Gå til innhold

Vi ble kalt uansvarlige og egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble kalt uansvarlige og egoister når vi for noen måneder siden valgte å ikke ta svineinfluensa vaksinen.

Hva vis vi fikk den, skulle vi liksom være til fare for andre. Hvilken rett hadde vi til å være en smitte risiko for andre.

Stakkars barnet vårt. Hvordan kunne vi utsette det for den risikoen?

Nå har fløyten fått en annen lyd.

Nå begynner bivirkningene etter vaksinen begynt å komme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var så "heldig" å bli smittet med svineinfluensa mens jeg var på ferie i thailand i fjor. Aldri vært så syk i hele mitt liv. Trodde helt ærlig at jeg kom til å dø.

Uansett når jeg kom hjem maste alle om denne vaksinen. Jeg må innrømme at det var deilig å ha hatt denne dritten så jeg slapp å forholde meg til dette spørsmålet. Barnet mitt ble også smittet så hun fikk heller ikke vaksinen.

Skrevet

Alvorlig? Hvilke bivirkninger er det da? Var gravid når jeg tok den, og ungene tok den så blir litt nervøs..

Skrevet

Jeg tok den vaksina, grunne var at jeg var gravid og ville ikke ta noen sjangse med og bli smittet. Og flaks var det at jeg tok den også...Broren min ble smittet og før den slo til for fullt så var jeg og manne mye med ham. Mannen min ble også smittet og det var ingen tvil om at det var heftige saker. Jeg hadde heldigvis tatt den i grevens tid og ble ikke smittet. Jeg angrer ikke!!!

Jeg har heller ikke hatt noen bivirkninger og det har heller ikke babyen min på 9 mnd.

Har heller ikke hørt noe som helt om denne vaksina eller om bivirkningene på sikkert et halvt år..!!!

Skrevet

Man begynner å lure på om det er en sammenheng mellom flere som har fått narkolepsi og svineinfluensa vaksinen

HI

Skrevet

Dette med narkolepsi er det jo bare spekulasjoner rundt da. Media drar virkelig dette opp i de høyder. Jeg tok vaksinen siden jeg jobber i helsevesenet. Mannen og mine to barn tok den ikke. Dømte igjen som ikke tok den jeg. Det beste er jo å komme seg igjennom influensa uten vaksine mener da jeg ;)

Skrevet

Jeg synes de som tar en vaksine som ikke er sikker med tanke på å vite hva man får i seg å hvilke bivirkninger det har er uansvarlige.

Jeg skippet lett den vaksina, samme gjorde de fleste jeg kjenner, og ingen av oss ble smittet og vi lever enda.

Derimot så kom det jo en rapport om at det er flere som døde etter å ta vaksinen (selv om det ikke kan bevises at det er av vaksinen, da det skal godt gjøres i alle tilfeller) enn det var folk som døde av svineinfluensaen. Tygg litt på den, å tenk hva dere har utsatt dere selv for. Ingen vet hvilke langtidsbivirkninger den har enda heller.

Skrevet

Og du syns ikke svineinfluensa ble hypet opp og brukt som skremselspropaganda av media? Sikkert med støtte av den sittende makta for å skremme oss til å være forsøkskaniner for en uprøvd vaksine.

Skrevet

Jeg tok vaksinen i og med at jeg er sykepleier og arbeider med mennesker med svakt immunforsvar. Hadde det ikke vært av hensyn til pasientene hadde jeg ikke tatt vaksinen.

Min samboer fikk svineinfluensa, og jeg er glad for at jeg kunne gå på jobb uten å bekymre meg for sykdom og død hos pasientene mine som følge av dette.

Dette var faktisk verdt risikoen for meg selv, og dessuten: koblingen mellom vaksinen og narkolepsi er meget svak, og kommer nok til å bli avfeid som tull. Det hadde jo vært rart med den mengden vaksinasjoner om ikke ett menneske (som er det totale antallet så langt) skulle utvikle narkolepsi i tidsrommet etter vaksinasjon.

Skrevet

Jo, men sånn er det jo med alle vaksiner. Har barna deres tatt de vanlige vaksinene? De har jo også rapporter bivirkninger. Er du imot vaksiner generelt eller bare svininfluensa vaksinen?

Skrevet

Jeg er imot vaksiner der man ikke vet helt sikkert hva man utsetter seg selv for. Jeg er ikke intressert i å være en forsøkskanin for store selskaper som kun er ute etter å tjene penger, å driter i om jeg blir syk av deres produkt. De hadde sikret seg ganske godt og folk tok svinevaksina på eget ansvar.

Vaksiner som vi alle har fått, som er vel utprøvd og vi vet hva vi risikerer har jeg ingenting imot.

Skrevet

Selv om du hadde vaksine, så kunne du jo bære smitte med deg fra mannen din, selv om ikke du ble smittet. Hallo?

Skrevet

Nei, det er positivt feil.

Influensa smitter via dråpesmitte, og du bringer ikke smitten mellom hjem og arbeid uten å være smittet selv. Da skal man i tilfelle aldri ha lært seg håndhygiene. Dessuten lever ikke virus lenge utenfor kroppen.

Setter du deg inn i saker før du kommenterer dem?

Skrevet

Bivirkningene har ikke nødvendigvis kommet. Bare fordi 4 stk har fått narkolepsi, så er det ingenting som kan dokumentere at det er pågrunn av svineinfluensaen. Dessuten var det også noen som døde av svineinfluensaen, og kanskje noen som fler som hadde kommet til å dø om de ikke tok vaksinen.

Dessuten vil det alltids være noen som får uheldige bivirkninger av en vaksine dessverre. Det er valgets kval.

Men syns ikke at de som valgte å la vær å ta vaksinen var uansvarlige egoister. Det er hver sitt valg. Og når det kommer så brått på er det vanskelig å vite hva som er for det beste.

Jeg vil ikke dømme noen utifra hva de valgte å gjøre med den vaksinen.

Skrevet

Jeg og barna tok den ikke og mange mente jeg var så dum, snakka med exen og han var enig med meg at barna skulle ikke ha vaksinen. Og i store og hele var det nå min og hans avgjørelse.

Både jeg og barna fikk svineinfulensan men ingen av oss ble kjempesyke. Dårligere en jeg har vært i vanlig infulensa men ikke dårligere en at jeg klarte å ta meg av unga og komme gjennom det uten hjelp. (Alle var jo så redd for den infulensan så var ingen som ville stille opp å hjelpe med å handle engang.)

Jeg angrer overhode ikke på mitt valg å ikke ta den, men var glad at etter jeg hadde hatt den så kunne jeg si det slik at folk slutta å mase på meg om vaksinen.

Skrevet

by the way, så var alle tilfellene rapportert fra østlandet. Kanskje det er er et eller annet østlandssyndrom..

Snakk om å fyre seg opp for noe som absolutt ikke kan dokumenteres eller bevises på noen som helst måte. Det er kun spekulasjoner.

Skrevet

Nå er jo ikke akkurat bivirkninger etter vaksiner en helt ny ting, da.

Og så tror jeg at vi må lese andre tidsskrift enn VG/Dagbladet før vi lar oss rive med.

Jeg tok for øvrig ingen vaksine og ble heller ikke syk.

Skrevet

Hvilken rapport sa det døde flere av vaksinen enn av avineinfluensa!?

Skrevet

Jo det syns jeg også. derfor ikke mann og barn tok vaksinen som du ser jeg skrev i innlegget lengre opp ;) Men forsøkskaniner tror jeg ikke vi var ;)

Skrevet

Da anbefaler jeg deg å sette deg inn i statistikker vedrørende vaksinasjoner.

Selv om du ble vaksinert garanterte det ingen immunitet!

Skrevet

Nei, du er ikke garantert beskyttelse, men risikoen blir grundig redusert...

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg.

For friske mennesker var den jo ikke så farlig som først antatt.

Jeg derimot, er sjeleglad for at så mange vaksinerte seg, og var ikke i tvil et sekund om jeg og mini skulle vaksineres, så vi var blant de første som fikk.

Kommer også til å fortsette å vaksinere oss mot influensa, både vanlig, svin og alle slags andre dyr som måtte dukke opp :)

Men, det at noen få har fått narkolepsi, trenger ikke ha sammenheng med vaksinen, så det venter jeg med å tro på frem til noe ordentlig legges frem og ikke bare skremsel fra VG og Dagbladet.

Skrevet

Verken jeg, sambo eller sønnen vår tok den. Fikk høre ting som "Vi tok den, bedre det enn at unga skal dø". Ble litt såra, for jeg tok jo ikke vaksina for at jeg ville vi skulle dø av sykdommen. Så svarte ganske enkelt "Hva om dere dør av vaksina da?". Fikk ikke noe svar.

Men synes sånne ting skal være opp til hver enkelt, men jeg kommer ALRDI til å la barna mine ta en vaksine jeg ikke veit bivirkningene av.

Skrevet

Vi tok valget å ikke ta vaksinen, men fikk den før det ble vår tur uansett.

Dattera mi ble syk torsdag kveld og innen 3 døgn lå vi alle 4. 2 tok tamiflu.. og ble friskere 2-3 dagere raskere enn de 2 som ikek tok det..

Det vanskeligste var å ha så syke barn mens vi selv var syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...