smiia Skrevet 16. april 2010 #51 Skrevet 16. april 2010 Rianna faktisk... Hvorfor ikke bare hive inn h'en også, and get it over with? Faktisk en småkomisk tanke at folk i den grad lar seg påvirke av underholdningsindustrien.
Tyra85 Skrevet 19. april 2010 #52 Skrevet 19. april 2010 haha! alltid litt problematisk for den "eldre garde" når navnetrendene er i endring. man kan jo ikke bare se på det som gamle fine navn vi er vant til, og nye stygge navn som unge mennesker gir barna sine! navnetrendene endrer seg med hver genrasjon, og hvis du syns at de navnene som unge mennesker gir barna sine i dag er så stygge, så er det vel bare et tegn på at du er i ferd med å rykke opp til en genrasjon over disse som gir barna sine så "fæle" navn. Straks begynner du å si ting som: Alt var mye bedre før, og ungdommen nå til dags...
mamma16 Skrevet 20. april 2010 #53 Skrevet 20. april 2010 "Rianna faktisk... Hvorfor ikke bare hive inn h'en også, and get it over with? Faktisk en småkomisk tanke at folk i den grad lar seg påvirke av underholdningsindustrien." Morsomt at en som ikke vet hvem jenta er, eller hvor gammel hun er - med engang går ut ifra at hun er "oppkalt" etter artisten Rihanna. Nei du, jenta fikk nok navnet sitt før artisten ble kjent, så det er nok ikke derfra navnet er.
ALØN Skrevet 20. april 2010 #54 Skrevet 20. april 2010 Nikki 75: Jeg skjønner ikke at dette er noe å bruke tid og krefter på i det hele tatt! Flk må få velge de navn de vil, ferdig med det! Er vel ikke noen navn som er "stygge", bare fordi du synes de er annerledes enn hva du ville valgt selv! La folkfå ha sin egen smak og egne meninge, og heller ligg unna dem! Hva er problemet ditt?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. april 2010 #55 Skrevet 21. april 2010 http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/navneguiden/article473595.ece Jeg fortstår veldig godt hva Nikki75 mener.. Jeg har en lei tendens til å henge meg opp i navnevalg, men har begynt å bare se bort ifra det. Et eksempel på et harry jentenavn : Fifi Trixibelle Og ja, det er noen som heter det.. Jeg pleier bare å snu meg bort ifra det og tenke at mine barn skal ikke høres ut som en Disney figur Alle har rett til sine meninger, men når det kommer til hva barna blir hetende, så bør vi kanskje ikke si så mye. Det er tross alt foreldrene sitt valg, og vi har ikke noe vi skulle sagt.. Eller hva med Morten Abel sitt barn ? Som heter : Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Sandes Abel Knutsen... Av og til går det litt over stokk og stein, men personen kan jo bli fantastisk likevel Ser at det er mange hormoner i sving her, enda godt det kalles Krangleforum..
Røde Sonja Skrevet 22. april 2010 #56 Skrevet 22. april 2010 for 100 år siden så var her en tråd med fantastiske navn. Navn jeg aldri ville ha kommet på selv. F.eks Kai Jack. Jeg kjenner at jeg reiser litt bust av desse Jasmine, Michelle osv navnene. Men det er jo fordi smaken er forskjellig osv.. Meeeen, når det gjelder å finne navn til sneipen allerede når man går gravid i ca3-4 mnd, ser jeg på som utelukkende positivt. Da er man jo forberedt! Jeg har aldri klart dette selv, jeg er den som står panikkslagen og lurer på hva barnet skal hete dåpsdagen. ( og nei, det er INGEN overdrivelse ) Kai Jack er en soleklar vinner over artige navn. Jonnny Ronny en god nr to. ( og JA, dette er faktsike døpenavn! )
Mini90<3 Skrevet 26. april 2010 #57 Skrevet 26. april 2010 synes det er teit at folk skal sitte å fortelle hva som er fine navn og hva som er stygge navn, man skal være glade for at folk faktisk har forskjellige meninger og synes forskjellige ting er fine, tenk så kjedelig verden hadde vært om vi alle skulle hatt de samme navnene da.. ! . Selv tenker jeg på navn som Emma Nicoline og Benjamin Leon, er dette stygge navn å ?
Ruttetutt ヅ Skrevet 27. april 2010 #58 Skrevet 27. april 2010 Jeg venter ei jente i Juli, og vi skal kalle henne for Ruth. Tenker det er delte meninger om det navnet, med det driter jeg i for å være ærlig. :-)
JKM09 Skrevet 4. mai 2010 #59 Skrevet 4. mai 2010 He he tenker folk må få bestemme navnene selv. Hvis alle skulle ha kalt barna for det samme generasjon etter generasjon så hadde det blitt litt kjedelig.... men det må sies at når de kalles barna sine opp etter frukt og grønnsaker eller store shoppingbyer i verden så er de litt for kreative etter min smak
iseliny Skrevet 5. mai 2010 #60 Skrevet 5. mai 2010 heilt eni me at iselin e et nydeli navn, heite sjøl iselin yasmin:P
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 6. mai 2010 #61 Skrevet 6. mai 2010 smaken er som baken....den er delt!!! Unge mødre og -eldre-, eller hva jeg skal kalle deg, har ofte samma navn på barna sine. Men tror kanskje unge mødre bryr seg mindre om hva andre syns barnet deres skal hete! Ytterst barnslig innlegg! Tipper du selv oppkaller alle barna dine etter besteforeldrene dine, for å sikre at de samme navnene går gjen! Boring!
Lova80 Skrevet 9. mai 2010 #62 Skrevet 9. mai 2010 Stakkars HI kom jo bare med en aldeles lovlig utblåsning i ren frustrasjon...... Nå legger vi vel denne tråden ned, damer?? Over & ut
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 12. mai 2010 #63 Skrevet 12. mai 2010 De er nok i den kategorien ja.
Influences Skrevet 9. juni 2010 #64 Skrevet 9. juni 2010 vi unge mødre er pretensiøse brødhoder!? nice! vel, kansje vi velger litt annderledels navn enn hva som var vanlig før i tiden, men å spy ut slike unødvendige fornærmelser kunne vært frabedt!
*En jente, en til i vente?* Skrevet 11. juni 2010 #65 Skrevet 11. juni 2010 Smaken er som baken, folk liker forskjellige ting. Jeg var en ung mor, og kalte datteren min Andrea. Kan godt være jeg er sær. Men har mange venniner som er "unge" og mange velger disse "freshe, nye, dobbeltnavn" og det er mange jeg ikke liker.Samtidig er det mange jeg faktisk også liker. Men det er ikke opp til meg å avgjøre om det er pent eller ikke, for min smak er ikke nødvendigvis lik som alle andres.. og så lenge mor og far er fornøyd med navnet så er det ¨vel det som er viktigst! Forøvrig til du som får en jente med navn Ruth, syntes det navnet er utrolig fint :-) og det er absolutt ikke sært i det hele tatt
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 14. juni 2010 #66 Skrevet 14. juni 2010 Haha.. Må si jeg koser meg her inne på kranglesiden. Så masse hormoner og meninger ute og går, og ha muligheten til å kunne le litt for meg selv (ikke bare ang denne tråden).. En god latter forlenger livet sier de.... Navn er et veldig sårt tema for mange, min mann og jeg kommer mest sannsynlig til å kalle barna opp etter mine besteforeldre (ihvertfall den førstefødte), dette fordi de var noen utrolige mennesker som stilte opp i tykt og tynt og virkelig gav alle de omgikkes følelsen av å være verdifulle. Dessverre får de aldri oppleve å bli oldeforeldre, noe de ønsket dypt og inderlig helt til det siste. Navnene vi (igjen mest sannsynlig) kommer til å velge er gamle norrøne navn, men allikevel ikke av den typen som man kun forbinder med gamle mennesker, synes vi ihvertfall. Dette kan jo skyldes at de var meget ungdommelige når de levde. I tillegg er det jo navn vi synes er vakre, vi ønsker jo ikke at barnet skal få navn som alle tenker i sitt stille sinn: "jeg hadde dødd hvis jeg hadde hett det", men det er det vel ingen som ønsker? Det er andre gamle navn jeg hadde steilet helt av om mannen min hadde foreslått, så det er som så mange andre i denne tråden har sagt: smaken er som baken... I tillegg spiller det kanskje en rolle hvilken assosiasjoner man får når man hører navnet? Tenker man umiddelbart gammel dame, liten pjokk eller kjempe klyse vil jo dette påvirke om man synes navnet er fint eller ikke. Nei, alle får velge det man selv synes er flottest til sitt barn, men selv om man har bestemt navnet på forhånd, er det jo ikke sikkert at barnet som kommer ut passer til det forhåndsbestemte navnet i det hele tatt?
lady2011 Skrevet 14. juni 2010 #67 Skrevet 14. juni 2010 herre jemini....har du ikke andre ting og irritere deg over, så har du for enkelt.... la nu folk få lov til å kalle unga sine hva de vil, så lenge de er fornøyd med navnet og syns det er fint skal andre bry seg svært lite om det.
Linnymor_87 Skrevet 30. juni 2010 #68 Skrevet 30. juni 2010 ser dette er en gammel tråd egentlig men.... jeg er veldig nysgjerrig på hva som lissom er stygge navn altså........ jeg fikk min første når jeg var 21, han heter Daniel, og nå er jeg 23 og på vei med nr 2 som blir en jente og hun skal hete Isabella...... dette er navn jeg liker veldig velidg godt, men jeg regner ikke med at hele verden er enig...... men de blåser vi i...
sunny24 Skrevet 7. juli 2010 #69 Skrevet 7. juli 2010 Jeg syns de som diskrimenerer andre "spesielle" navn burde jekke seg ned 5 hakk, ikke alle kan hete det samme, syns det er bra med litt forandringer, ikke alle jenter kan hete emilie, julie, maria, etc... husk at barnet skal hete dette helt til de er gamle og grå og det er ikke like populært kanskje å hete "rosa" eller noe annet søtt som gammel dame;P for å sette saken litt på spissen... Vi alle har forskjellig smak! la folk være forskjellige:)
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 8. juli 2010 #70 Skrevet 8. juli 2010 Må si en ting til i dette innlegget: Spesielle navn er ikke lenger noe folk blir mobbet for. Studerer til lærer, og har hatt mye om mobbing. Før kunne spesielle navn føre til mobbing, men i dag er det så mange forskjellige navn, og barna er vant til mange flere navn enn vi var da vi vokste opp. Tror de fleste barna kan leve med navnet de får, uansett hvor spesielt og nytt det er, så mobbing er ikke noe folk skal bruke som et godt argument. Selvsagt kan det skje at man blir mobbet for navnet, men det kan jo være hvilket som helst navn som en eventuell mobber ikke liker.
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #71 Skrevet 9. juli 2010 Og jeg lurer fortsatt på hva som er stygge navn.........?????
Mamma til 2nydelige små<3 Skrevet 10. juli 2010 #72 Skrevet 10. juli 2010 sønn min heite Elias! ingenting galt med det navnet! å veit bare om en gutt til hær som heite det....
vilhamangebarn<3 Skrevet 12. juli 2010 #73 Skrevet 12. juli 2010 Da syns du nok jeg er upersonlig, for jeg heter faktisk Sissel
vilhamangebarn<3 Skrevet 12. juli 2010 #74 Skrevet 12. juli 2010 Benjamin og Leon er fine navn Selv tenker jeg på Benjamin.
vilhamangebarn<3 Skrevet 12. juli 2010 #75 Skrevet 12. juli 2010 Det lurer jeg også på... Jobber med en gutt som heter Alvin (sikkert oppkalt etter Alvin og Gjengen.) Men jeg synes navnet kult Det høres kanskje nytt ut, men det er faktisk gammelgresk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå