Gå til innhold

Bhg har anmelt oss til BV pga....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi her

Lurer på hvaslags spørsmål BV spør om da vi skal på samtale?

noen som vet?

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også vært anmedlt til BV av barnehagen. Og husker at vi fikk brevet før helga og skulle i møte følgende onsdag. Har vært de verste dagene i mitt liv. Har verken klart å sove eller spise, følte meg syk.

Saken ble hennlagt etter ca 6 mnd, men den tiden har vært en stor påkjenning for familien.

Ønsker deg styrke, for det kommer du til å trenge.

Tror ikke BV mistenker dere for noe overgrep, ellers hadde dem hentet barnet med en gang og plassert det bort.

Føler med deg. Ingen som ikke har opplevdt dette kan forestille seg hvor tøft er det å gjennomgå en BV undersøkelse. Og har derfor ikke noe rett kaste dritt på en fortvillet mor.

Anbefaller deg finne tidlig en god advokat, dersom du ser saken utvikler seg negativt.

Klem

Skrevet

Hvilke spørsmål er det de stiller da?anonym 00.04?

kanskje det kommer an på situasjonen da men...

tusen takk for støtte -trenger det nå.)

HI

Skrevet

Med meg er det annerledes. jeg har endelig klart å begynne gå ned i vekt13 kg siden juli men når dette begynte så falt alt i grus.jeg vil ikke tilbake til det jeg var jeg vil ned i vekt men trøstespiser nå som bare det. vil bli slank til sommeren men ser ut at det blir med tanken:(

hilsen HI

Skrevet

Er det VEKTEN din du bekymrer deg for? Stakkars ungen din...

Skrevet

00.04 her

Dem går gjennom anmeldelsen, slik at dere får vite hva faktisk står i den.

Etterpå får bhg si hva dem mener om saken og dere også får sagt hva deres mening.

Til slutt bestemmer BV om saken blir henlagt ( kan faktisk gjøre det på første møte) , eller hvordan skal saken undersøkes videre.

Skrevet

Blandt annet ja:( fordi jeg har slitt med deni 20 år og når jeg endelig kommer på rett vei går det i dass..

men selvfølgelig er det guttungen jeg bekymrer meg for hvaslags dumt spørsmål. du er kanskje tynn så hold dette for deg selv du

hi

Skrevet

hei 00.04

men bhg skal ikke være med på møte det er kun 2 st fra BV.

hi

Skrevet

ok. Hos oss var med ped leder.

Dere blir jo spurt hva de mener om hva som står i bekymrigsmeldingen. Du bør tenkte, evt notere hva vil du si om saken, slik blir ldet ettere framføre det.

Skrevet

ok...

barnevernet kan ikke foreta seg noe uten at du blir informert, så barnehagen er antagelig ikke blitt besøkt enda.

du har innsyn i saken til en hver tid, så lenge det etterforskes.

de stiller relevante spørsmål til barnehagen. hva er observert, hvordan har barnet tedd seg ovenfor deg/dere og andre kjente/fremmede

osv

på hjemmebesøk der barnet er tilstede blir det ikke stilt direkte spørsmål men en observasjon av barnet, og en observasjon av samspillet mellom deg og barnet., men før hjemmebesøk er det gjerne ett møte mellom deg og barnevern og der går de igjennom bekymringsmeldingen punkt for punkt, du vil da få kommentere hvert enkelt punkt som er notert. Så er det en generell samtale der de blir kjent med deg som person.

Du får tett oppfølging, og blir nøye informert om alt du og ditt barn skal igjennom. Du må til og med samtykke (i første omgang) om hvorvidt enkelt personer blir kalt inn til samtale.

det blir sendt brev til helsestasjon og fastlegen der de blir bedt om å gi sitt syn på saken, siden de har fulgt opp deg og barnet og kjenner til hva slags forhold dere har, samt fastlegen...for å se på omfang og innhold i legebesøk. dersom det trengs... tar de å undersøke barnet for å se om evt skader som fårekommer ved overgrep. (så små barn kan fort bli ødelagt fysisk ved overgrep...altså innvendig.) hvis det er grunnlag for det så kan barnet bli observert av psykologer med langt fra alle som blir meldt må gjennom det alstå.

barnevernet er til for å verne barnet, og før det er bevist skyld er det best for barnet at det er god dialog mellom de og foreldre.

husk også, du skal ikke bevise uskyld....de skal bevise skyld!!!

husk også at morsinstinktene er sterke..så når du vet at barnet ikke er misbrukt er det antagelig ikke det.

til de over.. det er ikke lett tilgang til alle barn!!!

skal gå så bra.

Skrevet

Men hærregud da HI!? Ta opp VEKT i denne tråden?

Er det mulig!!??

Skrevet

Å herregud, du virker ikke helt god du, HI. Du er SKRÅSIKKER på at ingen har overgrepet seg på sønnen din. Hvordan i helsike vet du det så sikkert? Og hvordan hadde han oppført seg om han hadde blitt overgrepet? Er det en spesiell måte misbrukte barn oppfører seg på?

Selv har jeg en bror som ble utsatt for seksuelt misbruk da han var liten, av en i familien vår. Ingen ante noe om det, før han til slutt fortalte om det..

Jeg syns bare det er bra at barnehagen tar affære, det viser jo bare at de bryr seg om barnet ditt.

Men, egentlig tror jeg hele innlegget er noe stort tull. Den eneste personen du tenker på her, er deg selv virker det som. Og du begynner å dra inn vekta di? Hva svarte har den med saken å gjøre? Tror du barnevernet tror du har misbrukt sønnen din fordi du er/har vært feit?

Skrevet

Må bare støtte meg til de andre som har opplevd overgrep jeg! Jeg har også det, men ingen vet det fremdeles og aldri har noen misstenkt det heller. Mulig jeg er god skuespiller, men gud å mye enklere det hadde vært om noen hadde spurt en gang!

La barnevernet få en sjanse til å finne ut av dette og se på mulighetene for at det kan være en bestefar/onkel etc!

Skrevet

Jeg syns det er kjempe bra at barnehager griper inn når de lurer på om noe kan være galt. Jeg har selv blitt missbrukt, og sett lærere som har lukket øyne for dette. Det har satt sine varige spor, selv om det ikke er mine foreldre har var overgripere, det var det en lærer som sto for.

Men hadde min barnehage meldt oss til barneværnet pga at de lurer på om barnet kan bli missbrukt syns jeg det er veldig bra. at de faktisk tar tak i ting. Jeg tar hjertelig velkommen BV i mitt hjem, for her skjer ikke slikt. Og skulle mine barn evt bli missbrukt av andre, så finner vi det ut sammen. Barneværnet vil barnets beste, de bryr seg ikke om hva foreldre mener eller ikke, de gjør det som er best for barnet. Så har barnet det bra hjemme og det ikke er noen kritikkverdige forhold får du og barneværnet en hyggelig samtale over en kaffekopp. Skjer det noe i ditt hjem, kanskje ikke missbruk men ett eller annet så får dere hjelp til å få orden på dette.

Jeg har hatt samtaler med BV, og har kun positive tilbakemeldinger om de. Jeg har fått hjelp og råd om hvordan jeg skal takle mine barn og deres far som er psykisk syk. Hadde jeg ikke søkt hjelp når jeg gjorde, så hadde nok mine barn blitt trukket inn i BV senere. De hadde begynnene problemer, men jeg vet hvordan jeg skal ta dette og hvor jeg skal få hjelp om det er ting som jeg ikke selv kan hjelpe de med. Det er ikke laget noen sak på oss, og vi er ikke innunder BV.

Har hatt en tidligere svoger som ble omplassert av BV. Der søkte moren selv BV om hjelp siden hun ikke klarte å hondtere han, han har mange forskjellige diagnoser. Så han ble omplassert til ett fosterhjem ett stykke unna, der var det en spesialskole som han begynte på. Denne gutten ble en helt annen etterhvert, og er ganske så normal nå. Han var hjemme i helger og ferier. Denne ordningen ble mor og BV enige om sammen, for de kunne sette inn tiltak her også men det hadde nok ikke blitt like bra. Jeg har fortsatt kontakt med de, og det var samme dame i BV som jeg snakket med så jeg kjente henne fra utallige besøk i min tidligere svigerfamilie. Jeg ble behandlet som ett familiemedlem av BV, så kun positivt fra det møtet også selv om det barnet ble omplassert. (og jeg skjønner det godt. For en gutt som kommer løpende etter deg med øks er ikke lett å hondtere, tror jeg hadde sliti ganske masse om jeg hadde vært mor for dette barnet også. Som 16åringen syns jeg ikke det var så ille siden min daværende kjæreste informerte med tidlig om broren, og jeg gikk på kamsport og selvforsvar så jeg taklet han bra. Igrunn bare meg han var "redd" for, for jeg ble ikke redd når han kom løpende med en øks og jeg var den eneste som klarte å få den vekk fra han. )

Men jeg skjønner ikke hvorfor alle skal fly i skyene når BV melder sitt nærvær. En hører mange skremselshistorier, men man får bare en side av saken. Og alle de positive historiene hører man aldri, alt det bra BV gjør. BV får nok mange bomturer på ett år, men det gjør da ingenting. Bedre å få en bomtur til en familie der alt er greit enn å la være å dra om det skulle være noe.

Skrevet

Du må jo være komplett IDIOT! Er det mulig.

"Kan hende han har sett oss en gang (men kan ikke være helt sikker )

Men det er da ikke farlig å se at forledre har sex.altså jeg mener at han tok oss på fersken."

-Du kan ikke mene at det er bra for ungen deres å se at dere har sex. Skjønner at det ikke er meninga at barnet skulle se dere, men kan være ganske dramatisk for et barn å oppleve det. Kan se skremmende ut for små barn som ikke vet hva det dreier seg om!

"og han er ikke alene om å utforske ting å tang han blir 6 år faktisk." -At en på 5-6 år går rundt å sier tiss i rompa er ikke normalt. Hvordan skal han ha klart å finni på det selv. Da må han jo nødt til å ha sett noe eller opplevd noe. At du som mamma ikke har pratet med sønnen din om hvor han har det fra er jo helt utrolig. Ikke sikkert du får riktig svar, men det kan hjelpe sønnen din.

"hadde min lillebror boende hos oss enperiode og han er ungdom kan hende han hadde noe film som junior så coveret på..men det er da ikke vår skyld??"-

- Er det ikke deres ansvar å holde styr på besøkende og barnet deres?. Syntes kanskje lillebroren din ser litt vell lett på det hvis han "strør" rundt seg med voksenfilmer!!! Da mener jeg at det er noe alvorlig galt. Og broren din burde jo vite at det ikke er noe en liten unge på 5-6 år skal se bilder av eller film! Og JA det er deres ANSVAR!

"han sier bare tiss rumpe og skal leke doktor med de i bhg og se på de andres underliv...er det såååå farlig a??"

-Eh... Hadde min sønn gått rundt å "spurt" om å se underlivet til andre barn/voksne så hadde jeg forklart på en enkel og grei måte at det ikke er vanlig. Samme som at de tar på seg selv, veldig mange barn gjør det, men man forklarer jo barnet på en fin måte at det er noe vi gjør når vi er aleine, ikke sammen med andre barn/voksne. Barn kan jo faktisk ikke vite hvor grensene går hvis ikke foreldrene forklarer og forteller.

Håper du gjør det dummere enn det du er. Skjønner faktisk at barnehagen reagerer!

Skrevet

Er da bøker som heter "da emma ble emma" og "hvor ble det av benny"

Min gutt har hele tiden visst hvordan barn ble laget, uten at han er opptatt av sex.. Han er derimot veeldig opptatt av tiss og bæsj..

Skrevet

Min snakker om tissn i rumpa, pga raske menn.. "har du bæsja, har du prompa, har du tisselur i rumpa"

Venninna mi sang den når hun var på besøk hos oss, fordi en annen liten gutt hadde sunget den til henne..

Er jo bra at bhgansatte tar vare på barna, men dette med tiss, bæsj, rumpe, tissehøne og slikt er jo et ganske morsomt tema for dem da..

Skrevet

Jeg er faktisk bekymret for sønnen din jeg.. for du virker ikke helt stø! Måten du ordlegger deg på så virker det som et primitvit hjem hvor mye kan skje. Enhver oppegående person passer på at barn skjermes fra alt som har med sex å gjøre - inkludert filmer etc! Og du tar fryktelig lett på dette.. Syns synd på sønnen din - ikke deg!

Skrevet

det det handler om er at han er 6ÅR ikke 3 år. En 6 åring er en såpass stor unge så det kan virke veldig ubehagelig for andre og de voksne at et så stort barn vil se på andres underliv og snakke om slike ting.

barnevernet vil hjelpe, han er såpass stor at han kan prates med noe som virker som dere ikke har gjort. vær åpen mot han, han kan skjønne mye. ikke vanlig at en 6 åring skal gå rundt med et slik ordbruk.

og DU kan aldri vite om ditt barn har vært utsatt for seksuelt misbruk. det kan være personer han omgås med, behøver ikke bare å være deg(tror ikke du har gjort det)

for all det snakk med sønnen din du er moren hans!!!!!

Skrevet

HI her

Primitivt hjem??

Javel da får dere tru det.

OG JA jeg har faktisk snakket med sønnen min om dette men han vil ikke si noe.

Han er 6 år men han begynte prate seint er ikke tilbakestående men har litt vanskelig å forstå visse ting og har veldig livlig fantasi.

Han får oppfølging av PPT pga språket og at han er litt ukonsentrert.

Jeg trudde dt var flere forståelsesfulle folk her men ser vist ikke ut som det.

dere som kritiserer DERE vet ikke en smule om hva vi går gjennom åsså kommer dere med frekke komentarer om at jeg er ustabil atr det er primitivt hjem dette her osv...leit at dere skal tru det.

Og noen sier at Bv bryr seg ikke hva foreldre mener men i alle dager hvorfor skal vi i samtale da?

Er det fordi de ikke bryr seg hva vi mener og tenker?

Noen av dere trur jeg ikke er voksne nok til å svare på innlegg fordi det bare er tull det kommer fra dere.

Også sier dere at det er vårt ansvar at han ikke får se sex osv..Jeg vet da det!! men som jeg sa man kan da ikke passe på 24/7 eller?

vi er da mennesker og det er vel menneskelig å gjøre noe feil? eller MÅ man være perfekt??????

Skulle nesten tru det så som dere skriver og formulerer dere på.

Vet at det er kun for barnets beste og jeg skal fortelle dem i mårra hva jeg mener osv..alt skal fram.

Det er godt mulig at en 6 åring ikke skal gå rundt med et sånt språkbruk men nå er skaden gjort da så vi må bare reparere dette.

Og jeg ser frem til den dagen da ale er oppklart og den dagen går ikke han i denne bhg mere:)

Skrevet

han vil ikke si noe????

her kan jo problemet ligge? ting kan være vanskelig for han.

håper vi hører hvordan det har gått ett møte ;)

holden denne tråen oppe

Skrevet

Nei han har vært sånn hele tiden det er ikke her problemet ligger håper jeg

Han sier han ikke husker da jeg spør han om hvor han har tiss i rumpe språket fra.og hvor han har sett det osv....prøvde snakke med han tidligere i dag og sa at jeg blir ikke sint hvis han sier det men han sier bare han ikke husker.

Er litt innesluttet selv fordi jeg opplevd mye dritt(ikke missbruk da)men psykisk terror.

Og det kan hende han har det fra meg.ikke fordi han ikke vil si fordi han har blitt utsatt for noe(det stur jeg ikke han har som sagt)men fordi han er litt innesluttet selv.

og det er jo ingen sykdom for alle er ikke like:)

Jeg skal si fra hvosdan det går i mårra:)

Skrevet

Stakkars, stakkars lille gutt. Du virker fullstendig blåst. Bekymret for vekten din. Faen, les hva du skriver da menneske. Forbanna dumme kjerring! Han har vært heldig med å få deg som mamma..................Øh!

Håper BV tar affære...Ikke rart du blir reagert på!

Skrevet

Niks, jeg sparer meg ikke. Du kan jo ikke ordlegge deg, ikke litt engang. Du fremstiller deg selv som dum, evneveik, lite ansvarsfull og ellers totalt blåst. Du kommer med så mange idiotiske utsagn at jeg håper virkelig barnevernet griper inn. Det trengs. Håper virkelig ikke det er mange barn som har en slik naiv og dum mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...