Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har opplevd mange folk som har røyka hasj, og aldri sett at det har kommet noe godt ut av det i det lange løp. Er derfor veldig imot hasj mm. Mannen min er av en annen oppfatning. Igår satt vi å snakket om dette, og da presterte han å si at det ville være helt greit for han om jenta vår prøvde hasj når hun blir større. LIke greit som om hun drikker alkohol... Merkelig utsagn??? Hva mener dere? Jeg tenker at det ville være helt forferdelig...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Det er jo hans personlige mening om saken og ikke noe du har "rett" til å prøve å endre!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Så han syns det er greit at hun bryter loven? Ja, merkelig. På mange flere måter også.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Er vel bra mange som synes at hasj og alkohol kan likestilles. Jeg er av samme oppfatning. Alt med måte og er det slik at hun prøver hasj når hun blir eldre, så er det ikke verre enn hun drikker seg full. (Aller helst vil jeg selvsagt at hun skal holde seg unna begge deler og helst ikke ligge med menn før hun har bikka 30, men så var det det om å komme seg ned på jorda og da..)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 Jeg tenker at du er litt dum som tror at å røyke hasj en gang i blandt er veldig ille. Tipper du har lav utdannelse? Typisk for de som mener at hasj er sååå ille.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har aldri prøvd hasj og komme heller aldri til og gjøre det. Men hadde jeg ikke hatt unge hadde jeg nok prøvd det. Jeg synes ikke det er noe galt i og røyke hasj om man gjør det en gang inni mellom... Men synes ikke det hører hjemme om man har barn uansett om man har barnefri når man røyker...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Ifht legalisering-av-hasj-debatten; har dere hørt om mange alkoholikere på 15-16? Hasjavhengige 15-16 åringer er et stort problem for dem det gjelder, og det er fryktelig vanskelig å slutte.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Hasj er vel mindre skadelig enn alkohol? Greit at man bryter loven, men. Jeg har flere venner som har prøvd hasj, og de sitter igjen med at det var en dårlig erfaring. Oppskrytt!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Neinei, du missforstår (misforstår?) helt. Lavt utdannede vet alt om hasj. Høyt utdannede vet mer om amfetamin:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 De som jobber i rustjenesten er ganske klare på at det ikke er bedre med hasj enn alkohol. Men største problemet med hasj, er at di kan ha et ganske høyt forbruk og fortsatt klare hverdagen, noe som er vanskelig med alkohol. Så sitter de plutselig der med et stort rusproblem, som har sneket seg innpå dem. Og veien ut er helvetes vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 Hasj er da ikke mer venedannende enn alkohol. Forøvrig liker jeg ikke rusen man får når man røyker hasj, så personlig liker jeg det ikke. Men jeg mener at det er mye mindre skadelig enn alkohol. Har aldri hørt om noen som blir utagerende i hasjrus. Det er ikke helt ok for meg at mine barn begynner med hasj når de blir eldre. Orker egentlig ikke å tenke på at de noengang skal drikke alkohol eller ha sex heller... Men sånn er det val bare å være mor. Min oppgave blir å gi de trygghet og tro på seg selv. Håper jeg kan lære de å være nysjerrig på livet uten å måtte ha behov for å prøve alt de kommer over.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Prøver ikke å endre det heller, blir bare litt bekymret mht at han synes det er helt greit at ungen hans skal ruse seg på et narkotisk stoff som er ulovlig og som kan gi store psykiske lidelser.. HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 Tja, dum er jeg vel ikke. Og som sagt har jeg, da jeg studerte på universitetet møtt mange sjebner blant folk som tenkte at de bare skulle røyke av og til, men som falt for fristelsen å gjøre det litt for ofte. NOe som da resulterte i at de fikk lav utdannelse, frynsete psyke og jævlig dårlig råd.. Hva voksen folk gjør er opp til dem, men å synes det er greit at ungen går til en langer å kjøper dop for så å røyke, spise det er vel litt merkelig?? HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Ja, ikke sant.. og når den ene omsorgspersonen sier at det er ok at jenta gjør det, så er vel det en holdning som hun vil oppdage en eller gang, det er det som bekymrer meg... Dette var igrunnen ikke et innlegg om hasj kontra alkohol... men mer en bekymring rundt at en voksen mann ikke tar avstand fra at ens barn skal ruse seg med et illegalt narkotisk stoff. Det er ikke ok om hun drikker seg drita når hun er 15 heller, og det kommer jeg til å formidle i oppdragelsen på lik linje med at det er dumt å røyke hasj og ikke lovlig.. og at det er lurt å ha beskyttet sex med en omsorgsfull person som ikke utnytter henne. Dette er vel helt normale fokus i barneoppdragelse mener da jeg... ? HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #17 Skrevet 3. juli 2010 Hasj fører ofte til psykiske lidelser. Det skal ikke mangen gangene til før man f.eks utvikler angst. Hasj påvirker sentralnervesystemet og de naturlige stoffene i kroppen seretonin og dopamin. Kroppen slutter å produserer disse selv og personen blir deprimert når den ikke får tilført det gjennom hasj. Dessuten fører hasj til at en kommer i kontakt med kriminelle miljø og personer. Hasj er dop og fører bare dritt med seg. Paranoia, angst, depresjon, avhenighet(psykisk), farlig for lungene (mye mer enn vanlig røyk).
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #18 Skrevet 3. juli 2010 Mannen din har vel blitt overbevist av all propagandaen fra "hemp"-bevegelsen. Men jeg ville ikke likt at min egen mann sa noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #19 Skrevet 3. juli 2010 Rusutløste psykoser, eller andre mentale problemer er svært uvanlig etter en gangs bruk av cannabis. Derimot dreper du mange hjerneceller på fylla Når det er sagt er jeg mot narkotika og drikker ikke alkohol selv. Jeg ser heller ikke problemet med at en tenåring røyker en rev i motsetning til å drikke seg drita.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #20 Skrevet 3. juli 2010 21:28, Jeg tror du forveksler hasj med amfetamin.... Du kan heller ikke påstå at hasj fører til at man kommer i kontakt med kriminelle miljøer. Det er veldig mange oppegående, velutdannede mennesker mennesker som bruker hasj en gang i mellom. Derimot er alkohol noe som fører uendelig mye dritt med seg. Drap, kreft og leverskader, fyllekjøring, uønskede graviditeter mm. Listen er lang. Hvis du leser litt om alkohol-relaterte dødsfall og sykdommer vil du se at det er ekstremt omfattende på verdensbasis. Da kan man begynne å snakke om dritt, depresjon og angst!!! Det er ikke noe større sjangse for å havne i galt miljø dersom man prøver hasj enn alkohol. Både hasj og alkohol brukes av et vidt spekter mennesker med bakgrunn fra like mange sosiale lag. Noen er mer disponert for å bli misbrukere enn andre...Sånn er det bare. Jeg kommer til å lære barna mine de negative sidene med alkohol og narkotika. Men å komme med usann skremselspropaganda, det kommer jeg ikke til å gjøre. Av erfaring vet jeg at det stort sett virker mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #21 Skrevet 3. juli 2010 Jeg er gift med en mann fra nederland som har røyket Hasj siden han var 14 år. Der nede er det lov, og helt vanlig. Da han kom hit fikk vi store problemer siden han hadde holdt det skjult for meg hele tiden, dvs han trodde jeg forstod det... Dette er mitt 2 ekteskap. 1 gang var jeg gift med en avholdsmann som verken brukte rusmiddler eller alkohol, og han var litt av en crazy shit. Mannen jeg er gift og har 2 barn med i dag, røyker daglig en joint etter barna har lagt seg. Har aldri vært borte fra sin meget godt betalte jobb, er aldri syk, kjører fin bil, forsørger hele familien med alt vi trenger og litt til, er utrolig snille og omsorgsfull, og er den siste du ville trodd gjorde det hvis du møtte han! Man trenger ikke være an gal hippie junki eller narkoman for å røyke HASJ!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #22 Skrevet 3. juli 2010 20.21: Det er vel i hovedsak fordi det er mye lettere å få tak i hasj enn alkohol for en mindreårig nettopp fordi det er ulovlig. Hadde hasj vært legalisert, hadde det svarte markedet etterhvert forsvunnet, og det hadde blitt like vanskelig for mindreårige å skaffe seg det som alkohol. Ungdom er vel i utgangspunktet nysgjerrig på rus, mens narkotiske midler er det eneste tilgjengelige. ML
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #23 Skrevet 3. juli 2010 Ehrm.. dersom du røyker hasj daglig er du narkoman. Da er du avhengig.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #24 Skrevet 3. juli 2010 Jeg forveksler IKKE hasj med amfetamin. Jeg kan utrolig mye om de ulike narkotiske stoffene, og da spesielt hasj. Jeg har hatt foredrag om hasj, lest psykologi om hvordan bla hasj påvirker sentralnervesytemet og hvordan avhegighet fungerer. Jeg har sett mange dokumentarer om emnet og lest bøker. I tilegg har jeg sett på nært hold hvordan dette virker. Dessuten er det ikke skremselspropaganda å komme med fakta om noe. Selvsagt er det større sjanse for å havne i galt miljø om man ruser seg på hasj fire dager i uka enn om man drikker alkohol hver helg. Sunn ungdom f.eks kan gjerne ta seg en fest i lag og eller leve et sunt og fornuftig liv. En person som begynner å røyke hasj i helgene vil før eller senere bli presentert også for amfetamin o.l av de vennene som går lengre og lengre med sin eksperimentering og til slutt er de sprøytenarkomane. Grensene flyttes litt eller litt. Alkohol og hasj kan begge to ødelgge et liv. Men de kan likevel ikke sammenlignes eller likestilles.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #25 Skrevet 3. juli 2010 Vil ikke kalle han narkoman, det forbinder jeg med harde stoffer, men avhengig er han, men så lenge han lever et normalt liv hva er problemet. Han har holdt på siden han var 14....Store deler av nederland er da narkomane i følge deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå