Cat.68 Skrevet 5. juli 2010 #101 Skrevet 5. juli 2010 Jeg vil ikke ufarligjøre alkohol. Alkohol er noe dritt som skaper et rent helvete for de som ikke kan håndtere det og deres anhørige. Dette gjelder også for hasj og andre rusmilder. MEN; per dags dato ER alkohol legalisert og er blitt en del av vår kultur, ergo den er nok kommet for å bli. Det som da er paradokset for meg, er hvorfor i svarteste noen ønsker å legalisere enda flere rusmildler som ødelegger noen, og da i like stor skala som alkoholen. Da skulle man vel heller være for å forby alkoholen foran å legalisere flere ødeleggende stoffer.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #102 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har aldri sagt at det er ok at mitt barn tar seg ei eller 100 helgefyller for den del. Jeg har sagt at det bekymrer meg at min mann vil formidle til mitt barn at det er ok å røyke hasj. Du sier at du kjenner folk som røyker en joint i ny og ne og at du synes det er ok. Du vet at det er brudd på norsk lovgivning? Synes du at det er greit at folk stjeler på butikken i ny og ne for at de er blakke? Eller at de gjør andre lovbrudd i ny og ne fordi at ett eller annet? til anonym 23:46. HI
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #103 Skrevet 6. juli 2010 Jeg skriver ikke at jeg synes det er ok. Jeg skriver at de ikke tar noe skade av det. Forstår du forskjellen? 23:46
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #104 Skrevet 6. juli 2010 Signerer innlegget til Cat.68! Annie 21.49 sine personlige erfaringer med en far som (heldigvis) ikke fikk psykiske ettervirkninger av hasj - er jo bare tilfeldig! Jeg kjenner selv / og har personlig erfaring med det motsatte! Hasj er et MEGET sterkt hallusinogent stoff ...og kan ødelegge mennesker etter kun bittelitt bruk! Fy - hold driten forbutt!!!!!!!!! Hilsen Heidi
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #105 Skrevet 6. juli 2010 Jeg synes det er rystende at så mange synes hasj er greit! Og sammenligne alkohol og hasj er jo helt ute... Det er forferdelige/skadelige stoffer på hver sin måte! Jeg har endel personlig erfaring med hasj.. og for å si det sånn; har aldri hatt en verre "badtrip" enn etter hasjrøyking! Da mener jeg psykose, angst, paranoia... osv... Var helt ute i lang tid! Grr.. blir kvalm av å tenke tilbake på dette Hold skiten forbutt!!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #106 Skrevet 6. juli 2010 Man vet aldri på forhånd hvem som er disponert for hasjutløste psykoser, så jeg er veldig ueing med deg i at de ikke tar noe skade av det, på samme måte som man ikke vet hvem som er disponert for å bli alkoholiker. Som oppdragere er det vår soleklare rolle å være gode forbilder for våre barn også med hensyn til rusmidler! Det er jo heller stort sett ufarlig å sitte i en bil som kjører veldig fort, det er jo bare de færreste som dør i bilulykker... Noen spiller jo russisk rullett også, og for noen går det jo bra også! Mitt ønske for mitt barn er at hun skal ha et voksenliv preget av kjærlighet, en fin mann som tar godt vare på henne, uten narkotiske rusmidler og at hun skal ha et forhold til alkohol som gjør at hun kan ta seg et glass vin eller to. Jeg ønsker at mitt barn skal være lykkelig som barn, ungdom og voksen! Det innebærer også at hun skal være så fornuftig at hun også kan forholde seg til lovverket. HI
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #107 Skrevet 6. juli 2010 20:59,informasjonen ligger der til deg,men tydligvis så enser du det ikke.Jeg syns det høres skremmendes ut at at man kan"få" psykiske sykdommer av å røyke hasj.At noen sitter og er så positive til hasjbruk,er for meg helt absurd. At 1gangsbruk av hasj kan gjøre så mye skade:S Kan ikke akkurat si alkohol(normalt inntak) kan gjør så mye skade etter 1gangs inntak. Og du anonyme helt nederst er jo bare helt tragisk!Slutt å være så bombastisk i uttalelsene dine.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #109 Skrevet 6. juli 2010 Jeg synes du også er tragisk. Du har tydeligvis ikke forstått noe av det jeg mener eller forsøker å formidle. Man vet ikke på forhånd hvem som er disponert for å bli alkoholiker heller. Man kan faktisk bli alkoholiker etter kun noen få ganger. Jeg ønsker IKKE å legalisere hasj. Jeg ønsker IKKE at barna mine skal begynne med det, og jeg er livredd for at de skal begynne å drikke for tidlig. De fleste jeg kjenner har et normalt forhold til alkohol. De samme menneskene har et normalt forhold til Cannabis også. De bruker ikke hasj, men de røyker Marijuana noen ganger i året. De har gode jobber, er intelligente og oppegående, voksne mennesker som er fantastiske foreldre. Jeg blir helt matt av hvor sneversynte og trangsynte mange damer er her inne.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #110 Skrevet 6. juli 2010 Broren min røyker også marihuana. Han var ikke direkte smart i utgangspunktet, det har sannelig ikke blitt bedre av røykingen hans. øøøøh, i andre land er marrihuana meddisin assa. Sharp.
Cat.68 Skrevet 6. juli 2010 #111 Skrevet 6. juli 2010 Så alle som ikke er enig med deg i dette er altså sneversynt og trangsynt?? Det var jo en enkel konklusjon. Fra mine øyne sett trangsynt eller ikke, så har man faktisk ikke et normalt forhold til rusmiddel hvis man er NØDT til å anskaffe seg dem på ulovlig sett KUN for å røke en bønne. Da vil jeg heller si at man er ganske oppsatt på å få akkurat dette ene rusmiddlet som faktisk er forbudt ved norsk lov, og være villig til å risikere det det fører emd seg når man blir tatt. Jeg skjønner selvsagt at de som liker denne rusen, vil at det skal bli legalisert, men hvis man skulle legalisere alle rusmiddel fordi noen liker den rusen bedre en alkohol, og fordi dem klarer å håndtere det, kan vi vel bare frigi alle rusmiddel da.?? Finnes inntelligente, oppegående voksne som bruker heroin også, uten å mene seg avhengig av det. Problemet mitt 09.56, er ikke å se hva du mener, Jeg er bare totalt uenig i at du sier det er ufarlig, kun fordi noen få i vennekretsen din mener de ikke er avhengig.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #112 Skrevet 6. juli 2010 Fy søren å maneg som syntes det er greit med narkotika! Jeg har venner som er ødelagt (sorte hull i hjernen) pga hasj! Er jo en grunn til at det ikke er et lovlig stoff! Så ufattelig dumme folk er!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #113 Skrevet 6. juli 2010 Hei! Jeg er helt enig med deg om at det er litt merkelig at han vil formidle til barna deres at hasj er ok. At han har et avslappa syn på det er jo helt ok. Det får jo være opp til hver enkelt. Men å "oppfordre" våre egne barn til dette syns jeg blir feil. Det skal sies at jeg blir svett av å lese alt folk her inne skriver. Og at man ikke har intelligens og ikke er opplyst fordi man er uenig. Ærlig talt! For det første som noen sier her inne så er ikke alle forskere enige og det er påvist det ene og det andre. For det andre så reagerer vel de fleste forskjellige enten de er fulle eller fjerne? Uansett hasj eller alkohol, takler du det ikke så lar du heller vær. Hva folk velger å gjøre i sitt privatliv skal ikke jeg legge meg oppi. Hasj er ulovlig ja, og kan se at noen begynner med "er det ok å stjele en gang i blandt fordi man er blakk?" Hallo? Det er ulovlig å kjøre i 80 i 60-sonen også. Vi gjør stadig ting vi ikke har lov til uten å tenke videre over det. Så det kan fort bli litt hykleri? Jeg sier ikke at hasj er ok overhodet , og at det ikke gir noen skader. Noen får skader av dette og bruker lang tid på å komme seg videre. Men å sammenligne det med heroin og ecstasy blir vel litt på kanten? Hvorfor sitte å krangle om hvem som har rett og galt? Folk er forskjellig, og folk mener forskjellig. Det blir for dumt å være usaklig mot hverandre fordi man mener forskjellig. Jeg velger heller å la vær å gi klarsignal om hverken alkohol eller hasj.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #114 Skrevet 6. juli 2010 Ja, det er sprøtt hvordan et av de best fungerende landene i Europa har legalisert Cannabis. Men de er vel i følge deg psykopater og scitzofrene alle sammen. Shaaaarrp.....Øøøøøøøøø.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #115 Skrevet 6. juli 2010 Nei. Jeg tåler godt at folk er uenig med meg. Det må kunne gå an å ta avstand fra Cannabis, eller hasj uten å mene at man er dømt til et liv i helvete dersom man røyker det innimellom. Nå er det engang sånn at majoriteten av de som bruker Marijuana en gang imellom hverken er avhengig av det eller har dårligere liv enn deg og meg. De aller fleste har jobb som tannleger, jordmødre, grafisk designere eller lærere. De står ikke på plata med knekk i kne og tigger penger. Slik er det med alkohol også. De færreste ligger i rennesteinen. Det blir bare dumt å si at man er avhengig dersom man føler trang til å røyke seg en joint i ny og ne. Isåfall blir det det samme med alkohol. Man må jo ikke ta et glass vin på fest...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå