Gå til innhold

Rekordmange som er over IKM og negative tester! La oss samles! :)


lille.pudding

Anbefalte innlegg

jeg er 3, snart 4 dager over IK.. blir gal av å vente, men har bestemt meg for å teste først på fredag :P blir jo så skuffet av de negative tester..føler meg veldig lite gravid og så forbereder til ny pp..

 

Kjør på og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oja okei.. fikk brev fra sykehuset i går får ikke time der før i slutten av januar 2011 :S vet ikke om jeg orker å vente så lenge. tror jeg bestiller meg en time hos gynekologen, de kan vell og ta innvendig ultralyd. Jeg sluttet fordi vi vil ha barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, idag er jeg 32 dager over IKM. Fortsatt ingen TR å se.... Var hos legen på tirsdag, hun mistenker fortsatt graviditet og sa jeg måtte komme inn med en morgenurinprøve så fort jeg får mulighet. Igår måtte jeg på opplæring, så får ikke tid før idag. Skal nå straks avgårde til legen med prøven, men jeg måtte jo såklart ta eeeeen billigstrimmel-test til, bare for nysgjerrighetens skyld. Tok to stk bare for å sjekke om det ble noe forskjell på dem. Den ene var ganske så blank, men den andre kunne jeg skimte en ekstra strek på! Jeg er bombesikker på at det er noe jeg så, men den er nok såpass svak at det er vel en strek man kaller for skyggestrek... Nei, jeg får ta turen til legen.. Men får jeg negativt svar nå etterpå, så må jeg bare ta tiden til hjelp og vente på at TR dukker opp. Legen sa jeg måtte ringe igjen om ett par uker om mensen fortsatt ikke har dukket opp og kvalmen vedvarer..

 

Jeg er mektig frustrert....! og nå har jeg fått soppinfeksjon i tillegg :( Har vært masse plaget med det før, men med den siste kuren så ble jeg kvitt det. Nå er det tilbake igjen :( Pokker altså...

 

Ennå ikke noen som har testet positivt av de som er gått langt over IKM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende, Cessus :)

krysser alt jeg har for at du har en bolle i ovnen ;)

 

selv er jeg 12 dager over, og ingen tegn til tanta, men nå har jeg begynt å få ømme brystvorter... Da kommer nok tanta snart...:(

fikk forresten negativ cb idag...:,(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål fra meg.Hvilketester bruker dere som er over ikm? Anbefaler å kjøpe en digitaltest der det står Gravid eller Ikke gravid. Dyre, men pålitelige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg da. Venter og venter på tr da...

 

Er nå 12 eller 5 dager over ikm.. Har en veldig ustabil syklus.

Har tatt både de billige og cb digital og alle ble negative. Pp blir lange når de varer et sted mellom 30 - 42 dager synes jeg...

 

Var hos gyn i begynnelsen av nov og hun sa hun ville hjelpe oss dersom vi ikke ble gravide før jul.. Noen som vet hva som blir gjort da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tatt test når jeg var på 14 IKM. Negativ urinprøve hos helsesøster, og jeg fikk beskjeden om at jeg absolutt ikke er gravid, og at sjansen er utrolig liten.

 

Men; jeg fikk ppiller for å ordne syklusen min, og når jeg begynte på de ble jeg utrolig kvalm - noe jeg ikke ble når jeg gikk på de før. Det var samme merket, selvfølgelig (jeg har emetofobi, sykelig angst for å kaste opp, så hadde aldri i livet turt å prøve et annet merke).

 

Lurer på å slutte på ppillene (har bare tatt 2), i og med at jeg er så dårlig og dermed har angst hele dagen. Ikke kastet opp selvfølgelig, men likevel.

 

En venninne av meg var FØRTI dager etter IKM, så det er vel mulig at testen var feil selv om jeg var 14 dager over? Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke slik at man skal begynne på p-pillene ved første menstruasjonsdag? Om du ennå ikke har fått mensen, så kan du vel heller ikke begynne på pillene?`Jeg fikk hvertfall resept på forsterket minipille for noen uker siden, og da ba legen meg om å vente med å begynne på de når mensen dukker opp.

 

Om du er såpass dårlig av å bruke de så bør du absolutt stoppe med de, og heller gå å ta en prat med helsesøster.

 

Var venninnen din 40 dager over IKM før hun fikk positiv test? Slike ting skjer stadig vekk, så testen du tok kan jo ha vist feil. Men når man får en negativ test, så bør man prøve å forholde seg til det frem til at man får et endelig svar. Jeg som er 35 dager over IKM driver fortsatt å tester med jevne mellomrom frem til mensen evetuelt dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt Tochill.... uff.... jeg venter fortsatt på mensen, men har på følelsen av at den ikke dukker opp på langt tid. Man kan visstnok ha eggløsning selvom man ikke har fått mensen. Jeg har en liten følelse av at om jeg ikke er gravid nå, så kan det hende jeg blir det før mensen rekker å dukke opp ....Nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at du er gravid jeg, Cessus! Med den kvalmen du beskriver, kan du da vel ikke være noe annet??:)

 

Selv har jeg nesten ikke lyst til å teste mere. Har ikke testet siden jeg var hos legen onsdag forrige uke, og testet negativt der. Fortsatt ikke mens, er nå 25 dager over IKM...og lei! Vil bare ha mensen og kunne begyne på nytt. Og i og med at vi svært sjelden er "aktive i bingen" for tida i tillegg (slitsomme jobber begge to), så går jo bare dagan...:)

 

Jeg tror overhodet ikke jeg er gravid lenger, har ikke FNUGG av symptomer, da ser jeg det som sterkt tvilsomt at jeg kan være gravid nå så langt over IKM...men man vet jo ikke sikkert før mensen eller positiv test er der. Så ser for meg at jeg går en alkoholfri og (unødvendig;) fornuftig jul i møte, om ikke mensen skulle være så snill og dukke opp snart...sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig rart at kvalmen ikke gir seg, selv etter å ha testet negativt på negativt... Mensen er helt borte også! Skjønner overhodet ingenting lenger jeg... 39 dager over IKM. :( Jeg testet negativt på billigstrimmel i går kveld...

 

Hvis det ikke skjer noe snart nå, så går jeg av vettet.

 

Du også begynner å gå veldig mange dager over IKM da Sunisita, og selv om ikke symptomene er der, så kan faktisk det være ett symptom i seg selv :) Nei, ikke vet jeg altså.... Men kroppen er hvertfall et evig mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Cessus du må få et svar snart!! Kan ikke legen ta blodprøve av deg? Det hender jo at syklusen blir klusset med av og til, men 39 dager??!! Nei, nå syns jeg du skal slippe å bekymre deg mer altså. Gå til legen og KREV blodprøve hvis du ikke har gjort det allerede :)

 

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh Cessus, frustrerende!!!

Jeg håååper du er gravid, du har jo sterke symptomer også... Som drømmehjerte sier; krev blodprøve! Det psyker en ut å gå sånn å lure...

Nå er jeg 20 dager over og null tegn :( har ikke symptomer heller, og har ikke giddi å testa denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmehjerte og Tochill, ja jeg vet sannelig ikke hva som kan feile meg altså. Sist jeg var til legen så spurte jeg jo om hun kunne ta både blodprøve og vanlig urinprøve, men hun foreslo bare en urinprøve. Hvis den var negativ så så hun ingen grunn til noe bekymring. "Ha is i magen og vent" sa hun.. Greit nok at testene er negative, men kvalmen er jo veldig bekymringsverdig syns nå jeg da. En annen ting legen sa, var at om jeg ikke er gravid, så kunne hun ikke se noe sammenheng mellom kvalme og utblitt mens. Jeg tok en klamydia-test også, siden klamydia kan gi smerter og økt hvit utflod, men testen var negativ (noe jeg også var overbevist om at den var.) Så da gjenstår det vel bare å se. Jeg tenkte å vente til over nyttår med å bestille ny legetime, for jeg får vel bare samme beskjed som sist om å ha is i magen og vente på at mensen dukker opp. Kvalmen mente hun kunne være psykisk. Men altså, kvalmen dukket jo opp veldig tidlig, og det var uten at jeg tenkte noe over mulig graviditet! Uff!!

Jeg gikk en tur på storsenteret idag og handlet litt julegaver og diverse... Fylte 20 nå den 14 des, og fikk jo lyst til å dra innom polet og kjøpe meg en flaske juleakevitt, men når jeg stod utenfor polet så ombestemte jeg meg. Jeg fikk en ekkel følelse inni meg om at "nei, ingen juleakevitt på meg i år". Så jeg snudde og gikk. For meg så føltes det bare ikke rett, også gikk jeg i tillegg rundt med en forferdelig kvalme. :( Har den siste uka også kjent mye murringer i magen... Det gjør ikke vondt, men det "kiler" på en måte. Skikkelig rart... kjennes ut som det vibrerer nederst i magen. Er det det man kaller for mensmurringer? Betyr det at mensen kommer kanskje? :D hehe... Har vel ærligtalt merket mye menslignende smerter i flere uker nå, og trodd at "nå kommer mensen, endelig!!!" Men nei. Våkner opp hver morgen, og like spent på om mensen kommer... Ingenting....! Her for 3-4 dager siden fikk jeg en skikkelig ekkel slimklump, blank og ganske stor... Er det eggløsning jeg hadde kanskje? Eggløsning for 2.gang? Hmmm.... Aldri fått en så stor slimklump før. Den var litt svak svaaaak gul, men mest hvit.

 

Nei, om mensen ikke har kommet etter nyttår, så blir det ny legetime og da skal jeg kreve en ultralyd. Synd jeg må gå rundt å bekymre meg midt i julestria.

 

Tochill, jeg håper virkelig at du får et svar snart også. Dette unner jeg ingen ... Husk å kom med oppdatering om det skjer noe nytt!

 

Goooooooood jul alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessus, har du tålmodighet til å vente over jul?

Skal du ikke dra å kreve den UL`en så slipper du å tenke på det i jula?

 

Det er ikke normalt å gå så lenge uten TR og det må da være oppsiktsvekkende for legene? Jeg kan ikke skjønne annet.

 

Krysser fingrene for at det er TR som er på vei hos deg :)

 

Goooood jul til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Tålmodighet har jeg egentlig ikke, men er jo nesten bare nødt til å vente... Telte dager siden sist jeg hadde mensen...70 dager! Det er altfor lenge syns jeg.... Men idag lurer jeg nesten på om kanskje mensen kommer!! For bare få timer siden så merket jeg en litt tung og ekkel følelse i magen, og da jeg gikk på do for å sjekke så var det kommet lyyyyserosa utflod. Om jeg våkner i morgen og mensen endelig har kommet så kommer jeg til å JUBLE! Men, hva om det ikke kommer noe mer? Hva om den lyserosa utfloden stopper? Noen som vet hva det kan bety? Jeg hadde ubeskyttet samleie to ganger for ca. 2 uker siden, og en gang for en uke siden...(om det kan ha noe sammenheng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessus, oi vi er nesten like gamle vi :) jeg blir 21 den 26 des ;)

rart at du har gått sååå lenge over...

 

Idag er jeg 21 dager over.... Drøyt for det har aldri skjedd før...:(

skal ta en graviditetstest på tirsdag... Kjøper en i morgen :) da har jeg ikke testa siden sist lør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå 14 dager over IKM og tok en negstiv test på fredag...fra billigestester....det har aldri skjedd før at jeg har gått over så må innrømme jeg er ganske forvirra...håper jo så inderlig at jeg er gravid etter 7 måneder med prøving..har lest om flere som ikke fikk positiv test før maaange dager etter IKM. men er liksom noe som ikke stemmer siden jeg ikke kjente noe til EL sist måned heller da, noe jeg alltid gjør. Hvis TR hadde kommet 6. Desember skulle jeg jo hatt EL idag..men kjenner ikke no til det. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!!!!- ser det ut til at mensen er tilbake!!:) Og aldri har jeg vel vært mer glad for akkurat DET hehe:) Det hadde såklart vært gøy å være gravid nå, men akkurat nå er jeg strålende fornøyd med bare å få et svar!

 

Nesten fem uker over IKM, og det har jammen vært en tålmodighetsprøve i "ingenmannsland". Jeg har gått fra å være bånnsikker på at jeg er gravid, til sakte men sikkert bli bånnsikker på at jeg ikke var det...pluss all tvil frem og tilbake...sukk. Men nå kan vi begynne på blanke ark igjen - deilig!

 

Og GJETT om jeg skal kose meg med rødvinen nyttårsaften!! haha;)

 

En riktig god jul til dere alle jenter, og lykke til videre med prøvingen!:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg med her jeg også. IKM- var 16 des. altså 5dager siden. har ikke testet siden lørdag 11 des.da den var negativ. mannen sier jeg har vært endel opp å ned i humøret den siste uken, hehe , hatt litt oppblåst følelse , annerledes farge på urinen, plutselige hogg i magen(rundt ved navlen ca) . ....... influensaen er jo kommet i hus også...

vet ikke om noe av det over er noen tegn jeg men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunsita, misunner deg virkelig som har fått mensen tilbake! Jeg er nå 46 dager over IKM. Veldig plaget med kvalme (spesielt på morgenen), kraftige menslignende smerter ganske varierende den siste uken som har vært, mye utflod og murringer noen få ganger. Jeg testet negativt i forrige uke. Nå syns jeg smertene begynner å bli verre, så ringer legen i morgen for å få en hastetime. Det er da ikke normalt å gå slik, og at mensen heller ikke dukker opp. Jeg skjønner rett og slett ingen verdens ting. Kjøpte meg enda en test på mandag, slik at jeg har den liggende i tilfelle.

 

Men her kommer spm: Når bør jeg teste igjen? Jeg hadde ubeskyttet samleie 30 oktober, altså to uker etter siste mens. Mensen dukket ikke opp når den skulle 8.november, og hadde ubeskyttet samleie 13.november. Har jo nå forsåvidt utelukket at jeg har blitt gravid en av de to gangene, siden testen ikke ble positiv forrige uke. Men, jeg hadde ubeskyttet samleie 4, 8, 13 og 17 desember, kan det da ha klaffet en av de dagene? Og når bør jeg da teste meg igjen? Bør jeg vente til over nyttår?

 

Om jeg ikke er gravid, hva kan være i veien med meg?? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager over ikm i dag jeg.. veldig rart... sluttet på p-piller 16 sept. å har hatt 2 sykluser på 30 dager etter det.. testet negativt med cb-digital i går.. tar ny test 3 juledag om ikke tanta kommer..kjennes ikke sånn ut... håper jeg er gravid da! :) (hvis ikke blir d julefest:p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...ingen TR enda :( er 1 uke over nå.. (eller kanskje 6 dager)

Grugleder meg til test i morgen.. har ikke testet siden negativ cb lille julaften

 

xxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...