Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #51 Skrevet 4. juli 2010 Jeg sier ikke at man må ha prøvd narkotiske stoffer for å uttale seg. Jeg avfeier heller ikke alle forskningsresultater eller lager sannheter som har rot i egne erfaringer. Tvert imot har jeg levd lenge nok og har lang nok erfaring til å ikke komme med bastante uttalelser om noe så omfattende som rusmidler. Det har seg sånn at ikke all forskning er entydig når det gjelder dette temaet. Du har kanskje ikke lest like mye om dette som meg? Mange forskere, blant annet i USA har et helt annet syn på Cannabis bruk enn mange europeiske forskere. I USA er Cannabis bruk også langt mer utbredt. I ettertid er det helt klart at min relativt korte periode med eksprimentering kun hatt positive konsekvenser. Slik er det desverre ikke for alle. Jeg er nysjerrig av natur, og vil overhodet ikke anbefale bruk av narkotika. Det som kan bli et helvete for noen, kan faktisk hjelpe andre. Jeg mener at man må se på bruk av rusmidler fra mange vinkler, hvis ikke blir det bare banalt. Cannabis kan virke smertelindrende og angstdempende for noen, mens for andre kan det være starten på et liv som narkoman. Jeg er glad for at jeg evner å ikke se på rusmidler på en svart/hvit måte. At du avsluttningsvis synes det er greit å kalle meg narkoman sier mer om deg enn om meg. Jeg skrev heller ikke at jeg har en universitetsutdannelse for å skryte, men for å si noe om at man ikke trenger å havne i rennesteinen ved å møte livet uten de skylappene du går rundt med.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #53 Skrevet 4. juli 2010 Hallo?Dere som er av den oppfatning at alkohol og hasj kan sidestilles,har ikke peiling! Hasj kan utløse alvorlige psykiske lidelser som schizofreni,bipolar etc.Hos endel folk så ligger disse lidelsene latent i kroppen,og ved bruk av narkotiskemidler der bla.annet hasj(!!),så kan det trigge lidelsen!Dette er helt forferdelig!Det er helt utrolig at det er så mange uopplyste folk!!Jeg er med i LPP(landsforeningen for pårørendes til psykisksyke) og har ei i nær familie som fikk sin psykdom nettopp pga hasj.At dere kan sidestille det med alkohol???!!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #54 Skrevet 4. juli 2010 Mulig barneppdragelse har endret seg betraktelig siden jeg var jentunge, men jeg kunne jo bare ha prøvd meg på å drive med narko som ung, da hadde jeg blitt låst inne og fått urinsjekk daglig vil jeg tru. NULLTOLERANSE er det vi skal vidreføre til våre barn! Det er så mange som bare trekker på skuldra til hasj, og som sier dette med "Likestillt med alkohol, bedre enn å drikke seg full på hjemmebrent" osv osv. TULL OG TØYS! Hvis man virkelig sitter og godtar at ungen driver med narko, da skal man ikke ha noe med barnet å gjøre, da utsetter man barnet for mishandling! For det første så er det ulovelig, for det andre så er miljøet farlig, stoffene urene og veien til hardere stoffer kort. Ungdommer er vanvittig korttenkte, de bryr seg da katta om hasj kan gi senskader, eller om at ecstasy kan drepe med en pille. De skal ALDRI høre foreldrene sine si "Jada, bare prøv du, det går bra!" Foreldrene skal opplære barnet i farene ved narko, de skal vidreføre fornuft, ikke galskap! HVa får dere til å tru at dere er mer opplyst enn alle instansene som jobber mot narkotika blandt ungdom? Tror dere det er tull alt de driver med? Det er en grunn til at alle ungdomsskoler skal gjennom et "Nei til stoff" kurs og seminar, det er en grunn til at man prøver å frembringe beskjeden om at det er kult å si nei til narko. Hvis denne tråden er sann, og det faktisk finnes så mange foreldre som synes det er OK med hasj, da håper jeg at min sønn aldri blir kjent med barna deres, for ikke pokker om han skal inn i et hus hvor tankegangen er at narko er OK!!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #55 Skrevet 4. juli 2010 Du har nok misforstått hva mange mener her... Veldig mange skriver at de ikke synes alkohol er noe bedre enn hasj. Jeg ser ikke på hasj som "narko" eller "dop". Det er det de som ikke vet noe om hasj som mener. Jeg bruker ikke hasj og har et måteholdent forhold til alkohol. Jeg synes IKKE det er greit dersom barna mine begynner å drikke før de er 18 og jeg vil heller ikke at de skal begynne med hasj/cannabis eller narkotika. Men selv synes jeg ikke det er verre å røyke hasj en gang imellom enn å drikke seg full. Heller tvert imot. Det går an å ha flere tanker i hodet på en gang. Man trenger ikke å tenke fulstendig svart/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #56 Skrevet 4. juli 2010 Hun litt lenger oppe har rett ang det med hasj og psykiske sykdommer!Det er nok å bare prøve det engang det,så trigger det psykiske sykdommer som ligger latent!Og da velger jeg heller alkohol til barna mine enn å se de lide psykisk resten av livet!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #57 Skrevet 4. juli 2010 "Da velger jeg heller alkohol til barna mine enn å se de lide psykisk resten av livet". Du prater som om du har peiling. Det er da mye større sosiale og psykiske problemer forbundet med alkoholbruk enn hasj-bruk. Det er mye lettere å misbruke alkohol enn å misbruke hasj. Både alkoho-relaterte miljøer og miljør med hasj-røyking fører i like stor grad til bruk av sterkere narkotiske stoffer. Man kan faktisk bli psykotisk av alkoholforgiftning også. For mange blackout fører til tap av hjerneceller og kan forårsake demens i tidlig alder. Du bør nok sette deg inn i skadevirkningene ved bruk av alkohol før du uttaler deg. Er du forresten klar over hvor mange liv som går tapt hvert år pga alkohol? Særlig blant barn og unge. Er du klar over hvor mange uønskede graviditeter og voltekter som skjer som følge av alkoholpåvirkede barn og unge? Eller drap? Det er ekstremt mange barn og unge som hvert år får livene sine fulstendig ødelagt av foreldrenes slappe holdninger til alkohol. Det er flere 1000 barn som gruer seg til jul, nyttårsaften og 17 mai fordi de vet at foreldrene drikker seg fra sans og samling. For da er det "lov" å "kose" seg litt ekstra. Så kom ikke her med det pisset om at alkohol er så veldig greit i forhold til hasj.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #58 Skrevet 4. juli 2010 Tror du over her har missforstått litt.En gangs harsj bruk mot engans alkohol inntak det er snakk om her!Altså vanlig bruk. Det er du som burde sjekke oppfakta før du uttaler deg.Å bruke harsj er som å spille russiskrulett iforhold til inntak av alkohol.Syns det er synd å se tankegangen til enkelte her inne..og nei,jeg er ikke en av de som har skrevet det angående harsj og psy.lidelser. Jeg vil også få sagt at det er faktisk harsj som er det narkotiske stoffet som bringer frem sterkest psykiske lidelser. Så,dere vil heller at barna deres bruker harsj fremfor å ha et naturlig forhold til alkohol?Hva skjer med safunnet? Stakkars barn.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #59 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor må man velge mellom de to da? Enten flatfyll eller nedsløvende hasj? Det er da langt fra alle ungdommer som driver på sånn. Og hva gjør det med ei jentes evne til å motsette seg overgrep på fest, når hun enten er full eller nedsløvet av hasj?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #60 Skrevet 4. juli 2010 Nei, jeg skjønte at det ikke var du som skrev om hasj og psykiske lidelser over her.(Du skriver harsj. Det skrives hasj). Du er så totalt på bærtur at jeg er usikker på om det går an å ha en konstruktiv diskusjon med deg. Når du skriver at det "faktisk er hasj som er det narkotiske stoffet som bringer frem sterkest psykiske lidelser" så sier det så mye om hvor lite du vet om de forskjellige narkotiske stoffene. Det beviser i grunn det jeg alltid har tenkt. At de som vet minst mener mest.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #61 Skrevet 4. juli 2010 Man må ikke velge. Jeg synes bare det er så tragisk med alle de som bagatelliserer alkohol fordi det er lovlig og snakker om hasj som om det skulle vært heroin.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #62 Skrevet 4. juli 2010 16:34 Du har de typiske holdningene til en som missbruker narkotiske stoffer. Det er de som prater høyest,størst og bagatelliserer virkningene.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 4. juli 2010 #63 Skrevet 4. juli 2010 Har ikke lest tråden. Men, støtter mannen din.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #64 Skrevet 4. juli 2010 Der tar du feil igjen:). Isåfall har du de typiske holdningene til en som bruker alkohol. Du bagatelliserer jo virkningene. Jeg prater ihvertfall om noe jeg vet. Er jeg usikker holder jeg kjeft. Det burde du også lære deg å gjøre .Ps. Jeg jobbet forresten i rusomsorgen i 3 år da jeg studerte. Jeg mistet også faren min av en overdose da jeg var 6 år. Jeg har en farmor og en farfar som er alkoholikere. Jeg vet nok mer om både alkohol og narkotiske stoffer enn du noengang kommer til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #65 Skrevet 4. juli 2010 At det er greit å formidle til eget barn at hasj er ok? Hvordan kan du støtte det? Man skal da heller ikke formidle at alkohol er ok.... HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #66 Skrevet 4. juli 2010 17:12-du virker ikke riktig nagla,beklager å måtte si det. Alkohol,er ikke noe å oppfordre unge til å begynne med heller,men å sitte og forkynne hasj som noe positivt blir bare for sprøtt å høre på.Om du syns det er positivt at ungdonnen din velger hasj frenfor en øl,så burde du få realitycheck!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #68 Skrevet 4. juli 2010 google hasj.og.schizofreni så-får-dere-se!!!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #69 Skrevet 4. juli 2010 Hvis dere hadde hatt litt mellom ørene hadde dere sett at jeg skriver at jeg ikke ønsker at barna mine skal begynne med noen av delene. Jeg er langt fra uopplyst. Hvis dere har fulgt tråden vil dere se flere ganger at jeg har skrevet at jeg IKKE bruker eller liker hasj. Det er du/dere som kommer med usannheter når det gjelder hasj, ikke jeg. Det er vel kanskje slik, etter alle skrivefeilene dine å dømme at du kanskje ikke er særlig flink til å lese heller....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #70 Skrevet 4. juli 2010 Ok. Jeg fant dette:http://anathema420.wordpress.com/2009/12/13/enna-en-grunn-til-a-legalisere-og-regulere-can
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #71 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor skriver du bindestrek mellom ordene? Jeg ser at du gjør det under her også...Merkelige greier...Det virker som om du tror at uopplyste nek er et ord.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #72 Skrevet 4. juli 2010 Dessverre, så har eg hørt det av mange andre (spes fedre) syns det er synd at voksne ser slik på det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #73 Skrevet 4. juli 2010 Jeg er en av de som skrev over her,og som du sikter til nå... Selv om jeg sier at jeg synes det er bedre at undommen tar seg en rev enn å drikke seg drita,betyr ikke det at jeg kommer til å godkjenne at mine barn røyker hasj.Jeg kommer aldri til å si at det er greit,av den enkle grunn at det er ulovlig.Og vi bruker det ikke selv heller! Men mine erfaringer sier meg at det er mindre ufarlig å røyke hasj,enn å drikke alkohol.Jeg har prøvd litt av hvert i min ungdom,og i den gjengen som røyka hasj,var det aldri snakk om tyngre stoffer. Det var på fester med alkohol og på utesteder man ble tilbudt andre stoffer. Og jeg vet også at noen kan få alvorlige bivirkninger av å røyke hasj,men det er et fåtall!Er også fullstendig klar over at folk som sliter med psyken skal holde seg unna.Men det samme gjelder alkohol!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #74 Skrevet 4. juli 2010 Jeg kan forstå at du reagerer på det mannen din sier. Det er trist at virkningene av hasj bagatelliseres. Hasj er et rusmiddel som enda ikke er ferdig forsket på, man vet ikke riktig hvor farlig det er, men ruseksperter mener at langvarig bruk av hasj gir psykiske lidelser. Man må gjerne mene at hasj skal legaliseres for å unngå at det blir solgt på det svarte markedet, men hvor langt skal man gå da? Skal amfetamin også legaliseres for å unngå at det blir solgt billig til tenåringer?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #75 Skrevet 4. juli 2010 Det kunne vært interessant å få navnet på denne såkalte "ruseksperten" og en link som forteller at langvarig bruk gir psykiske lidelser...Det vil jo si at alle som bruker hasj over lengre tid garantert får psykiske lidelser. Noe som selvsagt er pølsevev. Det er mange negative sider forbundet med å å røyke hasj. Men å komme med utalelser som ikke har rot i virkeligheten blir for dumt. Jeg synes det er påfallende mange her inne som utaler seg om hasj som tydeligvis ikke har peiling på hva de snakker om. Det er ikke slik at alle forskere mener det samme. Merker at jeg blir litt oppgitt her. Det er fint å være kritisk til hasj, men forsøk å kom med påstander som har litt hold. Pliiiiiiiiiis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå