Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Jippiiiii....tanta er på plass og hormon bitcha i gang...i morgen skal det trykkes m på monitoren, så er vi i gang igjen!!! Har vondt som fy, på jobb osv, but who cares? Ellers gråter og blør hjertet mitt om hverandre over tapet av aleksander dale Oen...dette var bare så uendelig trist...natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanta har satt inn for fullt her også, men i morgen starter jeg i det minste med hormonkur, og får forhåpentligvis en mer stabil syklus med på kjøpet. Var nærmere 2 mnd denne gang, grrr. Har imidlertid kost meg med litt velfortjent godt i glasset i kveld :)

 

God vakt, Tussemor! Og ja, helt ufattelig trist med ADO...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - her er også tanta på plass - og dersom denne syklusen er lik forrige, vil el være 16 eller 17 mai! Så her skal det feires!

 

Og ja - tapet av ADO er ufattelig. Usigelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :) Jeg krysser fingre for at vi snart er flere med spirer i magen her inne ;)

 

Er det noen av dere som har fått postafen (reisesyketabletter) mot svangerskapskvalme? Jeg har fått det, mn vært skeptisk... I dag har vært den desidert jævligste dagen så langt med tanke på formen min :P Så i ettermidag tok jeg en tablett, og det skulle jeg jo ha gjort allerede til frokost. Den sinnsyke kvalmen og oppkastet gav seg. Så nå har jeg klart å spise høvelig normalt (noe som er veldig bra, for alle kommenterer hvor tynn jeg er blitt) Er fremdeles litt skeptisk, mn når legen har skrevet det ut til meg, så kan det vel ike være skadelig? Huff..., mn det var deilig å ikke være så kvalm ;)

 

Skal til jordmor i morgen å endelig få en "normal" undersøklese med blodtrykk (blodprøver?), urinprøve og sånt.

I og med at ul viste en uke lengre enn jeg har regnet ut, skal jeg være 12 uker på søndag.(da mener jeg 11) spennende :D

 

Nyt spennigen med prøving, jenter!

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha skjekket opp den postafenen tante ku, er tross alt rød trekant på den...ikke for å være ekkel altså, men kjente jeg ble skeptisk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, da er jeg endelig på plass igjen i tromsø etter å ha reist fra ålesund til tromsø på mandag, så fly til sortland på tirsdag og møtte min kjære så kjøre derifra på onsdag til tromsø igjen! Puh!

Tr dukket sent opp på onsdag og har sinnsyke mens smerter, men no kan vi endelig få en syklus hvor vi kan prøve seriøst, juhu! :)

 

Ellers så går jeg no om dagene med tankene en helt annen plass, for morfaren min er blitt lagt inn på sjukhuset og det går ikke så bra, så legene sier han har alt fra noen dager igjen til noen uker :(

Tungt å sitte her i nord og ikke kunne dra ned fordi flybilettene er så dyr. Håper på en måte at det går fort, for han har det ikke godt no. Lungene har blod i seg, så det er veldig tungt for han å puste og han orker ikke mat og antibiotika hjelper ikke, stakkar morfar! Også tungt at jeg ikke har samboeren min her no når dette skjer, men det er jo sånn livet er, og han er jo 90, pluss jeg tror han egentlig vil gå no!

 

Huff, nei nok dystre ord! Håper vi alle sitter med positive tester snart så resten av året kan være litt lysere enn hva det hitill har vært!

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

Rime, trist er det uansett. Min morfar var 94 da han døde og det var et hull i livet etter han. Savner han enda etter 4år.

Det meg Aleksander Dale Oen er jo helt ufattelig, selv min store sterke mann var blank i øynene da han leste om det.

Her har vi vært på ultralyd og jeg var supernervøs.

Men alt så veldig bra ut, det var en hærlig og meget grundig dame som tok undersøkelsen på oss.

Fikk to flotte bilder og beskjed om at dette var nok en jentebaby..:-)

Greit med en av hvær.

Nå går alt bra med form og farve.

Er tilbake i 100% jobb, trener og følger kostholdsplanen...iallefall i ukene..:-P

Har veldig lyst til å være under 100 kg når jeg skal føde (jepp eg e feit, og har vært mye, mye større:))

No skal jeg på jobb, har arbeidshelg og er bare glad for det siden det sner så kraftig:-)

Går det bra med dere damer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye til Maipiken :)

 

Rime, trist med din morfar :( Det er trist uansett alder..., mn håper for hannes del at han ikke trenger å pines :(

 

Hvis du har vært på Sortland, så har du ikke vært langt unna meg ;)

 

Tussemor: Jeg tok det opp med jm i går. Hun har noen års fartstid (hedde henne m min første som blir 10 år) og hun sa at gravide hadde brukt postafen siden hun begynte i jobben sin, og ingen hadde opplevd vansker eller skader på foster av det. Hun sa også at det er postafen de skriver ut til barn (reisesyketabletter), men at jeg har min fulle rett til å fortsette å være skeptisk ;) Jeg har tatt bare 3 tabl siden jag fikk dem 12.april, og i dag er formen upåklagelig :P (håper det ikke er et dårlig tegn da...)

 

Ha en super dag damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...så interessant tante-ku...skal lese litt mer om d når jeg kommer på jobb i morgen....må innrømme at jeg nå ble veeeeeldig nysgjerrig på hvor du bor. Jeg også bruker av og til og dukke opp i Sortlands traktene....skal jo nordover om bare få dager ;-)

 

Maipiken: gratulerer såååå mye!!! Håper alt går knirkefritt...

 

Jeg har en dritt mens og er drit sur og drit stressa osv...møkk lei alt. Har vært på en hard fjelltur og har nå vondt over alt...sukk...

 

Rime: tenker masse på deg. God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye maipiken :) Har dere prøvd lenge?

 

Rime, så trist med morfaren din :-( Jeg rakk aldri å møte min, men så ble han også født i 1896... Hvordan går det med ham nå?

 

Jeg er på cd4 nå og har tatt de første to pillene med femar. Spent på om de virker...

 

Men dere, er det ikke snart på tide med en ny tråd? Et jo godt over 600 (!) innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, dadadusten (meg) hvordan lager man en ny tråd, og får alle med seg? Vet jo ikke hvordan jeg finner dere igjen dæ :P Men som sagt, dadadust ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så fant de en muskelknute på livmoren. Er det noen som har hatt det og hvordan kan det ha innvirkning på graviditet og fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det selv, mn har 2 venninner som har hatt. En ble operert og ble gravid like etterpå, mens den andre plages enda med å bli gravid...

 

Jeg har vært på UL i dag... hadde en liten blødning i gårkveld, og fikk panikk :( Ringte til føden for å høre hvem jeg kunne snakke med og om jeg kunne få komme inn i dag. Ble veldig godt mottatt både der og i dag tidlig på legevakta. (ringte) Fikk komme inn med en gang... kjempenervøs, så klart etter forrige gang. Men alt var perfekt :D Hun undersøkte fosteret lenge og nøye og fant ingenting unormalt. Gjett om jeg var letta :D

 

Morkaka ligger foreløpig litt langt ned, og det eller ømme slimhinner/livmorhals kan være årsaken til blodet som kom (vi koste oss litt i går på morrakvilsten :P ) Nå tør jeg å senke skuldrene litt mer fremover ;) 2 dager til 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjekke damer!!!!!!

 

Jeg har hodet mitt i ett kaos for tiden og kjenner meg ganske så sliten. Jeg hater meg selv for å ha tatt på meg denne ekstra vakten, men får vel bare løfte hodet å se i mot mulige dollartegn som kan dukke opp...Tirsdag reiser jeg og ungene nordover. Jeg gleder meg helt enormt. Skal bli deilig å ikke ha hovedansvar for husarbeid på 14 dager :-P Blir spennende og litt gøy å se om jeg får til denne berømmelige bryllups kaken jeg skal sette i stand....Jeg har så smått begynt å bruke monitoren. Jeg har klokke tro på at det vil være noe gusnitig for oss. Jeg har tro på at jeg skal bli raskt gravid og at neste spire skal klore seg godt og hardt fast. Dessuten er jeg veldig spent på neste blodprøve runde. Er stoffskiftet mitt da lavt,skal jeg kreve behandling. Kanskje jeg kan bli ett noe mer "oppegående" menneske igjen, med noe mer stabilt humør...d fortjener både jeg, gubben og ungene....

 

Bomsa: Jeg trodde i hovedsak at muskelknute på livmora hadde mest å bety i forbindelse med "å bli gravid", når spira først har festa seg, så tror jeg ikke det skal ha så mye å si for fødselen osv...spør jordmora di, hun burde ha peiling.

 

Rime: Hvordan går det med deg? Hvordan går det med bestefaren din? Tenker mye på deg skal du vite og sender over verdens største, varmeste tussemor klem!!!!!!!!

 

Tante- ku: Så fantastisk at alt er på stell og at du blir tatt på alvor!!!!!! Hadde forøvrig vært gøy å møtt deg når jeg skal nordover, siden jeg er i siget...hehehe...dessuten trenger jeg så mye babystøv jeg bare kan få!!!!! ;)

 

Tigerlise: Jeg krysser absolutt alt jeg har for at spira sitter med en gang nå...jeg unner dere så inderlig en liten gledesspreder!!! Men, vi skal har oss ett rødvins og sjokolade marraton en vakker dag :D

 

Maipiken: Kom gjerne med symptom utvikling ;) jeg er så baby hungrig...knis...hbor langt er du på vei???

 

Tøffe tøflus: Står til? I full aktivitet regner jeg med????

 

Najadan: Heier på deg!!!!! Kanskje vi klarer å treffe likt??? Februar barn er gulle gode (har allerede 2 av sortn...hehehe)

 

Nei, får vel jobbe litt...sukk...hater, hater og hater fremdeles denne vakta...måtte noen forbarme seg over meg :P

 

God klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor5 - alltid godt med en liten husmorferie!

Vi får ha en morsom mai - og så satser vi på februarbarn (har ett av dem fra før, og det er en glimrende måned å føde i, synes jeg :) )

 

Har forresten laste ned en app til mobilen, så jeg har så smått begynt å charte. Veldig enkelt og greit! OvuWiev heter den, og er gratis (i alle fall på android)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre..:-) Ha en fantastisk feire tussemor, selv skal jeg på tinghuset i morgen sammen med min niese.....huff, så jeg gruer meg. Men det er veldig viktig for meg å være der for mitt elskede tantedyr<3

Hei og hopp, da suser jeg avsted på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk...skal bli knallers nå...kjenner kroppen er på nippet til å si stopp, men, må smøre frokost til mine små troll, før jeg går over på ett glass rødt for så å finne senga. Må opp ca 0430 i morgen, og for en morgenfugl som meg er jo det helt strålende!!!!!!!!!!!

 

Lykke til på tinghuset i morgen Bomsa...kan se for meg at det ikke blir den beste dagen i livet :(

 

mANGE KLEMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi begynt så smått å øve litt ja, etter at mensen reiste sin vei har det blitt tre kvelder på rad! Kan jammen ikke huske vi har vært så ivrige før? Er bare så deilig å ikke tenke på at "ja, men, hvis..." og bare kjøre på og la det stå til! :D

Men i går ble det pause etter 12 timers arbeidsdag.. var sliten da! Og i kveld får vi se, er relativt dårlig stemning i heimen akkurat nå. Middagen ble litt for avansert for en stakkars vanlig tirsdag (les: tok akkurat en time for mye å bli klar), så da den endelig kom på bordet havnet den like godt på gulvet. Festlig. Så ble kald kylling a´la kjøkkengolv med kalde grønnsaker til. Nøyaktig 2 timer for seint.

Men kan jo være en runde i senga er det som skal til for å redde stemningen. ;)

 

Venter EL en gang mellom 11 og 16 mai (ulike kalendere sier litt forskjellig, men får vel bare kjøre på alle dagene der), og har begynt å tenke på tester. Forrige gang var det ikke så planlagt, så da tok jeg bare en. Men nå vet jeg ikke.. Regner med noen her har litt erfaring med å handle litt billigere på nett? Siden dere har vært her en stund, ihvertfall noen av dere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billigtester.no eller billigetester.no heter nettstedet som har det meste av tester til en billig penge.

Var en grusom dag i retten på tirsdag og mareritt har jeg hatt hvær natt siden.

Nok om det.

Hvem er det som tester neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa, mulig jeg har oversett noe... har ikke fått med meg at du hadde noe i en rett og gjøre?

 

Stille her inne for tiden :P Jeg skal begynne gradert i jobb etter dn 21. mn gruer meg litt. Når jeg har gjort noe og vært sammen med folk store deler av en dag, så er neste dag pyton (dårlig form altså). Er sååå tungt, for vi har en liten kar som er midt mellom 3 og 4 års trassen her ;) Men det går seg nok til :)

 

Dette er noe av det seneste jeg har vært våken på leeeenge, klokka 10 er jeg stort sett i seng, ellers tar kvalmen overhånd. MEN jeg klager ikke, bare informerer ;) hihihi.

 

Har plutselig funnet ut at 3 venninner av meg er gravide. Ei har 13 uker igjen, ei venter i slutten av september og ei (som er et år eldre enn meg) venter tvillinger i oktober ;) Det var litt morsomt. Kanskje jeg ikke blir "ensom" i barseltiden... (mulig jeg likevel velger å være det, er litt sær og paranoid til tider. Redd folk, for jeg er som en åpen bok og skjønner ikke alltid at jeg ikke trenger å dele alt med alle...og da er det like greit å være litt tilbaketrukket)

 

Ha en god natt folkens. Er spent på å høre testeresultater snart??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, har vært på svangerskapskontroll og alt ser bra ut...hadde et vekthopp som jeg ikke har sett hjemme, men heldigvis så viste det seg at de hadde fått ny vekt og der lå grunnen til det plutselige vektoppgangen..:-D

Tante-ku: Jeg var i rettsalen til 22.juli saken forrige tirsdag.

Min niese ville ha meg med da det var jeg som hentet henne på sundvollen etter den grusomme dagen.

Også hadde vi kjempedrama her i går da guttungen skadet seg i barnehagen og måtte gipse foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, d hørtes ikke trivelig ut med rettsalbesøk :(

 

Men sÅ bra at alt stÅr bra til med magen :)

Stakkars lillegutt, HÅper det gror fint og fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter! Har vært litt av et år hittil, først å miste og alt det tullet etterpå, så den vonde systa, det med stoffskiftet og få vite at hadde de oppdaget det så hadde den siste blitt reddet, og for å toppe det heile så døde min kjære morfar på torsdag som var, men glad det ikke trakk ut, for han hadde det ikke godt, så det var vel til det beste! Så no tenker jeg sånn at det bare kan gå oppover herifra!

 

I neste uke starter vi gravingen på tomten, så endelig starter husbyggingen :) pluss i helgen kommer endelig min kjære hjem, da har vi vært borte fra hverandre i over en mnd, så det blir da to pp vi ikke har fått prøvd, venter el i morra eller 17 mai, så det er dette som er andre pp vi ikke fikk prøvd, men men. Regner med stoffskiftet mitt er blitt bedre no så da får vi endelig startet med babyprøvingen neste pp, og jeg håper såååååå inderlig at det ikke tar for lang tid!

Og så gleder jeg meg sååååååå utrolig masse til å få hjem min kjære, for no savner jeg han noe sinnsykt! :)

 

Ellers så har jeg det egentlig veldig bra for tiden, og spes etter at jeg startet med levaxin, energien er på topp, trenger ikke sove så mye, humøret er helt supert, på tross av morfaren min, og kjenner kroppen våkner til liv igjen, har også gått ned 2 kilo den siste uken, er ikke på slankeren for det trenger jeg ikke egentlig, selv om det ikke skader å gå ned 7 kilo, men det er jo pga stoffskiftet :)

 

Blei veldig langt dette, men godt å høre at graviditetene gå bra og så er det vel ikke så lenge før vi andre følger i dokkers sko!

 

Klem til dere alle!!! :)

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...