hol(L)y COW Skrevet 28. august 2010 #51 Skrevet 28. august 2010 På ett direkte spørsmål om jeg leiker dum forbeholder jeg meg faktisk retten til å argumentere med det jeg har som kan trekke i retning av at jeg IKKE er dum.... Når det er sagt så holder jeg på å bikke over rett som det er - idiotiske påstander fra folk som egentlig ikke vet hva de snakker om er i kategorien av ting som "gjør det" for meg.... hehe... Men nok om det. For å moderere meg selv en smule gjaldt svaret mitt først og fremst de som er "imot" vaksiner generelt. Jeg har enn viss forståelse for de som var gravide og ble tilbudt svineinfluensavaksinen som takket nei - all den tid man ikke har forskning på det. Men ingen forskning må ikke forveksles med ingen erfaring!!! (På samme måte som man ikke har forskning på paracetamol og virkningen på gravide.... eller tamiflu og gravide.... eller allergimedisin og gravide.... og lista fortsetter i det uendelige og omfatter all slags medisin) Man er ikke "prøvekaniner" når helsemyndighetene velger å vaksinere hele befolkningen. Man kan selvfølgelig argumentere til man er blå om det var NØDVENDIG på grunn av svineinfluensa, men at vaksinen skulle vere potensielt mer farlig enn sykdommen er i beste fall BULLSHIT fra ende til annen. Jeg og mine barn tar heller en unødvendig vaksine enn å engang bli skadet av en unødvendig potensielt farlig sykdom. Dersom noen hjemmeværende mødre tror de er bedre i statistikk og beregning av når det er "mer" hensiktsmessig å la vere å ta vaksinen og få sykdommen enn professorer som har dette som sitt daglige virke....... da påkaller jeg meg retten til å mene at de er noen UVITENDE fehoder. SÅDETSÅ. Ha en fortsatt fin helg allemann!
hol(L)y COW Skrevet 28. august 2010 #53 Skrevet 28. august 2010 På grunn av idioter som ikke vaksinerer barna sine av mer eller mindre dårlige grunner dør det faktisk spedbarn (som ikke enda har blitt vaksinert) av kikhoste den dag idag Men du tror vell ingen døde av disse sykdommene i Norge før man innførte vaksiner Anonym 23.35? 1796 – Første vaksine (mot kopper). 1879 – Første vaksine mot kolera. 1881 – Første vaksine mot miltbrann. 1882 – Første vaksine mot rabies. 1890 – Første vaksine mot stivkrampe. 1890 – Første vaksine mot difteri. 1897 – Første vaksine mot pest. 1926 – Første vaksine mot kikhoste. 1927 – Første vaksine mot tuberkulose. 1935 – Første vaksine mot gulfeber. 1937 – Første vaksine mot tyfus. 1945 – Første vaksine mot influensa. 1952 – Første vaksine mot poliomyelitt. 1954 – Første vaksine mot japansk hjernebetennelse. 1964 – Første vaksine mot meslinger. 1967 – Første vaksine mot kusma. 1970 – Første vaksine mot røde hunder. 1974 – Første vaksine mot vannkopper. 1977 – Første vaksine mot lungebetennelse. 1978 – Første vaksine mot hjernehinnebetennelse. 1981 – Første vaksine mot hepatitt B. 1985 – Første vaksine mot Hib (Haemophilus influenzae type . 1992 – Første vaksine mot hepatitt A. 1998 – Første vaksine mot Lymes sykdom. 2006 – Første vaksine mot Humant papillomavirus. 2008 – Første vaksine mot Influensa A(H1N1)[trenger referanse] og Ebola[trenger referanse
hol(L)y COW Skrevet 28. august 2010 #54 Skrevet 28. august 2010 De lærde strides - men det er snakk om noen få kontroversielle utbrytere mot majoriteten av lærde. Spør hvilken som helst lærd person du møter å hør om han mener at svineinfluensavaksine var mer FARLIG enn svineinfluensaen. Og spør på samme innpust om hva han generelt mener om vaksiner. Svineinfluensa er AKKURAT den samme vaksina som en vanlig influensavaksine - bortsett fra virusdelen. Og det er virusdelen de bytter ut ved HVER sesonginfluensa....ergo er den ikke mye mer en hastevaksine enn den "vanlige" influensavaksina. Men selvfølgelig, man kan dø av å drikke for mye vann også. Bryr meg ikke om å bli kalt arrogant av folk som fryder seg over at andre blir syke - være seg av vaksiner eller sykdommer.
Lille-Pernille Skrevet 28. august 2010 #55 Skrevet 28. august 2010 Mars_10 Jeg er selv operasjonssykepleier, min bestefar er smittevernsoverlege (ikke i Norge vel og merke), min søster er lege og jeg har to fettere som er spesialister innen henholdsvis anestesi og intensivmedisin. Bakgrunnskunnskapen feiler det intet. Vi tar våre beslutninger utifra den forskningen vi anser som nyest og som vi legger vår lit til
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #56 Skrevet 28. august 2010 Jeg er lei for det, men en sykepleier er sjelden spesielt fabelaktig i statistikk og forskningsanalyse. Leger av ymse art har heller ikke en automatisk autoritet på området selv om en smittervernoverlege burde innen dette feltet kunne mene noe om det. så sant han ikke er en forhistorisk fossil innen fagfeltet,
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. august 2010 #57 Skrevet 28. august 2010 "sykepleier er sjelden spesielt fabelaktig i statistikk og forskningsanalyse" jaha, hva baserer du det på?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #58 Skrevet 28. august 2010 Pensum på sykepleierutdanningene. De færreste sykepleiere i dette landet har videreutdanning. Og bachelorutdanningene innen helse og sosial har svært lite om forskningsmetode, forståelse og statistikk.
hol(L)y COW Skrevet 28. august 2010 #59 Skrevet 28. august 2010 Da nekter jeg å tro at du og hele din familie er GENERELT i mot vaksiner Lille-Pernille? Når det gjelder svineinfluensa står jeg for min mening om at dere var egoistiske - neppe i risikogruppen (bortsett fra barna pga alder) - og SPESIELT egoistiske fordi dere jobber innen helsevesenet. Anbefalte din familie av spesialister og leger sine pasienter i risikogruppen å LA VÆRE å vaksinere seg? Spesielt....
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. august 2010 #60 Skrevet 28. august 2010 Syns det var en meget bastant holdning. Der er mye jeg har peiling på som ikke inngår i min utdannelse;)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #61 Skrevet 28. august 2010 Så du ser det som sannsynlig at store deler av norske sykepleiere har fabelaktig god greie på disse tingene? I såfall vil jeg kalle deg en naiv optimist
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. august 2010 #62 Skrevet 28. august 2010 Jeg tenker at jeg ikke har noen forutsettning for å vite hva majoriteten av norske sykepleiere har peiling på.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #63 Skrevet 28. august 2010 Signerer. Man kan nesten telle på to hender hvor mange timer man har med statistikk på medisinstudiet - og det på første året (Sånn var det iallfall for ti år siden) Med mindre man er spesielt interessert eller velger forskningslinjen tror jeg det ikke er mye mer idag.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #64 Skrevet 28. august 2010 Vel, det var nå flere amerikanske leger iallefall som sto frem på TV og sa de og deres familie iallefall ikke skulle ta den vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #65 Skrevet 28. august 2010 Det er bare unnvikende og tåpelig. Det blir som å si at at du ikke ser bort ifra at majoriteten av regnskapsførere har god kjennskap til hjertetranplantasjoner,
Lille-Pernille Skrevet 28. august 2010 #66 Skrevet 28. august 2010 Nå snakket vel ikke jeg om risikogrupper? Leger i Norge (majoriteten av disse har avtale med NAV, som igjen er underlagt av staten) ble instruert i å forholde seg til de retningslinjer som ble gitt av folkehelseinstituttet. Tror du virkelig at alle så seg blinde i forholde til propagandaen som legemiddelindustrien serverte mtp svineinfluensaen?
hol(L)y COW Skrevet 28. august 2010 #67 Skrevet 28. august 2010 Som jeg sa i ett tidligere innlegg så kan man diskutere seg blå når det gjelder nødvendigheten av svineinfluensavaksinen. Vi kommer ikke til ett vettug svar her uansett. Min mening er at befolkningen i Norge bør kunne være sikre på at de gjør det rette når de forholder seg til det som blir sagt av de norske helsemyndighetene - og ikke hva nabokjerringa, en amerikansk lege på TV, en artikkel i VG eller en anonym person på ett hvilket som helst webforum lirer ut av seg. Som jeg OGSÅ har sagt tidligere - jeg tar heller en unødvendig vaksine enn at mine barn eller andre skal bli skadet av en sykdom UNØDVENDIG på grunn av meg. Og selvfølgelig snakker vi også om risikogruppene her!! Dersom ingen var i risikogruppa hadde man jo ikke trengt å be hele halve Norge om å vaksinere seg. Det er jo en del av det som er så EGOISTISK - å ikke ta en gitt risikogruppe inn i vurderingen når man velger å ikke vaksinere seg - (spesielt som helsepersonell!!!) Nå skal jeg legge meg, så får dere bare krangle videre Nattinatt!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #68 Skrevet 28. august 2010 http://fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=-1&flag=1&id=1&ban=1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #69 Skrevet 28. august 2010 fritthelsevalg.org fremstår som lite seriøse.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #70 Skrevet 28. august 2010 Les innholdet i artikkelen, fremfor å ha en forutinntatt mening om organisasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #71 Skrevet 28. august 2010 Forutinntatt? Du snakker om å ha forutinntatte holdninger selv. Jeg har lest den, jeg har lest mye den organisasjonen har skrevte. De virker ueriøse og spekulative.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #72 Skrevet 28. august 2010 Men hvor ville vi vært om ingen stilte seg kritiske eller spekulerte i noen verdens ting, og tok alt for god fisk? Og da mener jeg på et generelt basis, og ikke kun i dette tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #73 Skrevet 28. august 2010 Var ikke grunnen til at hele influensaepideminen roet seg at folk ble vaksinert ? Etter en tid så sa mange at det bare var hysteri, men hvis ingen hadde vaksinert seg så hadde det vel en drøss flere fått influensaen og det hadde ikke roet seg slik det gjorde. Tenker jeg feil nå ?
Tokatter_USA Skrevet 29. august 2010 #74 Skrevet 29. august 2010 De strides ikke så veldig om svineinfluensavaksinen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #75 Skrevet 29. august 2010 Hahaha... Der dreit du deg ut Lille-pernille. Hvis du virkelig er operasjonssykepleier, så var du nødt til å ta vaksinen. Det måtte alle som jobbet innen helsesektor, og som jobbet med mennesker generellt. Jeg fikk svineinfluensa, men ble heldigvis ikke noe dårligere enn vanlig influensa. Den varte bare lenger, og jeg har vært mye syk i ettertid. Hadde jeg ikke fått den, hadde jeg valgt vaksinen. Stoler heller på de som jobber og forsker på dette, enn på idioter som tror det er en konspirasjon fra USA ol. Glad jeg ikke er så overnervøs og mistenksom. Lite sannsynlig at elitetoppen ønsker å utrydde sin egen rase.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå