Gå til innhold

Mener dere virkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem bryr seg egentlig om hva det kalles?

Jeg har født mange barn vaginalt, og går ikke rundt og ser ned på dere som har hatt keisersnitt. Og hvorfor skulle jeg det??????? Vi har da alle sammen satt et (eller 10) barn til verden, og ferdig med det. Det er det som teller. Ikke måten ungen kom ut på.

Denne tåpelige konkurransen må dere kutte ut med. Dette er barnslig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damer da!

Nå er det full skjerpings her! Tenker dere på hvordan dere henger ut alle damer som ikke kan føde vaginalt nå? Det finnes faktisk ikke alle som kan føde barn, av ulike medisinske grunner.

Det å føde vaginalt er ikke en bragd, det er flaks!

Flaks som mange faktiks setter seg ned å skremmer andre med i ettertid. Både graviditeten og fødselen oppleves forskjellig fra person til person, så det er på tide og kneppe igjen brødhullet!

Skrevet

å føde er kun flaks, er du mye idiot eller?

Skrevet

Jeg mener at KS er en fødsel det også. For meg er en fødsel når babyen kommer til verden, uansett hvordan den kom ut.

Skrevet

Det er jeg enig i, å ha MULIGHETEN til å føde, er flaks, eller man er heldig.

Skrevet

og hvem faen er det som ikke har angst for å føde??? hva er det dere ks damer syter for, dere slapp jo unna å føde.

Skrevet

*klapper for det dundrende flotte innlegget til Cat.68 i denne debatten*

Skrevet

Det heter faktisk VAGINAL forløsning også!

Skrevet

Jeg har en venninne som kom til verden som keiserinne. Vil det si at hun aldri har blitt født?

Skrevet

Det er da forskjell på ANGST og å være redd, Anonym 13:46!!!

Skrevet

Noen kommer gjennom en trang, slimete, blodig tunnel, andre blir løftet ut av magen som en keiser eller keiserinne. Jeg hadde valgt en fengende tittel for meg selv.

Skrevet

Jeg tror neppe det er mange som føler at de "slapp unna å føde" Idiot!

Skrevet

Har faktisk aldri tenkt over akkurat dette jeg.. Jenta mi ble født ved keisersnitt, jeg hadde en fødsel. Men tror ikke jeg noensinne vil si "når jeg fødte så...". Men heller "når jenta ble født så....".

Jeg regner nok ks mitt som en fødsel, men vil nok ikke omtale det som om jeg har født. For det var på en måte legene som "fødte for meg", om du skjønner?

Skrevet

Det er jo ikke noe bragd å føde, det skjer jo av seg selv.

Om noen prøver å stoppe en fødsel som er gang, merker de nok fort at det ikke nytter å knipe igjen. Det er jo ikke den fødende kvinne sin fortjeneste at barent kommer ut, men derimot hvordan kvinnekroppen er skapt.

Det store med begge deler er jo å få barn, ikke smerten. Og barn får en jo på begge måter. Been there, done that, og like fantastisk begge gangene. Så bli ikke lei deg, fordi du ikke har pressa ut en baby, det er helt uviktig. Det som er fint er å møte barnet.

Skrevet

Som anonym 23.12 sa:

"jeg tenker at når noen har fått utført KS, så har de absolutt ikke født et barn.. de har fått forløst et barn. "

Helt enig der faktisk.. Gidder ikke lese heile tråden

Skrevet

Herregud da, jeg tror ikke de som har hatt keisersnitt mener at de har ligget og FØDT, men at ks er en fødsel!

Skrevet

helt enig med darkight. Rett og slett! Det er jo ikke ment som en fornærmelse til dere som av ulike grunner har tatt keisersnitt. Ungen ble jo født, men dere fødte jo ikke! Hehe... ikke lett!

Skrevet

TIL DERE som sier at...blablabla keisersnitt er en forløsning, ergo IKKE en fødsel. Da er ikke vaginal fødsel en fødsel heller da, for det heter jo også VAGINAL forløsning! Så om det er ordet FORLØSNING som gjør KS til en IKKE-FØDSEL burde dere sjekke opp litt fakta!

Skrevet

"trang, slimete, blodig tunnel"? "løftet ut av magen"? Du mener ikke at du er så uvitende at du ikke vet et keisersnitt SNITT er et skjært stykke av magen, tvers gjennom huden, og at ungen derfor blir løftet gjennom et trangt stykke skjært kjøtt og fett?

Barnslig. Barnsligere diskusjon enn dette har jeg aldri opplevd.

Jo, den andre om at keiserbarn er finere enn barn som er født vaginalt.

Nivået synker stadig her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...