Gå til innhold

Mener dere virkelig


Anbefalte innlegg

Skrevet

begge mine fikk jeg ved ks å det er en fødsel det å sånn ser jeg på det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at både KS og vaginal forløsning er fødsel.

 

To forskjellige måter og begge er krevende, på hver sin måte.

Skrevet

23:32 her..

 

nei, jeg har nemlig født jeg

 

når gjorde kvinnen en bragd under ks? når hun la seg ned på senga, fikk bedøvelse så hun ikke skulle kjenne smertene når legene skar i henne for så å ta ut babyen, eller når hun etterpå fikk barnet lagt i armene?

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Keisersnittet for meg var i hvert fall en følelsesmessig bragd, uke 29 og jeg trodde ikke den ene jenta ville overleve. Fysisk bragd i form av at benken var fæl vond å ligge på med kraftig bekkenløsning! ;)

Skrevet

Tja.. både ja og nei, egentlig. Jeg skiller mellom er født og har født.

 

Barnet er født, det er det vel ingen tvil om, enten det kom ut her eller der, men det er ikke det samme som å ha født.

 

Og jeg måler ikke i hverken smerter, ubehag eller kraftanstrengelse, men i det var faktum at i det ene tilfellet så har man gjort det selv, mens i det andre så er det noen som har gjort det for deg. Litt som forskjellen på å ha strikka en genser selv og ha kjøpt den ferdig. Kjøpegenseren er strikka, men du kan ikke påstå at du har gjort det selv. Men like fine kan de godt være.

 

Og bare så det er sagt, jeg har hatt både keisersnitt og vaginal fødsel.

Skrevet

idèt hun prøvde å føde vaginalt i 20timer for så å bli rullet inn på operasjonssalen der det står 20 leger å venter på å sette sprøyter i hue og ræva, for så å begynne operasjonen FØR bedøvelsen virker. Idet hun blir operert, stiger blodtrykket til alvorlig farlig, og kvinnen mister over 1liter blod, og besvimer. Da hun våkner har hun ikke sett barnet sitt, og får beskjed om at hun må hvile iallefall to timer før hun kan treffe sønnen sin som IKKE ble lagt flott og fint i armkroken, som du beskriver. Slik er min FØDSELShistorie, og dette kaller jeg en bragd. Vaginal fødsel er ingenting iforhold, og de smertene man har i mage og livmor etter et ks, kan ikke sammenlignes med noe!

Skrevet

23:57

 

jaja, deg om det. men du har jo fortsatt ikke født barnet selv om du hadde vondt i magen din etterpå.

Skrevet

Har jeg vel. Beviset ligger å sover på rommet sitt nå, hun. Et godt eksempel på en fødsel.

Skrevet

En fødsel er da ingen bragd og du er ingen helt. Å føde er helt vanlig og jeg tror ikke du skal opphøye deg selv på den måten.

 

 

Skrevet

med min førse lå je i 21timer før hun kom å da ble det bestemtat jeg måtte ta ks for jeg ble ikke større enn 3cm å smertene før jeg kom på sykehuset å mens jeg var der er ubeskrivelige å det vet vel de fleste her. så da bestemte jeg meg for å ta nr 2 med ks å for å si det sånn jeg har ikke gått glipp av no fødsel. :)

Skrevet

så fint deg gikk bra med lille jenta. sier ikke at hun er mindre verdifull pga et keisersnitt.

 

men du har fått forløst jenta di, ikke født hun. jeg som har født kan si det.

Skrevet

Jeg selv tatt KS, og blåser i hva alle mener, egentlig. Mener selv at det var en fødsel. Med en vri :) Men ut kom han, og jeg sier..."Han ble født...." "Jeg fødte ...." "Etter jeg fødte...." osv. Så for meg var KS en fødsel, en veldig fin fødsel, selv om jeg "slapp" å trykke og presse.

Skrevet

Ordet "fødsel" betyr "begynnelse". Det er uvesentlig hvordan man kommer til begynnelsen, men der det er en begynnelse der er det en fødsel

Skrevet

Tror du burde sjekke opp hva ordet "fødsel" betyr

Skrevet

Hahahaha....ja, ikke sant. Eller ikke...

 

Jeg sier at jeg har født jenta mi, så da får du si hva du vil. For meg er ks en fødsel. Ferdig med det.

Skrevet

det er vel bare de som har fått utført ks som kan si det, for kvinner som virkelig har født trenger ikke bekreftelse på at de faktisk har født - de og resten av samfunnet vet det, og anerkjenner den bragden de har utført.

 

 

Skrevet

Hvilken bragd? Å skvise ut en unge? Det er flott gjort, men en bragd? Nei, det er det ikke

 

Og man kan ikke si virkelig født. Det blir som å si at en forelskelse er i begynnelsen, men min er virkelig i begynnelsen. Begge deler er like dumt!

Skrevet

Jeg har gjort begge deler, men mener selv at jeg har hatt 1 fødsel og 1 forløsning. Begge deler en bragd, og ikke noe som kan sammenlignes.

 

Fødselen var en bragd, barnet kom ut på natulig måte selv om gynokologen stod over meg og vurderte til og fra om det ble hastesnitt. Og jeg er stolt over hva jeg klarte den dagen.

 

Forløsningen var en bragd pga måten jeg taklet det på etterpå. Jeg følte meg frarøvet fødselsøyeblikket da barnet ble lagd på magen min, Første måte med min baby, følelsen av og stryke på den, høre lydene, kjenner hvordan kroppen reagerte. I stedet ble det et kort møte mens min baby låg i armene på en annen kvinne, ligge 4 timer på oppvåkningen mens fremmede trøstet mitt barn. Smerten og ydmykheten som kom mens fremmede støttet og hjalp meg på badet og vasket meg. Ikke kunne stelle mitt barn det først døgnet. Få gi det det første badet. :(

Jeg sitter 4 år etter og vet at jeg mistet mye de første dagene. Men har tatt det igjen til fulle. ;)

Skrevet

"kvinner som virkelig har født"

 

virker som du ser ned på de som har tatt ks??? at du mener de ikke har gjort noe for å få ut barnet sitt???

Skrevet

som sagt bare en kvinne som har fått utført ks som kan si noe sånt.

 

men gratulerer med "fødselen" din.

Skrevet

jeg har "prøvd" begge deler, og synes nok at min vaginale fødsel var en større "bragd" fordi da var det jeg som fødte selv. Vil kanskje ikke kalle keisersnittet for en fødsel selv om barnet ble født på en måte... Jeg ble jo forløst! Men begge barna mine er like mye verd likevel... er ikke alltid bare bare å komme ut som keiser heller ;)

 

Skrevet

"Fødselen" min var vaginal. Ironisk at du kaller også det for "fødsel"

Skrevet

det er akkurat det jeg mener - om det ikke endte i hastekeisersnitt da under en fødsel. for det er jo litt kjipt.

 

men kvinner som har fått ks har jo nemlig ikke gjort noe under forløsningen selv for å få barnet ut, annet enn å legge seg til rette og akseptere opreasjonen.

 

er en grunn til at det omtales, bl annet i media, at man har forløst ved keisersnitt.

Skrevet

Signerer den som skreiv det: FØLELSESMESSIG bragd!!

Skrevet

Så for deg, MÅ man ha utført en "BRAGD" for å ha gjennomgått en fødsel? bragd og fødsel har ikke noe likhetstrekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...