Gå til innhold

Vi ble kalt uansvarlige og egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 av 1000 nordmenn har narkolepsi. 2-3 av de flere hundre tusener som fikk svineinfluensavaksinen har fått sykdommen. Trenger ikke være noen som helst sammenheng. Men det er jo blitt så populært å skylde på vaksiner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har heller min lit til en "forhistorisk fossil " innen fagfeltet, enn en nyutdannet lege med 140 i IQ, skrivefeil og mer eller mindre NULL erfaring.

Har ikke tatt vaksingen og synest synd på de som har gjordt det.

Skrevet

Det viste seg vel ganske tydelig at man ikke kan stole blindt på det som myndighetene kommer med. Myndighetene i Norge forholdt seg denne gangen til det WHO anbefalte. Og som de fleste sikkert har fått med seg så har WHO fått massiv kritikk for måten de har håndtert denne saken på.

Dessuten finnes det en verden utenfor lille Norge med vel så mye kunnskap om helse og vaksiner. I andre land ble det bla kjøpt inn to forskjellige vaksiner. En med og en uten kvikksølv. Kvikksølv er dessuten fjernet fra vaksinene i det nasjonale vaksineprogrammet vi har her. Og det er ikke uten grunn. Folk må da få ta sitt eget valg og bestemme selv om de vil trykke giftige stoffer inn i kroppen uten å bli kalt egoistiske. Nå fikk vel alle i risikogruppene valget om å vaksinere seg. Om de gjorde det går være opp til dem. Det er ikke alle andre sitt ansvar å vaksinere seg for at de ikke skal bli syke. Det er kun pisspreik for å si det mildt!!!

Det at du har trykket i deg selv og din familie kvikksølv og andre drittstoffer er ditt valg. Kom ikke her å kall andre som har en annen mening enn deg og som hører på andre myndigheter eller leger, som er mot denne vaksinen idioter og egoister. Det blir bare for dumt at noen som liksom hevder å kunne så mye om dette temaet.

Skrevet

Vi tok vaksinen, og jeg er i utgangspunktet meget skeptisk til vaksiner.

Gutten min på 4 fikk klarsignal fra Riksen til å ta den, hatt tidligere sykdom som kan ha kommet av mmr vaksine.

Han var i risiko, mannen var i risiko, og jeg var høygravid med tvillinger.

Tok den først etter fødsel.

To av oss fikk reaksjoner, mannens ble rapportert da det gikk utover hjertet, men vi angrer ikke.

Skrevet

Du har rett i at du ikke har fulgt med, det er overhodet ikke konkludert med at vaksineopplegget var bortkastet. Hvor i all verden har du det fra?

Skrevet

He, he, mannen min er sykepleier, svogeren min er overlege og jeg har flere andre familiemedlemmer som jobber innen helsevesenet. Akkurat som i din familie er ingen av dem spesialister på immunologi, og er derfor ikke særlig mer meningsberettiget enn historikere og ingeniører. Det er en grunn til at man spesialiserer seg...

Skrevet

mars_10,

til å ha 140 i IQ har du satt deg særdeles lite inn i ting..

Vel, for det første så er ikke svineinfluensaen laget identisk som den vanlige influensavaksinen. Mye av bråket rundt svineinfluensavaksinen er bruken av typen adjuvans som ble brukt - skvalen - og kvikksølven som ble tilsatt. Skvalen blir ikke brukt som adjuvans i vanlig influensavaksine, og kvikksølv er heller ikke tilsatt. Så hva mener du da med den er lik?

For det andre så er det flere av de lærde som er uenig ang denne vaksinen. Tror du alle de lærde er de som er i media? tror du ikke det finnes flere kompetente mennesker der ute? Jeg jobber i helsevesenet som mikrobiolog faktisk og der var det stor uenighet blant kollegene mine. Min sjef som er overlege tok den selv men hun ville ikke at sine egne barn skulle ta den!

Så sett deg litt mer inn i vaksinen før du kommer med påstander. Det er flaut å lese så mye faktafeil for en som skryter av enn IQ på 140!

Skrevet

Jeg er ikke 00.14, men mener vedkommende har rett. Sykepleierutdanningen inneholder ikke akkurat mye statistikk og forskningsanalyse.

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og tok IKKE vaksinen! Vi har da et valg vi som alle andre!!!

Skrevet

Du er den mest idiotiske personen jeg har sett her inne mars_10. Du har sikkert endel kunnskap om vaksiner. Men jeg vet også at du her manipulerer informasjonen og kunnskapen du har. Kun for å støtte opp under ditt syn i denne saken. Og det er vel det som har vært så jævlig skremmende i denne svineinfluensa saken også. Myndigheter, leger osv har presset sinnsykt på for sitt syn uten å legge alle fakta på bordet.

Kom her og fortell den hele sannheten mars_10. Eller overvurderer jeg deg nå. Kanskje du faktisk kan så lite at du også er helt hjernevasket.

Fortell litt om sist det ble foretatt en massevaksinasjon i USA, fortell om hvorfor kvikksølv nå er fjernet fra de norske vakisnene men ikke i svineinfluensavaksinen som ble tilbudt her i Norge. Fortell litt om hvorfor noen land hadde tilbud om en vaksine uten kvikksølv.

Alt dette ble debattert sinnsykt mye her inne i vinter. Du er nesten nødt til å ta med alle fakta og ikke bare slenge inn at alle som ikke tok denne vaksinen er idioter. Andre har et annet syn. Selv syns jeg gravide som tok dennen norske vaksinen med kvikksølv og foreldre som gav små barn, som ikke var i risikogruppen vaksinen gjorde noe som jeg aldri kunne gjort. Nemlig å utsette barna for en helserisiko større enn denne såkalte svineinfluensa pandemien. Og det viste seg at de som tenkte selv og var kritisk ikke var så idiot som du skal ha oss til å være. Influensaen var ikke så farlig som det de skulle ha det til. Det dør flere hvert år av vanlig influensa enn det det gjorde av svineinfluensaen i fjor. Men jeg regner med at du også mener at alle i hele Norge burde ta vaksine mot vanlig influensa hvert år, slik at vi ikke risikerer å smitte noen med svakere immunforsvar enn en selv. Det er du som er den sneversynte idioten her mars_10.

Skrevet

Jeg syns hele denne debatten er litt sær.

Svineinfluensa var oppskrytt/ikke farlig/vanlig forkjølelse osv. Pisspreik!!!

Folk døde av svineinfluensa.

Flere av de som ble svært syke i norge var unge godt trente menn.Som absolutt burde hatt alle forutsetninger for å ha en lett kamp mot sykdommen.

Min mann har en nevrologisk sykdom,og ett elendig imunforsvar.Såklart vaksinerte vi oss. Skulle jeg risikert mine barns far sitt liv fordi huet mitt burde vært fullt av konspirasjonsteorier,2012 frykt osv osv?

Helt latterlig.

Skrevet

Ikke de jeg kjenner. De som jobber på gamlehjemmet, legesenteret og sykehuset her måtte ta vaksinen.

Skrevet

09:11. Det som er helt latterlig er at du ikke skjønner det hadde holdt om risikogruppene fikk tilbud om å vaksinere seg. Det var vel stort sett de som var i denne gruppen som døde.

Det er snakk om at myndighetene og who har tjent sinnyke summer på denne vaksinen. Sett deg inn i fakta. Det er faktisk snakk om personer på høyt nivå som sitter i WHO som er kjøpt og betalt av de som lager vaksinene.

Skrevet

Nå var det ikke bare folk i risikogruppen som døde, men friske, trente personer også. Det er derfor vaksinen ble anbefalt til alle. Det var umulig å vite hvem den kunne være farlig for.

Da er det bedre å ta vaksine, enn å håpe at du tåler svineinfluensa.

Skrevet

Jeg mener myndighetene og vaksineprodusentene har tjent sinnsyke summer på vaksinen. Jeg skrev feil da jeg sa who.

Skrevet

Det er vel snakk om et par personer at de noen og 20 som døde av svineinfluensa her i Norge. Og de kan ha hatt en underliggende sykdom som ikke var oppdaget.

Skrevet

9:20

Min mann er ikke i en risikogruppe,men han hadde nok ikke tålt en kraftig influensa. Han tåler knapt en vanlig influensa,så denne kunne vi rett og slett ikke risikere.

Jeg var gravid og kunne vaksinere meg tildlig. Eldstemann og mannen fikk "gå forbi køen" av risikogruppefolk pga mannens helsetilstand.

Og om du leste noen aviser overhodet så la du kanskje merke til at svineinfluensaen rammet hardt de utenfor risikogruppene og?

Men når du er så redd for konspirasjoner så skjønner jeg ikke helt at du tør å være på internett! Du vet at storebror ser deg:-P

9.11

Skrevet

9.29,

Mannen din er ikke i en risikogruppe, men gikk forbi risikogruppen i køen pga helsetilstanden hans??? Det høres vittelig ut som han da er i en risikogruppe hvis helsetilstanden hans er så dårlig! Og hvis han i tillegg ble prioritert FORAN risikogruppen, så vil jeg definere han som i en risikogruppe!

Skrevet

Du skjønner det 9.41,at myndighetene bestemte hvam som er i risikogruppene. Det var gravide,lungesyke og noen til.ME pasienter var ikke regnet som risikogruppe.

Så det er ikke hva du og jeg definerer som,men hva myndighetene bestemte som gjaldt.

Siden vårt lokale legekontor er svært godt kjent med han sitt sykdomsforløp omgikk de reglene og prioriterte han.

Jeg er svært takknemlig for det:-)

9.11 og 9.29

Skrevet

Da er det ikke rart det er mennesker som er utenfor risikogruppen som døde av svineinfluensaen hvis mennesker med særdeles svekket immunforsvar ikke er definert som risikogruppe. Det forklarer jo en hel del om hvorfor noen utenfor risikogruppen døde..

Skrevet

Jeg synes generelt det er VELDIG uansvarlig å ikke ta vaksiner. Det er noe av det aller dummeste jeg vet.

Er lege, og var samtidig gravid da dette stod på som værst. Valgte og ta vaksinen både av hensyn til mine pasienter og barnet i magen. Angrer ikke på valget jeg gjorde.

Personer som velger å ikke ta vaksine er uvitende, lite smarte, og veldig veldig naive! De kan være veldig glade resten av Norges befolkning ikke tenker på samme måte som dem, da ville mange alvorlige sykdommer som en gang var folkesykdommer blusse opp igjen!!

Skrevet

E du helt på styr anonym 08:33 ?

Vi fikk tilbud om vaksinen på lik linje som vi tilbys hepatittvaksine.

INGEN kan pålegge oss noe som helst!

Jobber forøvrig innen Oslo Universitetssykehus

Du må gjerne mene at jeg er en idiot, men det er jeg i såfall uten hjelp fra konspirasjonsteoretikere fra USA ol som du så fint skriver....

Skrevet

Det var da et veldig unyansert innlegg fra en som kaller seg selv en lege. Greit at du har din egen mening, men å si at de som velger å ikke ta vaksinen ER uvitende, lite smarte etc, sier vel egentlig mer om deg enn av oss som valgte å ikke ta vaksinen.

Jeg jobber innenfor helsevesenet selv, og har nok mer kompetanse enn deg innenfor dette fagfeltet da jeg er mikrobiolog og jobber med virus og bakterier hver dag. I tillegg jobber jeg sammen med kompetente overleger på samme avdeling. Jeg valgte å ikke ta vaksinen selv om jeg er i den såkalte risikogruppen. mange av mine kolleger som valgte det samme. Noen tok vaksinen mens de i tillegg ba barna sine ikke ta den.

Jeg vil heller si at du som lege er naiv som er så bastant i dine holdninger ang denne vaksinen. Oppegående mennesker har iallefall skjønt at man trenger en generell skepsis til nye vaksiner og at man veier for og imot i forhold til risiko. Så får man stå for det valget i etterkant.

Skrevet

Ganske ekkelt og makabert at dere gosser dere over at svineinfluensaen var en "flause", å gjør narr av forebyggende vaksinering. Hadde dere turt å sagt det til de som har begravd barna sine, pappa eller bestemor? man kan aldri vite hvordan en pandemi utspiller seg. Ps: det er ikke over, kommer til å bli flere begravelser..

Skrevet

Hvis det siste innlegget er rettet til meg (11.11) så har ikke jeg sagt et ord om at de som tok vaksinen har gjort noe dumt. Jeg sier at man må velge selv og stå for valget sitt - hva enn det måtte være!

Er det forøvrig noe bedre med de som har tatt vaksinen sier at de håper vi som ikke har tatt vaksinen dør av influensaen?? For det har også blitt ytret. Det er faktisk de som har tatt vaksinen som er verst her da det er rene hatet mot de som ikke har tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...