Gå til innhold

Mener dere virkelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er så absolutt en bragd å "skvise" ut en unge jo... prøv selv så skal du se ;o) Har aldri vært så stolt i mitt liv før. Skjønner at d er sårt å ikke oppleve/klare det! Derfor dere ikke klarer å se det som en bragd tenker jeg. Men det må oppleves for å forståes!

Hilsen ei som har født uten smertestillende og er stolt som en hane

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, følelsesmessig bragd! :D jaja, dere har vel ike så mye annet å gå etter.

Skrevet

og bragd er det ene ordet alene som kan beskrive det å føde et barn til verden alene.

Skrevet

Joda, jeg har født, men jeg ser ikke helt bragden i det.

Men jeg skjønner på mange her inne at det er ur-kvinnen som fortsatt råder. Hun som bærer frem sitt barn, skriker mens blodet tyter uten smertestillende og uten hjelp, hun som bærer verden på sine skuldre og aldri ber om hjelp. Hun er ur-kvinnen som utfører bragder og nåde den som ikke er som henne. Hun skal få høre det for hun er mindre verd og der er ur-kvinnens jobb å sette henne på plass!

Makan til hønsegård!

Skrevet

keisersnitt er i følge norsk ordbok en operativ forløsning ved snitt gjennom bukveggen

fødsel er i følge norsk ordbok det å føde.

Jeg har vært med på begge deler, og opplever det omtrent slik som beskrevet i norsk ordbok.

To fine jenter ble det likevel:)

Skrevet

Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse ved mitt keisersnitt. Og i mine papirer fra Ullevål står det at jenta er FØDT ved keisersnitt, ikke forløst ved keisersnitt. Dere får korrigere legene.

Skrevet

De som har et enkelt svangerskap og en ENKEL fødsel har ikke utført en bragd! Da må man sammenligne fødselsopplevelser for å kunne si om det var en bragd eller ikke

jeg mener at KS kan ses på som en følelsesmessig bragd, vaginal fødsel - fysisk bragd

Skrevet

det er et helvettes følelsesmessig mess oppi hodet idet du blir trillet inn i OP rommet! det er ikke noe å spøke med. lå selv og ristet av nærvøsitet og hadde et blodtrykk på 160/125!!! besvimte 2-3ganger, og alt dette fordi man blir opplyst om alle farer ved operasjonen. tror absolutt man skal være stolt av å "skvise" ut en baby, men man kan være like stolt om man har operert ut en baby også.

Skrevet

Bragd betyr faktisk å utføre noe ekstraordinært i rask bevegelse. Man kan vel ikke akkurat si at en fødsel skjer raskt. Så nei, en fødsel er ikke er bragd

Skrevet

Bragd betyr faktisk å utføre noe ekstraordinært i rask bevegelse. Man kan vel ikke akkurat si at en fødsel skjer raskt. Så nei, en fødsel er ikke er bragd

dette må vel kåres til dagens dummeste sitat! :P

Skrevet

haha, herregud for et hønsehjerne :)

man må vel selv ta og definere rask da: og jeg vil si at en fødsel er rask - sett i kontekst. å reise jorda rundt på 80 dager er derimot ikke en bragd.

Skrevet

"De som har et enkelt svangerskap og en ENKEL fødsel har ikke utført en bragd! Da må man sammenligne fødselsopplevelser for å kunne si om det var en bragd eller ikke

jeg mener at KS kan ses på som en følelsesmessig bragd, vaginal fødsel - fysisk bragd"

Mener du da at de som har hatt en enkel vaginal fødsel og et enkelt svangerskap, ikke ha utført samme bragd som ei med et vanskelig fødsel og hardt svangerskap???

Mener du da at de som har hatt det enkelt, ikke har født da eller?

Skrevet

Rask er ikke noe som tar flere timer og gjerne et helt døgn.

Når du ber ditt barn om å være rask betyr det da at h*n kan komme om noen timer? Nei, jeg tror ikke det

Skrevet

BRAGD ELLER IKKE!!

Må det være en bragd for å være en fødsel? Skjønner ikke hvorfor debatten har kommet til det at vaginal fødsel er en bragd og ergo er det en fødsel, for ks er IKKE en bragd fordi det ikke inneholder det samme som en vaginal fødsel, så da er det IKKE en fødsel??!!

Skrevet

Mener du da at de som har hatt en enkel vaginal fødsel og et enkelt svangerskap, ikke ha utført samme bragd som ei med et vanskelig fødsel og hardt svangerskap???

Akkurat det jeg mener.

Nå kom ordet bragd opp her, og skal man SAMMENLIGNE ks og vaginal i forhold til det ordet, er det sånn jeg ser det^^

Skrevet

Fordi man på enkelt vis kan opphøye seg selv ved å si at man har utført en bragd, mens andre ikke har det.

Det er en enkel hersketeknikk kvinner ofte bruker mot hverandre. Synd, men sant

Skrevet

det intellektuelle nivået ditt er skremmende lavt.

er tatt veldig ut av kontekst å sammenligne en fødsel med hvor lang tid det tar fra du ber noen om å gjøre noe, til de faktisk gjør det.

men deg om det. i den hele og store sammenhengen som vi lever i, så er en fødsel en rask og spektakulær handling... å be ungene om å rydde rommet eller å legge seg på en operasjonsseng - not so much.

Skrevet

Du er jo helt blåst!

Er en bragd uansett vanskelighetsgrad!

Skrevet

Er det ikke fint at noen barn kommer til verden som resultat av en spektakulær handling, mens andre barn - not so much

Skrevet

alle fødsler er en bragd - å bli forløst er jo en stor begivenhet i seg selv - men absolott ikke det samme som å utføre en bragd.

Skrevet

I bunn og grunn så mener du at det ikke er NOE hardt med å føde med KS? Du tror og mener at det er en lek ift vaginal fødsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...