Gå til innhold

Bhg har anmelt oss til BV pga....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at sønen vår har litt mere interesse for sex enn andre på hans alder. og fokuserer mere på det sier de.

De trur at jeg ikke vet at dehar gjort det med fikk vite det i dag av bv.

Helt grusomt at bhg trur at vi er overgripere på vårt eget barn!!!ABSURD!!!!!

Hadde de ikke trudd at vi hadde gjort noe så hadde de jo ikke anmelt oss.

Jeg blir helt kvalm avå tenke på hva de trur om oss:(

Jeg har ingenting å skjule så det er sagt:)

Men veldig sårt at bhg ansatte synes dette om oss.helt utilgivelig etter min mening.

bare lufte meg litt,er helt i sjokk enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo faktisk endel folk som er overgripere på eget barn da, så akkurat det er jo ikke utenkelig, dessverre.

Nå kan det jo hende at gutten deres har opplevd noe med andre, eller det kan hende han bare er litt sånn. Men det er jo litt betenkelig at en unge som går i barnehagen er opptatt av sex...hvor har han det fra, liksom....det er vel det barnehagen lurer på.

Det er jo ikke dermed sagt at de tenker sånn om dere, bare at de tar tegnene på alvor, og vil sjekke dette nærmere.

Altså finne ut OM gutten har opplevd noe han ikke burde, og da er det like gjerne andre enn dere det tenkes på.

Barnehagen MÅ ta slike tegn og mistanker på alvor. Tenk på de barna som faktisk blir misbrukt om de ikke var seg sitt ansvar bevisst, og sjekket ut slike ting

Skrevet

Hvordan kan barnehagebarn vite mye om sex?

Jeg spør fordi jeg lurer, har bare baby selv... Kan ikke huske at verken jeg eller søsknene mine visste så mye om sex da vi gikk i bhg...

Skrevet

Min eldste på 5 år vet ikke hva sex er...og jeg tror ikke det er noe 6-7 åringene vi vet om snakker om heller. Men kanskje sønnen deres har eldre søsken eller barn på lekeplassen som har fortalt han litt av hvert? Er det noe dere har reagert på selv da - at han har vært veldig interessert i det? Også spørs det jo veldig akkurat hva han sier da...

Ellers ville jeg vært "glad" for om barnehagen vår heller sa i fra en gang for mye enn en gang for lite - det er godt at de bryr seg om barna våre!

Skrevet

Man ser på tv er det ikke nok?

Kan hende han har sett oss en gang (men kan ikke være helt sikker )

Men det er da ikke farlig å se at forledre har sex.altså jeg mener at han tok oss på fersken.

Kunne aldrig i min fantasi overgripe oss på vårt eget eller andre for den saks skyld.

og han er ikke alene om å utforske ting å tang han blir 6 år faktisk.

hadde min lillebror boende hos oss enperiode og han er ungdom kan hende han hadde noe film som junior så coveret på..men det er da ikke vår skyld??

Må nesten passe på å ikke klemme han for mye for da trur de sikkert noe da også

og du som spurte hvordan han kan vite så mye om sex. han vet ikke mye men for mye ifølge de ansatte. og han vet heller ikke hva sex er for på den alderen vet man ikke om sånt.

han sier bare tiss rumpe og skal leke doktor med de i bhg og se på de andres underliv...er det såååå farlig a??

Skrevet

Om han har sett sex på tv, er det vel dere som foreldre som skal gripe inn??!!

Og ikke kom og fortell meg at en femåring blir over gjennomsnitlig opptatt av sex av å f.eks se klemming og kyssing på tv og hjemme!

Skrevet

Dessverre så er statstiken at ca hver 5 barn blir misbruk på en eller annen måte seksuelt.

Både grovt og slikt som klapp på rompa osv

Trist men sant :(

Skrevet

Da er det nok noen som har lekt doktor med ham!

Tiss og rompe-snakk er jo vanlig fra 3-års alder...

Skrevet

Helt vanlig at bhg-barn leker doktor.

Skrevet

som sagt han vet ikkehva sex er han bare skal utforske...og at han har sett noe eller at noen har sagt noe unger tar til seg tilnmed engang og husker alt.

Han sier blandt annet tiss i rumpa.

Han har aldrig sagt sexordet hjemme tviler på at han vet hva det er asså...

Nei jeg er ikke glad i at bhg gjør som de gjør .de har alltid hakket på noen . er det ikke han er det andre osv..helt fra han begynte for 3 år sia.

Godt at de bryr seg???

DE bryr seg for mye skal jeg si deg.

Jeg vet vel best hva som er det beste for han ikke dem. og jeg vet vel at han ikke har blitt utsatt for noe.

Skrevet

Jeg skjønner selvfølgelig at dere synes dette er forferdelig og ekkelt siden dere ikke har gjort noe galt.

På den andre siden vil jeg si at barnehagen har gjort det rette.. Det er bedre å melde ifra for å sjekke en sak en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

"han sier bare tiss rumpe og skal leke doktor med de i bhg og se på de andres underliv..."

Viss det kun er dette forstår jeg ikke hva bhg reagerer på..

Jeg og var veldig opptatt av sånt på den alderen.. Nesten ekstremt opptatt.. *pinlig* .. Og jeg ble aldri utsatt for noe seksuelt som barn!

Men tror jeg ville tatt en prat med bhg og si at du er skuffet for at de ikke tok det opp med dere først..

Skrevet

klapp på rompa? går det som seksuelt misbruk?

Skrevet

Barnehagen vet å skille mellom uskyldig og mindre uskyldig!

Skrevet

Herregud det er da helt vanlig at barnehagebarn er opptatt av rompe og tiss, husker jeg hadde en BARNEbok om forplanting, først litt om blomster og så litt dyr og til slutt mennesker, med (tegneserie) illustrasjoner. Den boka hadde jeg med i barnehagen og "lærte" alle de voksene og barna om hvordan alt funka :)

Hadde også doktor, rompe-tiss naken leker med en av guttene, som var kjæresten min :)

Jobbet tidligere i barnehage selv, og vi hadde dagelig sånne tilfeller hvor barna utforsket litt, vi oppmuntret selvfølgelig ikke dette men kjeftet ikke og meldte i hvertfall ikke i fra til barnevernet.

Om dere er blitt meldt til barnevernet pga dette og ingenting annet kommer det sikkert til å bli med den samtalen da vettu :)

Selv om jeg finner det ganske vanskelig å tro at barnehageansatte melder fra om noe som faktsik er så vanlig.

Skrevet

Haha, klapp på rompa - misbruk??

Har klappa dattera mi på rompa mange ganger jeg, nå vi løper etter hverandre etc..

Skrevet

Tror nok ikke barnehageansatte melder dette til barnevernet, de er ganske drevne i å skille uskyldig fra "skyldig".

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at tiss rumpe osv og å leke doktor kan være noe som de reagerer på?

De har sagt selv at det ikke bare er han som er sånn men at han er litt mere extrem enn de andre. men hvis sant skal sies så passer de ikke på unga godt nok der heller. hver gang man har hørt om episoder om sånne ting så har de sagt at de ikke vet helt hva som skjedde for de var ikke tilstede men de skal beskylde oss ja det skal dem. bare sønnen vår som skal hakkes på ikke de andre.

Samtidig sier de at han alltid er såååååå bllid og fornøyd og sosial gutt...

HALLOOOOO!!!!!

Hvis et barn hadde vært overgrepet så hadde dt ihvertfall ikke vært fornøyd og blid vel????

Fatter ikke hva de tenker med jeg.

Skrevet

Skulle ønske barnehagen sa i fra oftere jeg. Ingenting som tyder på at de bryr seg for mye. Har dere ingenting og skjule er det ingenting og være redd for. Har dere noe å være redd for er det for de voksne heller ingenting å bekymre seg for. Barn har nesten ikke rettsikkerhet i dette landet så de voksne kan fint holde på som de vil. En tragedie for barna, et paradis for overgriperen. Du vet jo ikke hva de har reagert på, men dersom gutten din til stadig driver og snakker om tiss i rompa, synes du ikke det da er greit at de reagerer? Jeg ville også reagert!

Skrevet

barnehagen har nok ikke løpt å ringt barnevernet med en gang, det har nok vært litt snakk om det, og "fulgt" opp av ansatte som er sammen med han hver dag (på sin avd).

Og hvis det ikke er sant, lar jo bv saken være hvis det ikke er så ille.

Går nok bra HI, men jeg skjønner din frusatsjon.

Skrevet

Barnehageansatte har anmelt ja..fatter ikke hvorfor dere ikke trur på meg? jeg skriver vel ikke et innlegg åjuger her?det har jeg ingen interesse for å juge:)

Og somjeg sa det eneste er at de har sagt at han har sagt om man skal ta tiss irumpa,tiss,rumpe,og leke doktor å se på andre som skal være nakne.

de har ikke sagt om annet ihvertfall

Og å gå til barnevernet uten å si fra til oss synes jeg var veldig sårende. men somjeg sa vi har ingenting å skjule i det hele tatt.men kunne aldrig trudd at bhg gjorde noe sånt mot oss når de vet hvordan vi er. eller de kanskje ikke vet alikevel!!??

Er ikke sint men skuffet bare og ville få ut litt frustrasjon her for vet mange av dere er greie å si ting til:)

Håper det blir kun med den ene samtalen ja

Skrevet

Når personell i barnehegen mistenker overgrep skal de ALDRI spørre foreldrene om det. Det er instruksen vi har. En skal ta kontakt med barnevernet.

Skrevet

Husker at vi stakk pinner i rompa på hverandre da vi lekte doktor. Utapå klærne, men dog. Ingen overgrep i denne heimen. :) Bare vær samarbeidsvillige dere, så kommer sannheten fram.

Skrevet

jada det har vært en stund dette her. de har pratet med oss men trur ikke de sier alt. hver dag da jeg leverer min sønn nå føler jeg meg faktisk som en overgriper(har jo blitt stemplet som det) er det rart man er frustrert da?det synes ikke jeg.

Hvis han nå har sett oss ha sex da eller sett på et cover på en sexfilm hva er farlig med det?

jeg bare spørr Vi har da seff ikke filmer liggede framme men somjeg nevnte tidligere hadde jeg min bror boende her en periode.

oG hva hvis Bv finner ut at grunnen at han er så optatt av sex er fordi han sett oss en gang (uten at vi viste)er forsiktige når det gjelder sånt.

de får jo ikke straffet oss for vi har ikke gjort neo galt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...