydelig navn dere har valgt til snuppa! Jeg har alltid sagt at får jeg en jente skal hun hete Nora eller Emma, men de ble tatt av andre i familien før Fride kom da min bestemødre het det. På Fride ble Sofie kraftig vurdert. så navnet klinger veldig godt i mine ører:)

 

Monica; så kjekt å se at dere koser dere med lille Thomas og at du har begynt å trene igjen:)

 

Jorunn og Carina; hvordan går det?

 

Vårbarnet; håper utredning vil gi dere noen svar og at du snart kan komme inn til oss. Klemmer på....

 

Her i gården er alt såre vel! Fride nærmer seg 10 mnd og har fortsatt bare de 2 tennene nede:) Men tror det er mange tenner på tur nå. Hun krabber ikke, men åler seg avgårde i en rasende fart og bare elsker å fikle med ledninger, skap og skuffer og stikkontakter og alt annet som ikke er lov:) Blir mye "nei" for tiden.... Hun sover godt fra 19-05 og da er det pupp og så sover hun videre et par timer til før det er ny dag.

 

Vi kom hjem fra en fantastisk ferie for halvannen uke siden hvor vi var i Tyrkia en uke vi 4. Bodde på en resort med all inclusive og været var fantastisk og vi koste oss innmari alle sammen:))))))

 

Nå er det mye jobb her hjemme med hus og hage som aktiviserer mor og far etter leggetid, men håper vi kommer i mål snart. Holder på å male hele huset 2 strøk...

 

Ellers var jeg i møte med jobben for å diskutere tilbakekomsten til høsten, men det endte kort og godt i stor uenighet. De sier jeg ikke kan jobbe 80% og beholde tittelen min, noe som er bullshit. Så da sa jeg at da skal jeg jobbe 100% og beholde tittelen og alle godene og så skal jeg sende søknad om 20% permisjon etterpå. For så lenge man har små barn har man rett til det så lenge det ikke er til ulempe for jobben. Og det er ingen ulempe for jobben så lenge de tilbød meg 80% konsulentstilling med samme arb.oppg jeg har som sjef......

Men jeg gidder ikke å være sur og grinete. ordner seg nok!

 

Ja ja, nå står ferien for tur og her starter innrykket av gjester allerede om halvannen uke. Så går det slag i slag ut over sommeren:)

 

Det var nå litt om meg og mitt. Håper virkelig vi kan få til å møtes etterhvert altså! hadde bare vært så innmari koselig!!!

Stor klem

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Heisann jenter :)

 

Jeg er stadig innom å leser, men ikke skrevetså veldig masse. Men nå har jeg tatt meg tia selv om jeg egentlig skulle ha sovet litt, kommer til å bli en lang dag. Var oppe klokka 7 idag i tillegg til en time i natt da det skjedde en eksplosjon i senga til Karoline :) Men men...

 

Velkommen inn hit ♂ + ♀ = ♂ og ? i magen :) Koselig at det er flere kjente som joiner tråden vår :) Og gratulerer så kjempe masse med overstått 1 trimester!!! Denne gangen går det veien for dere :) Håper du koser deg masse med graviditeten. Men sjønner om det er mye nerver som er ute å går.

 

Også artig med ei lita jente da Cathrine :) Blir nok artig å handle rosa :) Sambo er vanvittig lei rosa så han blir sjeleglad når det er andre farger ute å går. Jeg syntes jo bare det er stas da. Og et veldig flott navn :)

 

Her går det bare bra :) Karoline blir 7 uker i morgen og var på legekontroll med henne igår. Hun var litt 4550 og 54 lang. Og alt så bare bra ut. Artig å følge utviklingen hennes. Den siste uka har hun funnet frem stemmebåndet og nå skravler hun i ett kjør når hun er våken :)

Vi bare storkoser oss hjemme hun og jeg.

 

Ammingen går bare flott på dagen og natta og deler av kvelden. Men når hun skal ha det store måltidet sitt for natta blir hun urolig ved puppen. Første runde med pupp går greit, men etter det må vi bruke flaske. Også lenge det går greit blir vi å fortsette slik, men tilbyr henne bestandig puppen først, men når ikke det går tar vi frem flaska. Pumper meg gjennom dagen slik at vi har til kvelden. Om det ikke blir brukt går det i frysern.

Eneste nå er at hun tar kvelden klokka 23-24 så skal prøve å få det litt ned. Hadde vært godt at hun sovnet ved senest 22 tiden. Nå legger vi oss samtidig som henne.

 

Idag skal mamma være barnevakt og jeg skal for første gang være ei lita stund borte fra henne. Vi tenkte oss på fotballkamp. Stadion er jo bare rett opp bakken så skulle det være noe får jeg bare springe ned. Men kommer vel sikkert til å kikke konstant på telefonen. Neida, det kommer sikkert til å gå fint. Blir godt å få gjort noe sammen med gubben.

 

Håper dere alle har det bra :) Her oppe i nord har vi hatt et kanon vær de siste to ukene.

 

Der våkner tulla :)

 

Mange gode klemmer til dere alle :)

Lenke til kommentar

Hei og hopp:)

 

Det er så koz og komme inne he rog lese så mange fine oppdateringer fra dere:)

 

Ole Kristian er nå 7. mnd. 4.5 mnd korrigert. På onsdag var vi på helsestasjon og han er 8,5 kilo og blitt 70,5 cm lang:) Tenk han var bare 1149 g og 37,5 cm:)

 

I morgen skal vi på Riksen til kognitive tester. Han er med i et ernærings prosjekt for ekstremt premature. Undersøker om tilskudd av vitaminer og fettstoffer har en positiv innvirkning på disse små hjernene:) Og på mandag skal vi tilbake til Riksen for MR. Utfordringen blir å få han til og sove den timen undersøkelsen tar. Han sover ikke så lange duppene på dagtid og ikke vil han ha smokk:) Så vi får se....hehe:)

 

Varm klem fra oss til dere alle sammen:)

Lenke til kommentar

Kjære ♂ + ♀ = ♂ og ? i magen, hva er det jeg leser? Du er gravid! HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er så glad på deres vegne :-D

 

Jeg og lille Henrik har det fint om dagen, men jeg er veldig trøtt. Sist jeg skrev var jeg så kjekk og fortalte om en amming per natt osv, vell det ble med det...... Han spiser omtrent 3 ganger per natt, i tillegg har han lagt litt lite på seg så jeg må nok prøve litt grøt nå. Henrik er 4 måneder og ca 2 uker, og er rundt 6.5 kg. Utrolig at han er blitt så stor kun ved amming, tenk han var bare 2.4 kg på det laveste.

 

Henrik er utrolig blid og virker roligere og litt mer bedagelig enn storesøster. Han har ikke tatt de store motoriske sprangene enda, men så er han jo også litt prematur, så ikke noe stress eller bekymringer. Vi koser oss, og jeg forsøker å være i øyeblikket, men må innrømme at jeg ser frem til litt mer søvn etterhvert. VeldIg koselig å høre fra dere alle, lykke til med undersøkelser i morgen da Irene.

Stor klem til dere alle :-D

Lenke til kommentar

J-76

 

Godt å høre det går bra med Henrik ;-)

Har tenkt masse på dere.

 

Trodde du viste jeg var gravid. Sendte deg en melding på FB som nevnte det i midten av april...

På den andre siden. Det er lett å over se ting når man er i ammetåke.

 

Dere andre:

Dette er en lang tråd, men lange innlegg.

Mange av dere har jeg savnet, og er glade i, men jeg har ikke hatt tid til å lese meg opp. Skal prøve i helgen...

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter :)

 

Her kommer ett lite livstegn fra meg også ;)

 

Aller først; GRATTIS ♂ + ♀ = ♂ og ? i magen!!! Så utrolig koselig, ikke minst så deilig å ha entret 2 tri!!! Lykke, lykke til videre med svangerskapet :)

 

Katta: Så koselig at du venter ei lita frøken, spiller jo ingen rolle om det er rosa eller blå, men det synes å bli så mye mer virkelig når man får vite om det er en gutt eller jente, kos deg og nyt resten av svangerskapet :)

 

J -76: Skjønner at du sliter med litt lite søvn om nettene, er selv oppe mellom 2 - 4 ganger om natta, men Thomas er jo bare 10 uker, så det er vel bare å forvente. Han sover så uregelmessig, er vi heldig kan kan sove i 5 timer i strekk, men tror jeg kan telle de nettene på 1 hånd, han har sovet en gang i 7 timer. Nå ammer jo ikke jeg pga at jeg mistet så mye blod og dermed all melken, men han krever fortsatt mat ca hver 3 time, noen ganger litt oftere. Tror det kan ha litt å si at han er veldig treg med maten, han tar halve flasken, så må han ha en lang pause (ellers kaster/gulper han opp), og så tar han resten, men vil ikke ha dersom maten er litt kaldere enn lunken, så må da varme opp eller lage ny dersom det har gått for lang tid. Tror det er ett av de første tegnene på at han har downs syndrom, at han bruker lang tid, sånn er det med rap etter måltidet også, tar jo en evighet, opptil en halvtime og slik er det om natten også. Han sliter med mye luft og dersom han ikke får opp en rap sliter han voldsomt med magesmerter, så må bare jobbe opp den rapen, selv om det tar en halvtime også på natten og når han endelig sovner, er det opp igjen etter en time eller to, for da skal han ha mer mat... Er en litt vond sirkel det der og litt vanskelig, men håper det retter seg etterhvert, spesielt når vi skal introdusere fast føde. Håper han sover bedre da, men er spent på hvordan han takler det, for veldig mange downs barn har problemer med magen, både spiseproblemer og cøliaki, men får bare ta utfordringene etterhvert som de kommer. Håper det ordner seg for dere også snart, en blir jo så utslitt av å få så avbrutt søvn, spesielt når man har andre større barn som også skal ha oppmerksomhet, samt ett hus som skal holdes i orden... Håper vi får til ett treff til høsten/over sommeren, du og Tirilgirl er hjertelig velkommen til meg, og gleder meg til det ;)

 

Carina: Så herlig at du koser deg masse med Karoline, som er ett nydelig navn!! Sitter akkurat nå og ser på Hurtigruta minutt for minutt og ser på Tromsø by og tenker på deg ;)

 

Her har lillegutt rukket å bli 2 mnd gammel, tiden flyr synes jeg :)

I går hadde vi dåp, var en slitsom, men koselig dag med masse god mat og kaker!! Spiste deilige snitter til frokost for ett par timer siden, føltes ut som jeg gikk opp 4 kg bare i går med all den gode maten, hihi :)

 

Vi koser oss masse og tenk - jeg har sååå lyst på en til ;)

Fikk tilbake mensen 40 dager etter fødsel, altså 5 uker og 3 dager! Og nå fikk jeg mensen igjen i går for andre gang, etter bare 29 dager!!!

 

Har hørt at TR kan være uregelmessig den første tiden etter fødsel, men siden jeg mistet alt av hormoner under det store blodtapet mitt (fikk jo blodoverføring, men det nye blodet inneholder jo ikke hormonene jeg har opparbeidet meg opp i svangerskapet), så må jeg si at kroppen er raskt tilbake i restitusjon sier jeg ikke ammer eller har melk ;)

 

Jeg har veldig lyst til å gå i gang med prøving på nr 3 jeg da, men mannen er litt skeptisk... Han har lyst på flere og gjerne TO til!!! Men, han tenker på meg, sier at vi har vært gjennom mye, orker vi prøving en gang til, skal vi orke å gå gjennom evt aborter, gjennom ett kanskje tøft svangerskap, og en like tøff fødsel - for at jeg er en "storbløder" under fødsel, er ikke tvil!! Det har jordmor og legene sagt, at noen er såkalte "storblødere" og jeg er tydeligvis en av dem (mistet 2,5 liter første gang og 1,7 liter nå andre gang) og må ha blodoverføring, samt tett oppfølging osv. Han vil gjerne ha flere, men samtidig tenker han på meg (så søt han er, hehe!) og på oss som par, og vet ikke helt hva han vil. Han sier at "ønsker" og "realiteten" er to helt forskjellige ting og han har jo rett....

 

Selv om vi nå har en liten sønn med downs syndrom som trenger oss enda mer i større grad og som vi må jobbe litt ekstra med og som er litt annerledes, så er vi absolutt ikke redd for å få flere! Han er det beste som har skjedd oss, vi har fått ett litt annet syn på livet - ting og tang er ikke så viktige lenger. Livet er underlig og blir ikke alltid som planlagt, men du verden for en stor glede det er å få lov til å bli mamma og pappa og storesøster også da, hehe :) Dersom vi skulle være så heldig å bli gravid igjen, så tror jeg ikke at jeg kommer til å ta fostervannsprøve eller lignende, jeg er ikke redd for å få ett barn til med ekstra behov, det er bare en glede og en utfordring, og jeg vil gjøre alt som står i min makt til å sørge for at barna mine får den kjærligheten, tryggheten, omsorg og omtanke for at de skal få ett godt liv!

 

Så blir spennende å se hva som skjer etterhvert... vi får ta det litt som det kommer og snakke om det underveis!

 

Håper og krysser fingrene for at vi blir prøvere igjen til høsten, for nå vil jeg nyte sommeren med gutten vår, storesøster og ikke minst komme meg litt i form igjen!

 

Deilig å kunne fråtse i spekemat, drikke litt vin, fortsette å gå litt ned i vekt slik jeg gjorde før svangerskapet. Gikk forresten opp 10 kg i svangerskapet og alle 10 kg var borte 1 uke etter fødsel, men har lagt på meg 2-3 kg i etterkant... Lite søvn, stress og uregelmessige måltider, søthunger etter sjokolade og godteri og ingen trening har skylden, hehe :)

 

Skulle så gjerne ha skrevet mye, mye mer og sagt noe til både maddemor og dere andre, men lille Thomas gråter og trenger meg, men jeg kommer snart tilbake og skriver litt mer ;)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen jenter:)

 

Må vel ta meg tia til å slrive noen ord mens Karoline sover. Har tenkt å vaske leiligheta, men vil slappe av litt med dataen først.

 

Artig at dere allerede tenker på nr 3 Monika :) Jeg hadde jo tenkt å starte opp med noe prevansjon til etter jul, men gubben mener at til høsten vil han starte opp med prøvinga. Ble nesten litt sjokka jeg... trodde jeg måtte mase meg til nr 2 jeg :) Så da får kondomen holde til høsten. Men full ammer jo så vet jo aldri når tanta kommer tilbake. Det beste hadde jo vært om jeg bare hatt blit gravid å ikke lagt merke til det før jeg var langt poå vei, men det er vel ei god ønske tenking.

Den lille gutten din er så herlig Monika, en virkelig liten going :)

 

♂ + ♀ = ♂ og ? i magen, hvor langt er du på vei no??? Du må bare komme inn å oppdatere oss om hvordan det går. Har du vært på flere ultralyder???

 

Og Cathrine, det nærmer seg vel med storm skritt for deg også nå?? Gutten din blir vel året om ikke så lenge?? Da blir det vel ei lita feiring :)

 

Føler at dagene raser avgårde. Føler akkurat man har stått opp når man går å legger seg igjen.

Prøver å få inn en liten rutine på leggetidene på snuppa. Trodde kanskje det var litt tidlig, men det ser ut i å ha funket. Så nå sovner hun mlm 20-21.30 og ikke klokken 24-01. Det er litt deilig så får jeg og sambo litt kvalitets tid på kveldene.

 

Sliter fortsatt med amminga. Sjønner ikke helt det der hvorfor hun skal være så vanskelig å legge til. I helga fikk hun ikke flaska i det hele tatt, men må legge meg ned ved siden av henne får at hun skal ta den. Med en gang jeg setter meg opp med henne i vanlig ammestilling er det hyl og skrik. Tenke kanskje det kunne ha noe med nakken, men hun tar jo puppen når hun nettopp har våknet. Men kan kave seg opp da også. Må hand pumpe litt så hun får melka direkte, da tar hun den bedre. Skal på ny kontrll med henne i neste uke, om jeg ikke går på åpen helsestasjon i morgen med henne.

 

Litt luft i magen har hun også. Har noen tak på dagen fra 12-14, men det overlever vi. Ellers er hun ei veldig blid og fornøyd jente og vi koser oss hjemme :) Artig å se utviklinga hennes. Hun har de siste dagene oppdaget fingrene sine og de er veldig intressante :)

 

Der kom mamma på besøk :) Håper dere har det fint alle sammen :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager, jeg er ikke så mye på BiM lenger.

 

Jeg har vært på ordinær UL, ble satt en uke tilbake (ny termin 29. desember) og venter en jente...

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann jenter :)

 

Hvordan har dere det?? Har dere hatt det fint i sommer???

 

Først og fremst :) Gratulerer så masse med en vellykket ul ♂ + ♀ = ♂ + ♀ også artig at dere får ei lite jente :) Da regner jeg med at du har begynt å handle inn litt rosa :)

 

HEr har vi bare kosa oss i sommer. Sambo har totalt 8 uker fri i sommer. 4 uker ferie og 4 uker pappa perm. Jeg har da ferie nå da. Har vært deilig å ha pappaen sammens med oss dagen lang. Vi har vært en tur nede i Brønnøysund traktene. Kjørte nedover og brukte 2 dager. Var en lang tur. Syntes det ble vel mange timer i bilen for snuppa. Men det gikk greit. Men neste gang tror jeg vi tar fly. Hun fikk besøke oldefaren sin. Ingen av de blir nok å huske at de har sett hverandre. Han er blitt dement. Han hadde glemt av at vi var dere nede når vi lå på loftet å sov. Heldigvis bor han nå på en eldrebolig med hjemmesykepleie. Men vi oppdaget at han ikke spiste selv om han sa at han gjorde det. Spiste kun når maten ble satt fremfor han. Så der måtte jeg inn å snakke med hjemmesykepleien slik at han fikk mat i seg. Det gikk vist kun i havregøt og surmelk. Håper han legger litt på seg nå da. Blitt tynn som ei treflis.

 

Ellers har vi kosa oss en del på senja og besøkt en del slekt der. Nytt fine sommerdager :)

 

Karoline har nå blitt 3 mnd :) Og hun har plutselig blitt et lite under å legge til puppen, så flaska har vi nå ikke brukt på 3 uker tror jeg. Tror nok at det var litt mageknip om kveldene som gjorde at hun verken ville spise eller sove. Nå spiser hun godt fra puppen og legger seg for kvelden mlm 19-20. Så er det opp for å spise da vi legger oss og da sover hun til hun vil ha mat igjen mlm 4-6, sovner og våkner igjen klokken 8-9.

Var spent å se hva hun veide da hun ikke tar flaska lenger.. litt redd for at hun ikke la på seg nok og jeg henger meg kanskje litt oppi den vekt kurven. Men hun veide nå 5300 og var 60 cm. Lang og slank. Hun kunne nok veid litt mer så jeg må bli flinkere til å la henne tømme puppen slik at hun får i seg fløten. Hun tar bare en pupp om gangen og klarer ikke tømme den ene engang når hun spiser. Så nå prøver jeg å gi henne fra samme pupp to ganger på rad før jeg bytter om til den andre. Så ahr evig nok av melk.

 

Holder så smått på å planlegge dåp. hun skal døpes 4 september. Alle invitasjonene er kommet ut. Lokalet er leid og maten bestilt. Svigerfar ordnet lokale og pappa er kokk så han skulle bestille mat til oss. Blir nok koldtbord med en varmrett. Alle har lyst å bake kake og mamma har lyst å ordne med blomster. Så alle har lyst å hjelpe til :) har 2 dåpskjoler å velge mlm, men jeg tror det blir den jeg selv er døpt i. Blir nok en stor dag for vår lille karoline :) Gleder meg!

 

Ellers har vi bestemt oss for at vi ikke starter med noe prevensjon. Blir jeg gravid så blir jeg gravid. Vi kjører rett på. Har jo ikke fått mensen etter fødsel heller, men så lenge jeg full ammer kan jeg vel vente lenge på den...

 

Der våkner lille nurkert så da får jeg avslutte :) Håper det går bra med dere alle sammen :)

 

mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Hei alle flotte damer!! :D

Ufattelig lenge siden jeg har vært inne her, så kan kanskje skrive hvordan det går....

Oda-Emilie kom til verden 10.10.10 (3078 gr) ved KS ettersom hun lå med hodet opp og kroppen på skrå...kom inn med 3 cm åpning, men hun kom ut nødveien 2 timer etterpå ettersom JM tok en UL for å sjekke leie!

Etter det gikk alt fint, hadde enorme luftsmerter i skulderen og høyre side som følge av at de måtte dra en stund for å få Oda ut.....merket overhode ingen smerte i såret, til det var luftsmertene altfor vonde! ;P

Siden den dag har vi koset oss sammen med vår kjære datter (og sønnen min på 8 fra tidligere forhold), en snill baby som heldigvis slapp unna kolikken hennes bror var så plaget med...og da er det stort sett bare kos! :D

 

Har aldri kommet meg til legen for prevansjon, og helt ærlig...med tanke på hvor mye slit det var for å i det hele tatt bli gravid med Oda, har jeg ikke vært bekymret over at man har levd litt "farlig"!

 

.....................................hva skjer da tror dere????

Siste mens var 28.juni og vi hadde sex kanskje 1 (en!!) gang rundt EL-uken (ikke akkurat flust med kos for sambo for tiden for å si det sånn), og jeg hadde aldri i livet trodd at dette kunne skje!

Så da blir det jaggu en liten en til (dersom alt klaffer selvfølgelig)! :D

 

Så...det var litt om livet vårt nå! Litt rart (men godt!!) å være tilbake, dette blir virkelig to tette! :P

 

KLEMMER fra

Lenke til kommentar

Heeeei ♥Axinija♥ :) har savnet deg her inne... Og kjempe gratulerer med en ny spire :) Når blir termin da?? Mars/ April???

 

MÅ bare spørre.. Tok det lang tid før dere fik tanta igjen etter fødsel??? Har ikke fått den enda og vet det kan ta tid...

Lenke til kommentar

Ser det er mange "gamle kjente" fra Bli Gravid for et års tid siden her, vil bare sende dere en hilsen og GRATULERE såååå mye! Unner dere virkelig dette!

 

Selv er det ivf på oss nå, på Klinikk Hausken i Haugesund. Innsett til uken. Håper dette går veien -etter 2 år og 8 mnd med prøving...

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar

WHAT???!?!??!?????? Her var det mange gode nyheter ja :)

 

♂ + ♀ = ♂ + ♀ i magen: GRATTIS med ei lita jente :)

Tenker det blir mye rosa fremover ja :) Lykke, lykke til!!!

 

Happy ツ: Hyggelig å "se" deg selv om jeg skulle ønske dere hadde fått

det til nå, men lykke, lykke til med IVF og innsett til uken!!!

Krysser fingrene for dere og måtte en spire klore seg fast :)

 

Axinija: Wow!!!!! Så utrolig koselig!!! Gratulerer sååååå mye!!!!

Håper du kommer inn her og oppdaterer litt da, er jo sååååååå

spent på dine vegne!!! Hipp hurraaaa!!!!!

 

Carina: Jeg grøsser på ryggen over at dere også blir prøvere igjen,

tenk om vi blir gravide igjen omtrent samtidig da??

Ooooooo, for en lykke, hehe :)))

 

Så en oppdatering fra meg da, her går alt bra, bortsett fra en lei

betennelse jeg har greid å pådra meg i beina :(

Men, har fått antibiotika, betennelsesdempede og vanndrivende for

å få ned hevelsene, jeg greier nå i det minste å gå, noe jeg ikke

greide på tirsdag :(

Lillegull er 4 mnd i dag og vi skal på HS neste uke, er spent på

vekt og høyde! Motorisk er han tidlig ute til å ha DS,

han ruller seg begge veier (mage-rygg, rygg-mage) og

kryper/kravler/åler seg fremover!

En skikkelig aktiv liten krabat med andre ord, og jeg er selvsagt

en utrolig stolt mamma, hehe :)))

Han spiser bra, sover nå fra ca 22 tiden og gjennom hele natta til

ca kl 07-08, har ikke vært oppe om natta på over 2 uker!!!

Så tydelig at noe har snudd og nå skal vi snart begynne med litt

fast føde, blir spennende :)

 

Vi er riktignok ikke ordentlige prøvere igjen, men har snakket om

at vi ønsker flere begge to, men litt usikker på når vi evt skal

begynne, har liksom tenkt i løpet av høsten, men vi får se...

 

Jeg har jo en merkelig syklus, fikk tilbake mensen 40 dager etter

fødsel, deretter har jeg blødd ca annenhver uke frem til denne

syklusen, er i dag på CD 23 (tror jeg), vi prøver ikke ennå, men

jeg forsøker å få en noenlunde oversikt over syklus og EL og den

er jo bare laaaaaangt ute å kjøre :( Dessuten har jeg brukt så mye

medikamenter denne uken pga beina mine,

så akkurat nå er jeg glad for at jeg ikke er gravid, hehe :)

Men....blir spennende å se om noe skjer eller ikke,

med tanke på at vi har brukt tid med 2MA og 2SA for å få det til

sist gang...

 

Nå er jeg skikkelig spent på å følge dere Carina og Axinija ;)

Gleder meg til oppdatering :)))

 

Hvordan går det med dere andre? Tirilgirl? J-76, Katta, Maddemor

og dere andre jeg i farten ikke husker, skylder på ammetåke jeg

selv om jeg ikke ammer, hehe, men det er vel situasjonen som

gjør at en blir litt glemsk og tullerusk, haha :)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar

Annonse

Nei, hei på deg Axinija:) Så gøy at du er gravid igjen:)

Har savnet deg masse. Ja alle dere andre også selvflgelig:)

Ja det blir ikke så mye tid til å skrive dessverre:(

Nå er jeg i uke 32 og merker at nå er det blitt tungt å løpe etter en ettåring for å si det slik hehe. Har masse kynnere med nedpress og magen har allerede sunket godt.

Alexander er allerede 13 mnd i morgen og løper som en vind nå, er så gøy å se alt som skjer med han. Han er den lille godgutten våres selv om han er blitt helt forferdelig å ha med å gjøre på nettene for tiden:(

Holder på med sin 13 tann allerede og er i full utvikling så har nok litt med det å gjøre sammen med en viljestyrke som ikke ligner grisen hehe.

Har ei aktiv liten berte i magen også som sparker som en gal hver gang alex babler i vei eller koser på det lille fanget som er igjen. Vi gleder oss veldig til hun kommer selv om jeg samtidig gruer meg til alle ettermiddager, kvelder og helger alene med 2 små. har jo 2-3 tenåringer boende hjemme, men ikke alltid like greit å få hjelp der hehe.

 

Det er så gøy å se at vi er flere som ønsker, får og prøver på 2 tette:)

Får se når tiden strekker til om jeg ikke kan få laget en profil på face book så det blir litt enklere å holde kontakten. Gøy å se alle dere gamle slitere som er kommet inn her igjen, gravide eller prøvere. Håper vi får til et treff etterhvert:) Jeg og Marit får hive oss på bussen innover til våren eller noe i den duren:) Håper det klaffer for dere alle snart dere som er prøvere igjen:) Gleder meg til å følge med på dere:) Stoooor klem fra Cathrine.

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen :-D Lenge siden jeg har fått skrevet, men er jevnlig innom og leser tråden. Koselig å høre at du er gravid igjen AXINJIA og at du skal igang med IVF HAPPY: krysser fingrene for dere!

 

CATHRINE: Utrolig hvor fort tiden går og at du allerede er i uke 32 og at Alexander er blitt så stor . Ønsker deg lykke lykke til den siste tiden og håper du har god hjelp, ikke bare bare å være høygravid med en aktiv 1 åring, men gullene dine kommer helt sikkert til å få veldig glede av hverandre.

 

MONICA: Jeg må bare si at jeg er så imponert over deg og dere. Jeg gleder meg veldig til å møte gutten din etterhvert. Morsomt at dere allerede er klare for en til, jeg for min del er helt pumpa :-)

 

IRENE: Leste innlegget ditt inne på dinbaby om pepsimax og kort lunte. Du er bare så herlig, er så fantastisk med mennesker som deg som tør vise seg på "dårlige" dager også. Vi alle har jo slike dager, der lunta er kort eller vi kjenner vi ikke strekker til. Tusen takk for at du er den du er, gleder meg til å møte dere også, bare formen min blir bedre.

 

CARINA: Jenta di er jo blitt så stor, hvor er tiden blitt av :-) Forstår godt at dere går igang med ny prøving. Lykke lykke til!

 

Litt fra meg: Henrik vokser til og nærmer seg 7 måneder. Han er utrolig blid og grei, vår eneste utfordring er nattesøvn. Til tross for 3 etablerte måltider per dag sover han fortsatt dårlig om nettene. Jeg må innrømme at jeg er veldig sliten og det toppet seg nå ved at jeg har fått brystbetennelse igjen. Nå er jeg igang med ny antibiotikakur og forbereder meg på ammeslutt, det er litt vemodig og godt på en gang.

 

KLEM til dere alle. Jorun

 

 

Lenke til kommentar

Gurimalla Jorunn, er Henrik så stor allerede!!!! Jøss som tiden flyr!

Ja vet godt hvordan det er å ha brystbet. hadde det flere ganger med min datter på 14:(

Venter forresten jente Jorunn. Vi trodde det var gutt i uke 13, men alle andre ul har vist ei nydelig lita tulle (3d), så har gått litt ammokk på rosa utstyr ja hehe. Klem

Lenke til kommentar

Hører ikke til her men må bare fortelle om en liten artig tilfeldighet til hun med snuppis og snupp!

 

Mitt søskenbarn hadde downs syndrom. En vakker liten gutt som gikk bort lenge før jeg blei født. Han ble født i 1974, en tid hvor disse barna gjerne var forsøkskaniner for eksperimentell behandling da de ofte hadde sykdommer i tillegg til syndromet. (takk gud for vitenskapen som har kommet milevis siden den gang!!) Tilfeldigheten er at denne lille gutten også het Thomas. Synes det var så artig at du kalte din solstråle det samme som vår families solstråle, en helt annen tid og et helt annet sted;)

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter:)))

Må bare begynne med å si at jeg ikke klarer å kommentere alle her i kveld for det er en del som er skrevet siden sist....:)

Følger jo med på Monica og Irene på FB og Cathrine ser jeg jo av og til med lille skjønningen sin og den nydelige voksende magen:) Er jo såååå koselig!!!

 

Jorunn; jeg skjønner godt at du avslutter ammingen nå. Det har jammen meg ikke bare vært lett for dere det der...... Synes du har gjort en solid innsats og kan klappe deg selv på skulderen og si at du har gjort alt du kan for å gi lille Henrik pupp:) 7 mnd er jo uansett kjempebra!!!!

 

♂ + ♀ = ♂ + ♀; så dere venter ei lita frøken dere også? Så koselig! Rosabomba går vel av hos dere som hos meg og Cathrine tenker jeg:) hi hi. Håper formen er fin i alle fall!

 

Hadde jo vært koselig å linke deg og Jorunn opp på FB også. Hvis dere er intr er det bare å gi en pip på PM.

 

Det gjelder deg også Carina:))) Håper alt er vel med dere der oppe!

 

Her er alt bare fint. Lille Fride ble 1 år på onsdag og vi feiret med masse god mat, kaker og kaffe og mange pakker:) var veldig koselig og litt vemodig at vi ikke har baby i hus lengre. Kutta puppen for en uke siden og det har vært sårt for henne, men det går egentlig ganske bra likevel synes jeg.... Hun reiser seg og rusler rundt bordet og kan stå lenge alene på gulvet når hun plutselig glemmer å holde seg fast i noe:) Hun har bare 4 tenner ennå; 2 oppe og 2 nede:) Ellers er hun en skikkelig rampeguri som elsker å gjøre rampestreker som å styrte bort i skapene på kjøkkenet, plukke på tv og stereo, prøve å stikke opp trappa osv:) MAO en sunn og frisk 1-åring:)

Var på kontroll med henne for 2,5 uke siden og da veide hun 8665g og var 74,3 cm:) Liten i grunn, men ser helt fin ut; ikke for tynn selv om HS mente hun burde vært større nå. Så jo selv at hun hadde et dropp på kurven sin for hun har bare lagt på seg 0,5 kg de siste 3 mnd. Men matlysten har økt formidalbelt etter vi kutta puppen, så jeg tror og håper det går seg raskt til:;)

Skal på 1-årskontroll til mandag så vi får se da.

 

Ellers må jeg fortelle at jeg i sommer har slitt med at jeg spydd litt uforklarlig, hadd en del hodepine og følt meg sliiiiiten...... har jo spiral så har ikke tenkt tanken på graviditet.... meeeen så begynte jeg plutselig å småblø/brun utflod i hytt og vær og sambo spurte om jeg likevel kunne være gravid..... HERREGUD, det går jo ikke an!!!!- tenkte jeg,,,,, Men når en sånn tanke først er sådd i huet mitt, så måtte jeg jo sjekke; tok en cb på etterm.urin og den ble positiv og deretter negativ..... hmpf..... skjønte lite og ble temmelig skremt! Men innen 10 min var gått kunne jeg bare se en grå skyggetrek som ikke var blå i det hele tatt, så jeg var vel ikke gravid da......lengre.....??? Lurer på om jeg rett og slett kan ha vært kjemisk gravid eller en SA jeg altså..... Er i alle fall usikker på om jeg tør å stole på spiralen (Mirena hormonspiral) som fullverdig prevensjonsmiddel. Fanken ta; jeg er jo så innstilt på å ikke ha flere barn nå, men når dette skjedde tenkte jeg; ja ja; så blir det en liten skjønning til da kanskje:) og gledet meg litt før fornuften tok overhånd; testen er jo negativ og vi skal jo ikke ha flere, så tørk snør og tårer og se fremover..... meeeen..... i dag kom det 2 tester i posten som jeg av en eller annen grunn bestilte tidl denne uken...... Kommer IKKE til å prøve på flere barn slik det er nå, for vi er veldig fornøyde slik vi har det nå, men den cb-testen var jo litt rar ikke sant?

Så i morgen tidlig blir det å svi av en test (skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte 2!!) og få et endelig svar en gang for alle at her er det selvsagt ingen spire, men bare tullete tanker fra meg:)

 

Ble mye rart her nå, men men:)

 

Ellers har jeg 1 mnd igjen til jeg begynner å jobbe igjen og jeg kan ikke si annet enn at jeg gruer meg veldig og søker som en helt på alt mulig av jobber for å slippe å gå tilbake til der jeg har jobbet noen år nå.... Det er en historie for seg selv, men de gjør det ikke let for meg å komme tilbake i jobb som 2-barnsmamma for å si det sånn....

 

ja ja, ble mye meg her, men pytt sann:) Er ikke hver dag jeg skriver noe....

Stor klem

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og hopp alle dere herlige damer her inne:)

 

Kjære Marit, har du testet noe mer eller??? Tenk om slikt skulle skje da, selv med spiral:))) Viser bare at livet har mange underfundigheter å by på sier jeg da....hehe:) Som du sier, følger jo hverandre på Facebook, men er jo veldig hyggelig å se deg her inne også da:))))

 

Leste et sted her inne at Cathrine bare har 5 uker igjen til termin:))))) Har den tiden gått fort eller......skal bli utrolig gøy og høre om når jente har ankommet:)) Hvordan det går med storebror:)

 

Så håper jeg inderlig at Jorun, Monica og jeg finner en dag som passer oss alle slik at vi kan møtes:) Dette gleder jeg meg virkelig til......

 

Ja, du skal se kjære Carina at det ikke er lenge før en ny spire sitter hos dere igjen:) Men leser ikke tanta her kommet ennå. Hvordan gikk dåpen i helgen da???

 

Nå sover Ole Kristian sin andre dupp for dagen. Han er lett og legge på både kveld og dagtid:) Kan ikke klage over en enste ting:) Kommet fire tenner, så han holder på med litt hyppige bæsjinger. Når han våkner nå skal jeg putte han i vogna så skal vi ta oss en tur ut. Er litt opphold akkurat nå.....jeg går på Easy Life kurs og skal på kurs i kveld. har nå hatt en uke på bare pulver, og det går faktisk veldig greit!!! Men drikker jo masse vann så kan ikke være for lenge unna en wc:)))) Men greier en tur på en times tid da......hehe:)

 

Klem fra oss i Drammen:)

 

 

Lenke til kommentar

Hei jenter :)

 

Er stadig innom å leser, men ikke alltid jeg finner tid til å sette meg ned å skrive. Men nå har snuppa slokna i vogna på verandaen og da sover hun nok ei god stund.

 

ja Marit, har du testet noe mer??? Du må oppdatere oss!!! Har sendt deg en PM ang facebook :)

 

Irene, gutten din er jo bare så herlig :) Skikkelig god gutt har du fått deg. Du får ha lykke til med easy life prosjektet.

 

Selv hadde vi dåp i helga. Var en fantastisk og minnerik dag. Karoline sov seg gjennom hele dåpen og jeg var skikkelig rørt. Nesten så jeg tok til tårene, men klarte heldigvis å styre meg :)

Hun brukte dåpskjolen jeg selv var døpt i og hun ble skikkelig fin i den.

 

Etterpå hadde vi middag med familie og venner. Var 41 stk og det føltes mange nok ut.

Pappa hadde lage maten og det ble servert kyllinggryte og koldtbord. Smakte helt fortreffelig. Etterpå hadde vi kaffe og kaker. Hadde 6 kaker og det ble alt for masse. Pappa hadde vært å ordnet ei diger marsipankake med bilde va Karoline på. Hele kaka var jo nesten igjen. Men den var da veldig god.

 

Karoline fikk mange fine gaver som hun nok blir å sette pris på da hun er litt eldre.

Det ble ikke så veldg mye soving på henne den dagen. Så når kaffen skulle serveres satt hun i morfars fang og jeg tror aldri jeg har sett en så sliten baby før. Hun surker veldig lite og sier ikke fra når hun er trøtt eller er sulten så må bare putte i henne puppen når det er gått så så lang tid. Fikk lagt henne i vogna og hun var borte på et øyeblikk. Alle skulle jo holde og dulle med henne. Ble nok litt for masse.

 

Når dagen var ferdig ryddet vi og vasket vi før vi satte kursen mot Tromsø. Hadde dåpen på Senja og det er noe jeg angrer på. Vi var så vanvittig sliten alle 3 da vi kom hjem. Tar 2,5 time å kjøre. Så fikk bare hevet maten i kjøleskapet og lot resten ligge og la oss alle sammen. Så neste gang får de som vil komme til oss.

 

Hadde jo bedt alle tanter og onkler av oss også. Men neste gang tror jeg de blir bedt på kaffe. Og jeg skal da ha et lokale med servitører slik at man får kost seg med gjestene. Og at man slipper oppryddingen etterpå. Jaja.. man lærer. Var det første store selvksapet vi skulle holde. Håper det blir fler :)

 

Ellers så regner jeg med at tanta ikke kommer på ei god stund. Hører de fleste sier rundt en 7-8 mnd, men at det kan ta opp mot et år. Tenker ikke så mye på nr 2 enda, men er hjertelig velkommen om det skulle skje at jeg ble gravid.

 

Håper dere har det bra alle sammen :)

 

Mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med vel overstått dåp Carina:)

Alltid godt å bli ferdig med slike selskaper da det er stressete å lage til alt selv. Men koselig er det:)

 

Heisann Marit, har du testet igjen?. Nå er vi endelig blitt ferdige med å få gutta ut av huset hehe. Eldste koser seg i egen hybel og min gutt koser seg i garasjen.Eller over garasjen får jeg vel heller si haha. Så da ble det eget soverom til Alex og vi overtok min sønns gamle. Masse jobb hele forige uke og helga så er ikke helt i form nå:(

Masse mensmurringer i rygg og mage som om at jeg venter en kjempe mens, og kraftige kynnere så trenger noen dager nå å komme meg på. Sa jo til deg Marit at denne uka kunne jeg tenke meg å ta en tur, men formen er for dårlig så satse på en dag neste uke hvis du har ledig tid:)

 

Nå er jeg i min 36 uke og håper å føde om 2-3 uker slik at hun ikke blir alt for stor der hun ligger og godgjør seg. Jordmor har lovet å hjelpe meg denne gangen og. Jeg både gleder og gruer meg til alt sammen. Håper alt går like greit som sist og at jeg får et barn som er litt mer glad i å sove de første månedene.

Nå våkna Alex her så må dessverre gi meg..

Ha en flott dag alle sammen. Stoooor klem.

Lenke til kommentar

Bare kjapt innom her mens Fride sitter i stolen og jabber mens storebror ser på barne-tv...... Har ikke tid til å kommentere så mye, men cathrine; alle dager utenom tirsdag og fredag i neste uke passer:)

 

ja... så har jeg testet da....... blir ikke hellt klok, for testen ble svakt positiv:SSSS

helsike, jeg vil faktisk ikke være gravid nå og tror vel mere på at jeg har hatt en SA enn at det er noe her.....

tatt 2 tester og en ble negativ også.

Har bestilt time til gyn og skal dit om en mnd. Må sjekke om spiralen sitter som den skal for slik formen har vært og de rare testene gjør jo at jeg alldeles ikke stoler på spiralen;(

Grunnen til at jeg ikke vil være gravid nå er at det har vært en tøff sommer med en krakilsk liten Fride til tider og jeg sover i snitt 4-5 timer hver natt tilsammen, da avbrutt av 2-6 runder om natta opp med henne..... Kjenner at 2 er nok, men som jeg sa til sambo; hvis det ER noe her så klarer jeg IKKE å ta det vekk.... han er heldigvis helt enig.

 

Nei nå ble det nok for snuppa i stolen her, så må løpe:)

Snakkes jenter:)))

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og hopp damer, hvordan står det til:)

 

Er jo så spent på deg da Cathrine, du må ikke drøye det for lenge før du kommer inn og oppdaterer oss på fødselen altså:)

 

har Frida vært litt urolig på natten altså Marit??? Må bare si at vi er så utrolig heldige med Ole Kristian, har ikke vært oppe EN natt etter at han begynte og sove hele netter i begynnelsen av mars:) Er utrolig heldig, eller bortskjemt som noen venninner av meg sier:)))))))

 

I dag har det vært en grå dag i Drammen med bare regn.....så vi har hatt en inne dag:) Ryddet bort sommertøy:)

 

Ole Kristian blir 8 mnd. korrigert i overimorgen, og så lir han 11 mnd. den 1. oktober:) Så tiden går fort dere.....han har fått fire tenner for en stund siden, og nå kjenner jeg mange kuler i munnen og det er helt klart flere på gang. Litt sutrete og litt dårlige matlyst, ellers merker vi ingenting til det:)

 

Og holder på og knekke koden til krabbing om dagen tror jeg, han kommer seg rundt med og rygge og drar seg fremover. Eller ruller bortover......hehe:)

 

Håper alle har det fint med sine små, leser på en annen tråd at Prinsessa til Carina har begynt å ta dagen litt vel tidlig:) Håper dette retter seg igjen.....

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...