Gå til innhold

Bhg har anmelt oss til BV pga....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det trengs en oppfølging fra barnevernet her jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trur mye dere.

Me til dere som skriver og støtter meg lurte på hva jeg må si og ikke si i mårra?

noensom har vært borti dette?

Hva bør jeg ikke si? altså jeg er ikke redd for å bli tatt for å si det sånn men tenkte mere på hva bør man være forsiktig med å si i sånne situasjoner?

aldrig vært borti dette så lurer jo.

Og det at det er skrivefeil osv... litt hastverk samtidig som pc hakker seg opp.hvis dere lurte dere NEGATIVE damer.

Skrevet

Du fremstiller deg selv som veldig useriøs.

Skrevet

Takk for tilbakemelding:)

HI

Skrevet

Dere som vært i møte med Bv..

Hvordan forholde seg til dem?

Hva må jeg absolutt ikke si?

altså jeg har alt på det reine men det er vel noe man absolutt ikke skal si/oppføre seg?

MVH HI

Skrevet

Og når datteren din på 15 blir klappet og strøket på rompa av stebestefaren sin, er det fremdeles ok?

Skrevet

Det er mye som skurrer her hi. Tviler på at du har alt på det reine når du er SÅ usikker.

Skrevet

ok da skal jeg ikke spørre mere når det eneste man får er beskyldninger når man spør om noe.

hi

spør fordi jeg ikke vet men det er feil det og :(

Skrevet

Skal jo selvfølgelig fortelle sannheten.har ikke hjerte til å juge jeg.

Bare at aldrig vært borti sånt og det føles litt rart..

derfor spurte jeg dere som vet men dafår man bare spydige svar at man er usikker osv..klart jeg er/blir usikker da sånne ting skjer

dere som ikke har vært borti dette kan ikke forestille dere det.

HI

Skrevet

Du skal selvfølgelig fortelle sannheten... Det de spør om, svarer du ærlig på! Enkelt og greit. Og kanskje du bør la være å gå tilbake på alt du sier, som du har gjort her. Det virker veldig mistenkelig.

Skrevet

Beskyldninger? Du virker jo ikke stabil hi.

Skrevet

Hva for noe???

Hva er misstenkelig her?

Det vil jeg gjerne vite.

HI

Skrevet

Først har han sett dere ha sex, så har han kanskje, deretter kanskje ikke for så å ikke ha sett det. For eksempel.

Skrevet

Jeg har sett på litt programmer fra oprah og dr phil og sånt.

De tar opp mange aktulelle temaer, og jeg tar med i å sitte å grine ved flere anledninger hvor barn har det vanskelig hjemme.

I Usa så har de oversikt over alle pedofile som bor i nabolaget, jeg ble sjokert over hvor mange det var. Jeg tar meg selv i tanken at Norge burde hatt det samme. du aner ikke hvor eller hvem de er og tanken skremmer meg. Klart det er fryktelig å bli anklaget for noe man føler ikke stemmer, men som andre sier her-vi er ikke overalt til en hver tid med barna våre og kan ikke gå god for at det ikke har skjedd.

Du er helt sikker på at barnefar ikk har blitt misbrukt selv eller begår missbruk? Har dere søsken, besteforeldre som barnet over natter hos alene? Ja desverre så gjør familie slike ting også.

Jeg håper sanheten kommer frem, du aner ikke hvor lojale /redde barn er for å fortelle sannheten. Den kommer gjerne frem da de blir voksene og da er mye skade gjort...

Jeg har ikke blitt misbrukt selv, men som sakt så må vi ikke gjøre oss blinde. For det kan være hvem som helst.

Skrevet

anonym 20.23

Hva mener du med det?har sett og ikke sett og sett?

hm

Og til deg andre ano her Barnefar som har gjort noe?

ER DU VIRKELIG GAL?????????????????????

NEI NÅ MÅ DERE GI DERE ASSÅ.

blir virkelig satt ut jeg.at dere kan sinoe sånt.vi er da ikke overgripere!!!!!!!!!!!!!!!

SINT JEG NÅ

hi

Skrevet

Ja det finnes federe, søsken, besteforeldre, trenere, lærere ja man kan nevne i fleng. Og jeg nevnte ikke bare barnefar. Desverre så er det mange som opplever å bli missbrukt av sine nærmeste og vi som mødre kunne aldri tenkt tanken. Hensikten min var bare å si at ja desverre så er det mange av de nærmeste som gjør dette også....

Og jeg er ikke GAL, er du egentlig klar over hvor manage barn som desverre opplever dette. Ja det er galskap!!!!

Og selv om du ikke er overgriper så kan andre rundt deg være det.

Har ikke beskyldt deg for det og ikke barnefar, men ja det kan være noen av din nærmeste. Kan du utelukke det helt???

Skrevet

Åh kjære vakre vene!! Jeg er så inderlig glad for at jeg ikke kjenner deg HI! Du er omtrent like intelligent som den gale kattekvinnen i undulattråden. Mistenkte sterkt at dere var samme personen helt til jeg så at noen som visste hvem hun var sa hun ikke hadde barn. Oppgitt er jeg. Rett og slett helt oppgitt.

Så lite intelligente mennesker som deg burde i alle fall ikke hatt ansvar for _noen_ andre enn seg selv! Knapt nok det!

Skrevet

Kjære HI.

Det første jeg tenkte på her var... din 17 år gamle bror. Kan han ha gjort noe med sønnen din?

Barnevernet skal du ikke være redd for. Det er jo uansett ikke du som har gjort overgrepene, så OM (i værste fall) han har vært utsatt for det, så skal du være glad de er med og kan hjelpe dere :)

Skrevet

anonym 20.47

Spar deg for dette .

Jeg kan utelukke at han ikke har bllitt missbrukt av de nermeste ja:)

hi

Skrevet

Ja du kan tydligvis utelukke at han har blitt misbrukt i det hele tatt, håper for han sin del at du har rett.....

Har han aldri overnattet et sted uten deg?????

Skrevet

I morgen bør du være fokusert, snakke rolig og sakelig.

Gå gjennom anmeldelsen nå i kveld (gjerne sammen med din mann) og skriv ned stikkord. Slik blir lettere å diskutere saken, samt huske det du vil si.

Det viktigste er at dere gir et godt inntrykk og fremstår som omsorgsfulle foreldre.

At du vil bytte bhg forstår jeg godt, men gutten er 6 år, og en bvsak kan ta lang tid. En undersøkelse varer ca 3 mnd, da er snart sommerferie og gutten skal begynne på skole.

Uansett lykke til i morgen. Tenk positivt og hold nervene under kontroll.

Skrevet

Han har overnattet men vet at hos de han overnatter ikke existerer overgrep!!IKKE MULIG

ja skal være rolig og prøve gjøre mitt beste i mårra.

er ikke lett selv når jeg prøver å tenke optimistisk så blir det mange tårer men dt er vel galt det og av noen her inne at man har følelser og er lei seg:(

hi

Skrevet

Beklager, men jeg er helt satt ut av hvor usaklig og absurd du virker, HI!

Skrevet

Jeg skjønner at dette er vondt og vanskelig for deg hi, og at det er sjokkartet å bli meldt til barnevernet. men slik jeg skjønner det er det jo ikke fremsett noen mistanke om overgrep fra dere, bare en bekymring om hvorfor han er så fokusert på sex. Det kan ha mange årsaker det. Alt fra psykisk sykdom, overgrep, eller bare en overdreven opphengthet i noe som han er for liten til å være så opptatt av. Det kan være hva som helst av dette, så til tross for at det sikkert er ubehaglig å blitt meldt til barnevernet synes jeg du overfokuserer og forsvarer deg i overkant.( lell om jeg skjønner hvorfor, er man redd angriper man. Det er normalt)

Du ber om råd og masse gode råd har du fått, Det absolutt beste rådet er å svare ærlig på det som blir spurt om ,og at du er samarbeidsvillig. Hvis du lukker deg slik for mulighetene for at sin sønn KAN ha blitt misbrukt, og svarer så skråsikkert som du gjør her, trur jeg det faktisk kan virke mot deg. INGEN kan være skråsikker på noe slikt, samma hvor mye vi liker å tro at ungene våre forteller alt, og at vi kan sense når noe er galt, så gjør vi faktisk ikke det altid. Det av den ene grunn at det ikke kan slå oss at mennesker vi kjenner og holder masse av, Ja de vi trur er de aller beste av oss, kan være overgripere.

Har nettopp fått en slik "wake up call", selv. En gammel venn av meg har nettopp blitt tatt og dømt for overgrep på sin datter og sine stebarn. Dette har foregått over laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid. Denne mannen har for meg og alle andre som kjenner ham, fremstått som den ultimate pappaen. Han som gjort ALT, for sine barn. Og den der kuuuuule pappaen som andre unger sitter som en magnet til. Han var den SISTE jeg kunne trudd dette om,. av den enkle grunn at "han var bare ikke slik", VEL vi tok feil, og jeg får oppkast følelse når jeg tenker på det.:o(( Det er dette som gjør misbruk og overgrep så skummelt,)

Uansett er det jo bare flott at dere får hjelp til å finne ut hvor denne overfokuseringen kommer av, samma hva som er grunnen,og at han kan få gjort noe med det før det ødelegger for ham.

Du spurte hva du burde og ikke burde si i morgen. vel det vil jeg igrunn ikke råde deg til, fordi jeg trur det beste er at Bv får et rettferdig bilde av deg og deres familje, og ikke et konstruert intervju hvor du fått råd og hjelp å møte de spørsmål som måtte komme. Vær deg selv og svar sannhetsenligt ( samme hvor ubehaglig det måtte være) så skal du se dere får den hjelpen dere trenger.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...