anna_duck Skrevet 13. juli 2010 #76 Skrevet 13. juli 2010 Tinius er spesielt....hørt om tinitus? Cajus - skal gutten presentere seg - må jo mange lure på om han ikke kan prate.... Søster'n prata på Valentino - den blir litt for høytflyvende filmaktig, og det sa jeg til henne og :-) Ingen sure miner der. Alle bestemmer sitt barns navn, men de som høres ut som sykdommer og feiltale bør unga få lov å slippe og vokse opp med:
evig_lykke Skrevet 13. juli 2010 #77 Skrevet 13. juli 2010 Hihi. Jeg er ny her, og tenkte å kikke innom noen av forumene. Før jeg klikket på "kranglesiden" tenkte jeg -er det noe å krangle om her da?-. Jepp, det var det vist Fint at folk har forskjellig smak synes jeg, men har hørt mange rare navn de siste årene ja. Men som mange sier - smaken er som baken
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2010 #78 Skrevet 14. juli 2010 Alvin har da vært der hele tiden, det vet jeg voksne som heter også. Men når en mor her på forumet foreslår Cæsar Alexander Eros Vegas, da må det være lov å reagere... Fifi Trixibelle, Tigerlily og Peaches er visstnok ungene til Bob Geldof. Han gjør mye bra for Afrika, men svikter litt andre steder, kan man si? ;-)
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2010 #79 Skrevet 14. juli 2010 Korreksjon: Heavenly Hiraani Tiger Lily Hutchence er ekskonas barn, men bor hos ham etter at mora døde. I tillegg heter den siste datteren Pixie, og Peaches har mellomnavnet Honeyblossom...! Men dette er vel neppe hva trådstarter mente - kjendisers navnevalg sier vel mer om hvilket dop de spiste i den aktuelle tida.
sol-77 Skrevet 15. juli 2010 #80 Skrevet 15. juli 2010 Morsom tråd, må vel være lov å ytre meningen sin her tenker jeg;-) Med fare for å få noen på nakken nå, så syns jeg Mathea, Matheo, Caspian, Carrosander, og Crissander for å nevne noen, må være de navnene jeg synest minst om i hele vide verden. Skikkelig hjemmelagde navn, og helt grusomme i mine ører.
KmammaK Skrevet 19. juli 2010 #81 Skrevet 19. juli 2010 Tja, det skal vel mye til at navn blir en belastning nå lenger syns jeg... Barna heter så mye rart (og jeg velger heller å si rart enn stygg, for det er bare ulik smak, hva som er dårlig og god smak er individuelt) i barnehagene nå tildags så jeg tror ikke det blir det samme som det var før. Kanskje blant de som er voksne nå, men når dagens barn vokser opp, så tror jeg ikke noen bryr seg.
KmammaK Skrevet 19. juli 2010 #82 Skrevet 19. juli 2010 Hihi:) ja ikke sant! Lolita, søtt men sprøtt? Og likevel helt greit:)
Wandaaa89 Skrevet 21. juli 2010 #83 Skrevet 21. juli 2010 Caspian er faktisk et av de fineste navnene jeg vet om, og hjemmelaget er det ikke! Det kommer fra Narinia filmen: Prins Caspian. Mathea og Matheo syns jeg også er fint.. Men Carrosander og Chrissander er jeg enig i, de er ikke fine! Og disse vil jeg også si er hjemmelaget. Navn som Bergljot, Agaton, Solfrid, Solveig, Gøril, Hjalmar ++ synsest ikke jeg er fine, men om andre gjør det er helt greit for meg.
3 søte jenter♥ Skrevet 6. august 2010 #84 Skrevet 6. august 2010 Hehe, Roger...dutte dutte... Ser det for meg, hahaha!
3 søte jenter♥ Skrevet 6. august 2010 #85 Skrevet 6. august 2010 Hørte en gang om en som het Jim Jon. Hehe, mest komisk da. Synes Gøril og Barbra, Barbro er mindre pene. Og Roger og Glenn. Og alle som slutter på y(Ronny, Tommy osv). Dobbeltnavn er ofte tungvinte og vanskelige å huske, feks Tom-Ove, Anne-Lise, behøver ikke nødvendigvis være stygge, men liker de ikke. Lærerens mareritt er elevene med dobbelnavn Liker ikke utpregede utenlandske navn som ikke passer med norske etternavn, Jeanette Hansen, Jasmin Olsen, høres rart ut....
lillespiren2:) Skrevet 12. august 2010 #86 Skrevet 12. august 2010 åh... kan ikke la være å lese disse meningsløse innleggene.. d sklir jo alltid ut og blir egentlig ganske patetiske diskusjoner ut av d! sånn sett så leser jeg dem for underholdningen sin del Men uansett: syns d er rimelig teit å henge ut ungjentene... regner med du er 75 modell, og godt voksen?? ikke noe mer fornuftig å spørre om?
<3 duracellkanin <3 Skrevet 13. august 2010 #87 Skrevet 13. august 2010 SÅÅÅÅÅÅÅ enig med deg!!! det er ikke stygge navn! det som derimot ER stygt er å rakke ned på noen bare pga et navn!! absolutt ALLE vil ha navn som noen ikke liker!!! med det er da for f**n ikke pent å rakke ned på dem for det!
carina86 Skrevet 13. august 2010 #88 Skrevet 13. august 2010 nå sitter jeg å leser gjennom alt her, hehe mye meninger å må slenge meg på den siden som sier at ingen navn er stygge, men er selvølgelig navn jeg ikke ville gitt barna mine, men det betyr ikke at de er stygge. (trådstarter er nok ikke her lenger, hun har nok født for lenge siden, hehe) tenk over det. møter du en/ei med det du/dere mener er et stygt navn ville dere vel ikke synes no mindre om den personen. ang dobbelt navn.. ja det er denne generasjonen sitt varemerke. men mine foreldre,besteforeldre har/hadde dobbelt navn. min sønn har dobbelt navn. han er oppkaldt etter 2som har betydd mye for meg og min mann. mange reagerte på sammensettningen av navnet men nå er det ingen som ofrer det en ekstra. det har blitt en selvfølge at han heter det. dennegangen har vi også et dobbeltnavn i tankene som her sikkert hadde gått for et stygt navn, men det dr... jeg i hehe. navnvalget er vanskelig nokk fra før så ikke heng ut navn som stygge bare fordi du ikke liker det.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 14. august 2010 #89 Skrevet 14. august 2010 såååå enig med deg! i absolutt alt du sier der!
Snømusa2013 Skrevet 22. august 2010 #90 Skrevet 22. august 2010 Dette var en festlig tråd! :-D Smaken er som baken det er helt klart. Personlig synes jeg at "pjattnavn" som Rosalina, Michaela, Isabella, Angelica og Jasmin utgår, men det betyr jo ikke at jeg blir til å steile hvis en av mine venninner bestemmer at dattra skal hete Charlene Yvonne, det får være foreldrenes valg. Tror uansett at man må seriøst vurdere om navnet blir til å bli plagsomt for barnet når hun/han blir eldre. Desverre kanskje ikke alle som klarer å ta den vurderinga........:-/
Gjest babyfabrikken1979 Skrevet 25. august 2010 #91 Skrevet 25. august 2010 Jeg er ikke helt enig i at det er bare den yngre garde som velger merkelige navn til barna sine. Har da nok av eksempler på godt voksne mennesker som velger navn man hever øyebrynene av også.. Da jeg fikk førstemann i en alder av 20 år, fikk hun et godt "norsk" navn, og da jeg fikk de to minste for 2 og 4 år siden, ble de oppkalt etter to engelske fotballspillere ( IKKE spør meg hvorfor jeg ga meg i navnkampen mot barenfaren.. hehe) Nr 4 blir kalt opp etter mormor på 90 år.. Jeg tror navnevalgene kommer mer ann på hva man syns "klinger" godt. Dette er jo et navn man skal ha til man blir gammel og grå? Men det jeg er mer opphengt i; er man gammel når man er født på 70-tallet??????? :( Ser mye kommentarer på det ang HI sin alder, og jeg er jo bare 4 år yngre ..... hehehe... sorry, måtte bare slenge på de siste kommentarene
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. august 2010 #92 Skrevet 26. august 2010 Heihei! Syns det er like patetisk av de fra begge aldersgrupper som hopper i strupen på den andre og skylder på alder. Kan godt hende jeg har en annen smak en mange yngre enn meg, men jeg mener da ikke deres valg av navn er moderne og stygge fordi? Jeg synes man skal gå stille i døren ang det andre velger å kalle sine barn? Deres baren er det vakreste i verden for dem og de gir navn de synes er vakre. Så utrolig kjekt å høre at andre synes navnet er forferdelig liksom? Skjerp dere.. Hilsen 80-modell som sikkert er pensjonist snart ifølge mange og utrolig ung og moderne ifølge visse
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 28. august 2010 #93 Skrevet 28. august 2010 Håper bare ikke at noen av mine (eller mit) barn møter noen av de som sitter hær og mobber/gjør narr av/tråkker ned på navn til andre barn, bare for at de navnene ikke passer i deres øyne. Og man lurer fortsatt på hvorfor noen barn kommer hjem og gråter for at de blir mobbet på skole/barnehage osv pg av navnet sitt, lurer kansje på hvor de hører slike ting.... brøhode eller ei.
<3 Lykke <3 Skrevet 6. september 2010 #94 Skrevet 6. september 2010 populariteten på navn går jo i bølgedaler, og det sier jo seg selv at unge mødre som gjerne oftest er oppdatert på slike ting ønsker å følge denne trenden også selvfølgelig eldre kvinner som har fått dette med seg også. jeg er ung og og kommer nok ikke til å velge et veldig uvanlig navn, men smaken er jo forskjellig! det må du nok bare leve med skjønner ikke helt problemet men dette er jo kranglesiden så...
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 7. september 2010 #95 Skrevet 7. september 2010 Dusom liker oliver og olvia det gjør ejggså supre navn! Jeg er ung jeg er 20, min oldemor ikke fullt så ung het olivia nydelig navn. Nikki derimor håepr jeg kun er et nick og ikke et navn for det syntes jeg ikke noe særlig om. Denne diskusjonen i og for seg syntes jeg heller ikke er mer enn underholding. Og si at noen ha god smak andre dårlig blir rett og slett ukorrekt for det er ingen som bestemmer det. Man kan heller ikke velge hvilke navn man liker. Jeg liker: Max, theodore, kaspar, sjur, leon, sikkert veldig moderne, men disse navnene har jeg alltid likt Jenter: Oliva, mille, margrethe(ikke moderne) Men ha en god dag da alle =)
milliemor Skrevet 8. september 2010 #96 Skrevet 8. september 2010 jeg er helt enig med deg om att du har gitt datteren din for ett fint navn. datteren min heter også Celine... å jeg heter Helene... hehehe ;0) så egentlig ekstra morsomt å lese denne kombon.. syns alle burde få kalle de små "englene" sine for hva de vill så lenge de ikke blir belastet med det. på noen måte.. kan ikke navngi babyn i tilfelle den blir sånn eller sånn.. det er en magefølelse...
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 19. september 2010 #97 Skrevet 19. september 2010 Jeg synes i grunnen at de fleste navn er ganske fine, jeg vet ikke om så mange direkte STYGGE navn, MEN: Jeg synes det er rart at så mange velger å bruke disse navnetopp navnene. Jeg har blitt så LEI av Leah, Thea, Emma, Sara, Lucas osv osv, det kunne aldri falle meg inn å kalle ungen min det samme som alle andre barna i gata, synes rett og slett det er kjedelig! Men at de er fine, det synes jeg. Bare litt for vanlig! Lillemor heter Agnes, DET synes jeg er fint, ingen i gata som heter DET
LilleFru Skrevet 28. september 2010 #98 Skrevet 28. september 2010 hva syns dere om Melena? (hihi - hilsen helsearbeideren )
jeanette1986*-* Skrevet 6. oktober 2010 #99 Skrevet 6. oktober 2010 Nesten som jeg skulle ha skreve det selv TBM28_venter_nr_4 :-D Jeg velger ikke ikke et navn til mitt barn for at naboen eller slekt eller Nikki75 skal syns navnet til barnet mitt er fint. Jeg velger det jo for jeg selv synes det er fint. D håper jeg inderlig du Nikki 75 og gjør... Sprøtt hva folk henger seg opp i... Tenk heller på dokken selv i stedet for å henge seg oppi alle andre...
Smirk Skrevet 6. oktober 2010 #100 Skrevet 6. oktober 2010 Det er godt vi har forskjellig smak sier jeg bare... ellers hadde vi jo hett det samme alle sammen! "Navnet skjemmer ingen...." Lykke til med navnevalg! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå