Gå til innhold

Et merkelig utsagn fra mannen min ang hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hvor velfungernede din mann er så er det mulig at barnevernet ville reagert litt dersom barnas far ruser seg med hasj hver kveld... Bruker man rusmidler hver dag, det måtte være seg alkohol eller narkotika så har man et problem mener jeg... Håper ikke barna dine vil røyke hasj hver dag når de blir voksne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja helt klart har han et problem, det er jeg enig i. Hadde han ikke vært så velfungerende som han er, hadde det skjedd drastiske ting i forholdet! Min barn blir skånet for dette på alle måter, og han røyker ALDRI når de er våkene eller på dagtid. Skal hvertfall gjøre alt jeg kan i min makt for å ikke flytte tilbake til liberale Nederland, og vil oppdra de til åforstå at det er ulovelig og farlig! Kommer heller aldri til å tillate at han røyker forran barna eller at de får vite noe.

Skrevet

Ehh... nei... amfetamin er fattigmannsdop. Kokain er rikmannsdop. Hasj er for folk som har høy utdannelse og er litt laydback. Hilsen en annen anonym.

Skrevet

Og hva har dere tenkt å gjøre når barna deres ikke legger seg klokka ni-ti om kvelden mer, men blir oppe lengre? Skal mannen din da reise hjemmefra for å få røyken sin?

Dette er forøvrig interessant i forhold til lovgiving, at når en ting er tillatt tror de fleste i det landet det er helt greit.

Skrevet

Det er klart man kan sammenligne alkohol og hasj. Begge er rusmidler. Det hjelper ikke å begrave nesa si i bøker om hvordan hasj fungerer hvis man aldri har erfart noe selv.

Jeg hadde en far som døde av en overdose narkotika da han var 26.

Grunnen til at livet hans ble som det ble er at han hadde alkoholiserte foreldre som belønnet han med hjemmebrent hvis han gikk i butikken for å kjøpe øl til de da han var 14.

Jeg vet hvordan det er å ha alkoholikere i familien og jeg vet hvordan det er å leve sammen med en som tar seg et glass vin i ny og ne og en joint en gang i mellom.

Jeg husker angsten det var å være på besøk hos farmor som ble rarere og rarere utover kvelden uten at jeg skjønte hva det var. Jeg var bare veldig redd og turte ikke si noe til mamma om hvordan det var å være på besøk hos henne.

Jeg synes det er betenkelig og det forundrer meg at en som tilsynelatende er godt informert om narkotika og dets virkninger kan a et så snevert syn på rusmidler.

"Sunn ungdom"????

Jeg har selv hatt en eksprimentell periode i ungdommen som resulterte i at jeg prøvde det som var å prøve. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver.

Jeg er universitetsutdannet og intelligent og kan også utrolig mye om de ulike narkotiske stoffene.

Både det jeg selv har erfart og det jeg har sett rundt meg. Er svært bereist, har flyttet mye og levd et nomadeliv i perioder som har gjort at jeg har kommet tett på mange forskjellige grupper mennesker i samfunnet.

Jeg har også lest mye og sett dokumentarer. Har også overvært elendige foredrag både på videregående og da jeg studerete som helt tydelig ble holdt av mennesker som ikke hadde erfart noe selv men lest seg til alt de bablet om.

Skrevet

Han vil alltid vente til de ar lagt seg! Og håper jo på sikt at det skal ta slutt en dag..... For en som er vokst opp med at dette er helt greit og lovlig er det faktisk vanskelig å fortelle noe annet....

Skrevet

Hvis du får en tenåring som er avhengig av dataspill og aldri legger seg? Og når de blir eldre er det økt risiko for at de vil gå og ta seg et glass vann på kjøkkenet, eller kommer hjem fra fest... Tror det kan bli riktig nervepirrende for mannen din om han skal skjule dette.

I tillegg må han vel ha masse greier gjemt et sted, som barna eller deres venner kan finne. Barna vil nok forstå hva han gjør.

Skrevet

Cannabis er et narkotisk stoff din mann er avhengig av, han er narkoman. Det blir like dumt å nekte på det som å påstå at en alkoholiker som kun drikker øl ikke er alkoholiker.

Kanskje greit å spare ungene dine for å vokse opp med en narkoman?

Skrevet

hahahah du setter jammen ting på spissen. Han drar ofte ut og røyker, setter seg ved elvebredde eller sjøen og koser seg... Dessuten sitter han jo ikke her å setter skudd og ligger på sofan med lukkede øyne og rykkninger etterpå. Han ser helt normal ut og oppfører seg helt normalt. Bare avslappet,solig, og kosete. Har handt at barna har våknet og kastet opp eller vært syke, da hjelper han til med vasking og stell. Han røyker seg jo ikke sanseløst fjærn og sitter her som en grønnsak!

Skrevet

Syns du sa at barna blir skånet fra dette på alle måter...

Skrevet

Som sagt er han meget oppegående og lever et helt normalt liv bortsett fra at han røyker en joint før han legger seg. Jeg bryr meg faktisk veldig lite om hva dere syntes og tenker om det, men har nå fortaltmin erfaring og takling av sen slik situasjon. Og ja i norge er det et narkotisk stoff, men ikke i land som vi er oppvolst i. Der er narkotika delt inn i forskjellige grupper ettersom hvor skadelige og sterke de er...

Diskusjonen er over fra min side, ha en god kveld! Og ja, mannen min sitter her å skriver å leser sammen med meg, og har røyka, disket opp med sinnsykt god middag, og nå venter sengekosen!

Have a nice one!

Skrevet

Noen som vet hvordan hasj påvirker evnen til å kjøre bil?

Skrevet

Tror du alle narkomane er mindre oppegående og lever unormale liv? Flertallet av narkomane er som din mann. De har tilsynelatende et vanlig liv.

Skrevet

jeg syntes faktisk det hadde vært bedre at min sønn hadde prøvd hasj, enn å drikke alkohol=) det er bevist at alkohol er farligere på mange måter.. og det har jeg også selv erfart!:)

Skrevet

en bitteliten og ikke ubetydelig detalj... sønnen din må kjøpe narkotika hos en langer, mens alkohol kan kjøpes på butikken...

Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å kose med en stein mann.. De folka jeg kjenner som røyker mye hasj er utrolig usexy...

Skrevet

Debatten raser... Poenget mitt ble vel litt borte... men håper alle, enten de er for eller mot hasj formidler til sine barn at det er lurt å holde seg unna rusmidler så lenge som mulig. og at det er lurt å forholde seg til det norsk lovverket...

Skrevet

Hvis jenta deres er veldig lita nå, er jeg sikkert på at hasj er blitt lovlig innen hun blir oppi tenårene, da er vel problemet løst?

Samboeren min røyka hasj flere ganger daglig før vi ble sammen, det hadde han gjort i mange år. Men da jeg ble gravid, sa jeg at det var uakseptabelt at han røyka, han slutta for 2 år siden:) Jeg er ikke helt i mot røyking av hasj, men sysn det blir feil når det er barn inn i bildet siden det er ulovlig. Når det er sagt, er det forsåvidt greit at han tar seg en blås når han besøker venner han har der han kommer fra (han er ikke norsk), det skjer kanskje 2-3 ganger i året

Skrevet

Jeg synes du kommer med en haug med pisspreik.

Det du skriver er ikke i samsvar med noen av mine opplevelser,og jeg har vært borti mange forskjellige miljøer og sett det meste.

Har en mor som er tung alkoholiker og en far som har røyka hasj store deler av mitt liv.

Akkurat hvordan alt startet er jeg usikker på ,men resultatet ser jeg i dag,og når det gjelder min mor som holder seg til alkohol,er det langt i fra pent.

Hun sliter tungt psykisk,kroppen er i ferd med å få nok,lever fra dag til dag hvor fokuset er å sørge for å ha nok øl i kjøleskapet.(drikker KUN øl)Det første hun gjør om morgenen er å ta seg en øl,og slik fortsetter det utover dagen.Når hun er full(som er nesten daglig etter kl 14) er hun helt forferdelig,direkte slem mot folk,blir aggressiv og voldelig,slenger ut av seg de styggeste kommentarer og prøver å gjøre folks liv like miserabelt som sitt eget.

som dere sikkert forstår er hun ikke i stand til å jobbe,og lever på sosialen.

Min far har røyka hasj i mange,mange år.Han sliter hverken med depresjoner eller har andre psykiske lidelser.Ei heller har han holdt på med andre tyngre stoffer.

Når han røyker blir han kanskje en smule fjollete,men utover det merker man ikke stor forandring hos han.Han blir hverken aggressiv eller voldelig.

Han er en voksen mann med en godt betalt jobb,hus og bil.Og i motsetning til min mor som jeg aldri ville overlatt mine barn til i 5 minutter,har jeg ingen betenkeligheter med å la han passe mine barn.(og da røyker han selvfølgelig ikke eller er påvirket).han røyker heller ikke på dagtid,kun på kveldene.

jeg mener ikke at det er greit å røyke hasj,men av to onder vil jeg si det er værre å være avhengig av alkohol enn av hasj.

Det du skriver om at det er lettere å havne i et galt miljø når man røyker hasj enn når man drikker alkohol...vel,er nok uenig med deg her oogså.

Ungdommer som røyker hasj gjør det som regel på et ikke offentlig sted.De sitter som regel hjemme hos noen og holder seg der.de har sine faste kjøpere,og de som røyker hasj er som regel ute etter den rusen hasjen gir dem,og ikke rusen kokain og amfetamin gir dem,som forøvrig ikke kan sammenlignes.

Ungdommer som drikker alkohol er som regel på fester,reker gatelangs og går på byen.(hørt om fake leg?)På byen florerer det av tyngre stoffer som kokain,amfetamin og extacy.Er nok ikke vanskelig å overtale en jente på 16-17 år å prøve litt kokain,tenk deg,danse hele natten uten å bli sliten,og ikke engang være fyllesyk dagen etter? I tillegg er det ofte i miljøer hvor det er alkohol,at det oppstår slåsskamper og hvor folk blir skadet.Og selvfølgelig hvor man kommer i kontakt med mennnesker fra andre miljøer.Vil nok også tro det er lettere å utnytte fulle unge jenter enn jenter som har røyka litt hasj.

jeg vet ikke med deg,men jeg ville foretrukket at mitt barn satt i en kjellerstue med folk hun kjenner og tar seg en joint,enn alternativet over.

Jeg mener ikke det er greit noen av delene,håper virkelig at mine barn holder seg unna både alkohol og hasj i det lengste.

.

Skrevet

Hvilken som helst idiot kan ta seg en universitetsutdannelse, så hvorfor du bruker det utsagnet for å dokumentere intelligensen din kan jeg ikke skjønne. Du virker ikke spesielt intelligent når du feier bort alle forskningsresultater og lager sannheter som kun har rot i egne erfaringer, så "eksperimenteringen" din har nok gjort større skade enn du noen gang vil innse. Å påstå at en ikke kan uttale seg om narkotiske stoffer uten å ha prøvd dem selv er typisk narkomanpisspreik dere bruker når dere ikke har annet å forsvare dere med.

Skrevet

Er det meg du mener kommer med masse pisspreik?

Jeg mener jo akkurat det samme som deg...

Hilsen 22:48

Skrevet

Huff, for et trasig og urovekkende utsagn fra mannen din. Jeg hadde krevd at han holdt denne oppfatningen for seg selv og ikke delt den med barnet deres!

Skrevet

Nei den var til 22.13:) kom visst på feil plass:)

Skrevet

Jeg og mannen har faktisk hatt samme diskusjonen..men nå er vi på samme side, heldigvis.

Jeg tenker bare tilbake på da jeg var ung, dum og skulle drikke... Det har blitt gjort og sagt så mye dumt og farlig, at jeg er skremt når jeg tenker tilbake på hva alkoholen gjorde.

Vi begge håper at våre barn skal heller begynne med hasj enn alkohol. På samme måte som man ikke drikker hver dag, så er det jo ikke røyking hver dag det er snakk om. Da har de i det minste kontroll over hva de gjør og ikke roter seg oppi alt det tullet jeg/vi gjorde da vi var unge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...