Nikki 75 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Vet ikke om det er fordi det er mange unge jenter her inne, men jeg blir helt sjokkert over alle de fæle navnene de har, eller har tenkt å kalle, ungene sine. Snakk om pretensiøse brødhoder!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Hallooo! Jeg er ung...... Men jeg liker heller ikke alle disse nymotens fantastiske (fæle) navnene altså:-)
Granny Weatherwax Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Omtrent annethvert innlegg på den tråden om navnene var klare på skravle, spør du meg.
Annci<3 Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Enig, men det har nok ingenting med alder å gjøre du. Svigers har kommet med mange grusomme navn, og hun kan vel ikke akkurat klasifiseres som ung Av venninner er vel Aron det mest uvanlige navnet som har dukket opp, ikke mye uvanlige eller stygge navn.
Nyttårsbarnet<3 Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 djeez.. førr alle må jo vær enig:O trur alle må kall ungan sine førr Maria, så e vi sikra at alle har et navn DU syns e fint:O
Miiia Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Fordi jenter er unge gir de barna sine styggere navn mener du, "eldre" gjør ikke det, eller?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 OMG! La folk få kalle ungene det de vil uten at folk skal henge seg oppi det... Smaken er som baken, og den er delt... Ja er mangen stygge navn... men hvorfor henge seg oppi det, det er jo ikke ditt barn som får "stygge" navn som du kaller det... Mine kommer ikke til å ha typisk norske eller norrønte navn... Men navn som er enkelt og si både på engelsk og norsk ettersom vi reiser mer til utlandet enn de gjorde før i tiden.....
Leia_København Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Syns alle her jeg bor får gutter som heter Elias eller Lukas - hallo hva med ltt fantasi da...
Nikki 75 Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2009 Det er vel ikke å fornekte at veldig unge folk har en litt annerledes og mer "moderne" smak.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 De som velger de navn du syntes er stygge - syntes jo ikke det selv, og det er der det ligger. Jeg blåser lang mars i hva andre velger å gi av navn til sine egne barn - det er ikke mitt valg og jeg har ingenting å si eller mene på det. Er så mye annet man kan bruke energi på enn å klage på andre sine navnevalg
superspent75gravid Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 He he, det må jeg si;)... Har jammen ikke mye å irritere deg over du da!! Men det forfrisker vel dagen med en god debatt;)) Selv kan jeg vel betegne meg som "gammel", men jeg har da virkelig ikke tenkt på at det er noe annerledes med navnvalgene på unge og gamle?? Har venniner på samme alder som har helt annen smak enn meg, så det tror jeg kanskje ikke er så aldersbetinget!! Mere som at smaken er som baken... Vel, vel, Gøyal lesning var det jammen, det skal du ha;))
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Få høre da på de stygge navnene,og se hva vi andre synes :-) Smaken er som baken vet du..
Canari Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Vær litt forsitig nyttårsbarnet, mange flere som heter disse nymotens navnene enn Maria, som er det nyyyydeligste navnet, som ikke ALLE har, og virkelig ikke trenger trekkes i søle på din måte!!
Canari Skrevet 11. desember 2009 #15 Skrevet 11. desember 2009 Mange gravidehormoner i sving her ja :-)
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 12. desember 2009 #16 Skrevet 12. desember 2009 jeg var 20 da jeg fikk dattera mi.. og hun heter iselin.. er det virkelig så stygt ??? er nå gravid igjen i en alder av 23 og vi tenker på olivia og oliver så navn til den lille... er det også ille ??? hva er fine navn ifølge deg da ???
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 18. desember 2009 #17 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er faktisk enig med trådstarter jeg:-) Uten å skjære alle over en kam, så har jeg også reagert på at det faktisk er en del unge jenter som kaller ungene sine, og da spes jentene for veldig "dollete" pompøse navn som nesten høres oppdiktet ut. Selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de vil kalle barna sine, det viktigste synes jeg er at barna skal kunne leve med valget vi tar for dem og ikke bli mobbet når de vokser opp. Forøvrig er jeg enig i at man godt kan velge noe annet enn de navnene som topper statistikken. Jeg velger gamle, gode norrøne navn på barna mine, men noen synest sikkert de er rare også. Smaken er som baken ja, men dette er jo en krangleside der man kan få utløp for sin irritasjon:-)
maja-77 Skrevet 20. desember 2009 #18 Skrevet 20. desember 2009 Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg med hva andre kaller barna sine... Det må jo bli opp til hver enkelt! De liker jo navnene, så da syns jeg det er slemt å si at de er "stygge". Alle har vi jo forskjellig smak...... og glad er jeg for det
Nikki 75 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #19 Skrevet 21. desember 2009 Alle har forskjellig smak, ja. Noen har dårlig smak, andre god ) Selvfølgelig er det helt opp til hver enkelt hva de vil kalle barna sine, men man bør jo tenke seg om og gi barnet et navn som ikke er til belastning.. Og et navn som plasserer barnet i en spesiell sosial gruppe er jo en belastning i stor grad.
trøndøl Skrevet 21. desember 2009 #21 Skrevet 21. desember 2009 Ingen i tråden som har kommet med eksempler på de"stygge" navnene de snakker om......
Elinlita Skrevet 21. desember 2009 #22 Skrevet 21. desember 2009 Jeg kan komme med et eksempel jeg: Michelle!
Babyjuni2010 Skrevet 22. desember 2009 #23 Skrevet 22. desember 2009 Alle norske barn skal fra nå hete Ola og Kari! Fordi de navnene er enkle, kjedelige, stygge og setter derfor ingen i en "sosial bås" slik som Feks. de som er så uheldige å får navnene Elias, Mathias, Lukas, Emma, Lea eller Sara?! Det er jo nesten barnemisshandling! Guri malla!! :-P
Nikki 75 Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #24 Skrevet 22. desember 2009 Jaha? Skrev jeg ikke at barn ikke burde få stygge navn?
Babyjuni2010 Skrevet 23. desember 2009 #25 Skrevet 23. desember 2009 Jo, men du skriver ikke hvem du mener er stygge å hvem du mener er fine, så måtte bare gjette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå