Gå til innhold

Dritdårlig økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt beste råd må være å bruke litt av desse pengene til økonomisk rådgiver, du får nok mye bedre hjelp der enn her inne. Dere har jo mye penger!

Og det irriterte meg grenseløst når du skrev "hoff" istedet for off. Beklager, jeg klarer bare ikke la være å kommentere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterte meg også, bare at jeg mener at hun skulle skrevet uff eller huff.

Skrevet

Jeg skrev lenger opp her at vi har samme problem, jeg forstår HI veldig godt. Forstår også dere som svarer at dette er et luksusproblem, at vi er langt fra fattige.

Vi har faktisk hatt samme inntekter siste året, barna har økt i tallet, fra 0-3 og siste året har vi dratt på oss 2 mill. gjeld. Tidligere var vi gjeldfrie. Kanskje litt enklere å forstå "problemet"?

HI, vi må ta oss i nakken og kutte det som kuttes kan. Kanskje vi kan skaffe oss en enormt buffer frem til jul.

Skrevet

Det er ikke enklere å forstå problemet når HI likevel har 11000 til overs hver måned. Problemet er vel egentlig gode vaner, og nå har virkeligheten tatt henne igjen. Virkeligheten hennes ville veldig mange fattige i dette landet gitt sjela si for å oppleve.

Skrevet

Er ikke en del av svarene småfrekke????

Vel, personlig synes jeg tilbakemeldinger som:

*Er dette ett tulleinnlegg"

*Ta deg en bolle*

*Dere har luksusproblem, kvalmt å lese'*

* Du burde skamme deg*

*Du burde skamme deg!!! Din sløsing og klaging er direkte frekt mot alle de menneskene i dette landet som HAR dårlig økonomi. Det du har er ELENDIG ØKONOMISK STYRING!!! Kjerp deg, din store unge!!!*

*Ingen kan være så blåst i topplokket? *

*Hva i alle dager er du vant til? Var du prinsesse da du vokste opp? *

*Stakkars lille, rike pike...*

*Herregud er du helt blåst? Hadde du syntes det var helt ok og ikke blitt det minste provosert om Bill Gates hadde klagd over dårlig råd?*

*Og det irriterte meg grenseløst når du skrev "hoff" istedet for off. Beklager, jeg klarer bare ikke la være å kommentere.*

*Hadde du syntes det var helt ok og ikke blitt det minste provosert om Bill Gates hadde klagd over dårlig råd?*

Synes i grunnen dette er litt småfrekt jeg......

Men nå er vel jeg "blåst" i hodet jeg da...."hoff".............

Takk til deg som forstår, og hjelper uten å dømme. Du har stort hjerte....

Skrevet

Dere har IKKE dritdårlig økonomi, men dritdårlig økonomisk sans. Herregud.. Med 16.000 å rutte med, burde dere i vanlige måneder lett kunne bygge dere oppe en buffer. Da hadde du unngått å gå i minus.

Dessuten burde dere lett kunne kvitte dere med kredittkortregninger. det er vannvittig uøkonomisk.

Vår familie på fem har 8.000 i mnd til mat, bensin, klær, gaver, osv.

Skrevet

Er ikke en del av svarene småfrekke????

Vel, personlig synes jeg tilbakemeldinger som:

*Er dette ett tulleinnlegg"

*Ta deg en bolle*

*Dere har luksusproblem, kvalmt å lese'*

* Du burde skamme deg*

*Du burde skamme deg!!! Din sløsing og klaging er direkte frekt mot alle de menneskene i dette landet som HAR dårlig økonomi. Det du har er ELENDIG ØKONOMISK STYRING!!! Kjerp deg, din store unge!!!*

*Ingen kan være så blåst i topplokket? *

*Hva i alle dager er du vant til? Var du prinsesse da du vokste opp? *

*Stakkars lille, rike pike...*

*Herregud er du helt blåst? Hadde du syntes det var helt ok og ikke blitt det minste provosert om Bill Gates hadde klagd over dårlig råd?*

*Og det irriterte meg grenseløst når du skrev "hoff" istedet for off. Beklager, jeg klarer bare ikke la være å kommentere.*

*Hadde du syntes det var helt ok og ikke blitt det minste provosert om Bill Gates hadde klagd over dårlig råd?*

Synes i grunnen dette er litt småfrekt jeg......

Men nå er vel jeg "blåst" i hodet jeg da...."hoff".............

Takk til deg som forstår, og hjelper uten å dømme. Du har stort hjerte....

Skrevet

familie på 5 med 8000 til mat klær bensin gaver osv?????????????

HVORDAN???

Føler du at dere har dårlig råd???

Skrevet

Noen av svarene er sinte, men de reflekterer igrunnen HIs hovedinnlegg som er ganske virkelighetsfjernt, og som sikkert har blitt oppfattet av mange som et tulleinnlegg laget for å provosere. Var liksom for vilt til å være sant.

Skrevet

Jeg blir sjelden provosert, men nå ble jeg det? Er dere f*** helt kørka eller????

Reis en tur til et u-land og bo der, så ser du hva man faktisk KAN leve uten.

Vi er 3 stk i familien, og har 6000kr til mat, klær, utstyr, hårstell, hudstell, bensin - ja, ALT uten om de faste utgiftene som husleie, strøm osv.

skjerp dere, bortskjemte drittunger!!!!!! Dere burde skamme dere!Arrrrrggghhh!

Skrevet

Det er ikke jeg som skrev det, men dette er ikke uvanlig. Det er mange småbarnsfamilier som har det slik. De jeg kjenner føler at de har det trangt, men de får endene til å møtes ved å kutte ut unødvendige utgifter. Det skal sies at det blir krise om det skjer noe uventet... Hverdagen for veldig mange mennesker.

Skrevet

Du er vel ikke tilfeldigvis i slekt med Anna Anka?

Skrevet

Herregud så kjipe dere er....

...slemme er dere............

enn å behandle folk slik....

Skrevet

Vel, hun har jo ikke akkurat vært med på Haiti-katastrofen da, men trenger en kraftig realitetssjekk. Som regel må man da være ganske krass rett og slett for å vedkommende skal skjønne alvoret. Noe hun fremdeles har vanskeligheter med:/

Skrevet

Det er forskjell på å være uenig og si hva en synes, og å være direkte spydige da som mange her er..

Få dere et liv!!

Skrevet

Minner om Carola som ga parfyme i gave til sitt sultne og hjemløse haitiske fadderbarn:-)

Skrevet

Det er rett og slett vanskelig å forholde seg rolig når noen utviser en total mangel på virkelighetssans.

Skrevet

kunne ønske jeg var deg..

har under 17000 i mnd, 7000 i leie, så kommer strøm, mat etc.

er heldig om jeg har en hundrings til overs hver mnd..

Skrevet

Provosert!! NEI, du har ikke dritdårlig økonomi, heller ikke dårlig økonomi! Sytekjerring! Kom deg ned på bakken.

Prøv min økonomi i noen mnd, da hadde du nok vært død..men vært et lik med pene negler, kanskje.

Skrevet

er alene med to små..

(meg 23,42)

Skrevet

16000 til overs til mat og dilldall hver måned? Mange har utbetalt 16000 eller mindre hver måned. De skal betale alle regninger, mat og alle utgifter med disse pengene. Tenk at du har 16000 til mat og dilldall og klager???? Skamme seg!!!!

Skrevet

Herregud altså.

Nå forlater jeg denne diskusjonen.

SÅ får dere som faktisk er så dårlige medmennesker at dere sitter og kaller meg drittkjerring, og alle dere andre som mener jeg er blåst i huet, fortsette diskusjonen.

JEg har fått mange gode og seriøse tilbakemeldinger, en del tips og råd som jeg tar med meg videre.

Takker for det.

Og samtidig har jeg sett hvor utrolig frekke og motbydelige enkelte er.....

...og det som er skremmende er at dere er gode omsrorgsfulle mødre, og så vips, i neste øyeblikk er dere ufine og uspiselige mot noen dere aldrig har møtt.....

-Mon tro, lærer dere ikke barna deres at de skal oppføre seg og være i det minste almindelig høffelige mon mennesker?

Men hvorfor er dere ikke det selv?

Tøffe i trynet bak "anonym" knappen?

Ja jeg bruker den selv i kveld, men det er av frykt for å bli igjenkjent, da jeg vet flere av bygdas unge mødre henger her inne.......og kjenner mitt nick.

Vel, takk til de som fortjener det, og dere andre, fy skamme dere, så ufine dere er.

God natt.

HOVEDINNLEGGER

Skrevet

Eh, ja jøss....kødder ikke om slikt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...