Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #76 Skrevet 25. januar 2011 og neste som ikke tror på meg/er uenig med legen kan få nummeret så kan dere heller kverulere med legen og føden for dette tullet fra dere "haters" trenger jeg ikke nå.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #78 Skrevet 25. januar 2011 Hmm, har egentlig aldri tenkt på når vi hører til der... Men jeg ringte legevakta en kveld i uke 12 pga. blødning og ble sendt direkte til fødeavd. på sykehuset. Jeg trodde jeg bare skulle inn på en sjekk, men ble tildelt både seng og rom...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #79 Skrevet 25. januar 2011 Legen sa at du ikke trengte å dra, han sa ikke rett ut IKKE dra. I ditt hovedinnlegg presiserer du at du ikke drar til legen i kveld, hvorfor var du fast bestemt på dette? Om du er skikkelig bekymra for fosteret så drar du NÅ! Siden du ikke har blitt undersøkt så vet faktisk ingen hvorfor du blør. Så de kan kanskje ikke hindre en abort på føden, men de er der for å støtte deg og gi deg råd og veiledning.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #81 Skrevet 25. januar 2011 Det er ganske mange innlegg siden noen har kverulert med det legen din har anbefalt. Har stilt spørsmål ved hvordan du har kunnet forvente at vi tidligere skulle ha kunnet svart deg annerledes basert på den lille infoen du har gitt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #82 Skrevet 25. januar 2011 han har ikke nektet meg det nei. men han sa at de ikke kan gjøre noe fra eller til. og siden jeg har en sønn her så velger å bli hjemme i natt. får mye veiledning på tlf og kan ringe når jeg vil. og de sender ned ambulanse om nødvendig. grunnen til at jeg skrev det var fordi jeg ikke hadde snakket med legen og jeg drar ikke bare ned på sykehus før jeg har snakket med legen. drar ikke dit på råd/oppfordring av dib. drar dit om føden/legen sier det eller om jeg får kraftige blødninger eller smerter.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #83 Skrevet 25. januar 2011 Men hvordan kan denne legen vite dette uten at du har blitt undersøkt? Med en slik praksisk så vil jo fødeavdelinger og legevakter avvise en hver gravid før uke 23 som blør. Tenk om det er livmorhalsen som har utvidet seg, det går det faktisk an å fikse: http://www.rikshospitalet.no/ikbViewer/page/no/pages/sykdom/behandling/detaljer?p_doc_id=36069
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #84 Skrevet 25. januar 2011 Er nok litt forskjellige ordninger, men i hovedsak skal man ringe gynekologisk avdeling tidlig i svangerskapet, og henvende seg til føden fra uke 20-23 cirka.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #85 Skrevet 25. januar 2011 Ingen verdens ting;) Ble bare lagt der over natten, for de fant ut det var best å vente med å undersøke til dagen etter siden det var ganske mye blod. De ville se om blødningen ga seg litt før de begynte å rote med noe. Og det gjorde den- dagen etter hadde det så godt som stoppet:) Da tok de en ultralydundersøkelse,fant grunnen til att jeg blødde, skrev ut sykmelding og sendte meg hjem;)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #86 Skrevet 25. januar 2011 Hardt slag i fjeset at HI hørte på sykehusets råd og ikke på damene her om hva hun skal gjøre. Ikke hverdagskost på dib det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #88 Skrevet 25. januar 2011 ringer man feil får man bare infoirmasjon om hvor man skal ringe. ingen krise. ring føden. er det ikke dit man skal så sier du hvem du skal kontakte.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 25. januar 2011 #89 Skrevet 25. januar 2011 Hei Hi. Jeg ønsker deg lykke til og håper dette går veldig fint. Jeg reagerte også litt på hva og hvordan du skrev ting lenger opp i innlegget. Men det er jo kun du som vet hvordan du har det nå, og jeg har ingen rett til å kritisere deg utifra de opplysningene. Håper iaf du drar til sykehuset om du blir værre, og at det hjelper å ligge i ro nå å slappe av. Kanskje lurt å logge av her siden stress kanskje ikke er det beste nå. Lykke til krysser fingrene for at dette ordner seg =) Gi oss en oppdatering om du ønsker det etterhvert. God natt
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #90 Skrevet 25. januar 2011 Teoretisk sett ja, men har lest innlegg her før der gravide traff på sure mennesker på føden som avviste dem ganske bryskt. Og da blir det en belastning i en fra før sårbar situasjon.
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #91 Skrevet 25. januar 2011 Stakkars deg HI, det er ikke morsomt å miste i uke 16/17. Legene gjør jo stort sett ikke noe så lenge det ikke er fare for at du skal blø i hjel og det er første gangen det skjer :-( Jeg fatter ikke at folk kan gi deg så slemme svar.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #92 Skrevet 25. januar 2011 Jeg føler med deg HI. Har selv hatt to SA en i uke 12 og en i uke 6. Gikk ikke så lenge som deg men uansett fælt. Men jeg ble ikke tatt seriøst på legevakta el sykehuset nå jeg da. Jeg kom inn på legevakta kl 7 om morningen men måtte sitte der til det åpna 8 sjøl om jeg sa hva det gjaldt. Kl 10 ringte jeg sykehuset å spurte om jeg kunne komme inn der for hadde store smerter men nei måtte på legevakta. Kl 4 på ettermiddagen sendte legevakta meg til sykehuset. Blødde nå siste svangerskapet i uke 7 og det viste seg at den lille levde og er nå i dag 4,5 mnd =)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #93 Skrevet 25. januar 2011 Glemte å si lykke til og håper alt går godt med deg=) 22.59
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #94 Skrevet 25. januar 2011 kjære HI: Jeg tror nok at jeg kan snakke for de fleste når jeg sier at en stor del av grunne til at du har fått useriøse svar fra en del her, er måten du skrev hovedinnlegget på. Må selv si at jeg ble ganske sjokka over å se ":P" geipeansikt to ganger i et såpass alvorlig innlegg. Jeg bruker selv dette tegnet når jeg tuller meg folk, er ironisk eller sarkastisk. Ellers vil jeg bare si at jeg krysser fingrene for deg og at dette skal gå bra. Har selv aldri vært i nærheten av å miste, men som alle andre som har vært gravide har jeg full forståelse for hvor jævlig dette må være Og jeg vet ikke selv hvordan jeg ville taklet dette, men jeg var iallefall livredd for å miste i begge mine svangerskap. Jeg har vært utrolig heldig og begge svangerskap har endt godt <3 Håper det også ender godt for deg. LYKKE TIL stor trøste klem
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #95 Skrevet 25. januar 2011 nei, var ikke noe stygt ment med de ":p". jeg tolker de smileyene sikkert forskjellig fra dere. jeg har selv heller aldri mistet i uke 17 så ville bare høre om noen andre hadde hatt opplevelser med dette, før jeg fikk tak i legen. sånn at jeg kunne vite hva som kanskje skjer med meg. har mistet i uke 6 en gang da og det var veldig trist. gråt i flere uker. så en abort er ikke noe jeg tuller med eller tar lett på. tusen takk for lykkeønskning
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #96 Skrevet 25. januar 2011 på bærum tilhører man gynekologisk frem til uke 20 omtrent som gravid.. Spontanaborter går vanligvis på gyn (ligget på avd. i 4 uker, så har fått et lite innblikk i hva som skjer hvor på sykehuse der..). men det er mulig at en såpass sen abort går til føden, siden de jo har mer erfaring med fødsel eller forhindring av fødsel. Er det begynnende fødsel etter uke 24 men før 37 blir man vel overført til ullevål der det finnes en nyfødtintensiv? Ble selv kasteball mellom sykehus (Arendal og Kr.Sand) da vi prøvde å få en ambulanse når jeg hadde tidligere rier på biltur mellom stavanger og oslo og trengte ambulanse asap.. :S Men HI, prøv å slapp av i kveld og hør på alle disse som sier at blødning ikke nødvendigvis er lik abort.. Skjønner at det er utrolig vanskelig, og hør på legen din du. Det er jo dere to som sammen best kan vite hva som er bra for deg. Ville dratt på sykehuset om jeg var usikker eller om det utvikler seg på noen måte, men tviler ikke på at du da ringer å hører med legen igjen, så dette tror jeg du klarer fint selv Prøv å slapp av! Ønsker deg alt godt, og håper inderlig at den lille spiren din fortsatt lever inni der Oppdater gjerne i morgen om du orker.. *klemmer*!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #97 Skrevet 25. januar 2011 tusen takk! ja jeg drar til sykehus om smertene eller blødningene blir verre. og legen er veldig flink. og jeg kan ringe hele natten om jeg vil de er veldig forståelsesfulle. all ære til dem. takk for klem
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #98 Skrevet 25. januar 2011 Lykke til i morgen! Vil bare si at jeg har mistet to ganger, i uke 6 og uke 13 (tomme fostersekker begge ganger), og siste gang blødde jeg veldig mye. Selv tok jeg ikke blødningene alvorlig, enda jeg er sykepleier. Jeg trodde dette var som forventet, og hadde det ikke vært for at legen nektet å skrive ut sykemelding til meg uten en konsultasjon, så hadde jeg kanskje blødd ihjel.. Jeg ble sendt rett fra gyn us med ambulanse med blålys og sirener.. Vil ikke skremme deg, men bare forsikre meg om at du tar store blødninger mer seriøst enn jeg gjorde, unner ingen å oppleve det jeg gjorde. Legen min mente hun hadde berget livet mitt, og at det som er så skummelt med slike blødninger er at det ikke gjør vondt før man dør, man regelrett bare mister bevisstheten og sovner inn, noe som kunne skjedd med meg den natten jeg valgte å holde meg hjemme.. Håper uansett at du ikke blør så mye at dette er aktuelt for deg!! Håper du ser en levenede spire i morgen, å la oss gjerne få høre hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #99 Skrevet 26. januar 2011 Hvordan går det. Til 23:15, en skal ringe føden på Bærum har selv jobbet der i 10 år og født der 2 ganger. Riktig at en blir liggende på gyn, men føden skal kontaktes. Ved fortidlig fødsel før uke 37 for enlinger, og uke 36 for tvillinger er det nå Drammen en skal til, var tidligere Riksen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #100 Skrevet 26. januar 2011 dytter litt jeg, hvordan går det med deg HI?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå