Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #151 Skrevet 12. januar 2010 Takk for innlegget ditt Cat 68:) hi
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #152 Skrevet 14. januar 2010 hei. Jeg ville bare si at så lenge dere ikke blir trakkasert på noen måte, og det hele gjelder en bekymring som kanskje kan stamme fra noe han har fått med seg på tv , så vær så snill, vær glad for at barnehagen tar dette alvorlig, Jeg ble selv missbrukt fra jeg var 3 til jeg var 14, uten at noooen, hverken skole ell bhg reagerte, selv om mange har uttalt at di syntes jeg visste og var litt for mye opptatt av sex til å være så liten. Er det faktisk noen som har forgrepet seg på barnet deres vil barnet deres mest sannsynlig komme seg mye fortere og bedre om det blir oppdaget tidlig. Jeg må understreke at dette ikke er en type beskylding mot foreldre eller familie eller noen andre, jeg ville bare fremme at det kanskje er bedre at man sjekker opp noe som ikke er noe en gang for mye, enn noe som kanskje er noe en gang for lite.. Jeg sliter ennå i dag med meg selv, har aldri kommet meg ut i jobb pga angst, deppresjon, bulemi, tvangstanker, osv.. Og jeg vil heller at barnevernet skal komme på besøk ett par ganger, og at det blir tatt på alvor om mistanken først er der, enn at h*n skal oppleve noe lignende. Jeg krysser fingrene for at alt ordner seg så fort som mulig for dere, og jeg forstår at frustrasjonen og frykten kommer. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #153 Skrevet 14. januar 2010 Tusen takk:) Som jeg skrev i går så gikk det bra på samtalen med BV. Vi undersøker alt og håper på det beste utfallet. Pratet med bhg ansatte idag spesiellt han som er primærkontakt for lillemann og han sa at dt har ikke skjedd noe sånt på over 6 -7 uker og det er jo fint.altså at han ikke har gjort og sagt ting som har med sex å gjøre. kanskje han fokuserer for mye på det og har hengt seg opp i det så det er en selvfølge at man skal sjekke det opp, for vi er jo veldig bekymret for han,det eneste vi vil er jo at han skal ha det bra. Håper at de etterhvert finner utav hva det er og håper innerlig at det ikke er noe som har skjedd han. Det trudde heller ikke primærkontakten hans siden gutten Alltid og da mener jeg ALLTID er blid og fornøyd og trives, men klart ting som ikke er som det skal må sjekkes opp. Jeg setter pris på all støtte her fra dere.dette er en tung og vanskelig tid for oss og det eneste man må er å håper at det er over snart:) hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #154 Skrevet 23. januar 2010 de som jobber i barnehagen er pålagt via loven å melde fra om det er noe som kan tilsi at barn ikke har det godt hjemme, og når det gjelder mistanke om seksuelle overgrep, så kan de gjøre dette uten å si fra til foreldene på forhånd. Det er ikke gjort i ond mening,men for å hjelpe barn som kanskje har det vondt .
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #155 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er faktisk overrasket over hvor naive mange er når det gjelder misbruk jeg. Vet dere ikke at de aller fleste misbruk skjer innad i familen eller av venner av familien. Det er svært sjelden at fremmede misbruker barn, iallefall småbarn. Jeg ville blitt svært betenkt dersom noen barn snakket om tissen i rumpa til meg og ja, da ville det ringt noen alarmklokker hos meg. Hvordan kan du ts være så sikker på at din sønn ikke er misbruktm er du sammen med barnet ditt 24 timer i døgnet? Barnet har vel en far, besteforeldre, tanter og onkler, og du skriver jo selv her at du har hatt din 17 år gamle bror boende hos deg. Kjenner flere som er misbrukt jeg, ei av en nabomann, ei av en onkel, to av sine brødre, en av sin bestefar, så kan skje hvem som helst dette her
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2010 #156 Skrevet 23. januar 2010 Skjønner at det kan være ekkelt for deg HI, men TENK om det er andre rundt han som påvirker han slik?? de fleste overgripere er gjerne tanter\onkler, venner av foreldre, osv. Så man kan aldri vite helt sikkert, Synes det er helt grusomt selv, og det er SÅÅÅ mange overgripere som går frie.. Skal nok litt til før barnehagen melder fra, men sikkert noen som er mer hysteriske noen steder og.. Men poenget er at det DESVERRE kan være en overgriper rundt deg Og det er som regel den snilleste og mest uskyldigste.... GRrr. HATER sånt......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå