Alessandro+baby i magen :) Skrevet 3. januar 2010 #26 Skrevet 3. januar 2010 det er ddaa ikke ditt proble hva andre kaller barna sine , herregud da kvinne !! hvis du syns de navnene er stygge så er vel ikke det ditt problem må ha litt fantasi når det gjelder navn nå om dagen så vi ikke alle skal hete det samme nå må du slutte
nurkisimaven Skrevet 24. januar 2010 #27 Skrevet 24. januar 2010 Sorry meg..Men her sitter dere å skriver om disse "unge" jentene.. DEM oppfører seg faktisk mest voksent her da... Det er faktisk "mote" å kalle barna sine for litt nymoderne gjerne litt Freshe navn om du/dere vil kalle det for fresht! Poenget er at det er jo uansett ikke DITT barn som får dette "stygge" navnet..Ingen er like, og ikke alle liker det samme.. TAKK og lov..hvis ikke hadde alle hat samme navn! Begynner søren å lure på om folk tror dem er bedre enn andre bare fordi dem har et annet navn?...Er ikke det litt vel "Old shcool"?
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 25. januar 2010 #28 Skrevet 25. januar 2010 På en måte så fins det ikke "stygge" navn. noen liker det andre ikke. man kan ikke like alt i verden. Greit man ikke feks liker ett navn men man trenger ikke å gå rundt å slenge med leppa at nei fy f*** det der var stygt. Smak og behag. Og vi er i år 2000 ikke alle som vil bruke de gamle norrøn/nordiske navnene som de het før i tia.. tiden går framover ikke bakover. Gå rundt å irrirere seg over hva andre kaller ungene sine? Nei bruk heller den tiden dere bruker på å fortelle hva som er "stygt" på deres egne unger
mibella Skrevet 25. januar 2010 #29 Skrevet 25. januar 2010 Haha, litt av en diskusjon.. Har syntes synd i en del barn med spesielle navn selv altså, men det er da virkelig ikke noe en går å irriterer seg over? Men er veldig enig i at navnet ikke bør være til belastning for barnet, og i og med at vi lever i 2010 så er det vel større sjans for at et gammelt, norrønt navn er mer belastende enn et moderne ett. Så å ta alle under en kam og å kritisere én type navn synes jeg blir for dumt - og igrunn ganske mye barnsligere enn å kalle ungen sin for Emma, Lucas osvosv
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 25. januar 2010 #30 Skrevet 25. januar 2010 min gutt heter Aron, om andre synes det er stygt drit vel nå jeg fan får å si d mildt. om noen velger nan så er det jo opp til de å det er mange unge som gir navn som peder, per erik osv ikke bare moderne navn. mathias,lukas,elias er jo navn som er inn, synes ikke det er så stygge navn men det er litt mye av det. til HI vil gjerne ha syns punkt av deg på hva som er stygge navn.
Embalasjen *påovertid* Skrevet 2. mars 2010 #31 Skrevet 2. mars 2010 jeg synes det verste er når folk kaller babyen sin for Roger eller Inger..den type navn som man aldri kan se for seg er noe annet enn ett voksent menneske det er snakk om..Roger..dutte dutte...nei det funker ikke..men for guds skyld..folk skal få kalle barna sine hva dem vil..
Sierra Skrevet 3. mars 2010 #32 Skrevet 3. mars 2010 Iselin er bare nydelig. En av mine favoritter. men jeg lurer, hvilke navn er det som er så stygge? er forresten helt enig i at det finnes mange navn jeg aldri ville kalt mine barn, men ble litt nysgjerrig.
BabyjenteMARS<3 Skrevet 6. mars 2010 #33 Skrevet 6. mars 2010 Tipper "trådstarteren" mener navn som Angelica, Isabelle, Linette o.l jentenavn er "stygge" og at hu liker navn som Ingrid, Line, Anne, Siv.... Kan ikke folk kalle barnet sitt som de vil? Det er jo det som gjør oss forskjellige! Og takk for at vi ikke er like !! Og til trådstarteren : Jeg er sikker på at noen ikke liker navnene du gir dine barn, at de ikke liker skoa dine, at de ikke er enige i mye du også sier. Ikke tro at du er perfekt !
BabyjenteMARS<3 Skrevet 6. mars 2010 #34 Skrevet 6. mars 2010 Og trådstarteren var NIKKI 75 ! 35 år og gammel. Er godt i gang med å dra på årene, og vil vel være en av de "trege" som kaller barnet sitt Kari eller Ola !
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #35 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er 19 og skal gi barnet mitt to gamle og veldig stødige og klassiske navn:-D
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 7. mars 2010 #36 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ler som bare det:) morsom diskusjon, det er flere navn jeg ikke ville hatt på mine barn. Men ingen navn er stygge, det er jo alltid noen som liker de navnene for ellers hadde de ikke kaldt sine barn for de. Og jeg vet at mange synest de navnene jeg har på mine barn er veldig spesielle og ikke så mange i Norge som heter. Min søster heter LOLITA, kan du tenke deg.hahaha, men hun har nå klart seg hun også uten å være et mobbeoffer:)
Pinnus Skrevet 7. mars 2010 #37 Skrevet 7. mars 2010 Enig med HI! For det første er det vel ingen som har sagt noe om hvem som skal få lov til å kalle barna sine for hva? Står i alle fall ikke noe om det i første innlegget. Og hvorfor skal det ikke være lov å bry seg om eller ha meninger om hva andre gjør? Hvis dere var så flinke å ikke bry dere, hadde dere vel ikke svart på innlegget?? Denne siden er for å ha meninger! Jeg ser også en sammenheng i at "unge" jenter, uten at jeg er noe kjempegammel selv, velger laaaange navn, gjerne dobbelnavn, med flest mulig vokaler. Populært kalt dollenavn eller jålenavn. I tillegg er det mye feminisering av guttenavn til jenter, feminine guttenavn - igjen ofte i dobbelnavn, filmnavn (fra eventyr og prinsessenavn fra disneyfilmer) og siste nye ser ut til å være at man rett og slett lager sitt eget navn. Gjerne kombinasjon av to andre. Og ja, jeg ser en sammenheng på navnedebatten-forumet at disse forslagene ofte kommer fra unge jenter. Flere venninner av min lillesøster, bekjente osv av ung alder har navnet klart allerede i 3.-4. måned. Dette vitner for min del om at det er lite gjennomtenkt. Snakker ikke om de som skal kalle opp osv. Syns rett og slett det vitner om lite konsekvenstenkning i forhold til at barnet skal leve med dette resten av livet.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 15. mars 2010 #38 Skrevet 15. mars 2010 Det er kansje ikke ditt problem hva andre kaller ungene sine. Liker du det ikke så er det helt greit . det er opp til hver enkelt hva de syns er fint . Det har hendt at jeg ikke liker et navn , men det er sånt du holder for deg selv, du går ikke på internet å skriver et innlegg om det , det er bare upassende og teit, ganske fjortis egentlig .
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 17. mars 2010 #39 Skrevet 17. mars 2010 syns ikke noen navn er stygge jeg.. er opp til hver enkelt hva de vil kalle sine unger.. Absolutt alle navn er det noen som liker og ikke liker.. ..og alt kler den smukke! til og med navn =)
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #40 Skrevet 18. mars 2010 En del unger som er oppkalt etter Helene og gutta tror jeg....
Nikki 75 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #41 Skrevet 19. mars 2010 Jøss, er det liv i tråden ennå? Det er ikke mitt problem hva andre kaller ungene sine, det er de stakkars ungene sitt problem! Men jeg har full rett til å uttale meg på et KRANGLEforum, det blir litt for dumt å holde meningene sine for seg selv på det diskusjonsforum, vet du.
mamma16 Skrevet 27. mars 2010 #42 Skrevet 27. mars 2010 Smaken er som baken Tror ikke navn har noe med alder å gjøre. Kan ikke komme på en eneste vennine av meg som har stygge navn på barna sine, selv om alle er unge. Det går i Amalie, Linnéa, Malin, Daniel, Andrea, Ronja, Rianna, Markus, Elias, Emilie osv. Helt normale navn i mine øyne iallefall, men mange av de er ganske "oppbrukt" om man kan si det. Datteren min heter Celine Helén, jeg synest det er fint - men sikkert mange som er uenige. Kan du definere "stygge navn"?
floweria Skrevet 27. mars 2010 #43 Skrevet 27. mars 2010 Kall barna hva dere vil, men tenk på at det kanskje ikke er koselig å hete Angelica, Celine o.l .dersom det blir en rockejente og at det kanskje er dumt å hete Timian eller Timotei om man er eldre enn 7år.... Jeg mener bare at man ikke må ha et navn som er heelt malplassert om jenta ikke ønsker å være babe når hun blir 14, men heller er en tøff guttejente. Barnet blir ikke en engel bare fordi du kaller de sukkersøte pompøse navn. Det kan faktisk være vanskelig med sånne navn da folk gjerne allerede har gjort seg opp en mening før de møter personen.
floweria Skrevet 27. mars 2010 #44 Skrevet 27. mars 2010 Hadde min mor kallt meg noe oversøtt og pompøst hadde jeg nok måttet kompansere med ekstremt utseende eller noe tenker jeg... Jeg tror aldri jeg hadde blitt en platinablond sukkersøt jente bare fordi jeg hadde et platinablondt navn, jeg hadde nok bare irritert meg blågrønn og tatt et annet kallenavn.
HELomvending Skrevet 27. mars 2010 #45 Skrevet 27. mars 2010 For en idiotisk tråd. Dette er da heeelt indivituelt! Om du ikke liker disse navnene, så ikke kall ungen din det. Men jeg syns det er litt for pompøst og dirigere det i retningen at det er STYGGE navn. Hva som er fine og stygge navn er DIN mening, og gud så teit at du skal legge opp en mal for det!
Ziz Skrevet 2. april 2010 #46 Skrevet 2. april 2010 Herregud...-for et tema. Snakker dere slik ovenfor barna deres også? Det er snevre meninger som dette som formidles fra foreldre til barn, og gjør barn til mobbere. Skam dere!
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 3. april 2010 #47 Skrevet 3. april 2010 what ever , du var bare ganske fjortis haha
Lunapuna1985 Skrevet 3. april 2010 #48 Skrevet 3. april 2010 jeg er enig i at jeg har sett mange rare navn her inne, mangle fler enn jeg har hørt andre plasser. Man får jo kalle ungene sine hva man vil synes jeg, men dersom man spør hva andre synes må man også tåle kritikk.
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 3. april 2010 #49 Skrevet 3. april 2010 jeg er mest inponert over at en dame på 35 år, faktisk kan sitte å si at andre barns navn, er stygge!? hehe å enda værre, at vi gidder å hisse oss opp!? en 35 år gammel dame skal ha andre verdier og normer enn å dømme navn! det sier jo mere om henne, en om både foreldre og barn som kaller/ heter Lukas,Thea +++ jeg synes det er minst like pent med moderne navn som med "gammle"navn! det er jo ikke et nytt fenomen at vi velger moderne navn! dette ble gjort av våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre osv..vi kan jo "høre" på navnene hvilken generasjon de hører til;-)
Sandrine10 Skrevet 4. april 2010 #50 Skrevet 4. april 2010 Jeg har et "prinsessenavn" selv, riktignok ikke det jeg har som nick, for jeg vil være litt anonym her inne. Jeg har et fint dobbeltnavn, og jeg kommer til å velge et lignende navn til mitt barn. Jeg liker navn som Sienna, Olivia, Iselin, Cecilia, Jasmin osv. Jeg kunne ikke tenkt meg å kalle barnet mitt Ingunn eller Sissel, det høres så gammeldags og upersonlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå