Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #51 Skrevet 25. januar 2011 NEI, du har IKKE skrevet mer enn EN gang langt helt på slutten her at de sender en ambulanse for å hente deg hvis du får rier!!! Essensiell informasjon vi kanskje hadde reagert litt annerledes på hvis du hadde skrevet det med en gang.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #52 Skrevet 25. januar 2011 Ja, jeg er så jævla frekk at jeg ber deg dra på føden fordi du tror du er i fare for å miste ungen din!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #53 Skrevet 25. januar 2011 bra du har det godt da, for det har ikke jeg. og tro hva du vil!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #54 Skrevet 25. januar 2011 jeg drar dit om lege/jordmor ber meg. pass tonen din.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #55 Skrevet 25. januar 2011 HI du er ikke den eneste av oss på tråden som er eller har vært gravid. Er jo kansje litt å tenke over når vi andre hadde dratt inn for en ultralyd? Selv om du ikke har rier kan de hjelpe deg, i bestefall lever fosteret og du kan roe deg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #56 Skrevet 25. januar 2011 Jeg mistet i uke 16 (greit nok- 1 uke kortere på vei), men de kunne faktisk ikke gjøre en ting for å stoppe det... Hadde kraftig blødning i 2 uker, og babyen så frisk og fin ut på ultralyd (riktig str. i forhold til antall uker osv.), men det gikk ikke bra likevell... Det eneste legene ville/kunne gjøre så tidlig var å bestemme att jeg skulle holde sengen (var på sykehuset 1 uke, før jeg fikk reise hjem)... Babyen ble født på do noen dager etter jeg kom hjem... Og, ja... det var jo en baby, men ikke så stor att det var noe problem å være hjemme (utenom att det var en helt grusom opplevelse, og att den stakkar lille babyen ,som egentlig var helt frisk og fin ikke fikk være i magen så lenge den skulle... ) Men måtte på sykehuset etterpå , for blødde jo noe helt sinnsykt...:s Men jeg ville tatt en tur til legen i kveld bare for å få vite hvor blødningen kommer fra og om babyen lever eller ikke.. Er jo så fælt å ikke vite... Uansett, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #57 Skrevet 25. januar 2011 Hadde du hjemmefdsel sist? Siden du ikke drar på sykehuset før de ber deg om det?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #58 Skrevet 25. januar 2011 de sier de ikke kan hjelpe meg og at det er sent nå og jeg kan komme i morgen når det er mange på jobb. de ber meg slapp av nå og komme i morgen for en sjekk. jeg stoler på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #59 Skrevet 25. januar 2011 nei. sist hadde jeg ikke hjemmefødsel. sist fødte jeg til termin og dro når riene var så og så tette. hvordan kan du sammenlikne det?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #60 Skrevet 25. januar 2011 Oj, 21.05 her... Så jo nå att du ikke får komme i kveld... Da må du ha lykke til i morgen da iallefall...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #61 Skrevet 25. januar 2011 Hold deg i ro Hi!! .... Logg av her og legg deg ned og prøv å slappe av litt!! Håper kun det beste for deg og den lille spiren!! God bedring Håper den lille klamrer seg fast!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #62 Skrevet 25. januar 2011 takk har en sønn på 2 år her + blør så de ville helst jeg skulle komme i morgen. ja, kan jo få en nabo til å passe han men er ikke noe de kan gjøre fra eller til nå på sykehuset uansett. skal til ul i morgen da og få sjekket det. jeg måtte komme inn hvis jeg får rier siden jeg holdt på å dø under forrige fødsel. så må nok inn om jeg mister men jeg skal ikke komme før evt. rier. også skal jeg komme i morgen til ul. trist å høre at du mistet. kondolerer :/
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #63 Skrevet 25. januar 2011 Men om du 21.05 ble tatt såpass på alvor på sykehuset at du fikk ligge der ei uke, så bør vel HI kunne dra på sykehuset nå for å bli undersøkt. HI: Har du familie eller venner i nærheten som kan ta deg med til sykehuset? Jeg er selv gravid i uke 16 og om jeg hadde begynt å blø nå og fått vondt i både mage og rygg hadde jeg dratt på føden med en gang!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #64 Skrevet 25. januar 2011 Når er det i svangerskapet man begynner å "tilhøre" føden og har lov til å ringe dem - er det i uke 17-18 kanskje? Hvis man ikke er langt nok på vei vil de ofte ikke snakke med den gravide fordi hun ikke tilhører deres avdeling ennå, er det ikke så?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #65 Skrevet 25. januar 2011 Får bare prøve å slappe av så godt du kan! Det kan jo gå veldig bra, selv om du har en blødning! Er noen år siden, så det går bra... Har også opplevd kraftige blødninger i svangerskap etterpå og da gikk det helt bra- det var bare pga. morkake plassering... Så det er håp altså... Håper alt går fint med deg... 21.05
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #66 Skrevet 25. januar 2011 tusen takk. håper jeg også. gjorde det vondt? unnkyld at jeg spør, men er bare litt nysgjerrig siden det samme kanskje skjer mer, respekterer om du ikke vil svare, om det er vondt å snakke om osv. er jo helt jævlig situasjon
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #67 Skrevet 25. januar 2011 Ja, det ble absolutt tatt på alvor.. Men de sa att dersom det ikke gikk bra, så kunne de ikke gjøre noe fra eller til... Vi måtte bare vente og se...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #69 Skrevet 25. januar 2011 Nei, eller ja... men... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare... Babyen bare plutselig kom uten att jeg hadde kjent noen forandring i magen (hadde litt magesmerter og menssmerter hele tiden mens jeg blødde, men ikke noe sånn kjempe vondt). Men så ble etter riene ganske intense... Men det visste seg att det lå igjen en del av morkaken, så var vell kanskje derfor etter riene ble sånn de ble (måtte ta utskraping til slutt)... Men det skjer sikkert på mange forskjellige måter... Noen merker det sikkert godt på forhånd også... Akkurat att babyen kom ut gjorde ikke vondt, hvis det var det du tenkte på...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #70 Skrevet 25. januar 2011 Hei HI! Så mange slemme kommentarer du har fått! Ikke akkurat det man trenger når man holder på å miste. Håper virkelig det går bra for deg, at du slipper å miste! Og til dere alle (nesten alle ihvertfall): Skjerp dere! Skjønner ikke hvorfor det er standard her på forumet at alt må vris og vendes til verste mening? Skjønner dere ikke at det oppleves ondskapsfullt? Vil dere virkelig være sånne slemme mennesker? Kanskje dere ikke tør å være slemme i virkeligheten, men her inne kan dere liksom gi utslipp for den slemme siden av dere? Håper dere behandler barna deres bedre ihvertfall!!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #71 Skrevet 25. januar 2011 tusen takk. ja var akkurat det jeg tenkte på. har mensensmarter og blør nå jeg også. får bare krysse fingrene for at det ikke er en abort. har opplevd en abort før (men da i uke 6) og har aldri grått så mye som da. så blir vel minst like ille om jeg mister nå. tusen takk til alle som har skrevet støttende ord. slikt varmer når man har det tøft. klem til dere alle.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #72 Skrevet 25. januar 2011 Det er jo ikke så lett å vite hva man skal tro når dette er et svar vi har fått: "nei jeg har ikke fortalt dere alt og kommer ikke til å gjøre det heller. er en god grunn til at vi ikke stopper fødselen, om det nå hadde vært mulig.." Dette har HI skrevet så ja det er trist, men veldig vanskelig basert på veldig rar og lite info i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #73 Skrevet 25. januar 2011 Uff, krysser alt jeg kan for att dette går bra! Lykke til nok en gang! Håper du får se en sprell levende baby på ul i morgen!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #74 Skrevet 25. januar 2011 Jeg tilhørte føden da jeg hadde hyperemesis i uke 7.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #75 Skrevet 25. januar 2011 jaja dere fortjente ikke noe saklig svar på deres innlegg når dere ga utrolig usaklige svar til meg. selvfølgelig hører jeg på legens råd. hadde han sagt hopp så hadde jeg hoppet. hadde det vært noe jeg/legen kunne gjøre for å forhindre blødning/abort hadde jeg dratt på sykehuset og forhindret blødning/abort. men legen sa det dessverre ikke var noe de kunne gjøre, annet enn å ta meg på ul i morgen. også sende ambulanse hit om jeg får rier (ja, om jeg mister så sent blir det NESTEN som en fødsel og siden jeg holdt på å dø sist så må jeg være der).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå