Gå til innhold

Vi ble kalt uansvarlige og egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie var det kun min mor som tok vaksinen, dette fordi hun var under cellegiftbehandling for brystkreft og dermed var helt klart i risikogruppen. Forstår henne veldig godt.

Men hele svineinfluensa hysteriet er for meg MEGET merkelig!

I mine øyne så virker dette mer som en utspekulert test i massevaksinasjon fremført av WHO!

Det er utrolig mye som skurrer.... bl.a

Når Norge inngikk avtale med leverandøren av vaksinen så var det i frykt for fugleinfluensa pandemi grad 5. Når de inngikk avtalen så var WHO sine kriterier for pandemi grad 5 også basert på dødelighet

Etter at avtalen var signert så gikk WHO inn og endret på pandemi grad 5 kriteriene slik at nå var ikke dødelighet med lenger, de fokuserte mer på hvor fort smitten spredde seg.

Dette utløste dermed at når svineinfluensaen, som i seg selv er 500 ganger mindre dødelig enn fugleinfluensaen, kom så ble den en pandemi grad 5 og Norge var dermed forpliktet til å kjøpe vaksinene sammen med alle de andre landene som også hadde laget samme type avtale!

Den norske stat har eierskap i firmaet som lagde vaksinene som ble tilbydt her i landet, derfor mener jeg de ikke var villige til å kjøpe inn vaksiner uten de omstridte stoffene.

Den norske stat tjente like mye på svineinfluensaen som det kostet Norge å kjøpe vaksinene! Tenker staten gikk i pluss totalt der.

Jeg var gravid da hysteriet pågikk og ble innkalt til time uten at noen hadde spurt om jeg ville ha vaksinen, måtte ringe selv og si at den ønsker jeg virkelig ikke å ta. Jordmor forsøkte å få meg til å tro at dette ikke var valgfritt.....

Noe av det som kanskje er enda mer latterlig er Tamiflu greiene som oppsto i kjølevannet av dette her. Plutselig kunne man få tamiflu reseptfritt på apoteket men man måtte møte opp personlig og skrive under på at man hadde symptomer på influensa.... og dermed muligens smitte andre i køen som kanskje av andre grunner ikke kunne ta vaksinen!

Tamifluen som ble gitt ut hadde en utløpsdato på 01.10.... dette var i november!! Når media da sjekket med "de lærde" om dette så sa de at det var trygt å ta tamiflu etter utløpsdato. Journalisten sa så at det står i pakningsvedlegget at medisinen må ikke brukes etter utløpsdato... skal man da se bort fra det som står i vedlegget?

Så sier legen: man skal alltid følge det som står i vedlegget men med Tamiflu så går det greit HAHAHA

Tosk sier jeg da bare.

I mine øyne ville Norge gjerne bli kvitt overskuddslageret sitt med Tamiflu og var tydelig villige til å risikere at svineinfluensaen ble immun mot Tamiflu. SYKT spør du meg!

Det er så mye mer jeg kunne skrevet men da blir det for langt tror jeg hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som "gosser" seg her?

Det må da være lov å stille seg undrende til betydningen av ukjente vaksiner.

Jeg gjør det jeg tror er det beste for mitt barn, på lik linje med andre foreldre.

Til de som påstår at de tenker på alle andre når de foretar valg på barnas vegne - ære være dere, jeg setter mitt barn fremfor andres!

Har du fått med deg når og hvordan svineinfluensaen fikk status "pandemi"?

Skrevet

Tamiflu er ikke noe nytt som blir påtvingt folk pga influensa'n. Det har vært på markede i 10 år. Det er ett tilbud om beh.for de som er syke for å redusere lengden på sykdom og fravær fra jobb og inkubasjon. Holdbarhets dato er veiledende og når du undersøkte produktet fant de ut at det ikke var ødelagt etter dato var gått ut, ergo kan de som ØNSKER DET, få medisin. Det argumentet om kvikksølv i vaksina..er ikke mer en i en porson makerell i tomat, så det er ikke mye å slå i bordet med.

Skrevet

Jeg står fortsatt for valget mitt.

Ingen her i huset ble vaksinert.

Mulig vi hadde en rundt, ungene og jeg - men det var ikke rare greiene. Ble ikke mer syk enn en vanlig forkjølelse med litt feber.

Skrevet

Jeg har da aldri påstått at Tamiflu er noe nytt som ble tilbudt pga svineinfluensaen? har heller aldri sagt at det ble påtvingt folk??

Myndighetene har tidligere vært skeptiske til for utstrakt bruk av Tamiflu mot influensa fordi det kan føre til at virusene blir immune og skjer det så har vi ikke alternativ medisin.

Derfor er det litt merkelig at de først kritiserer leger for å være for restriktive på Tamiflu for så å åpne for salg uten resept. Og det med medisiner som har en holdbarhet på 2 mnd etter.....

Kvikksølv direkte i kroppen enn f.eks via mat er to helt forskjellige ting!! Er jo en grunn til at det faktisk ikke brukes i vanlige vaksiner lenger! Men nok en gang gjør myndighetene unntak fra regelen fordi de sitter på overskudd av vaksiner.

Jeg finner dette iallefall veldig rart!!

Skrevet

I hver eneste vaksinedebatt blir jeg like matt av argumentasjonen, steile fronter og folk som tror på alt Dagbladet skriver.

For det første er det irrelevant om du jobber i helsevesenet, hvor mange leger det er i familien din og hvor høy IQ du har. Argumentasjonen din bør snakke for seg selv.

Avisene vil TJENE PENGER. Klart de blåser opp enhver antydning til at vaksiner skal være farlige, inkludert dette nye som kom nå med en MULIG kobling til narkolepsi. Jeg forholder meg til slike fakta når det EVENTUELT blir bevist en sammenheng, og that's a big if foreløpig, etter det jeg har lest. Det er som de som spontanaborterte eller hadde dødfødsler etter å ha fått vaksine. Så langt er det heller ikke, såvidt jeg vet, bevist en sammenheng der, selv om dette også er under etterforskning fremdeles. Hvis du vaksinerer la oss si 80% av alle landets gravide (jeg vet ikke tallet, men regner med de fleste ble vaksinert), sier det seg selv at noen av dem ville spontanabortere eller oppleve fosterdød uansett! Uten at det nødvendigvis trenger å ha noe med vaksinen å gjøre! Det samme gjelder narkolepsi.

Det at to ting sammenfaller i tid, betyr IKKE at det nødvendigvis er en sammenheng. Du kan ha en uoppdaget diabetes, og bli påkjørt av en bil. Sykehusoppholdet fører til at diabetesen blir oppdaget, men det var selvsagt ikke påkjørselen som forårsaket diabetesen.

Dessverre er det slik at en påstand som slenges ut i media, mer eller mindre veldokumentert, blir husket i ettertid, selv om den viste seg å være feil. F.eks. MMR-vaksine og autisme. Det er grundig motbevist at det var en sammenheng der, men fremdeles er det mange som lever i troen at MMR-vaksinen kan føre til autisme, og går rundt og sprer slik "info".

Det har blitt nevnt tidligere, men mengden kvikksølv i vaksinen er mindre enn i en gjennomsnittlig fiskemiddag. Skvalen har blitt brukt i mange år i vaksiner. Svineinfluensavaksinen var slett ikke helt ny, det var bare selve virusdelen som var ny. Resten var godt utprøvd fra før. Å si at det hele var en konspirasjon innen WHO, legemiddelindustrien styrte hele greia, at Norge skulle bli kvitt lageret av tamiflu(!!! da kunne de jo bare destruere hele partiet, det hadde blitt mye billigere!!! Idioti!) - meningsløst, alt sammen. Bedre å holde diskusjonen rettet mot ting man kan bevise evt motbevise, og som har betydning. WHO driver heller ikke og fabrikkerer bevis, de forholder seg til informasjonen som er tilgjengelig for dem der og da. Kunnskapen vi har om en sykdom og om en pandemi forandrer seg hele tiden, det ligger i sakens natur.

Realiteten er at det er lett å være etterpåklok! Nå ble svineinfluensaepidemien "lettere" enn vi først ble forespeilet, men hvordan kunne man vite dette på forhånd? Hva hvis det hadde utviklet seg til noe lignende spanskesyken, hvor mange ble svært alvorlig syke - og Norge hadde latt være å vaksinere fordi de lurte litt på dette kvikksølvet i vaksinen? Da hadde det i alle fall blitt bråk! Jf meningokokkvaksinen - i flere år var det jo mye bråk i media fordi den IKKE var en del av barnevaksinasjonsprogrammet, det var intervjuer med familier hvis barn som hadde blitt syke "unødvendig" og nesten dødd etc. Nå som meningokokkvaksinen ER en del av vaksinasjonsprogrammet, har pipa selvsagt fått en annen låt! Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd.

Jeg har lest mange vitenskapelige artikler om svineinfluensaen, vaksinen og følgene av smitte, og jeg er ikke i tvil om at vi gjorde det riktige ved å vaksinere, både oss voksne og den lille. Det var slett ikke "bare" gravide og personer med diabetes som ble alvorlig syke. Jeg ville vaksinert meg igjen nå i dag hvis noe lignende hadde skjedd, selv om jeg er gravid. Eller kanskje nettopp FORDI jeg er gravid, å lese artiklene om gravide som ble alvorlig syke eller døde pga svineinfluensaen er ikke lystelig lesning.

Enhver får ta valget som er riktig for en selv og sine nære, men det som er viktig, er at valget blir basert på reell kunnskap, og ikke spekulasjoner og konspirasjonsteorier.

Skrevet

Ja, det er forskjell på ting, men kvikksølvforbindelsen som ble brukt i vaksinen var mye *mindre* farlig enn kvikksølv i naturen fra forurensning, selv om den blir sprøytet direkte inn i kroppen! Det var da heller ikke noe overskuddslager av vaksine, vaksinen kom i flerbruksglass (noe som gjorde det nødvendig med preservasjonsmidler, som ikke trengs i endoseglass som er er sterile) fordi det gikk raskere å produsere. Produksjonkapasiteten er faktisk begrenset, når en hel verden skal ha vaksine samtidig. Og selv om myndighetene hadde sittet på et overskuddslager av vaksiner, er det billigere å la være å bruke vaksinen enn å sette i gang massevaksinasjon, det er kjempedyrt.

Kanskje lese litt mer fakta før du uttaler deg?

Skrevet

Min sønn var kreftsyk på det tidspunktet svineinfluensaen rammet. Jeg tenkte som deg at jeg ikke ønsket vaksinen, da den var såpass ny. Hadde mange runder med meg selv, og syntes det var et veldig vanskelig dilemma. Til syvende og sist endte vi opp med å ta vaksinen alle tre, immunforsvaret hos min sønn var såpass lavt at legen vår mente at risiko for alvorlig sykdom og eventuelt død var stor dersom han skulle få influensaen.

I mange tilfeller MÅ man faktisk velge mellom pest eller kolera.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...